Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

elemes Creative Commons License 2018.11.23 0 0 13302

nem tudom, kell-e tanítani (azonosító kódokat programozni). ha vállalkozol ilyesmire:

 

https://youtu.be/2L1NHH4SW44

 

ez az utasoldalon, közvetlenül kesztyűtartó jobb széle mellett van, eléggé zárt dobozban.

ha csak alkalmanként jön elő, talán elegendő a csatlakozásokat ellenőrizni, megtisztítani.

Előzmény: Mount Fura (13291)
Mount Fura Creative Commons License 2018.11.23 0 0 13301

Ha ECU-t kell cserélni, azt fel kell taníttatni, vagy csere után feltanul?
Régebben volt beázásom az utasoldalon, a helyét nem sikerült megtalálni.
Elképzelhető, hogy az ECU beázott?

Illetve valahol olvastam, hogy a TDDI-ben van átemelő szivattyú.
Ez hol helyezkedik el?

Előzmény: elemes (13297)
toriko Creative Commons License 2018.11.23 0 0 13300

focusban lévő  rádió konzolt hogyan lehet kivenni, van valami eszköz hozzá, láttam videóban, hol lehet ilyet venni, van valakinek infója?

Ata61 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 13299

Nekem a kormánykeréken levő négy nyíl(computer kezelő)segitségével a menüben megtalálom a kerékfigyelő opciot(valami defection vagy hasonló,most nem emlékszem)és ott ki tudom kapcsolni.Másik kerék megy rá,akkor meg vissza.

Előzmény: elemes (13290)
Ervin 1 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13298

Nem ilyenem  van, csak cseréltem már 1,8-ban, igaz az  tdci volt.

Előzmény: elemes (13296)
elemes Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13297

elég rémisztő kódok. azt lenne jó megnézni hogy ezekből melyik sz aktív amikor épp leáll a motor

https://www.aa1car.com/trouble-codes/ford_codes_p1500-p1699.htm

bár tippre ezek:

1669 - FIP (nagynyomású üzemanyagszivattyú) hiba

1563 - FIP által kezdeményezett motorleállás

de itt egy érdekes:

1608 - ECM hiba (electronic control module). ez okozhat rejtélyes (fals) hibajelzéseket

 

a többi csak általános kód:

0216 Injection Timing Control Circuit Malfunction

0149 Fuel Timing Error

szerintem ez a kettő a fentiekből van mappelve és aktív.

 

0335 Crankshaft (főtengely) Position Sensor A Circuit Malfunction
0404 egérszelep hiba.

ez a kettő meg régebbi / alkalmi hiba lehetett. de őrizd ellen.

 



 

 

Előzmény: Mount Fura (13291)
elemes Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13296

oh irigyellek :)

Előzmény: Ervin 1 (13295)
Ervin 1 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13295

az 1,8-asban cserélhető betét van abba annyi körül már kapni... az 1,6-os fém házas szűrők a húzósak.

Előzmény: elemes (13294)
elemes Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13294

mann szűrő 6 ezeréééért??????

Előzmény: Mount Fura (13293)
Mount Fura Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13293

A szűrőben nincs 2000 km. Mann szűrő, kb. 6e volt. Az előzőt egyből lecseréltük, amikor jelentkezett a probléma. Kannásat tankoltam 80%-ban, megbízható helyről + ment bele Spuri. Ha kúton tankoltam akkor a Shellnél. Ja, a tank aranytiszta, megnéztük.

Előzmény: Klaus-max (13292)
Klaus-max Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13292

Szia!

 

Szakértő nem vagyok, de (mivel dízel) az üzemanyagszűrő mikor volt cserélve és milyen van benne? Remélem nem valami olcsóbb közép minőség? Prémium dízelt tankolsz? Melyik kútnál?

Mount Fura Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13291

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni, a probléma a következő.
Az autó (1.8 TDDI DNW, évjárat: 2002, motorkód: C9DB) menet közben és üresben is egyik pillanatról a másikra leáll. Ilyenkor kuplung be -> gyújtás -> megy tovább.
Ez random előforduló hiba, kb. 5-500 km-enként.
Volt, hogy probléma nélkül közlekedtem vele, majd másnap csak harmadszorra sikerült beindítani. Teljesítményvesztés nincs, nem kormol.
Hibakódok:
p1669
p1563
p0216
p0335
p0404
p1608
p0149

 

Holtponti jeladó cserélve, ECU-PSG kommunikál.
Mik lehetnek a lehetséges hibaokok?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

elemes Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13290

nekem nincs ilyenem, de tényleg van pár olyan beállítás, amit a bal oldali bajuszkapcsolóval kezelhető menüben lehet állítani, járó motornál, de álló autónál. más esetekben nem kínálja fel a menüben ezeket (pl. szervókormány rásegítés mértéke - comfort - normal - sport)

Előzmény: Ata61 (13286)
elemes Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13289

nekem nagyon rég volt benzines autóm, de ezekben van egy ilyen izé, ami régen a "szívató" volt most alapjárati motornak hívják, és pont az alapjárat - lefulladás - stb hibák csomósodásának szokott az oka lenni. jó esetben WD40, kevésbé jó esetben elrágódott fogaskerekek. a focus klubban külön "how to" van erre a hibára:

 

http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=187

Előzmény: S.O.S. francia (13287)
zoger Creative Commons License 2018.11.22 0 0 13288

Kikapcsolni nem tudom, csak annyit lehet hogy OK-t hosszan nyomva menteni tudom az állapotot. Eddig a "tyre monitor service req"-re nyomtam, és ekkor eltűnt a hiba kb 10 percig.  Egy ideje már azt írja tpms not detected. Ma erre nyomtam storet jó lenne ha mentené, hogy nincs tpms a kerékben és ezzel meg van oldva a problémám.

Előzmény: Ata61 (13286)
S.O.S. francia Creative Commons License 2018.11.21 0 0 13287

Sziasztok. A műhelyben már feltettem a kérdést de választ nem kaptam. Talán ti, Focus tulajok mondotok valamit.

 

Egy diagnosztika kérdésem lenne, az alany egy 2002es Ford Focus, 1.8 benzin, EYDB motorkód, elvileg valós 292ezerrel.

 

Az alapjárat hidegen 1100 körüli, üzemmelegen stabil 700 körül. Ha rossz kedve van, hidegen lefullad (kb minden tizenöt indításból egyszer)

Viszont menet közben városban nincs motorfék, a pillanatnyi fogyasztás 2-5 liter között ingadozik tejesen elvett gáznál és gyakorlatilag alig lassul, kinyomott kuplunggal a fordulat és a fogyasztás visszaesik az alapjárati értékre. Városon kívül, nagyobb fordulatra kihúzatva (3000 felett) majd gázt elvéve viszont van motorfék, a pillanatnyi fogyasztás 0 liter.

