köszi, az ülés is a hosszas átalakulás folyamata. a szokásos fekete-szürke kárpittal került hozzám, hátul fejtámlák és háló nélkül.
az elsö ülés szokás szerint szakadt, már az első hónapban elkezdtem keresgélni új bél után. gyári recarot akartam mindenképp, mert ezek gyönyörűek, azonkívül négy fejtámlát mindenképp szerettem volna látni az autóban.
sok-sok idő után akadtam pest megye egyik fészerében a két első recaro párra, teljesen gajj állapotban, de mivel az eltelt hónapok alatt nem hirdettek jobb állapotút, sőt semmilyen recarot, elhoztam. hátra csak fejtámlás felső támlák kerültek az eredeti lapok megmaradtak. ezt követően szerkezetileg rendbe tettem,(mivel eredetileg coupe volt, karral és teljeszen ki és szétülve) elvittem kárpitos sanyi barátomhoz, aki elkészítette a megállmodott bőrözést. hátul is kagylósítani akartam, hogy jobban hasonlítson az első kettőre, de mire pár nap múlva visszamentem, hogy miben segítsek a hátsó már kész is volt. maradt a gyári forma, de nem hosszanti varrással, hanem keresztbe. így nézett ki:
Nem igazan yudom, hogy a normakonyv mit ir itt. Az egyik utolso probalkozasom az volt mikor az X3-ast bevittem feket cserelni. Jobbara az asszony hajtja, igy a nyugalma erdekeben tettem ezt. A tarcsak es a pofak csereje 1500 dollar lett volna. Szepen hazajottem, megrendeltem OEM alkatreszeket es kicsereltem.
MInt irtad, sokkal jobb mindent egyben csinalni. En mar sajnalom, amiert nem egyszerre csinaltam a lengescsillapitokkal/rugokkal.
Koszonom a kimerito valaszt. Szeretem az autot butykolni. Turelmem van. Par projectet mar lenyomtam vele, ami kihivas volt, mivel soha nem csinaltam elotte ilyet. Annyi tortent csak, hogy a csalad fel beulni a kocsiba, miota lattak a verdat szetbombazott fuomuvekkel. :)
A szervizzel csak az a gondom, hogy az munkadij nagyon magas. Helytol fuggoen 50-100 dollar orankent, ami nem az aktualis eltoltott ido szerint szamolnak, hanem egy kozpontilag kiadott konyv alapjan. Csak add ossze. Tiszta csod. Egy haverm muhelyeben van mod meg jatszadozni. O szerelo, tehat ha minden kotel szakad ott lezongorazhatjuk. Neten rakerestem a munkafolyamatra, viszont a igazi tapasztalatra es buktatokra is kivancsi vagyok. Ha megveszem a szerszamokat, meg akor is tobbszorosen beljebb vagyok anyagilag.
A hatso futomuallitas erdekes dolog. a regi ETA-m nem volt ultetve, megis ette a gumikat, mintha az lenne a legfontosabb dolga. Valoszinuleg megcsinalom/csinaltatom allithatora.
A lengescsillapitas az bent van mar. Az volt az elso amit megcsinaltam. Most a szilentek es a stabilizalo lenne a jatek, mivel hulye fejjel nem gondoltam ra. A lengokarokkal annyi gondom van, hogy milyen szilent menjem bele. A kocsi kis mertekben ultetett. Nem igazan tudom, hogy egy excentrikus szilent mennyit segit a kerekdolesen. Elore mar eldontottem, hogy veszek allithato toronycsapagyakat a majdani uj kerekszettel egyutt. Hajlok a hegeszteses modszer fele, de a kornyezetemben senki sem csinalt meg ilyet. En meg hegesztot sem "sutottem" el. Ha az excentrikus szilent ad eleget, akkor kerekrotacioval novelnem az elettartamat a gumiknak oszt csokolom.
Keresek jó állapotú műanyag kerékjárati dobbetéteket előre, ha valaki rendelkezik ilyennel és el is adná, kérem szóljon. Vagy akár beszerzési forrás is érdekel!
igen, tény, hogy jó kis móka volt, de nekem péntek estétől vasárnap délutánig tartott, teló-, kuplungcserével, alváz drótkorongozással meg alvázvédéssel együtt
nem pánik, féltengelyeket a diffiről kell lekötni, a másik végét csak akkor kell bolygatni ha kerékcsapágyat is cserélsz (ami megfontolandó, ha már kiszeded a lengőkart, autó alatt szar meló) én a kézifékbowdent is cserélném, ha még nem volt
Itt az ido cserelni a hatso hid szilentjeit. A neten talalt (angol) nyelvu anyagok szerint eleg nagy melo. Mi a legegyszerubb, ha letezik ilyen, munkamenet.A hatso stabilizatort es a lengokar szilenteket is cserelnem vele. Igazabol a melo nagysaga a difi, feltengelyek es a lengokarok korul erdekelne.
szombat ejjel az expo centernel leszunk, de tomegkozlekedessel megyunk be orfurol, mert szerintem addigra mar mindenkinek lecsuszik egypar sor a nagy izgalmakra! :D
hogy miert nem teszik fel a kupesok az M3 elemeket? mert gagyi. egy mezei 3-as ne akarjon M3 lenni. minek megbontani az eredeti karosszeriat? azok se csunyak azert. versenyautora OK, meg ott haszna is van, nem csak optika, sulycsokkentes.
1.) nem volt korhű, mert az autó első Magyarországi forgalomba helyezésének dátuma '91. december és ennek ellenére HGP volt a rendszáma. Tehát már egyszer azóta volt kivonva, vagy cserélve,
2.) az elsőt elhagyták egyszer, gyűrött volt és kopott,
3.) az átírásnál úgyis új forgalmit és törzskönyvet kap, nem kell ezeket újra kifizetni egy későbbi rendszám csere miatt,
4.) egy db rendszám pótlása 12.500 Ft egy pár új rendszám 8.500 Ft,
Az M3ra visszatérve, sokszor látok komplett m3 üvegszálas szetteket hirdetni, miért nem teszik fel a coupésok?
Értve úgy, hogy az ütős külső végeredményhez képest a szett ára nem mérvadó, ha 180e. A szett plusz komplett fény és karosszéria munka meg beszerzendő alkatrészeket(h. szélvédő,stb) is számolom, 500-600e ben megállhat egy kasztni módosítás, és egy gyönyörű autót kapsz külsőre.
Egy 20i25i nél már (főleg ha megvan már) sztem bevállalható égés nélkül.
Vagy ezek a szettek gagyik? illeszkednek? birják évekig? van itthon ilyen átalakított autó? Kiemelném, csak a gyárival teljesen megeggyező külsőre gondolok, nem a racing spoilerekre, színekre.
panorama camping es egy budos nagy pinas masterral megyek, de az autom amugy is darabos, nem melto egy talihoz.
norbee, sold3r?
raadasul tegnap az akksi is lemerult 3 nap allas utan. nem hagytam rajta semmilyen fogyasztot. egyenlore felraktam toltore es ma rapbrobalok.
kiszerelt lampakkal allt az auto. szerintetek az elofordulhat, hogy valahol vami zarlatot csinaltam a lehuzott vezetekekkel es amiatt merult le? nehezn tudom elkepzelni, de fura az egybeeses!
Nézegetem a fórumot, meg a mobilén a ponyvás e30-akat, erre kérdezi mibe fájnak ezek a gépek... Mondom mi mennyi, erre szörnyűlködik, h "Egy 20-25 éves kocsiért ennyi? Hát az szar, hogy kerülhet ennyibe? Az nagyon öreg. Baszki az Ignisem az igazi. Az is ennyi és sokkal fiatalabb, meg nem eszik sokat." 28 éves hímnemű hetero ember. És Ignishez képest mondja, h szar az e30. Mondom megütöm. :))))) Nem tudja ez a jó ember mi az igazi :)
Aki jön a hétvégén a Mecsek Rallyra tegye már fel a kezét. Össze kéne hozni egy minitalit. Ha esetleg valaki jönne Győr környékéről, akkor szóljon. És ha valakinek nem lenne szállása az is szóljon. Már alig várom:)
Én is itt a nagy faluba használom napi szinten az autót, már ráznak a felnik, pedig jobban vigyázok rájuk mint a gyerekeimre. El kellene vinni görgőztetni öket. Csak keret nincs rá soha.
Most már kihúzom a téli cseréig, a 16"os téli balonosabb gumival nagyságrendekkel komfortosabb. Addig spórolás.
Egyébként Budapesten egyre több E30 ast látok az utakon. Kezdik sokan látni, hogy klasszikussá érett.
16"-os Azev A felnik, melyből keresek egy db-ot megvételre. :)
Benzines a gép. A hátsó lökös alatt nincs semmilyen spoiler. IS lip lesz, de az üvegszálas elem annyira méretpontatlan, hogy megcsömörlöttem az átalakításával, majd el kell vinnem valami ügyes emberkéhez, aki képes az autó vonalaihoz idomítani... :-/
Hátsó lámpák házilag pirosítottak (így vettem), de Szmutkólacitól már van szép gyári, azt még felpolírozom és tutti-frutti. :)
Valaki keresett hátsó lámpa foglalatot, ha gondolja nekem van eladó felesleges...
Barátodé is nagyon gyönyörűséges, nem hiába a legjobb optikai tuning a felni. :) Nekem is tetszene egy 17-es garnitúra, de drága és költséges, valamint a nagyfaluba nem kifizetődő. :(
Kormánykardánt kéne cserélnem, mert az enyém kezdi megadni magát, még bírja, de nem akarom megvárni a végét, újban én ilyen 20-30 között leltem :( Amire most nekem nem telik, de vaterán leltem egyet használtan.
A kérdésem az lenne hogy a nagylámpásé jó a kislámpáséba? Ugyanaz a méret?
Na, ha már így benne vagyok, akkor itt egy kép a sajátomról is. :)
Az autót teljesen szétszedett állapotban vásároltam, mondhatni zsákban hoztam el. 2,5 évet állt az előző tulaj garázsában kilakatolva és újrafényezve.
Az autó összeépítése "mondtam hogy nem kéne" kolléga érdeme, sok buktatóval és nem várt akadállyal. Nagyon lelkiismeretes munkát végzett, ezúton is szeretném újra megköszönni Neki mind ezidáig nyújtott és jövőben is nyújtandó segítségét! Remélem ritkán kell majd ezentúl élni vele... ;)
Akkor majd én! :) Most esett csak le, hogy már van képem az autódról. Háttérképként használtam, berosálok, hogy ez tényleg létező autó. :D Jó lenne majd látni élőben is, szerencsére elég sokan vagyunk kombinésok, nekem is az van, hamarosan már illene nekem is képet feltenni. No ami késik, az múlik is... :D
Íme a kép amit én tárolok háttérképként:
Csodálatos, nem találok szavakat! :) Azok a felnik, vááá... :D
természetesen utángyártott a küszöb, ott helyben készítik, szép munka, csak ezért írtam, hogy ha valakinek bármikor OFF autóhoz kell, és nem talál gyárit, akkor ismerje.
tudom, hogy e30-hoz és talán e34-hez is van gyári vagy utángyártott, csak azért írtam ezeket példaként, mert azok áraival itt képben vagyunk, összehasonlításnak
Ha valaki elvinné az üléseket, mert gondolom az övé rosszabb állapotú, akkor a fejtámlák és tartozékaik mindenképp érdekelnének valamelyikből. :) Most nem mondom hogy elhozom a komplett üléseket, mert nekem is csak útban lenne, nem tudnék velük mit kezdeni...
Köszönöm, de egy munkatársam ötlete alapján megnéztem a vészvillogót, és akkor derült ki, hogy csak kiégett a bal első izzó, azért nem volt bal indexem reggel. Kicsit megszívatott az izzó, mert a búra elvált a talpától, és vagy fél órán keresztül fogóval kellett kiimádkozni onnét... :-)
Ehhez mit szóltok? A BMW poweren jlaci74 hirdeti, hátsó futómű állító. Ez nem a hegeszgetős fajtának tűnik, csak a betesz és használ. Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsoaltban?
Esetleg egy másnak is hasznos infó: sógorom küszöböt csináltatott itt OFF autójához, amihez nincs utángyártott küszöb és én hoztam el tegnap, klassz kis hely, érdemes tudni ilyen műhelyekről:
HP fém Kft 1047. Budapest,(IV.ker) (Külső)Váci út 25. Tel./Fax: +36-1-369-8387, Nyitvatartás: Hétfő-Péntek: 7.00-17.00-ig
Rákérdeztem kíváncsiságból, kapásból mondta: BMW küszöb e30 5500Ft/db, e34 6500ft/db
JA, van benne valami. Amugy valo igaz, a kocsi a mindenuk. Irtam mar korabban, hogy mikor kikoltoztem, akkor egy spanyol negyedben bereltunk egy haz foldszintjet. Olyan szerelesek voltak az utcan, hogy az eszmeletlen. Rettenetesen le voltunk nezve, mi "feherek", addig, mignem valamit javitottam az E30-on es csavarhuzoval a kezemben lattak. Onnantol haver voltam. :) Csak az a kurva spanyol rap zene ne lett volna. Az valami gusztustalan.
Az nem hajgumi.Kis fagyongyok vannak felfuzve.Olvaso fele.
a mihap egy spanyol megkerdezte, miert nem teszek 20-as felniket a kabriom ala. Tobb okbol - mondtam - de legfokeppen mert nem vagyok spanyol. Azert felelmetesek, ahogy a beteheto legnagyobb kereknel egy szammal nagyobb kereket bestokiznak a kocsijaik ala.
a régi pirosban fűthető volt, szerintem okos dolog
tudtam, hogy ez a "kipucolom egy kicsit" ez egy pár órás szögelésbe fog végződni :)
melegvíz + ecet + vízkőoldó mosás nem volt túl hatékony, mint ahogy a citerahúr sem
kiszedtem a visszacsapó szelepet meg a spricniket, és egy fecskendővel 30-40 alkalommal átmostam az előző eleggyel mindegyiket, hihetelen sok trutyi jött ki belőlük, lecseréltem a 3 pipából 2-t, kidobáltam a bilincseket, már csak a nemrég beszerzett fűthető spricnkik közül enged az egyik, annak a tömítés folyik épp :)
Forró víz,ecet csodákra képes.Nálam segített.Kipucoltam a tartályt(nagyon sok kosz volt benne),majd forrót abba is és átjárattam az egész rendszert vele.
hát igen, sajnos üzemben van a kicsike, épp a napokban néztem, hogy tavaly május 25-én, amikor műszakin volt 44.000km-rel kevesbb volt benne, és a jövő hónaptól 30%-kal többet fog menni átlagban :D
a renault mesteren is ugy van, az pl teljesen szar.
szoval jo lenne ott a hagyomanyos megoldas, csak kicsit foglakozni kene vele, hogy ugy mukodjon, ahogy azt megterveztek. meg rajz is letezik a helyes beallitashoz!
Az ecetet én is próbáltam, sokat nem segített. Sőt még ronthat is a helyzeten, ha egy vízkődarabot a csőből kiold, ami nem fér át a fúvókán. Eltömíti aztán csak pisil. Ha meg sokáig áztatod a gumit oldhatja meg egy kicsit. Amúgy én azon gondolkodtam már, hogy felvezetni a csövet az ablaktörlő karra, és közvetlen a lapátra/elé spricceltetni. Ezzel egy baj van, hogy tutira undorítóan nézne ki. Pedig pl a Merci Sprinteren qrv@ jól működött és annak kicsit nagyobb a szélvédője meg a lapátja.
Így most marad az, hogy vagy alig spriccel, vagy átlő a kocsi felett. Múltkor az eltolt tetőablakon át öntöztem meg egy barátnőmet a jobb egyen. Kicsit furcsán nézett rám :)
en ecetben aztattam, utana tuvel kipiszkaltam elolrol, de a jobbos nekem is csak pisil meg mindig. nem rossz otlet a vekony drot, mert a tuvel csak addig tudok benyulni, amig egyenes a jarat is.
milyen aron mennek az E46 kormanymuvek? rogton felujitva erdemes berakni, vagy lehet bizni a fiatalabb korban es azok meg nem olyan folyosak? az E30 szervojanak nem jelent gondot, hogy kisebb attetelt kell forgatnia (nagyobb ero kell)?
en is gondoltam mar ra, h legkozelebbi levetelkor megkenem kicsit a kenyes helyeken, attol fuggetlenul, hogy gyarilag nem kentek. lehet, hogy az illeszekdo feluletek sem olyanok mar. ez a motoromnal is bevalt. egyebkent annyira nem veszes, no meg nem kiallitasi autorol van szo...
szerintem meg nem. akik ezt irjak, olyan mintha azt allitanak, hogy a viszkokuplungos ventillator egy hibas konstrukcio. pedig eppenhogy egy stabil rendszer. csak jo huto + jo viszko + legterelo elemek meglete kell es ahogy rangoon is leirta, nem tud tulmelegedni a motor. ilyen melegben 150-160-nal megpakolva utazni azert eleg komoly igenybevetel a motornak, nem egy nagy ccm-rol beszeulnk. nemtom Beninek milyen difije van, de ilyenkor mar 4000 felett forog a motor. szoval nem csoda ha ilyen utan amikor megszunik a menetszel, kicsit megindul a mutato jobbra. nekem is csak 30+ foknal, a lampas araszolaskor megy el jobbra max 2 mutatonyi szelesseget, aztan az is eleg ha mar 30-al gurulok, visszaall kozepre. nem gondolnam, hogy az olyan veszelyes.
Akkor viszont tényleg nem lehet nagy a baj, mert a képen a +1/2 állást érte csak el nagyon ritkán, a korábban leírt terheléskor/hőmérsékletkor. Amúgy az esetek 99%-ában áll a mutató, mint a cövek.
Na jó, ha sokat megyek lefelé motorfékkel, kicsit lehűl. De az gondolom azért, mert bizonyos fordulat fölött nem kap benzint motorféknél a kocsi (ha jól tudom), így égés sincs, ami melegítené a vizet. :D
Amit látok a Vaterán a cuccaid között az búra csak, vagy a belső rész is van hozzá, ami a csomagtartón belül van az égőkkel. Mert maga a búra az nálam teljesen jó állapotban van.
ja igen, amikor elkezdett a +1 osztás felé közeledni először én is ijedtemben, hogy még mindig nem kapcsolt be a viszkó, rátettem a full fűtést 4-es fokozatban, ezért sem tudtam meg, hogy működik az a viszkó, csak el kell érnie a +1 osztást.
Ki van ez találva, nem kell bűvészkedni, egy új viszkót is csak akkor ha tényleg szar a régi.
Ma már a régit is először brutál lemosnám, brigéciol meg nagynyomású, hogy a bimetál és a hűtőbordák legyenek tiszták, mert a dzsuva, ami szokásos módon az olaj+sár rárakódik, az szar hővezető, így a régi szar viszkó lehet hogy jó, csak full redva dzsuva.
szóval ha csak fél osztást ment fel, akkor nincs gond.