 

Nemrég került hozzám az autó, olajcsere és légszűrőcsere után szerintem szépen megy, padlógázra egyenletesen gyorsul, kis gázzal is gond nélkül lehet vele gurigázni, nem melegszik, nincs sárga tengeralattjáró, csak ez a motorfék-hiány idegesít. Nálam nem volt még szétbontva, nem tudom a fojtószelep, kartergáz szelep, vagy alapjárati motor mennyire lehet kokszos. A kartergázcső nem gyári, az előző tulaj (vagy az aranykezű nepper) kicserélte egy kék csikos KPE vízcsőre :)), ez csak a vétel után derült ki.

 

Egy hibakódot dobott eddig, P0115 hűtő hőmérséklet áramkör. A fagyállót lecseréltem, rendszert átmostam mert tele volt hűtőtömítő trutymóval, termosztátháznál volt szivárgás, azt is cseréltem termosztáttal együtt, még a gyári Ford emblémás volt benne..

 

Ata61 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 13286

Szia!

Azt már nézted,hogy a kocsi saját menüjében ki lehet e kapcsolni?mert ha ígen,akkor nem kel hozzá semilyen kütyü.Az enyémbe pl van ilyen opció.

Előzmény: zoger (13282)
elemes Creative Commons License 2018.11.21 0 0 13285

bár, mi van, ha az első kerekek nyomásmérőjének ez nem lesz elegendő...?

Előzmény: zoger (13282)
elemes Creative Commons License 2018.11.21 0 0 13284

ezt most láttam

 

beteszem a csomagtartóba a nyári kerekeket

 

szenzációs :)

Előzmény: zoger (13282)
elemes Creative Commons License 2018.11.21 0 0 13283

inkább kérj kölcsön egy rendes OBD2 adaptert :) gyorsabb is, biztosabb is.

Előzmény: zoger (13282)
zoger Creative Commons License 2018.11.21 0 0 13282

Köszönöm!

 

Megpróbálkozok egy occo kínaival hátha. Márciusban kell műszakira vinnem a kocsit gondolom még tél lesz s addig tuti nem lesz fent a nyári kerék amiben van tpms, ezért jó lenne addig eltűntetni a hibajelzést valahogy.

(vagy a műszakira beteszem a csomagtartóba a nyári kerekeket)

Előzmény: elemes (13281)
elemes Creative Commons License 2018.11.21 0 0 13281

az obd2 műszaki részeiről nem tudok de a fordban a belső digitális adathálózatra kétféle eszköz kapcsolódik, high speed és medium speed. valamiért kapcsolóval lehet választani a kétféle között.

Előzmény: zoger (13278)
elemes Creative Commons License 2018.11.20 0 1 13280

egyébként van előnye annak, hogy brutuszon is olvashatóak a diagnosztikai adatok -- most például, amikor nyomozom a koromszűrő regenerálást -- de szerviz célra az USB csatlakozós jobb.

 

ez a verzió még kapcsolót sem tartalmaz, mert magától tud átkapcsolni a HS és az MS busz között:

 

https://www.obdauto.fr/pack-interface-diagnostic-special-ford-logiciel-en-francais-forscan-c2x24924024

 

nemtok franciául, a google lefordította nekem angolra.

Előzmény: zoger (13278)
elemes Creative Commons License 2018.11.20 0 0 13279

Az ELM327-ben van egy szoftver ami az OBD2 interface jeleit dekódolja.

Az "olcsó" ELM327 klónok a leggyakoribb státusz üzeneteket tudják kezelni.

Nekem is volt ilyen adapterem (legalábbis külsőre), 3 euróért vettem:

A TORQUE számára elegendő volt amit ez az adapter tudott.

A Forscan húzta a száját, hogy túl sok funkció hiányzik.

Előzmény: zoger (13278)
zoger Creative Commons License 2018.11.20 0 0 13278

Köszönöm!

Van az ebayen rengeteg nem is drágán: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=obd+forscan&_sacat=0

Nem tudom mennyire lehetnek jók. Azt tudom, hogy kapcsolós kell.

De miért is kell rá a kapcsoló?

Előzmény: elemes (13277)
elemes Creative Commons License 2018.11.20 0 0 13277

ezt meg pár hónapja vettem a forscan oldalán ajánlott veboldalról.

HS-MS kapcsoló nincs rajta.

van viszont POWER mikrokapcsoló, ami valahogy elveszett, most tollheggyel tudom bekapcsolni.

bekapcsolás után pár másodpercen belül el kell indítani a forscan progrmot különben a konnwei adapter kikapcsolja magát.

kapcsolódási logfile:

(WARN) [13:47:17.528] Checking KONNWEI...
(OK) [13:47:41.299] Adapter: ELM327 v1.5
(OK) [13:47:44.095] Connection to vehicle has been established
(OK) [13:47:55.595] Ford Focus Duratorq Turbo Diesel Common Rail Injection 1.6L 2007 ( MY07.5 ), VIN: WF0*********13780
(OK) [13:47:56.138] PCM - Powertrain Control Module
(WARN) [13:47:56.675] DTCs in PCM: U0073-21, P193B-24, U0405-21, P0234-62, P2459-21, P0704-28
(OK) [13:47:56.689] FACM - Fuel Additive Control Module
(OK) [13:47:57.369] ABS - Antilock braking system
(OK) [13:47:58.347] EPS - Electronic-Controlled Power Steering
(WARN) [13:47:59.350] DTCs in EPS: U1900-20
(OK) [13:47:59.353] IC - Instrument Cluster
(WARN) [13:47:59.805] DTCs in IC: U1900-20
(OK) [13:47:59.806] PDM - Passengers Door Control Unit
(WARN) [13:47:59.825] Module PDM has no DTC function
(OK) [13:47:59.825] DFDM - Driver Door Control Unit
(WARN) [13:47:59.826] Module DFDM has no DTC function
(OK) [13:47:59.826] RCM - Restraint Control Module
(WARN) [13:47:59.826] Module RCM has no DTC function
(OK) [13:47:59.826] EATC - Electronic Automatic Temperature Control
(WARN) [13:47:59.827] Module EATC has no DTC function
(OK) [13:47:59.827] ACM - Audio Control Module
(WARN) [13:47:59.828] Module ACM has no DTC function
(OK) [13:47:59.828] GEM - Generic Electronic Module
(WARN) [13:47:59.829] Module GEM has no DTC function
(OK) [13:50:05.972] Disconnected

elemes Creative Commons License 2018.11.20 0 0 13276

naszóval két adapterem van a forscan-hoz.

ez a régebbi, ezen van HS-MS kapcsoló.

kapcsolódási logfile:

(WARN) [13:50:33.246] Checking OBDII...
(OK) [13:50:37.559] Adapter: ELM327 v1.4
(OK) [13:50:38.286] Connection to vehicle has been established
(OK) [13:50:40.013] Ford Focus Duratorq Turbo Diesel Common Rail Injection 1.6L 2007 ( MY07.5 ), VIN: WF0*********13780
(OK) [13:50:40.546] PCM - Powertrain Control Module
(WARN) [13:50:40.740] DTCs in PCM: U0073-21, P193B-24, U0405-21, P0234-62, P2459-21, P0704-28
(OK) [13:50:40.750] FACM - Fuel Additive Control Module
(OK) [13:50:40.934] ABS - Antilock braking system
(OK) [13:50:41.108] EPS - Electronic-Controlled Power Steering
(WARN) [13:50:41.261] DTCs in EPS: U1900-20
(OK) [13:50:41.264] IC - Instrument Cluster
(WARN) [13:50:41.511] DTCs in IC: U1900-20
(OK) [13:50:41.513] PDM - Passengers Door Control Unit
(WARN) [13:50:47.408] DTCs in PDM: U0202-20
(OK) [13:50:47.428] DFDM - Driver Door Control Unit
(WARN) [13:50:47.610] DTCs in DFDM: C198F-20, U0201-20
(OK) [13:50:47.627] RCM - Restraint Control Module
(OK) [13:50:47.808] EATC - Electronic Automatic Temperature Control
(WARN) [13:50:47.985] DTCs in EATC: B1200-20
(OK) [13:50:47.987] ACM - Audio Control Module
(OK) [13:50:48.183] GEM - Generic Electronic Module

elemes Creative Commons License 2018.11.20 0 0 13275

világosban majd leképezem a fényét is

Előzmény: zoger (13273)
elemes Creative Commons License 2018.11.20 0 0 13274

hát a forscan elég igényes OBD2 adapterre. a veblapjukon egy konnwei adaptert ajánlottak, megvettem, de ez meg bekapcsolós (van rajta egy ébresztő mikrokapcsoló) aminek valahogy elveszett a gombja.

 

úgyhogy egy régebben vásárolt francia barkácsterméket használok, ezen mechanikus HS/MS átkapcsoló van. sajnos a papírjai nincsenek már meg.

Előzmény: zoger (13273)
zoger Creative Commons License 2018.11.19 0 0 13273

Sziasztok!

 

Pár napja feltettem a kocsira a téli kerekeket. Mk3-as focus úgy tudtam nincs benne tpms, ezért a téli kerekekbe nem is vettem, de összeadva, hogy mibe kerülne nem is akarok.

Kérdésem az lenne, milyen eszközök kellenek ahhoz hogy kikapcsoljam ezt a figyelést. Youtubeon már több videót is láttam ahol pár kattintással a forscan-ba kikapcsolják. Milyen obd olvasót használtok?

Eddig is remekül elvoltam nélküle, úgy érzem ez után is menni fog.

toriko Creative Commons License 2018.11.19 0 0 13272

Ja ja, sikerült! Kicsit az állást arrébb tekertem, ahogy írod, így màr okés a dolog! Köszönöm..

Előzmény: elemes (13268)
elemes Creative Commons License 2018.11.19 0 0 13271

DPF kálvária.

 

1. a piros fóka DPF-je sűrűn regenerált (150-200 km). Forscannal nézegettem a DPF nyomásesést, és láthatóan OKKAL kezdett regenerálni, mert ennyi autózást követően a kezdeti pár mbar nyomásesés felment (menet közben) 200 mbar fölé is, vagyis a motor erőlködve bírta átnyomni a kipufogógázt a kerámiaszivacson.

 

2. csináltam egy statikus DPF tisztítást (ami olyan, mint egy normál DPF regenerálás, de tíz percig tart és közben a motort 4000-es fordulaton bőgeti, tehát jó alaposan kiégeti a szűrőből a kormot).

 

3. a statikus tisztítást követően megint regenerálni kezdett az autó kevesebb mint 200 km után, pedig a nyomásesés alapján ez nem látszott indokoltnak. gondoltam, az lehet a gond, hogy a board computer megtanulta, hogy sűrűn kell a DPF-et regenerálni, tehát nem csak a nyomásesést hanem a megszokást is figyelembe vette.

 

4. ezért aztán szombat délután megint csináltam egy statikus tisztítást (lakatlan környéken, hogy a tíz percnyi motorbőgés ne zavarja a népet), utána pedig töröltem a számítógépből a "DPF tanult paramétereket", hátha most azt hiszi új DFP van benne és ennek megfelelően fog viselkedni.

 

 

 

 

ma reggel, 180 kilométerrel a statikus tisztítás után, reggeli dugóban szüttyügve, teljesen jó (alapjháraton néhány millibar, menet közben néhány tíz millibar) nyomásesés értékek mellett MEGINT elkezdett regenerálni, persze nem sikerült, abba is hagyta, de ez most nem vigasztal, mert MI A PÖCSNEK KEZDTE EL, hiszen az üzemi paraméterek alapján ez nem volt indokolt.

 

kezdem feladni :(

Ata61 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 13270

dugít=digit 

Előzmény: Ata61 (13269)
Ata61 Creative Commons License 2018.11.19 0 1 13269

Azt nem írtad, hogy nem dugít klímás. Akkor próbáld  meg úgy is,ahogy"elemes "javasolta. Csak össze fog jönni.

Előzmény: toriko (13267)
elemes Creative Commons License 2018.11.19 0 1 13268

ablak és ablak+láb közé félútra kapcsolva tartom. komfortos és csak akkor meg a klíma, amikor bekapcsolom kézzel.

Előzmény: toriko (13257)
toriko Creative Commons License 2018.11.19 0 0 13267

Nekem nincs off gomb, nem digit klímás a verda, lehet ezért nem sikerül? na, majd teszek fel képet a panelről...de köszi mindenkinek a segítő hozzá szólásokat, csak megoldódik ez a kis gondom.

Előzmény: Ata61 (13266)
Ata61 Creative Commons License 2018.11.18 0 1 13266

Ha megcsinálod a rituálét,utána mindig az OFF-al kapcsold be,és ne legyen a szélvédőre terelve,vagy akkor egy picit feljebb legyen tekerve a gomb mint írták is.Így már nem fog klíma kapcsolni újraindítás után sem.

Előzmény: toriko (13263)
vjano Creative Commons License 2018.11.18 0 0 13265

Az OFF megnyomásával kapcsolod be? Mert nálam így klíma nélkül kapcsol be....