Ebből a lámpához akkor bontott belső lesz, a hűtő meg majd a motor gatyába rázásakor lesz rendbe téve, mert annyira nem ment el a mutató jobbra (kb csak fél osztást) és ahogy elkezdtem kicsit rugdosni a gázt (nyilván állás közben, nem az autópályán :D ) akkor elindult lefelé.
Szóval mivel csak 30 fok feletti tartós használatkor jön elő (és már ilyen jövő nyárig nem lesz), így még hagyom. Amíg vizet nem ereszt és normál esetben rendesen működik addig inkább gyűjtök még egy kis plusz pénzt és a motorral együtt ezt is rendbe teszem.
- hátsó lámpatest sok van bontóban, vagy vatera, ebay, inkább ezek, mint kókányolás. érdemes figyelni, hogy hátsó ködlámpás verzió vagy sem.
- melegedés: én azt tapasztalom (új NISSENS hűtő, új gyári BEHR viszkó, ép új csövek), hogy nem kell parázni, ha csak fél osztást jobbra megy a mutató. Nekem dugóban, stb, ilyen rekkenő hőségben araszolva középtől +1 osztásig melegedve kezd csak el dolgozni a viszkóm (=öszzezár és elkezd szép mély morgás jönni a motortérből, ami a gyorsabban forgó ventilátor megnövekedett zaja). Ősszel cseréltem viszkót, hűtőt, és egész idén nyárig paráztam, hogy biztos nem jó az új viszkó, vagy valami baj van, mert soha nem ment fel csak fél osztást, bármilyen terhelés volt rajta és nem "kapcsolt be" a viszkó. De a nyári rekkenő hőségben egyik dugóban ahogy felért volna egy egész osztásig, szépen megindult a venti "magától", és pikkpakk lehűtötte középső mutatóállásig. Ez az idén nyáron már töbször volt így. Magától, de akár visszaváltással felpörgetve a ventit is szépen lehűthető a víz középállásig.
Szóval sztem ha +1 osztásnyi melegedés után sem indult meg, akkor van valamivel baj.
Nekem az E34-en volt most hűtőcsere. 17 év után, úgy hogy csak jó időben van használva az autó - mégis hűtőt kellett cserélni, mert a régin már kevés volt a hűtőfelület. A tünetek hasonlóak voltak nálam is, csupán az ország volt más :-)
A múlt héten megvolt a szokásos nyár záró utunk Horvátországba. Az szinte már természetes, hogy a kis e30 idén is szó nélkül tekerte le az utat, bár idén magasabb volt az átlag fogyasztás (kb 8,2), mert a pályán szinte végig 150-160-at mentünk vele. (a kis utakon viszont annyian voltak, h ott termeltük vissza a benzint)
Ami viszont kiderült nekem: 30-35 fokban a tartós hegymászás illetve autópálya mászás meredeken felfelé, valamint a fizető kapuk előtti fél óra ácsorgás némi melegedést okozott a hűtővízben. Nem forrt el, és csak kb fél beosztásnyit melegedett a normálhoz képest, de nekem akkor sem tetszik. Valakinek ötlete, h miért lehet? (Ja vizet egy cseppet sem folyat/eszik meg). A hűtő amúgy 1,5 éve lett szétfagyás miatt rendbe dobva.
A másik, hogy indulás után 20 km-re már le is meszeltek hajnalban a rendőrök. A bokorból utánam jöttek. Mondjuk az arcukon látszott a csalódottság, hogy minden papír megvan, friss műszaki, a 4 hengeres papírhoz 4 henger a motortérben, a szonda nem színeződik, stb stb. Viszont a jobb hátsó helyzetjelző kiégett (ezért jöttek utánam).
Rögtön ki is akartam cserélni, és amikor levettem azt a tekerővel rögzített belső-hátsó lámpa tartót, amibe az izzók vannak benne, akkor egy kisebb idegrohamot kaptam... A helyzetjelző menete/tokja ki volt törve és az izzó 2 db dróttal és egy szigszalaggal volt a tokhoz rögzítve. (5 év alatt ebben a lámpában nem égett ki semmi, ezért csak most vettem észre). Kérdésem, hogy ezzel lehet-e bármi kókányolás nélküli javítást még megtenni, vagy szerezzek egy új lámpatestet?
Én inkább ez utóbbit választanám, csak nem tudom mennyire lehet beszerezni. Viszont ha valakinek van jobbos hátsó lámpabelső, riadóztasson nyugodtan.
az fotengelyszimmeringek ujak, es csere elott sem volt meg gond. de van nekem egy vez.lancfeszitom + szelepdeknim, ami konnyezik, annak ellenere, hogy elobbinel uj alualatet van (mar a 2ik), utobbinal pedig egy eves gyari uj tomitesek. :(
de leszarom, legalabb tudom, h van mindenhol olaj :)
M44+M47D20 vagy M47D20TÜ, főtengely N42B20 vagy N46B20. Ezt talán egy német fórumról lőttem, elég szép eredménye lett. Ez nem sok minden de hátha segít.
Az eredeti építés úgy nézett volna ki, hogy M40 blokkba M42 belsőség mert volna Főtengely+hajtókar+ dugók és az egészre ment volna rá az M42 hengerfej... de ez így kevés... mert ez csak egy széria M42-nek felelt volna meg.
Ezért gondoltam , hogy hosszabb löketű főtengellyel meg másik hajtókar + dugó pl: M44 főteng, M43 dugó csak a hajtókart nem tom melyik legyen... jah meg a másik hogy az M42 HF-nél a két veztengelyt átköszörültetni az nagyon nagy lóvé, így vondoltam azt hogy akkor maradjon az M40 HF és azt okosítani!
Az M47főtengelyen én is gondolkoztam mert azzal lenne az igazi 2100 ccm 84-ről felfúrni a blokkot 86mm-re és úgy bele az M47-es tengely, rá az M42 HF és akkor meg van oldna a vezérlés kérdése is!
Számod elmentettem, hét közben Győrben vagyok, hétvégén - remélem a többiekkel együtt - Mecsek Rallyn, nekem a ma meg a holnap délelőtt jó, vagy csak 2 hét múlva:S
El is felejtettem írni: ha bárki kinéz valami alkatrészt magának, akkor mostantól a Miskolc-Győr vonalon tudok szállításban segíteni.
Nem sokára neki látok az első motorom "tuningolásához" Már végig túrtam mindent meg pár emberrel beszélgettem és kezdenek körvonalazódni a dolgok, de elakadtam, ez a tudásom hiányosságának is betudható...
M40B18 átépítés lenne Tulajdon képpen fúrás nélkül akarok ccm-et növelni, és hosszú löketűre akarom a motort!
A lényeg: Adott az M40B18 blokk, ebbe menne egy M44B18 főtengely, M44B18 dugói... nah és itt jön a probléma milyen hajtókart rakjak bele? Nem tudom a gyári méreteit a hajtókaroknak, hogy most az M44-ét vagy maradjon az M40-é vagy esetleg teljesen más típusból rakjak bele hajtókart?
Tudom hogy sok minden tapasztalati úton megy, de nekem még nincsen ebben tapasztalatom és így szeretném a hozzáértő emberek segítségét kérni!!!!! :)
De ha valaki elmagyarázza azt, hogy mi az amit mondjuk másként csinálna vagy mást változtatna akkor annak is örülnék!!! :)
Szia!, bocsi én meg tegnap meg ma nem voltam itthon, holnaptól meg a lakást kell csinálni, mert a drága felső szomszéd eláztatott minket!:@ Szóval nekem a hétvége igy passzolós:S Amugy a számom: 06705261565, hogy tudd hogy ki hív;)
Amugy hétközben esetleh jó neked, vagy csak majd a jöv hétvége?
Van még egy olyan, hogy a nagynyomású csövek csavarjait ("hollow bolt" nemtom hogyhíják) pontosan nyomatékra kell húzni mert hiába új az alátét esetleg, ha a "izomból megtépem" és megvetemedik az az üreges fej... aztán meg esélyes a csőcsere
sajna az enyém még Facelift előtti. Ha jól emlékszem, nem volt benne ködlámpa. Lehetséges ez?
Köszi egyébként a tippeket. Remélem előbb utóbb innen-onnan sikerül összeszedegetnem az alkatrészeket.
Gondolkodok azon is, hogy veszek egy komplett autót, és abból megépítem, csakhát ami jó állapotú, az nagyon drága, tehát nem biztos, hogy jobban jövök ki.
A spoiler meg nem tudom hogyan néz ki a RealOem alapján. Persze meg lehetne rendelni a cikksázm alapján a gyérit, csakhát az 80e Ft. Attól tuti lehet olcsóbban szerezni.
gyari alkatreszek: keresd atiTDI kolegat a forumon, biztosan jobb arakat tud neked adni a wallisosnal. amit soknak tartasz ujban, arra csakis a hagyomanyos modszert tudom ajanlani: bujni a hirdeteseket folyamatosan (bmwpower, racingbazar, vatyera stb)
ha nagylampas mar a szeker (pont 87-ban volt a valtas), akkor azt ird be gugliba, hogy E30 M-Tech II es a legtobb kepen azt kell hoznia, amit te keresel. spoiler temaban hirtelen most csak ezt a ket szakadt :) kabriot talaltam a ceges gepen:
Eddig inkább az E60-as fórumot olvasgattam, és irogattam, de eljött az idő, amikoris felújítom a régi szeretett, családunkban lévő E30-as (1987, 318i) BMW-nket.
Sajnos az idő vas foga és 1-2 családtagom erősen leharcolta, de még megmenthető.
Első lépésként kívülről-belülről szeretném felújítani. A nagyobb karosszérialkatrészekkel eddig nem volt gond, azt vagy a lakatos megcsinálta, vagy tudott szerezni szétvágott autókból. Ami viszont nagyobb falat, azok a kisebb bisz-basz alkatrészek (kédergumik, tekerőgombok, króm díszléc, króm dísztakaró, hátfal kárpit, ablaktekerő, váltószoknya, stb..)
A hiányzó alkatrészek gyári újonnan 1,2 millába kerülnének a Wallisba :(((((
A segítségeteket szeretném kérni, honnan tudnék jó állapotú (vagy új) alkatrészeket beszerezni korrekt áron? Minden megoldás érdekel.
Az autó gyári M spoileres körben. Sajna sok-sok évvel ezelőtt összetörték az első spoilert. Sajna már nem emlékszem hogyan nézett az ki, és annyiféle spoilerrel futnak E30-asok, hogy zavarban vagyok. Szerintetek hol láthatnám meg, hogy hogyan nézett ki a gyári eredeti?
Előre is köszönök szépen minden segítséget, útmutatást, ötletet. Ha valaki foglalkozik alkatrészekkel, illetve tud beszerezni ilyen dolgokat, szívesen venném az ajánlatát. Pontos, cikkszámos listát tudok küldeni.
u.i: holnap találkozunk Sopronban, a BMW találkozón!
Nos, köszönöm a tippeket, hamarosan úgyis borítom ki a kocsi belsejét, ugyanis megy lakatoshoz. Megnézem majd ezeket a kritikus pontokat és a hűtőre a sapkát már haverral meg is rendeltettem, egy próbát mint írtátok, megér. Időközben értekeztem a volt tulajjal is, Ő azt mondta, hogy neki mindig ott volt lenn a víz, de sose fogyott el. Hiába öntötte fel, neki is lement, mikor mennyire, de a tartály alján mindig maradt kb 5 centi magasan a vízből, ami utána nem fogyott.
Jah, és azt a csatit, ami a szondához van, széthúztam vissza, mivel ugye van lambda szonda a rendszerben. :)
Ugy tűnik, hogy a szervohaz mi szerinti jobb oldali vége felől jön a cucc. holnap megemelem a paripát es jobban ránézek. Ket-három nap alatt egy deci szervooolaj folyik el. Addig észre sem vettem, mig el nem kezdett nekem dalolni.
Az olajtekno cserénel nem tudtam ottlenni, de gyanítom lekötötte a csöveket. Marad a tomito csre.
hidegen sir a szervom. mar a motor elinditasa utan hallok valamit, de ahogy eltekerem a kormanyt szornyu hangok jonnek belole, felkapjak a fejuket a jarokelok.
de aztan bemelegedik es elmulik.
ez mitol lehet, ha eleg olaj van benne es szinte uj. nemsoka beszarik a szivattyum? tudok valamit TMK jellegut csianlnii?
Először azt tenném, hogy kicserélném a hűtőfolyadékot színezősre, ami bárhol elfolyik, ott nyomot hagy. Mondjuk a kék Glycoshell.
Ha tényleg nem folyik sehol láthatóan, én a hűtő túlnyomás sapkával (nemtom milyen motorod van). Nekem ugyanezek voltak a tünetek, és a sapka csere !gyári újra! megoldotta. Ez a legolcsóbb is egyben, amit tehetsz, és hasznos.
Belülről sok helyről ázhat. Én is nemrég jártam végig egy tortúrát mire száraz lett a belső. Következőket nézd meg:
- Ha van tetőablakod, akkor tudd, hogy 4 ponton vezeti le onnan a tetőablak a vizet. 2 előlre a hangszorók mögé az A oszlopban, 2 pedig hátra a lökhárítóval egyvonalban lévő kivezetőre. (érdemes megnézni, hogy ez a kivezető befele nem engedi-e a vizet, mert akkor lehet hátul akvárium)
- Az első szélvédő előtt lévő vízcsatornának 3 kivezetése van. Ha beöntesz vizet a rácson, akkor bal és jobb oldalt kell lefolynia az A oszlop alá a víznek, illetve ami mindig eltömődik, az a motortérből látható kis kivezető ami kb a kipufogóval van egy vonalban kb az akksitálca magasságában. Egyébként ekkor is előfordulhat, hogy annyi a víz, hogy befolyik a fűtésboxnál.
- Érdemes még megnézni, hogy ahol bejönnek a kábelek az utastérbe a biztosíték felől, ott az a gumi rendesen a helyén van-e.
- Az anyós oldalon az akksitálca alatt és körül szeret átrohadni a tűzfal, ott is be tud folyni.
- Engedhet még a fűtőradiátorod is.
Érdemes megkeresni az ázás forrását, mert idővel nagyon csúnya dolgokat tud művelni a vizes szivacs. Tapasztalat...
Ezt a párolgásos dolgot más is mondta már. Havernak e36-osa volt, 320-as, az pl. 300 km-en 1 liter vizet kért. De nem volt hengerfejes. Ott is állítólag a hűtő kezdte feladni. Mert száraz helyen már állt az autó és semmi nem volt alatta, se víz, se olaj, se semmi. Még ami rejtély, hogy az utatérben a lábtérnél azért vizes-e a szőnyeg, mert a két első emelési pontom cseppet be van szakítva és ott jön be a víz, vagy az utastérben enged valahol vizet.
nekem is fogy a vizem, de nem csopog. viszont a huto nincs mar a helyzet magaslatan es menet kozben parologtatja a vizet, ami a meleg motorterben feher nonfigurativ fagyallo nyomokat hagy maga utan. tehet csopoges nelkul is lehet szar a huto.
Bocsi a sok kérdésért, de észrevettem valamit a kocsin és k.rvára idegesít.
Mégpedig az, hogy fogy a víz belőle. Megvettem a kocsit, akkor néztem, alig volt a tartály alján. Felöntöttem, kb 1 liter ment bele. 250km után ismét lement oda a szint. Megint felöntöttem. Majd 30km után ismét lenn volt a szint. Felöntöttem, most 120 km-nél tartok és kb. 2 centit ha ment le. Tehát eléggé random módon fogy a víz. Na ez mi lehet szerintetek? Nem buborékol a kiegyenlítőtartály, szép színe is van a víznek, fehéren se füstöl a kocsi, se hidegen, se melegen, max amennyit a többi benzines reggelente. De annak sincs égett fagyálló szaga, hanem egészséges. Az olaj se lesz több a karterba.
Én ebből azt szűröm le, hogy hengerfejes nem lehet, bár állítólag a bmw tud hengerfejes lenni úgy, hogy annak semmilyen ésszerű jelét nem adja, csak a víz fogy belőle. Szerintetek ez mi lehet? Igaz ez?
Amúgy tudom, hogy nem Te mondtad, csak nem akartam terhelni a fórumot azzal, hogy egyenként idézgetve válaszolok. Gondoltam a sorok között megtalálja, akinek szól :D
Na megoldódott a baj. Az óracsoport műszere volt rosz, most beletettem egy 320-ét. Ezzel megmozdult, mér mind a kettő, a fordulatszámmérő is, meg a pillanatnyi is. Most a két óracsoportból csináltam egyet. Érdeklődnék, hogy a 318i mekkora fordulatnál tilt le? Ugyanis van egy trimmer potméter a fordulatszámmérőhöz, azt elállítva be lehet hangolni 4 hengereshez is. Most saccperkb-ra van belőve, de kellene pontos érték. Köszi!!!
Amúgy azt a csatit, amire írtad, hogy lambda-szonda, na én azt most összedugtam. Nem tettem jól? Mert nekem szét volt húzva...
Akkor lehet, h a másik végéről kell megközelíteni a hibát: a motorban lévő érzékelőnél.
Pontosan már nem tudom, mert anno nekem is szar volt, genyóztam vele egy csomót, vettem másik jeladót, de az sem segített, aztán már szartam az egészre.
Hang alapján váltok úgy is, 8ezerig meg úgysem húzatom soha a vén dízelt azért, h on-board felvételekkel örvendeztessem meg a youtube népes közönségét. :-)
Jövő héten egy autóvillamosággis spanom rá fog nézni pár dologra, majd ezt is feladom neki. Ha lesz megoldás, megírom.
Értem. De emiatt a pillanatnyi fogyasztásmérő se működne? Amúgy találtam az első szélvédőkoszorú alatti műanyag alatt 3 db relét meg egy kábelköteget, illetve 2-t. Egy vastagabbat és egy kisebbet. Namármost a kisebb mellett találtam egy szál vezetéket, fekete fehér csíkkal, ami egy széthúzható csatiba megy, majd onnan ugyanazzal a színnel megy is tovább, vissza a kötegbe. Na az mi lehet? Mert az nekem szét volt húzva.
mondjuk van, amit multiméterrel nem nagyon tudsz megtalálni, legutoljára pl injektoron kerestem a dzsedit és próbalámpa kivillogta, hogy jó, multiméter meg nem bírta lekövetni.
ha tudod, hogy mit akarsz megkeresni, akkor azt is el tudod dönteni, melyik az alkalmas eszköz.
Évjárattól függően vagy a motortérből a kör alakú csatlakozón keresztül kéne jelet kapni (feket színű kábel) vagy a motorkábelköteg motronic csatlakozójánál van egy leágazás. Azt a jelet kell megtalálni a jobb oldali műszerfal cstlakozóban.