Előzmény: toriko (13263)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.18 0 1 13264

  " azt hittem ezt egyszer megcsinálom, és innentől kezdve sosem kapcsol be "

 

 

   Ha nem csinálod meg,hogy kicsit feljebb tekered,mindig bekapcsol.Csakhogy bonyolitsuk.De rem.igy már érthető.  🖒🖒✋

Előzmény: toriko (13263)
toriko Creative Commons License 2018.11.18 0 0 13263

nem bírtam várni, kipróbáltam,de a lényeg az ,hogy ha a szélvédőre terelem a levegőt, egyből megy a klíma,persze a már említett rituálét elvégzem, akkor nem, de ha leállítom az autót,  újraindítom, akkor minden kezdődik elölről, azt hittem ezt egyszer megcsinálom, és innentől kezdve sosem kapcsol be a klíma, csak ha én kapcsolom be.

toriko Creative Commons License 2018.11.18 0 0 13262

na kíváncsi leszek, holnap megnézem, köszi.

Előzmény: Ata61 (13261)
Ata61 Creative Commons License 2018.11.18 0 1 13261

Ígen,ez igy van.

Előzmény: toriko (13257)
Ata61 Creative Commons License 2018.11.18 0 0 13260

Köszi szépen az infót,akkor már tudom hol van.

Előzmény: Klaus-max (13255)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.18 0 0 13259

Kicsit bővebben  aTi vtc ről ,ami a gyenge pontja : okoskerék.Más nem nagyon van,erre figyelj.Ill. fülelj.

http://www.autoszektor.hu/hu/content/anyukam-erteni-fogja-az-okoskerek

 

 

 

Előzmény: Zola1990 (13250)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.18 0 1 13258

Ja azt nem mondtad,hogy mindig oda van irányitva.Akkor persze MINDIG kapcsolja a klimát !!Már az 1es  (2004es ) fókán is igy volt,de én megoldottam..

 

HA nem akarod szétszedni az elosztás kapcsolóját,akkor egy picivel (egy kattanás) tekerd el jobbra,mindjárt nem fog kapcsolni.Én szétszedtem,hátul lehuztam a csatit,ami inditaná a klimát,oszt igy is jó lesz.(nem fogja inditani teljesen szélvédőre állitva sem.).Ugylátszik megtartották ezt a későbbi tipusoknál is.

Előzmény: toriko (13257)
toriko Creative Commons License 2018.11.18 0 0 13257

Szia, igen oda van irányítva szinte mindig, tehát akkor fújassam az arcomra, és akkor próbáljam meg a már említett gyakorlatot?

Előzmény: Ata61 (13253)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.18 0 0 13256

Az olajhasználat egy lényeges pontja.Jól nézd meg/hallgasd meg mit veszel.Ez egy gyenge pont a vtci nél.Ugy más nem nagyon szokott lenni.

Ilyet ne!Szigoruan gyári ajánlásu olajat.

 

https://youtu.be/9CPoGo_C-j8

 

 

Előzmény: Zola1990 (13250)
Klaus-max Creative Commons License 2018.11.18 0 0 13255

Ezek a Baranya megyei szervizeik: http://www.q-service.hu/q-service-szerviz-halozat/baranya-megye/

Ez pedig ahol én voltam: http://www.q-service.hu/q-service-szerviz-halozat/autoservis/109/szataki-m%C5%B1vek-kft/

Ez utóbbi a volt Suzuki Ilosfai szervize mögött van, annak a szerviz műhelye lett a Q-Szervizé.

Előzmény: Ata61 (13252)
Klaus-max Creative Commons License 2018.11.18 0 0 13254

Az még hozzá tartozik, hogy a 32 ezer forintos ár munkadíj és anyagköltségében benne foglaltatott egy új szelepfedél tömítés is, nem csak a tűzgyűrűk!

 

Előzmény: Klaus-max (13248)
Ata61 Creative Commons License 2018.11.18 0 1 13253

Nem lehet,hogy a levegő áramlás,a szélvédőre van írányitva?Mert akkor automatikusan kapcsolja a klímát a párátlanítás végett.Próbáld a szélvédőröl levenni,és az elöbbiekben tanácsolt modod újból véghezvinni.

Előzmény: toriko (13244)
Ata61 Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13252

Szia!

"Fiestát történetesen éppen az onnan átigazoló egyik, kimondottan dízeles vonalon futó szerelő javította. Sajnos a nevét nem kérdeztem"

 

Meg Tudnád adni a szervíz nevét,címét?Jól jönne,ha netán valamivel elakadnák az sk szervízelés-szerelés közben.Kösz.

Előzmény: Klaus-max (13248)
Ata61 Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13251

Mostanában inkább csak mi dieselesek vagyunk itt,azért nincs válasz szerintem.Írjál légyszi az Autoszerelö Műhely Index Forumba,ott előbb kapsz választ.

Előzmény: Zola1990 (13250)
Zola1990 Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13250

Sziasztok!!

 

Pár napja kértem vélményeket 1.6 ti-vct motorrol és 3 faceliftes focusrol nem kaptam semmi választ.

Légyszíves írjatok mert nagy szükségem lene a véleménytekre.

 

Köszönöm!

 

 

 

elemes Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13249

na nekem pont így cserélték az olajat a fókán, na talán annyi, hogy megvárták amíg lecsorog a fáradtolaj.

 

csakugye a szűrőházban levő fél liter fáradtolaj az benne maradt jól.

 

így lesz turbócserés az autó kb a garancia végére.

Előzmény: Klaus-max (13238)
Klaus-max Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13248

Másik Ford-FX eset, családon belüli autónál történt. (elnézést ha kicsit offos ez is)

Ford Fiesta 1.4 TDCi 12 éves most az autó. A hengerfejnél és az körül némi olajra(?) utaló nyomok voltak láthatóak. Ford FX : - sajnos ez hengerfej tömítés hiba, sürgősen javítandó, szét kell bontani a motor egy részét, köztük a vezérlést is. Két napos munka úgy készüljünk, és mivel a vezérlés is meg lesz bontva ezért teljesen újat kell majd visszarakni a régi helyett. Úgy olyan 200-220 ezer forint körüli anyag és munkadíjra számoljunk. Hát belénk állt az ideg ...

Független szerviz diagnózisa : autó aknára, alul-felül egy-egy szerelő nézte és szinte semmi   perc alatt megállapították a hibát, nem kértek érte pénzt, nevezetesen hogy  az egyik hengernél a porlasztó tűzgyűrű átégett kissé és ott nyom ki. Ajánlott a mihamarabbi csere, mert csak rosszabb lesz idővel. Két nap múlva  reggelre el is vállalták, árajánlat 30-32 körül lesz. Mind a négy hengernél (ha már meg van bontva ennyire a motor) kicserélték azokat a tűzgyűrűket. Hat és fél  órás meló volt és 32 ezerbe került összesen. Azóta is semmi baja az autónak, de főképpen az állítólagos  hengerfej tömítésnek.