Nem csináltál felesleges dolgot, mert a hőmérő pl baromi érzékeny a szar kontaktra. Próbálj szerezni egy másik műszeregységet egy próbára és ha azzal működik, akkor elég csak abból átszerelni a fordulatmérőt.
tenyleg jo dolog, h a muanyag nem rozsdasodik, de semmivel sem idotallob es raadasul annyival nem is olcsobb, hogy elgondolkodjak rajta. pinas talia szintu kocsikon van muanyagbol a sarvedo.
van ott jo bontott sarvedo, csak nem biztos, hogy talalsz egy het alatt! en is balfasz voltam, mikor elvittek elolem 2 hibatlant 10e/db aron. a balost is megvettem volna annyiert, pedig az most nem kell...
Az átforrasztósdi nem nyert. Az összesen végigmentem, darabokra szedtem, összeraktam, mégse megy. Se a fordulatszámmérő, de a pillanatnyi fogyasztásmérő. :(
Én erősen gondolkodom, mert a rozsda kikezdte az enyémeket is, és a bontott sem lesz sokkal jobb, akkor meg így le lehet tudni a rozsda dolgot végleg + egy kis súlycsökkentés :)
De ha fémet akarsz, lehet kapni motorsportosakat, csak kb. 50000 Ft a 2 db, és nem biztos, hogy elpostázzák Németországból.
A szervízintervallum szerintem egyik E30-ban se működik rendesen. Múltkor olvastam valahol, hogy 6 év a csereperiódus az akksikra, szerintem kicsit túlléptük már :) Engem is érdekelne, hogy hol lehet ilyet beszerezni.
Nos, a sárga csati nem létszükséglete a működésnek. Ide megy a digitális hőmérős óra, vagy a board computer, ha van az autóba. Úgy emlékszem azt írtad, hogy nagylámpást vettél. Én úgy tudom ezekben már alap volt a fordulatmérős műszer. Nem tudom, hogy egy újraforrasztástól meg fog-e javulni, de hogy nem árt neki, az biztos. A szervízesedékesség (azok a ledek) külön történet, mert az egy kis akksis speckó elemről működik, amit majd Droszi megír, hogy hol lehet venni :)
De ha van rá lehetőséged, először dugj rá egy másik műszeregységet. Elképzelhető, hogy maga a fordulatmérős rész hülyült meg az egységben.
Jah, azt elfelejtettem mondani, hogy az óracsoport hátulján ugye 3 db csatlakozó van. Egy fehér és egy kék két oldalon és egy sárga középen. Na már most a sárgára nekem semmi nem megy, de még a műszerfalba se találtam meg a hozzávaló kábeleket a csatlakozóval. Ez lehet probléma? Hogy esetleg sima, analóg időmérő órás műszerfal volt benne és beledobtak egy fordulatszámmérőst, ami most nem tud mit mutatni, mert esetleg jelet sem kap. Létezhet ez a verzió? Megjegyzem, sem ABS, sem tempomat, semmi ilyen extra nincs a gépben.
Nos, a szervízesedékesség sem működik benne, gondolom azokra a LED-ekre gondolsz, középen alul. Az sem működik, meg a fordulatszámmérő meg a pillanatyni fogyasztásmérő sem. Szóval szedjem darabokra és minden forrasztást olvasszak meg újra, hátha ennyi a baja?
Próba képpen összedughatod nyugodtan, legfeljebb nem a helyes értéket mutatja, de mutatja, ha mutatja... :) Kinézetre meg csatlakozókra is megegyezik, egy kis stekker mondja meg az egységnek, hogy milyen motor van az autóban. Az óracsoportról tudni kell amúgy, hogy ennyi idősen szeret beszarni. Konkrétan még ha jó, akkor se normális értékeket mutat, vagy a szervízesedékesség hülyül meg. Ha darabokban lesz, érdemes újraforrasztani rajta minden gyári forrasztást, megcsiszolni az órák érintkezőit stb...
Igazából azt is jó lenne tudni, hogy maga az óracsoportban jó-e a fordulatszámmérős egység. Arra gondoltam, hogy egyik ismerősnek van egy 320-asa. Abból átpróbálnám az óracsoportot. De ha jól sejtem, a hat hengeres és a négyhengeres motoré másképpen van kalibrálva. Nem is biztos, hogy jó bele még próbaképpen sem.
Az utastérvillany sem megy. Meg még pár apróság. De ezt megnézem, bár a biztosítékokat mindet kicseréltem már. Megnézem a 21-est, és ha a bizti jó, de áramot nem kap, akkor adok neki egy gyújtáspozitívat, hátha úgy helyrejön. Ha mégsem, akkor mit nézzek még meg?
regebben beszelgettunk Rolival, hogy kasztnielemeket nem tanacsos homokoltatni. erre emlekeztem, mikor itt rakerdeztem. mivel neked bevalt a kotenynel, ezert gondolkodtam el (sot mar el is dontottem), de a sarvedo valoban mas teszta. viszont itt legalabb az nincs, hogy minden telimegy homokkal es fujasnal kerul csak elo. a motorternel szoptam ezzel.
a szinterezesben en maximalisan megbizok, mert csak jo tapasztalatom van vele es van jo muhelyem is.
a galvanizalasrol 0 tapasztalatom van, de szivesen megcsinaltatnam, de csak ha van kitaposott ut. de akkor is femtiszta felulet kell.
igazabol nem nagy osszegu dolgok ezek a feuletkezelesek, ha egy elem fenyezesenek osszkoltseget nezzuk, de megis ezek hatarozzak meg a tartossagot.
lenne egy uj sarvedo, amin a gyari vedofestek van, de mar igyis van itt-ott feluleti rozsda. belul a nehezen hozzaferheto helyeken is. szerintetek le merjem homokoltatni? mert nagyon jo lenne szintereztetni fenyezes elott, ahogy droszi is mondta, de kicsit tartok a homokszorastol, nehogy deformalja a lemezt.
pedig akkor mernem csak nyugodtan fenyeztetni, a feluleti rozsda ellen a legjobb. a fenyezok utalnak csiszolni.
4 év álmodozás után rászántam magam és vettem egy 318i-t, nagylámpás 4 ajtósat.
Vannak problémák a kocsival, például ami nagyon idegesít, hogy nem működik a fordulatszámmérő és a pillanatnyi fogyasztás mérő sem. Segítséget kérnék, hogy hol keressem a hibát? Annyit tudok a kocsiról, hogy Motronic rendszere van és a computer vezérli a műszerfal óracsoportját is. De itt el is fogyott a tudomány, mit kellene megnézzek? Várom a válaszokat és előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!!
Gondolkodom, hogy megválok a képen látható ülésszettől:
1. Dönthető coupe (318iS) nem sport ülések, tökéletes állapotban (iS kiskockás, indigo kék), saját autómból jöttek ki sportülés cserekor.
2. Touring hátsó ülésszett, ugyanilyen színben, mintában, Sonderaustattung volt, ilyen Polster und Farbe touringban nem volt tudtommal , csak iS-ben, de ez egyedi rendelés volt (ülés papírja szerint). (az első sportülések miatt vettem meg anno a touring szettet, a hátulja nem nagyon kellett az iS-be.) Hátsó fejtámlák nincsenek, helyük megvan.
Ha valakit érdekel, akkor nem hirdetem még meg máshol. Emailben nagyob képeket, minden oldalról tudok küldeni. Az ülések Bfüreden vannak. A képen látható motor nem eladó. :-D
Képet fogok csinálni, bár nem tudom ezen a héten összehozni, mert az ülés Veszprémben van nagyimnál (én meg Pesten), de jövő héten megyek haza, és akkor mindeknéppen csinálok és átküldöm.
Petrolhead, ha érdekel a síalagutas történet, és nincs még hozzá hátsó pad, akkor egy komplett szürke csíkos síalagutas hátsó ülés van elfekvőben. (Sízsákkal együtt)
A kartámaszon kell egy kicsit javítani, mert picit ferdén áll, ha kinyitod, de maga a kárpit szép állapotban van.
Csak megerősíteni tudom droszit én most rakattam a ponyvásba 15-ért csíknélküli pilkingtont házhozszállítva - (mondjuk zöldcsíkosat kértem, de mire odaért eltünt belőle:-) nem zavar mert előtte is variáltam, hogy mi illene a piroshoz jobban) vagy utángyártott kék csíkos BMW logós van az M3 kivezetőnél lévő szélvédősöknél tavaly 17 volt berakással, de azt nem ajánlom, hogy ott végeztesd el - 4-en csinálták kézzel-lábbal feszítővel együtt....
Feszítőből is érdemes újat venni az szép fényes és nincs megkeményedve.
Műszerfalpárnát, ha nagyon nem találsz van egy, de a jobb oldalon meg van fúrva (kihangosító volt) - jáccósba tetem el, hogy majd egyszer jó lesz
Ezt most kérdezed, vagy állítod? A lényeg az hogy az alagút helyén lévő lemezt kiütöd és bepattintod sízacsit örülsz. 2-4 ajtó mindegy, ponyvásban nincs ilyen lehetőség a touring meg értelemszerűen nem igényli.
Eladó egy BMW dísztárcsa garnitúra, 15 colos, youngtimer korú BMW-re, GYÖNYÖRŰ állapotban, eredeti BMW alkatrész, az összes füle megvan. Cikkszáma: 36 13 1 181 532
A fényezőmet tudom ajánlani, nekem elég jól megoldotta a feladatot, az időtartammal is csak azért volt gond, mert minden munkát hozzá viszek - és elég sok munkám van ilyen téren.
Ez a sajátomba lesz, a trükköket én sem ismerem, de egy versenyzőkollega révén ráakadtam egy nagyon jó diffisre, de versenyszekerekbe is ő csinálta, hozzá elküldtem, és összerakva kapom vissza. Utcára a 40%-nak nem sok értelme van.
Nekünk a szállás Sásdon lesz, szerintem hozzunk össze egy minitalit, érdemes lenne.
Továbbra is SOS keresek Getrag 260-ra való nagyhardys kihajtáscsillagot. Annyit nagyjából sikerült megtudnom hogy a 24td-n volt Getrag 260 váltó nagyhardyval társítva.
Illetve nem talalok cikkszámot magára a csillagra az ETK-ba. Valaki aki nálam nagyobb ETK guru segíthetne nekem... THX
Pécsen/Mecsekben lesz esetleg valami mini tali szerűség is, mert erősen gondolkozom a szombaton, sajnos több nem fér bele. Ki-mikor- merre lesz tervek szerint?
Remeterét az a mecsek gerincén végigmenő út másik fele. Árpádtető az egyik vége, Remeterét a másik. Másképpen: Az Orfűre vezető ut legmagasabb pontja, mikor átbuksz és elindulsz lefele Orfűre.
Amíg nem jelenik meg a nézőknek szánt tájékoztató addig nem nagyon fog kiderülni a zárás pontos ideje. De kb. 3 órával számolhatsz. T-120 min-es autó van. ami az első éles autó elött 2 órával megy végig a már zárt pályán.
ezt berbe csinalod? minden boszorkanytrukkot ismersz? lehuzasi nyomatek stb? alapbol az utcai bmw sperrek 25%-osak, ha jol tudom, van ertelme utcara a 40%-osnak?
figyelj eddig ugy van, hogy az orfui kempingben leszunk, vagy ott valamelyik panzioban. szombat este/ejszaka meg pecsen az expo centerben lesz nagyszabasu party, fent van a rally honlapjan is. szamaink megvannak, majd beszelunk!
Mecsek mi egyenlőre a Bakonyai gyors erdészeti út elágazás és az orfű falutáblánál lévő kanyar közt vacilálunk. De én pl egy Remeterét lefelét is megnéznék, az még felfele is igen tempós (volt szerencsém ott versenyezni már).
A pécsváradi gyorsra is elmennék, mert az keskeny erdészeti út, viszont az nézők elöl elzárt lesz gondolom idén is.
A pályákat az első autó elött 2-3 órával zárják és mikor lement a mezőny meg záróautó meg mindenki akkor nyitják. Tehát két nap közt közlekedhetsz rajta
neztem arpadtetot is, de arra gondoltunk, hogy Orfun lerakhatnank a kocsikat meg minden mast a kempingben, ugyanis mindket nap gyorsasagi van Orfun at oda-vissza.
es arrol mit tudsz, hogy ilyenkor azok a kozutak, ahol gyorsasagi szakasz van egesz 7vegere le vannak zarva vagy hogy van ez? vagy este verseny utan a masnapi versenyig lehet kozlekedni? (mert akkor penteken mar oda kene menni es vnap estig be lennenk zarva a kempingbe :)
mielott barki azt hinne, hogy offolunk, csak szolok, hogy 1989-ben egy M3 gyozott! ;)
apropo te pecsi vagy igaz? ugy nez ki megyunk a mecsek rallyera, iden vb is lesz! asszem megkavarja a kornyeken az allovizet! szoktal menni? tudsz valami instrukciokat, hogy hova erdemes stb? ottalvos, sorozos bevetesre keszuluk :)
ertem. hat igen ez is olyan dolog, hogy miutan megvan mar atlatja az ember, hogy merre hany meter.
soldi3r - jolvan, lehet azert irok ilyeneket, mert egy ev alatt raakadtam parszor a hirdetesekben, hogy de jo lenne most egy ilyen :) de nem keresem, mert abszolut nem is surgos ($).
a masik kerdesem pedig az lenne ezzel kapcsolatban, hogy olyat lehet-e, hogy egy sima nagyhazas diffit utolag "sperresiteni"? mekkora koltseg lenne ezt az utat valasztani?
egy bontott difi mindig lutri, a sperrek pedig 45-50-rol indulnak, de nem ritka a 70-80 sem, de tegyuk fel, ezek jok is.
en 3,73-at keresek es arra gondoltam, hogy simat ugyis konnyu talalni. egyet beszerezni olcson es uj csapagyakkal, tomitesekkel + egy sperrdioval inditani beszereles elott. tippem sincs mennyiben allna meg igy...
mivel ez a kifolyócső a venti előtti tűzfal takarólemeze alatt (mármint attól lejjebb) van, így a "HEATER and AIR CONDITIONER" környékén kell keresni :-)
Már milliószor előkerült itt témaként a tűzfalon lévő kis gumi bizbasz. Ez az, ami az esővizet hivatott elvezetni, és állandóan eltömíti a trutyi, olyankor pedig befolyik a víz az utastérbe.
Hát az enyém nem élte túl a takarítást, a nyakánál beszakadt a nyomorult.
Szóval tudja valaki ennek a cuccnak a gyári számát? A net-es etk-ban semmit nem találtam, ami akár csak hasonlítana rá.
Ideiglenesen kivonathatod 6 hónapig,ezt annyiszor teszed meg ahányszor akarod.Semmit nem kell fizetned!!Arra kell figyelni,hogy ne helyeződjön vissza egy napra se,mert akkorfél éves súlyadót ki kell fizetni.
Valaki leírná nekem pls, hogy az excentrikus hátsó lengőkar szilenteket hogyan, milyen beállítással kell használni, hogy az ültetés miatti terpesztést korrigáljuk?
(tudom h eredetileg az összetartás korrekciójára találták ki, erre meg is van az irodalmam...) tenx!
Kis örömmel és kis szomorúsággal jelentem be, hogy 7,5 év valamint 130.000km után a tegnapi nappal kiléptem az E30-at napi szinten használók táborából. Örülök, mert így van esélye a kocsinak, hogy még jó sokáig életben marad, szomorkodok, mert - ti is tudjátok... Ezért ha valaki egy Fabiából gőzerővel integet, esetleg villant, akkor az csak én vagyok a régi beidegződésekkel! :-)
Egyben segítséget is szeretnék kérni: az autó rendbe lesz téve, lakatolva, fényezve stb., de egy olyan 2-3 év alatt. Ezen idő alatt használni nem szeretném, viszont nem feltétlenül szeretném fizetni a kötelezőt és a súlyadót, na meg a forgalmi is lejár. Segítsetek, mi a hivatalos módja az ilyesminek? Ideiglenes kivonatás, végleges kivonatás majd újra forgalomba helyezés? P-s rendszámmal ilyenkor elvihető az autó mondjuk a szerelőhöz vagy marad a trailer? Előre is köszi.
A kitartóknak további jó napi használatot kívánva maradok:
Ó Mátékám, 3 hónap... nekem már több mint 1 éve sztenderen áll a ponyvásom szerinted én mit érzek, de úgy döntöttem most már azért sem fogom összedobni csak úgy, ha csak két órám van rá 7végente akkoris maszírozom kicsit, meg most már segítségem is van :-)
Ha hosszú távra gondolkodsz akkor az eredeti motort csináld meg a-z-ig.
Nekem a cabrióm motorja csont új,500eft lett a vége.De amit lehet kapni a bmw-be az mind új.Igaz ez épített 2.7i lett.De a gyári 20i is felújjítás alatt van.Meg csinálom és el teszem.10év múlva milyen zsír lesz 30 évesen új eredeti motorral,gyári motorszámmal:-)))
viszont lassan ott leszek, h vagy el kell adnom és venni egy másikat, nagy motorral (amiből meg tudjuk mennyi van törésmentesen, nem széttaposva, szétmókolva), vagy ennek kell nekiállni. Ha viszont megcsinálom, akkor már nem fogom eladni, így viszont nem is olyan nagy baj, ha nem eredeti motor van benne
Nekem kicsit magasabb összeg jön ki, akárhogy is nézem, olcsó alkatrész forrást nem tudok, amiket meg eddig láttam csak anyagárban 100 fölött volt a "csomag", plusz még gondolom a szerelő sem 10 Ft-ért fogja nekem ezeket kicserélni.
Ezért is gondoltam, h előrehozom a motorcserét (azt mindenképpen szeretnék előbb-utóbb), de ha még bírja így egy ideig, akkor inkább már az új motorra költeném azt a 70-100-150 ezer pénzt (ebből a szempontból tök mindegy mennyi, a lényeg, h mehetne jobb helyre is)
bode sose volt torve: ez is egy erv az eredeti motor megtartasa mellett. ezek az autok az eredeti allapotukban ertekalloak. az itthoniak nagy resze tenyleg alakitgatott-epitgetett mar, amit persze lehet ertelmesen es igenyesen csinalni, de ha E30-at keresnel, neked melyik lenne a szimpatikusabb?
Igazából egy 25i motort kéne belerakni, meg átcserélni mindent, amit kell (futómű, váltó, fékek, stb), csak az a baj, h annak a papírozása kb drágább lenne, mint a teljes műtét minden szir-szarral együtt. :S
Viszont kókányolást sem akarok, ezért sem valószínű, h e36-ból lógatnék át, hanem csak e30-ból. Amúgy azért ragaszkodom ennyire ehhez a kocsihoz, mert a bódé viszont sosem volt törve, egyedük a jobb sárvédőt kellett cserélni mert rohadt rá egy akkora luk még az előző tulajnál, amin átfért az öklöm...