Egyébként a pécsi régi, már megszűnt ford szervizből (Ford Kálmándy néven futottak) sok jó szerelő átment a független helyi  szervizekbe. Ott legalább jó és becsületes munkát végeznek megint. A Fiestát történetesen éppen az onnan átigazoló egyik, kimondottan dízeles vonalon futó szerelő javította. Sajnos a nevét nem kérdeztem, de tök rendesek, lehet velük beszélni emberi hangon. Sőt. Ha akarom akkor végig ott lehetek az autóm mellett, nem zavarom Őket.

PTZe Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13247

Szia,

 

Köszönöm a válaszod, magyarul mindenféle indítási probléma okozója is lehet. A gyújtókábelek és a gyertyák nem régiek (kb. 20000 km ezelőtt, úgy 1 éve cseréltettem).

 

Több szerelő is nézte, de egyik se vállalkozott a beletört csavar kiszedésre. Valamelyik olyasmit is mondott, hogy el van fúrva egy menet is a kettő közül (gondolom valaki már próbálkozott a kiszedéssel, csak ergo jobban elcseszte), már bánom, hogy fotót nem kértem róla mikor is lent volt a szelepfedél. Hengerfej kiszedéssel, meg baromi drága lenne. Szinte mindegyik ezt mondta így kell, vagy csak le akarnak húzni. Ezért gondolkoztam új tömítésen és valami spéci pasztán ami hatékonyabb az olajszivárgás ellen.

 

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (13239)
vjano Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13246

"Csodás" történet, tanulságos, köszönöm.

Előzmény: Klaus-max (13238)
uati Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13245

Elvittem a Focusomat az ajánlott pár ezer km-es olajcserére. Hajszálpontosan ott volt a nívópálcán szint mint előtte és ugyanolyan volt az olaj színe is. Viszont csak 10 ezerrel került többe ingyenes munkadíjjal, mintha csomagban megvettem volna ugyanott az olajcsere csomagot, ami még egy levegőszűrőt is tartalmazott az 5L olajon és olajszűrőn felül. : (

Komoly ára van a digitális szervizkönyvnek egy garis autónál!

Előzmény: Ata61 (13243)
toriko Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13244

Hiába a próbálkozás, semmi, minden egyes indításnál a klíma kapcsol be.

Előzmény: vjano (13223)
Ata61 Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13243

Tapasztalat:Nagy ívben kerülni kel(legalább is ólajcserénél)a márkaszervízeket,inkább sk vagy bejáratott szerelőnél.Ez alol csak nagyon kevés kivétel van,a pécsinek amúgy sincs jó hire.

Előzmény: Klaus-max (13238)
erimre Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13242

Néha balos fúrószárral is ki lehet hajtani.

Meg még számos egyéb trükk van.

Előzmény: Törölt nick (13239)
erimre Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13241

Az még ugye egy marha jó kérdés, hogy mi is volt abban a kannában.........

 

Pár (éppen van már vagy 10) éve láttam az egyik ósanban az egyik környékbeli (amúgy offtopic, nyugatromán) márkaszerviz 2 emberét amint 2 dugig rakott bevásárló-kocsi ósangazdaságos olajat (1000 Ft/5l) vettek.

Gyanúm szerint ezt számlázták aztán ki literenként 2500-ért.

 

Na ezért (is) kerülöm én a márkaszervizeket nagy ívben.

Előzmény: Klaus-max (13238)
uati Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13240

Köszönjük, hogy rászántad az idődet! Tanulságos történet.

Előzmény: Klaus-max (13238)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13239

Az olaj "megeszi" a gyertyapipát, az olajgőz felszivárog a gyertya szigetelőre és levezeti a szikrát. Kimarad a gyújtás.

Hányas csavarok ezek? M6 ?  M8 ? azt azért ki lehet szedni bontás nélkül. Csavarlazító + törtcsavar kiszedő 

https://www.google.hu/search?ei=9NPvW_SpJo_XkwWO56_YCQ&q=T%C3%B6rtcsavar+kiszed%C5%91+k%C3%A9szlet&oq=T%C3%B6rtcsavar+kiszed%C5%91+k%C3%A9szlet&gs_l=psy-ab.12..0j0i22i30.4688.13424..15238...0.0..0.84.84.1......2....1..gws-wiz.pzhuWK9B-JE

Előzmény: PTZe (13237)
Klaus-max Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13238

Középkorú házaspár hozta be a Mondeót. Ügyfeles átvette, forgalmit is, és közölte szenvtelen hangon,  hogy egy óra múlva jöhetnek is az autóért. Házaspár elment, Ügyfeles szépen bevitte az autót, még az emelőre is pontosan ráállt vele. Eddig sima ügy. Előkerült hátulról valahonnan egy alig gyerek korból kilépett szerelő, mint kiderült Ő fogja elvégezni a munkát. Munkalapot megkapta, olajszűrőt felvette a raktárban. De mintha lassított felvételt néznék, úgy mozgott az ipse. Bement a szerviztérbe, majd sok percig eltűnt. Majd újra előkerült valahonnan, kezében egy szürke csőrös kannával, olyannal mint a kerti locsolókannák. Majd megint eltűnt percekre, de aztán láttam, hogy meghozta a kannában az autóhoz való olajat beöntésre. Már ekkor kicsit értetlenkedtem, hogy mi a f@szt kell ennyit tökölni? Ezek után autót megemel, olajat leereszt! A sorrend a lényeg!  De én ahogy láttam, alig hagyta abba a folyást az olaj, még folyt volna ha vékonyan és szakaszosan is az olaj, de már csavarta is vissza az olajleeresztő csavart! Ezek után autót leenged, és ekkor csavarta csak le az olajbeöntő kupakját. Olajat beönt a kannából, amit már egy másik szerelő aki Suzukit szervizelt, mert Suzukit is árulnak, már közben el akart már vinni. Ezek után történt csak az olajszűrő csere! A végén megnézte az olajszintet az olajpálcával, majd motorháztető lecsuk és a szerelő valahová elment. Kábé tíz perc múlva jött az ügyfeles, motort beindít, olajnyomás megjelenését megvárta (dícséretes) mert nézte egy ideig a műszerfalat, majd kiállt az autóval az ügyfélparkolóba.

Ennek az egésznek a díja (hallgatóztam) , a szerviz adta az olajat és a szűrőt volt 25860 Ft!

Nálam az olajcsere kicsit másként alakul. Nem én csinálom hanem ott ahol nekem végzik az olajcserét.Én viszem az olajat/szűrőt.

Sorrendeben: motornál az olajbeöntő kupak  lecsavar, kupak megnéz, hogy nem habos-e vagy ilyesmi--olaj nívópálca kihúz, megtöröl félretesz---használt olajszűrő kiszed, eldob ---autót megemel, olaj leereszt és amikor már nem folyik, utána még vár néhány percet hagy csöpögjön még ki a maradék, addig beszélgetünk, megnézik a fékpofákat ...stb --- olajteknőnél alul a csavar körül letörölget, leeresztő csavar vissza új tömítéssel(!)---autó leenged---új olajszűrő betesz a helyére---nívópálca vissza a helyére, olaj felöntés, többszöri szint ellenőrzéssel (!)--majd motor beindítás várni amíg megjön az olajnyomás. Autó megemel, megnéz hogy jól lett-e vissza csavarva a leeresztő csavar, nem szivárog-e nyomás alatt az olaj---autó leereszt az emelőről és készen van a munka, lehet fizetnem.