De ha már sokat kéne ráköltenem, inkább valami erősebb motort akarok bele, mert ez az 1,6-os már nagyon kevés nekem így kicsit több, mint 5 év után. (Egyedül a fogyasztás szempontjából jó, hoyg ez a motor van benne, de amennyit megyek, ez nem olyan fontos, meg amúgy is 90%-ban országúton használom, ott meg a nagyobb mocik sem esznek olyan veszettül sokat)
ilyenkor mindig nagyobb gazra kell szamitani, mint amit elsore gondol az ember. ki tudjak javitani rendesen persze, kerdes, hogy meg is teszik-e? :) kepzeld el, hogy nalam kivulrol semmi nem latszott a kuszobon, de tudtam, hogy az auto jobb oldala volt javitva. annyi, hogy megkpogtatva mashogy kongott a jobb oldali kuszob. amire felkeszultem, az az ajtotol a hatso lampaig tarto elem csereje (2ajtosrol beszelunk). aztan megvagtuk. szepen belulrol meg volt indulva a kuszob is. komplett elem csere, belul a mereviteseket is megvettem ujban es neked is ezt javaslom, ha szar lesz a kuszobod, ne folt hatan folt legyen, utangyartott kuszob teljesen jo.
Azt is elépzelhetőnek tartom, hogy nem kell cserélni az elsőt. Nagy hiba nincs rajta, csak sok helyen már lejött a festék. Szóval lehet egy kis csiszolás-fényezés elég neki.
Hátul már csúnyább, ott lakatolni kell, és igen, azt sejtettem, hogy nem cserés.
Ami kezd rozsdálni még az a küszöb alja - gondolom a tipikus helyek.
Ott viszont pont az a rész, ami elég kényesnek tűnik, ahol legalul összeér az alvázzal, meg ahol az emelőnek való erősítések vannak.
És a külfödre is néha kijárós urak szerint egy olyan 318iS behozása, ami már érdemes, az mennyibe jönne ki általában (elég egy tól-ig sáv, nem kell fillérre pontosan :) )
A 18iS-t hogyan mennyire bonyolult mondjuk bepapírozni?
100e korul szoktak menni az M42-k, van dragabb-olcsobb is, vannak keves km-esek. de tenyleg mindenkepp jobb ugy csinalni, hogy magad bontod ki a donorbol. errol regenyt lehetne irni, hogy miert es en csak az ABS telepitesbol indulok ki!
az imsrosod mondasa mar ott bukta, hogy jobb korny.besorolasu motort nem tudsz legalisan belogatni, mivel E30 motor mind euro1, ha meg nem E30, akkor az mar nem tipusazonos = nem lehet papirozni.
Nakéremszépen a mélyen tisztelt urak segítségét szeretném kérni:
Megjött a kocsi a szerelőbácsitól, a műszaki gond nélkül meglett, viszont megnézték, h mi a motorban az a néha kopogó, zörgő hang, ami meleg motor mellett elcsendesedik.
Kiderült, h vezérműtengely, himbasor, olajpumpa, szelepfedél cserés lenne (sajnos ez mind, nem átb@szási szándékkal sorolta fel, ismerem).
Mire ezt a sok mindent beszerezném, kicserélnék, minden nyavalya, az elég húzós összeget adna ki.
Ha már ekkora kiadás, akkor lehet inkább 18i vagy 18iS (inkább ezt) motort tennék szívesebben ennek a helyére (m4016b).
A kérdésem, hogy van-e valakinek tapasztalata ilyen motorcserés dologban, illetve hogy lehet ezt legálisan normálisan megcsinálni úgy, hogy pl a rendőr ne vegye el helyben a forgalmit és a jövő évi műszakin is gond nélkül átmenjen?
Illetve kb milyen árban lehetne egy 18iS mocit beszerezni szerintetek? (bár lehet érdemesebb lenne akkor már egy donor autót behozni)
Meg hallottam egy ismerőstől, hogy ha nagyobb, de jobb környezetvédelmi besorolású motort lógatok a kocsi orrába, akkor nem kell a regadó különbözetet befizetni? Ez szerintem így nem túl valószínű, de ha valaki tudja biztosan, h igaz-e ez az állítás, akkor legyen szíves kiabálni.
sokkal konyebb helyzetben vagy elso kotennyel, mint droszi, ha nem klimas a geped. szepen kezd el bujni a hirdeteseket, a fel orszag E30-at bont. kell egy kis turelem, hogy szepet talalj valamibol, de van. gondolom nem holnapra kell. ja es nem kell nagy osszegre gondolni.
epp most adtam el itt csobin koleganak az enyemet, mert en klimasat vettem, szinten bontottat, de annak se volt semmi baja, csak epp nem annyiba kerult, mint amit eladtam :)
hatul mar neccesebb a dolog, a hatso koteny sajnos nem kulonallo alkatresz :S
Nakérem. Kipucoltam az utastérszellőztető ventillátor kapcsolóját. Gyakorlatilag mint ha új lett volna, nem volt rá szükség. Semmi kopás, vagy beégés nyom nem volt, de biztos ami biztos, felcsiszoltam polírpappírral és kapott egy vékony réteg gépzsírt is, hogy ne kopjon.
Úgyan úgy csak a 4-es fokozat üzemel... Mi lehet még a hiba?
Nemtudom mennyire tartozik ide, de a szivargyújtómban sincs delej. Talán egy biztosítékon lenne az egész?! Mindjárt utána lesek. Egyetlen bizti sincs kiégve...
Segítségre lenne szükségem. A futóműállító mágus akihez hordom a kocsikat, pont ezen a héten ment szabira, így nem tudja a hátsó futóművet beállítani, a többi futóműves meg nem vállalja, meg nem is igazán bízom bennük. Viszont vasárnap mennem kell Bp-re. Amikor összeraktam, nagyjából a gyári értékre állítottam mindent, de ki tudja az mennyire pontos(hogy legalább elszaladgálhassak vele). Kérdés: tud-e valaki Miskolc környékén hozzáértőt, vagy Bp-en van-e valaki aki jövő hétfő-kedden tutifrankóra belövi nekem. Bár nem szívesen mennék el ezzel a beállítással Bp-ig, végre van jó gumim:)
Én is ugyanilyen cipőben járok, csak olvasásra korlátozódott jelenlétem oka a teljes felújítás... remélem jövő héten már az enyém is trélerezni fog az új(régi) színéért! :)
Szegény autókám méltánytalanul elhanyagolva áll 3 hónapja bakokon, tető alatt, de a madarak megtalálták, pókok választották lakhelyükül, centi vastga rajta a por. De ma végre összeraktam, lebakoltam. És pöcc-röff. Tudom nem nagy szám, miért ne indult volna simán, de olyan jó érzés volt. Elvittem egy kis autókázásra a naplementében, csak ő meg én, kihalt utakon, csendesen duruzsolta fülembe kedvenc szimfóniám. És újra éreztem azt. Azt amit minden autóbuzi ismer, amikor kész a vas, és csak élvezetből megyünk. Egyszerűen imádom a BMW-m.
Bocs, ha kicsit ömlengős lett, de annyira jó érzés.
Azért egy gyári bavaria magnó és egy gyári velúrszőnyeg beleférhetett volna (akár az eladáshoz is) a keretbe. Az igényesség szerintem itt kezdődik. Nem jobb érzéssel nézel végig a kocsibelsőn? Az az 500 forintos kínai magnó valami hányadék ott. Inkább az üres lyuk. Mindez annak fényében, hogy nem egy lepukkant bontószökevényt árul, hanem egy 4 millás(nak tartott) autót.
Olyan kérdésem lenne, ha az utastér szellőztető ventillátorának csak a 4-es, legerősebb, direkt fokozata üzemel csak, és az 1-2-3-as csökkentett fordulatú nem, akkor az huzalellenállás tönkremenetelét jelenti minden esetben?
Valamint: keresnék kombinéba hátsó hangszórókat megvételre.
Jaja. M20 egyforma mind. Korbetelefonaltam a bontokat. Sima tekno nincs, csak motorral egyutt. Hasznaltpicon nincs idom hajkuraszni. Megrendeltem egyet. Hetfon jon az aprosagokkal egyutt.
videót melóhelyen nem tudom megnézni, de én is Cigire gondoltam, nem a járgányra...kicsi pénzért lehet a számmmisztikába sem merülnék el egy M3 esetében ;-)
Elfogyasztottam első olajteknomet. Ellenőriztem a realoem-en, csak biztosra akarok menni. Jol vettem ki, hogy minden M20 teknoje ugyanaz? A sebesült verda egy 89 kabrió, a donorom meg 86-os eta, de bontoban is elmegyek előtte.
gyárék nem szeretik, ha javítva van a szenzor kábele, mert általában van hozzá speckó javítókészlet, roppantógyűrű... amit kitaláltak hozzá, E30-nál nem oszt nem szoroz, az újabbaknál van csak 1-2 érzékeny járgány
Hát bakker, ha megfeszülök, se találom a csavarokat. Egy órát matekoltam rajta, de semmi. Csináltam pár képet, ha megkérlek megtennéd, hogy benyilazod a képen, hol keressem a kötést? Előre is mega thx.
touringban az utastér és a csomagtér találkozásánál van keresztben egy trapéz profilú merevítő, abba van belecsavarozva elölről-felülről a háttámlá zsanérja.
M-es első ülések és a hátsót!3 éve lett újra kárpitozva és szivacsozva.Mechanikusan minden működik csak a vezető oldali combtámasznál van valami letörve de mozog az is...szerintem javítható!Illetve a fotón látni hogy szintén ezen az ülésen a biztonsági öv csatjánál van 2 kis pötty ahol sérült a bőr felülete de annyi!!Tehát szép állapotúak az ülések!45.000 ft de ha hozol egy sima ülés garnitúrát akkor az érdekel de max 10.000 ft-ig!
M Tech 2 kormány 37cm átmérőjű.Nem szakadt sehol a bőr van rajta csak meg mattulva egy kicsit.20.000 ft de ha van kormányod azt be számoljuk.(momo és társai nem kellenek)!!!!!
Ide raktam eddig csak fel mert szeretném autóba nem űrhajóba tudni...
voda/611-0982
ui:a vezető oldalin a fejtámla színe is egyezik csak a fotón másabb!
E34 fórumból jöttem át, egy kis segítséget kérnék. E30 Touringnak hogy kell kiszedni a két hátsó, dönthető háttámláját? Van valami trükk, hogy jön ki a tengelyből?
Ködlámpásítanám a gépezetet. A kérdés, hogy a kábelezés gyárilag ready-e. Ha igen, hol találom a végeket? Dupla kapcsolóm már van, de gondolom kell egy extra relé is (?).
Amúgy a korábbi post-omban nem arra akartam a hangsúlyt fektetni, hogy nem tartom karban a kocsit, hanem hogy nem mennek tönkre rajta a dolgok. Most is olaj+szűrő csere is lesz, pedig még simán csak sötétbarna és még átlátszó az olaj, de inkább erre, mint egy motorgenerálra. :) Mondjuk a legnagyobb rejtély számomra, hogy az eltelt 5 év alatt, amióta megvan a gép még mindig jók a lengéscsillapítóim. Most erre külön rákérdeztem a szerelőtől és mondta, hogy teljesen rendben vannak. Nem baj, csak nem tudom, h 5 év és kb 70-75 ezer km ezeken a szar utakon nem nyírta még ki őket. (hogy mióta vannak benne, azt nem tudom, én nem cseréltem még)
Ehhez a témához viszont az jutott eszembe, hogy már megint elfelejtettem, hogy mennyi olajat is kér az M40b16-os motor? Ha jól emlékszem a múltkor 4,7 litert írt valaki. Plíz segítsetek, mert ma-holnap meg kéne vennem az olajat hozzá.
Ilyen nincs, és mégis van, elhagyott autókereskedéseket is adott nekünk Amerika. Az egyik egy Chrysler, míg a másik egy AMC kereskedés, láthatóan mindegyik érintetlenül, ahol több csodálatos nagyvas is alussza csipkerózsika-álmát. Szép-szomorú mementóként emlékeztetnek[...] Bővebben!Tovább »
miután bő egy órát baszakodtunk ketten a kuplunggal és nem bírt lelégtelenedni, otthagytam a picsábe, elrendeztem másik dolgomat és később visszaérkezve kb öt perc alatt egyedül lelégtelenítettem.
béla legyek, ha holnap reggel nem saját lábán áll ki az autó a műhelyből.
na jó, nem reggel, de délelőtt.
kúúúúrvahangos oszt nem akarnék összeveszni a szomszédokkal.
Persze, ez igy van, itthoni autónál meh aztán csodát nem lehet várni, remélem sokkal több bajom nem lesz vele a kopó alkatrészeket leszámítva.
Apropó vízhőfok mutatónál mi az ideális és mennyi idő elteltével, kb? Nekem középtől feljebb nem nagyon megy a hőfokom, de mintha azt olvastam volna, hogy itt az az ideális, bár nem tudom, ismerősök mondták hogy termosztát csere, néztem még a gyári van benne:)
relativ ez hogy igenytelen, mert ha elozo tulajoknal nem volt rendben tartva, akkor minden rad var, amit nekik kellett volna megcsinalni. nagyon igaz ez itthon minden hasznalt autora, kortol fuggetlenul, mert az ujabbak sokkal szarabbak tenyleg.
de ha egyszer rendben van minden, akkor tenyleg megbizhato es olcson fenntarthato gepek ezek, raadasul sok oromot adnak a szereto gazdanak :)
en eddig mindent megelozo karbantaras (felujitas) jelleggel vegeztem rajta, eddig egyszer maradtam ott kuplung munkahenger miatt, nem is lepodtem meg, mert mar korabban elkezdte elengedni az olajat az also. de hat ezen is csak 1x kell atesni, aztan sokaig nincs gond vele megint.
amirol tudjuk, hogy gondot okzhat, azt sokszor nem erdemes megvarni, hogy megadja magat, mert hosszu tavon az a dragabb es kellemetlenebb is. :)
Hát na jól illenek a hozzászólások XD Mondjuk az enyém 84es már 27éves, am énis azért vettem mert hogy igénytelen....
Papós volt a kocsi, meg egyben van, de generátor csere, légtömegmárő csere, lecsúszó csövek, vizpumpa, kormányhardi, (első lengéscsillapitó még cserére vár), kasztnizás is volt, pedig kivülről egyben van....
Jó nem panaszkodás képp mondom, mert nem új autót vettem, csak Május óta ez igy sok volt nekem:D
Az ajtókárpit lehet érdekelne, szerintem jó nekem az olcsóbbik is, ha jóféle, képet tudsz róla csinálni, nem sürgős! ahogy ráérsz;)
Végül egy légtömegmérő csere lett az enyémnél, a benne lévé tolólapát vagy minek hivják az mindig megszorult, de hogy az hogyan hajlott el én a ma napig nem tudom, na mindegy kicseréltem a légtömegmérőt, aztán jó lett!
De hogy énis mindig a fals levegőkkel meg a lejövő csövekkel szopok, hát már kezd az agyamra menni! :/
Ha valakinek akad jó állapotú szőnyeg illetve ajtó kárpit az kérem szóljon már! Nekem ien kékszinű ajtókárpit vam benne, na ez nekem nagyon nem jön be, szerintem csúnya, ha van valakinek olyan aminek az oldala szövet vagy egyáltalán jól néz ki, az szóljon már, a szőnyeg kárpit szine nem olyan fontos, csak ép legyen, meg ne legyen berohadva;)
Azért egy jó e30 az még 21 évesen is nagyon egyben van...
Most vittem el a szerelőhöz a kocsimat, hogy nézze át és műszakiztassa le. 2 éve volt műszakin, akkor a kéziféket be kellett állítani, cseréltem olajat oszt jónapot.
Azóta egy első fékbetét garnitúra cseréje, olajcserék voltak.
Meg mentem vele kb 30-35 ezer km-t ezeken a csodás utakon... A kocsiban most egy gömbcsuklót kell majd cserélni elöl azt kész.
Futómű, fékek, kasztni minden rendben... Az ismerőseim meg öntik a tízezreket az újabb gépeikbe műszaki előtt. És persze fikázzák a kis e30-at. De valahogy nekem mindig kevesebb problémám van a kocsimmal, mint nekik.
Na jó, nem igaz h ennyi a baja, mert szelephézagot is kell majd állítani, kicsit csörömpöl a motor. :)
Sziasztok ki tudna nekem segiteni? Megpedig hallottam egy olyanrol hogy m40-re m43 hf ra alakithato!! akinek barmilyen jellegu tapasztalata vagy informacioja van ne tartsa magaban! Koszi elore is sziasztok ;)
trafók ki, szikra van mindegyiken, a harmadik henger füstöl, a leömlője langyos, a többié jéghideg.
gyertya pucol, vissza minden.
benzinhídon nincs meg a plusz,
előkeresem, nem indul.
a szaggatott testet kilámpázom mindegyik szelepen, az jó.
mit van mit tenni, kifordítom a benzinhidat, hatból öt kapufa, a harmadik hengeré jó.
csere másikra, elindul, durrog, lövöldöz vissza a szívócsonkba, szarul jár, néha 500 az alapjárat majd minden átmenet nélkül elkeni 4500 fölé.
wtf.
átnézek mindent ami szóba jöhet és azt is, ami nem, minden jó vagy annak tűnik.
aztán amikor falslevegőt kezdek keresni és leszedem a gümikönyököt a pillangószelep elől, akkor tűnik fel, hogy heló, azt ott egy rongydarab a fojtószelep élére szorulva.
valaki betömte oszt mikor kivette a rongyot, egy darab ott maradt.
rongy ki, szelep eltakarít, egyből faszaság van, kőnig alapjárat, veszi a lapot ahogyan én szeretném, lődözés megszűnt.
leállítom, összerámolom a motorteret, csináljunk neki hivatalos benzinszivattyút.
az is meglett, hogy mit vágtak el és hoztak egész másfelé körbe az autóban.
fasza.
kábel helyreállít, összedug, gyújtás rá, szivattyú zümmög, de nem csak az a szivattyú, hanem a hátsó ablakmosó is.
wtf #2
lehúzom az ablakmosó stekkerét, mondom amíg megtalálom a bazmeget, addig se járja magát hülyére szárazon, erre elindul a hátsó ablaktörlő.
wtf #3
aztán érted, ez most csak úgy kezdődött, hogy fogtam, rádugtam a motronicot, hogy kapaszkodjon apuka, indulunk és lett belőle majdnem két nap ampervadászat.
Első kerékjárati műanyag dobbetét kéne, ami védi a felverődő sártól - mocsoktól a sárvédőt, jópár patent ha épen kiszedhető, meg pár műanyag anyjakínja. :D
Csak amiatt, mert a héten őrültek háza volt, holnap meg lelépek, megfürdök a sós medencében egy picit.
Amikor visszajövök, ismét lesz 1Ft-os kiárusítás, reményeim szerint az egész autót kipakolom már végre...Maradt még motor váltó, komplett futómű, fékek, meg rengeteg sok apró bizbasz... Egy kis türelmet kérek!