Előzmény: vjano (13236)
PTZe Creative Commons License 2018.11.17 0 0 13237

Sziasztok!

 

A "13222" - re valaki? Ill. azt olvastam, hogy ilyen szivárgásnál a gyújtógyertyákhoz is oda folyhat az olaj ami nem tesz jót.

 

 

Köszi.

vjano Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13236

Írd le nyugodtan! érdeklődve várjuk....:-)

Előzmény: Klaus-max (13235)
Klaus-max Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13235

Milyen jó, hogy nem a Ford márkaszervizben cseréltetek olajat. (már jó ideje...)

Minap jártam a pécsi FX Ford-nál, barátomat kísértem el egy ügyben és az Ügyfélváróban üldögélve végig néztem az üveg ablakon át egy NVJxxx rendszámú dízel Mondeón az olajcserét, azaz annak a lezajlását. Hát inkább nem írom le...

De legalább közel arany uncia áron van a 40 perces(?) "munka" szervizdíja, így a tulaj biztos lehet, hogy ami drága az jó is.... :)

reimre Creative Commons License 2018.11.16 0 1 13234

Én konkrétan egyet se. Nálam még a Zsigulis időkből visszamaradt notesz+ceruza működik.

Nyári időszakban 5,0-5,2 közötti tankolások vannak, télen meg 5,2-5,7 közöttiek. Viszont télen csak ritkán használom. Ha picit is gyanúsabb az út akkor a 4WD-s pick-up-el megyek mindenhova.

 

Egyébként -ahogy korábban írtam- ezt az eredményt csak speciális körülmények között lehet elérni: egyrészt napi 2X50 kilométert megy az autó, vagyis a hidegüzem minimális, a normál úti szakaszon 85-90 a tempó az autópályáson meg 95-100, telitalpas gyorsítás soha nincs van viszont a lehajtó és elsőbbségadós kereszteződés előtt közel 1 kilométeres gurulás, a városi szakasz meg összesen 4 kilométer.

Egyébként ismeretlen utakon általában nem jövök ki 6 alatt. Bár az eddigi rekordot (4,8) meg pont Erdélyben sikerült meggurulnom olyan utakon ahol még sose jártam.

Előzmény: trilla414 (13231)
elemes Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13233

a board computer nekem újkorában 1-2 tizedet szépített a spritmonitoros fogyasztáson, ahogy telt múlt az idő, ez szépen felment 4-5 tizedre. nem tudom ennek az okát, a BC talán a befecskendezőnyomás és a befecskendezési idők alapján becsüli a fogyasztást, csak a porlasztócsúcsok kopása miatt a mennyiségek apránként megnövekedtek...?

 

vagy a benzinkutasok csalnak merészebben, mint 5-6 évvel ezelőtt.

Előzmény: trilla414 (13231)
trilla414 Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13232

"nagyon komoly fejtörés lenne"

Hja, hát igen... Majd megoldom úgy, hgoy jól nem veszek, oszt kész! :)

Előzmény: reimre (13230)
trilla414 Creative Commons License 2018.11.16 0 1 13231

5.2? Aztakruva! :)

 

Ezt a spritmonitoron az 5000 benzines focus közül senki nem érte el... (Ha megnézed azt a négy 5 alattit, láthatod, hogy nem regisztráltak minden tankolást..)

 

Szerintem érdemes neked is utánanézned, hány tankolást nem rögzítettél, vagy hogy mitől mér ennyire rosszul a fedélzetid... ;)

 

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/598956.html

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/778790.html

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/286250.html

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/954669.html

Előzmény: reimre (13229)
reimre Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13230

Hát sztem a villanyautó meg az önvezető autó még egy darabig nem lesz tényező a piacon.

 

A most kapható villanyautók még az állami támogatással együtt is a soha meg nem térülő kategória, és akkor nem beszéltünk a 200-250 km-es "hatótávolságról", ami viccnek mondjuk egy kicsit erős. Úgyhogy ezek a Li-ion aksis autók valószínűleg sose lesznek jók szabott távú ingázáson és városon belüli mozgásokon kívül kábé semmire.

 

Ha most kellene új autót választani az borzasztó fejtörést okozna, ezektől a down-izélt benzinesektől egyenesen irtózok, dízellel van elég dolgom a pick-up-ökben (pedig azok sokkal acélosabb motorok, igaz nem gyakori a hiba de akkor általában zsebmetszős) úgyhogy nagyon komoly fejtörés lenne.

Előzmény: trilla414 (13228)
reimre Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13229

Mondjuk nálam a benzines fóka éves átlagfogyasztása 5,2. Bár valószínű, hogy ezzel én a kivétel tárgyát képezem, napi ingázás, jó úton és meglehetősen "visszafogott" vezetési stílussal lehet ezt elérni. Olajcsere 20E-ként (ami inkább 19), minden másodiknál légszűrő csere (~2000 Ft) és gyertyacsere (~4000). Nektek a dízelben gyakrabban kell cserélni az olajat, igaz gyertya nincs, de ha bármilyen kis hiba beugrik a magasnyomású rendszerben akkor azt százezrekben mérik.

Egyébként én 140E km-ig SEMMIT nem cseréltem ki benne ami nem rutinkarbantartás, még  a tárcsafékbetéteket se kellett, nemhogy a tárcsát. Összesen 4 új nyári gumit kapott eddig a futásteljesítményig, de én ezt is a rutinkarbantartáshoz számolom.

Tankolni csak 900 után szoktam.

Előzmény: elemes (13227)
trilla414 Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13228

Hát, nem tudom, szerintem hajlamos az ember egy ilyen fórumot olvasva csupán a gondokra összpontosítani. Én pl nem sűrűn írom le, hogy milyen gondom volt, mert nem volt. 5 éve 5 évesen 216ezerrel megvettem a 90 lovas 1.6 tdci-t. Most 312 van benne, eddig semmi extra szerviz. Olajcserék, szűrőcserék nyilván, ezen kívül egy 60ezres gázolajszűrő csere volt csak. (Meg egy akku, de az nem kimondottan dízel specifikus.) 5,00 literrel járok, ez a spritmonitor szerint az átlag. A hasonló benzinesek spritmonitor szerint 7.5-tel járnak, lehet számolni. Ha most hirtelen turbót is meg kettőstömegűt is kell cserélnem, még mindig jó vagyok... Szóval ilyen is van, de ezen nincs mit leírni, sokkal élvezetesebb olvasmány az, hogy milyen problémák, szívások színesítették az életet.. :) 

 

Azt mondjuk ne kérdezd, a következő autó dízel lesz-e... Nem tudom. De mivel nagy kellene, valszeg az..

Előzmény: reimre (13226)
elemes Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13227

na számolok kicsit. 180 ezer kilométer, hét év.

értékcsökkenés: 2.8 millió

átlagfogyasztás (spritmonitor) 4.86/100. az egyszerűség kedvéért jelenlegi gázolaj átlagárral 422 Ft/liter számolok, az 3.7 millió (jaj de rossz volt most leírni)

szerviz évi átlag 140 ezer = 1000, ebben semmi dízel specifikus alkatrész nem volt, csak a szokásos, szűrők, fékbetétek, féktárcsa, kerékcsapágy, vizsgadíjak stb.

abroncs garnitúra 2 x 100 ezer. tehát a kilométerenkénti költségem volt összesen ( 2.8 + 3.7 + 1 + 0.2 ) / 180k ~ 43 forint.

benzines fókával annyi lett volna, hogy az üzemanyagköltség 3.7 helyett kb 4.8 millió.

viszont az értékvesztése kisebb lett volna.... szóval nincs messze az egáltól. igazad van.

maradjunk abban, hogy nekem mint dízelesnek szubjektív előny, hogy egy tankolásból lazán mentem ezer kilométert, szubjektív hátrány a traktorhang.

Előzmény: reimre (13226)
reimre Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13226

Nem pont az autók árára gondoltam abban a hozzászólásban, csupán a jelenlegi 50 Ft/l üzemanyagár-különbségre.

Az autók ára egy másik történet ami csak tovább árnyalja/bonyolítja az egészet.

Előzmény: elemes (13224)
elemes Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13225

én is úgy tudom, hogy ez kb cserére szorul, de azért kiváncsi vagyok, a manuális tisztítási ciklus mennyivel hosszabbítja meg az átlagos regenerálási ciklust meg általában a szűrő élettartamát.

 

a 180 ezer km-t futott (CDPF-es) kék fóka motorját tekintve sokkal jobb állapotban van mint ez a 130 ezret futott DPF-es piros. gondolkodtam, miért, és talán az lehet, hogy a kékbe újkorában beépítettem egy merülőforralót (DEFA motorblokkfűtés) és ősztől tavaszig reggelente szinte mindig 40 fokos motorblokkal indultam.

Előzmény: deltastv (13219)
elemes Creative Commons License 2018.11.16 0 0 13224

a mostani árszintek meg már önmagukban is megkérdőjelezik a dízelmotort

 

dehogy. épp ellenkezőleg, olyan nyomottak a dízeles autók árai, hogy most éri meg igazán.

 

(a háromhengeres ezerköbcentis 150 lóerós benzinmotorokkal is szopás lesz pár év múlva)

(de nem akarok sem ilyen sem olyan párti vitát újranyitni, egymással összehasonlítva vannak előnyei és hátrányai mindkét belsőégésű technológiának)

(alapvetően szeretnék nem autóval járni, csak az alternatívák akkora többletköltséggel járnak, amit most nem engedhetek meg magamnak)

Előzmény: reimre (13220)
vjano Creative Commons License 2018.11.15 0 1 13223

Korábbi válaszom, egy hasonló kérdésre.

Előzmény: toriko (13221)
PTZe Creative Commons License 2018.11.15 0 0 13222

Sziasztok

 

Volna egy benzines Focus 2. Mi a javaslat arra, ha a szelepfedél tömítésnél kissé ereszt, szivárog az olaj, mert a szelepfedelet rögzítő csavarok közül kettő bele van törve a hengerfejbe (a korábbi gazdánál :( )?

Kb egy 10.000-es olajcsere periodust bír ki a tömítés (mindig új tömítést kapott eddig, meg valami normál pasztát).

Van erre valami spécibb paszta, hogy kicsit tovább bírja, esetleg hatékonyabb megoldás? Hengerfejet nem vetetnem le (csak így lehetne javítani a törés miatt, több helyről kaptam ezt az infót, zsebbenyúlós történet), tudom az lenne a tökéletes megoldás. Az olaj fogyás nem jelentős kb. 5-6 dl egy olajcsere periodus alkalmával.

 

Köszi.

toriko Creative Commons License 2018.11.15 0 0 13221

Minden egyes indításnál mikor bekapcsolom a fűtést, automatikusan klímáról megy, az ac kapcsol be, ez miért van vajon valakinek tapasztalata van? Ja ,kb egy hete motorhiba villant ki, katalizátor rossz értéket meghaladta, hiba kivéve, azóta nem jött vissza...

reimre Creative Commons License 2018.11.15 0 0 13220

Azért nem semmi amit összexoptok ezekkel a nyugatromán dízelmotorokkal.

Mondjuk a mostani árszintek meg már önmagukban is megkérdőjelezik a dízelmotort, ezekkel a sokszázezres extra kiadásokkal meg sztem bőven át is billen.

 

A H7-es izzók úgy xarok ahogy vannak. Pofán kéne baxni szívlapáttal aki egyáltalán kitalálta. Értelmezhető élettartamú termék a kék dobozos SCT gyártmány, nálam se a tungsram se a hella gyártmányok nem bírtak ki egy olajcserét se (~18-19E km), aztán valaki javasolta ezeket, vettem belőle (útszéli benzinkútnál 1000 Ft) és úgy néz ki ezek tényleg tovább bírják.

Előzmény: elemes (13217)
deltastv Creative Commons License 2018.11.15 0 0 13219

Tekintve, hogy az adalékos DPF-es Focusnál 120ezer km a szűrő előirányzott élettartama, és a gyári checklista is tartalmazza az ilyenkor szükséges cserét, 

úgy gondolom, hogy joggal pampog 130ezer Km után, hogy csere...
Legalábbis a 2.0Tdci-nél így volt.

Előzmény: elemes (13217)
elemes Creative Commons License 2018.11.15 0 0 13218

nekem az a fura, hogy úgy kezdte a regenerálás 191 km-nél, hogy nem látszik olyan üzemi paraméter, amely ezt indokolná. alapjárati nyomáskülönbség, terhelés alatti nyomáskülönbség, átlagos nyomáskülönbség ... egyikkel sincs gond.

Előzmény: Ata61 (13215)
elemes Creative Commons License 2018.11.15 0 0 13217

amit már tapasztaltam
1. tompított izzó egyszerre (egy héten belül) szokott kiégni a két oldalon. NEM HISZEM hogy ennyire egyformára tudják gyártani az izzókat. vagy esetleg mégis?

2. kettőstömegű lendkerék. kímélő vezetéssel 170 ezer km után kezdte a "megsültem, cserélj ki" jajgatását, amit előbb-utóbb komolyan kell venni

3. üzemanyagszűrő. megnéztem a szerviztörténetét, 60 ezrenként kellene cserélni, az első csere megvolt, a másodikat valahogy elblicceltük. egészen rejtélyes hibaüzeneteket okozott

4. koromszűrő. a kék fordomban katalitikus DPF volt, 180 ezer km-nél is lényegében tiszta (néhány mbar nyomásesés) persze erre a 300 ezret írnak interneten is. a piros fordomban adalékos DPF van, most 130 ezer és már pampogott a számítógép, hogy szerinte túl gyakori az a 200 kilométerenkénti regenerálás. ezt most gyógyítgatom, folyamatban van.
5. kormányszervó. kb 6 éve gyermekeim anja kétségbeesve hívott valahonnan hogy rémes hangja van a kormánynak, és tényleg. megmekkent a szervószivattyú. egyedi esetnek gondolnám, de a piros fókában kb ezer kilométerrel ezelőtt fütyörészni kezdett a szervószivattyú és ez aggaszt. megnéztem a hidraulikaolajat és sajnos nem az a baja. márpedig egy szervószivattyú még bontottan is több tízezer forint. ezt még debugolni kell.

6. olajcsere. a gyári előírás 20 ezer km volt, de ezt talán már hivatalosan is levitték 15 ezerre, ajánlott inkább a 7-9 ezrenkénti olajcsere. szerencsére a gyári ford formula F olaj nem nagyon drága. az olajcsere macerás (ki kell szedni a levegőszűrőt hogy az olajszűrőhöz hozzáférj + a szűrőházat lecsavarva kb fél liter fáradtolaj fog még lebugyogni az olajleeresztő nyíláson és márkaszervizek ezt hajlamosak benne felejteni + a szűrőházból kivenni a szűrőbetétet ... nekem kifejezetten nehézkes).

7. vezetőülés és kézifék közé MINDIG beesnek apró dolgok, és ez ellen lényegében nem lehet védekezni. kaphatóak ilyen "besés elleni" szivacsbetétek, de a fókuszban csak a shotgun melletti rést tudják megvédeni.

8. az autógyárak versenyeznek, hogy a rádió AUX bemenetét ki tudja alkalmatlanabb módon elhelyezni -- a ford focus biztos dobogós a kesztyűtartó peremén történő beépítéssel.

---

9. minden dízeleknél: nagynyomású szivattyú, porasztócsúcsok, garrett turbó.

 

ha eszembe jut még valami, írok.

Előzmény: Gurman (13209)
Ata61 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 13216

Kézdi=kezdi

Előzmény: Ata61 (13215)
Ata61 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 13215

Kiváncsi leszek,hogy a resetelés után helyreáll e a normális regenerálási  idő,vagy megint 150-200 km enként Kézdi mert az viszont nem ok.

Előzmény: elemes (13214)
elemes Creative Commons License 2018.11.15 0 0 13214

nulladik fejlemény: bár a DPF (nyomáskülönbség alapján) nem szorult volna regenerálásra, a számítógép azért alig 200 kilométer után mégiscsak elkezdett egy regenerálási ciklust. megszokta :) de ez a regenerálás meg abbamaradt, mielőtt rendesen felfűtötte volna a DPF-et. 

 

most annyit csináltam, hogy (a diagram jobb szélén, kb két kilométerrel a meg sem kezdett majd abbahagyott regenerálást követően) reseteltem a DPF "tanult adatokat" a számítógépben. (az álmoskönyv erről csak annyit ír, hogy a DPF tanult adatok törlése után jó ideig nem szabad manuális regenerálást indítani.) The show must go on, ahogy Higany Frédi énekelte. 

Előzmény: Ata61 (13208)
S.O.S. francia Creative Commons License 2018.11.14 0 0 13213

Ja, hogy a váltó szervizcsavarok el vannak rejtve egy műanyag burkolat alatt.. azért ez szemtelenség, így tudatlanságban tartani a dolgozót. :))

 

Köszi, holnap ki is cserélem végre.

Előzmény: márne (13212)
márne Creative Commons License 2018.11.14 0 0 13212

 Szia!

 

 Alul ki, felül be:

 

https://www.youtube.com/watch?v=TDK_P2hLTs0

Előzmény: S.O.S. francia (13211)
S.O.S. francia Creative Commons License 2018.11.14 0 0 13211

Sziasztok.

Mk1 benzines fókámban szeretnék váltóolajat cserélni, leeresztőcsavart viszont nem leltem sehol. Lézetik hogy a betöltőcsavaron át lehet csak "leszívni" a régi olajat?

 

elemes Creative Commons License 2018.11.14 0 0 13210

évjárat?

Előzmény: Gurman (13209)
Gurman Creative Commons License 2018.11.14 0 0 13209

Üdv Mindenkinek!

Kérem osszátok meg a tapasztalaitokat az 1,6TDCi motoros 

Fócusokkal kapcsolatban!

Típushibák, szervízigény stb.!

 

Köszönöm szépen!

Ata61 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 13208

Ok,várjuk a fejleményeket.

Előzmény: elemes (13207)
elemes Creative Commons License 2018.11.13 0 1 13207

a 2007-es fóka rendszeres használat közben igen gyakran csinált DPF regenerálási ciklust: 150-200 kilométerenként, de volt, hogy autópályán alig 100 km után fogott hozzá. És a DPF nyomásesés alapján indokoltnak is látszott: közvetlenül regenerálás után alapjárati nyomásesés 1-2 mbar, menet közben 10-30. Regenerálás előtt menet közben már 100-150-200-250 mbar nyomásesést is produkált, ami már a fogyasztásban is látható növekedést okoz.

 

vasárnap csináltam egy manuális regenerálást, azóta még csak 100 kilométert mentem, de eddig jó, majd jelentkezem a fejleményekkel, mielőtt ajánlom mások számára.

Ata61 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 13206

Szia Béla!

itt erre a kérdésre nehezzen fog válasz jönni,mert itt általában 1.6-os tdci-ik vannak.Nekem is az van.De azért talán....

Előzmény: KlímásBéla (13204)
elemes Creative Commons License 2018.11.12 0 0 13205

van ez a hirdetés. sajnos éppen nem akarok autót venni, pedig ez tetszene, főleg, hogy ismerem az eladót.

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_tdci_trend_plus-13506028

 

 

KlímásBéla Creative Commons License 2018.11.12 0 0 13204

Sziasztok,

 

Meg tudná-e mondani valaki, hogy 1.8 tdci motorban hol található az olajnyomásgomba?

 

Köszi.

Üdv SzBéla

Ata61 Creative Commons License 2018.11.12 0 0 13203

Szia!

Nagyon szépen köszi.Ezzel sokat segítettél nekem.

Előzmény: zoger (13201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!