Pár napja feltettem a kocsira a téli kerekeket. Mk3-as focus úgy tudtam nincs benne tpms, ezért a téli kerekekbe nem is vettem, de összeadva, hogy mibe kerülne nem is akarok.
Kérdésem az lenne, milyen eszközök kellenek ahhoz hogy kikapcsoljam ezt a figyelést. Youtubeon már több videót is láttam ahol pár kattintással a forscan-ba kikapcsolják. Milyen obd olvasót használtok?
Eddig is remekül elvoltam nélküle, úgy érzem ez után is menni fog.
1. a piros fóka DPF-je sűrűn regenerált (150-200 km). Forscannal nézegettem a DPF nyomásesést, és láthatóan OKKAL kezdett regenerálni, mert ennyi autózást követően a kezdeti pár mbar nyomásesés felment (menet közben) 200 mbar fölé is, vagyis a motor erőlködve bírta átnyomni a kipufogógázt a kerámiaszivacson.
2. csináltam egy statikus DPF tisztítást (ami olyan, mint egy normál DPF regenerálás, de tíz percig tart és közben a motort 4000-es fordulaton bőgeti, tehát jó alaposan kiégeti a szűrőből a kormot).
3. a statikus tisztítást követően megint regenerálni kezdett az autó kevesebb mint 200 km után, pedig a nyomásesés alapján ez nem látszott indokoltnak. gondoltam, az lehet a gond, hogy a board computer megtanulta, hogy sűrűn kell a DPF-et regenerálni, tehát nem csak a nyomásesést hanem a megszokást is figyelembe vette.
4. ezért aztán szombat délután megint csináltam egy statikus tisztítást (lakatlan környéken, hogy a tíz percnyi motorbőgés ne zavarja a népet), utána pedig töröltem a számítógépből a "DPF tanult paramétereket", hátha most azt hiszi új DFP van benne és ennek megfelelően fog viselkedni.
ma reggel, 180 kilométerrel a statikus tisztítás után, reggeli dugóban szüttyügve, teljesen jó (alapjháraton néhány millibar, menet közben néhány tíz millibar) nyomásesés értékek mellett MEGINT elkezdett regenerálni, persze nem sikerült, abba is hagyta, de ez most nem vigasztal, mert MI A PÖCSNEK KEZDTE EL, hiszen az üzemi paraméterek alapján ez nem volt indokolt.
Nekem nincs off gomb, nem digit klímás a verda, lehet ezért nem sikerül? na, majd teszek fel képet a panelről...de köszi mindenkinek a segítő hozzá szólásokat, csak megoldódik ez a kis gondom.
Ha megcsinálod a rituálét,utána mindig az OFF-al kapcsold be,és ne legyen a szélvédőre terelve,vagy akkor egy picit feljebb legyen tekerve a gomb mint írták is.Így már nem fog klíma kapcsolni újraindítás után sem.
nem bírtam várni, kipróbáltam,de a lényeg az ,hogy ha a szélvédőre terelem a levegőt, egyből megy a klíma,persze a már említett rituálét elvégzem, akkor nem, de ha leállítom az autót, újraindítom, akkor minden kezdődik elölről, azt hittem ezt egyszer megcsinálom, és innentől kezdve sosem kapcsol be a klíma, csak ha én kapcsolom be.
Ja azt nem mondtad,hogy mindig oda van irányitva.Akkor persze MINDIG kapcsolja a klimát !!Már az 1es (2004es ) fókán is igy volt,de én megoldottam..
HA nem akarod szétszedni az elosztás kapcsolóját,akkor egy picivel (egy kattanás) tekerd el jobbra,mindjárt nem fog kapcsolni.Én szétszedtem,hátul lehuztam a csatit,ami inditaná a klimát,oszt igy is jó lesz.(nem fogja inditani teljesen szélvédőre állitva sem.).Ugylátszik megtartották ezt a későbbi tipusoknál is.
Nem lehet,hogy a levegő áramlás,a szélvédőre van írányitva?Mert akkor automatikusan kapcsolja a klímát a párátlanítás végett.Próbáld a szélvédőröl levenni,és az elöbbiekben tanácsolt modod újból véghezvinni.
Mostanában inkább csak mi dieselesek vagyunk itt,azért nincs válasz szerintem.Írjál légyszi az Autoszerelö Műhely Index Forumba,ott előbb kapsz választ.
Másik Ford-FX eset, családon belüli autónál történt. (elnézést ha kicsit offos ez is)
Ford Fiesta 1.4 TDCi 12 éves most az autó. A hengerfejnél és az körül némi olajra(?) utaló nyomok voltak láthatóak. Ford FX : - sajnos ez hengerfej tömítés hiba, sürgősen javítandó, szét kell bontani a motor egy részét, köztük a vezérlést is. Két napos munka úgy készüljünk, és mivel a vezérlés is meg lesz bontva ezért teljesen újat kell majd visszarakni a régi helyett. Úgy olyan 200-220 ezer forint körüli anyag és munkadíjra számoljunk. Hát belénk állt az ideg ...
Független szerviz diagnózisa : autó aknára, alul-felül egy-egy szerelő nézte és szinte semmi perc alatt megállapították a hibát, nem kértek érte pénzt, nevezetesen hogy az egyik hengernél a porlasztó tűzgyűrű átégett kissé és ott nyom ki. Ajánlott a mihamarabbi csere, mert csak rosszabb lesz idővel. Két nap múlva reggelre el is vállalták, árajánlat 30-32 körül lesz. Mind a négy hengernél (ha már meg van bontva ennyire a motor) kicserélték azokat a tűzgyűrűket. Hat és fél órás meló volt és 32 ezerbe került összesen. Azóta is semmi baja az autónak, de főképpen az állítólagos hengerfej tömítésnek.
Egyébként a pécsi régi, már megszűnt ford szervizből (Ford Kálmándy néven futottak) sok jó szerelő átment a független helyi szervizekbe. Ott legalább jó és becsületes munkát végeznek megint. A Fiestát történetesen éppen az onnan átigazoló egyik, kimondottan dízeles vonalon futó szerelő javította. Sajnos a nevét nem kérdeztem, de tök rendesek, lehet velük beszélni emberi hangon. Sőt. Ha akarom akkor végig ott lehetek az autóm mellett, nem zavarom Őket.
Köszönöm a válaszod, magyarul mindenféle indítási probléma okozója is lehet. A gyújtókábelek és a gyertyák nem régiek (kb. 20000 km ezelőtt, úgy 1 éve cseréltettem).
Több szerelő is nézte, de egyik se vállalkozott a beletört csavar kiszedésre. Valamelyik olyasmit is mondott, hogy el van fúrva egy menet is a kettő közül (gondolom valaki már próbálkozott a kiszedéssel, csak ergo jobban elcseszte), már bánom, hogy fotót nem kértem róla mikor is lent volt a szelepfedél. Hengerfej kiszedéssel, meg baromi drága lenne. Szinte mindegyik ezt mondta így kell, vagy csak le akarnak húzni. Ezért gondolkoztam új tömítésen és valami spéci pasztán ami hatékonyabb az olajszivárgás ellen.
Elvittem a Focusomat az ajánlott pár ezer km-es olajcserére. Hajszálpontosan ott volt a nívópálcán szint mint előtte és ugyanolyan volt az olaj színe is. Viszont csak 10 ezerrel került többe ingyenes munkadíjjal, mintha csomagban megvettem volna ugyanott az olajcsere csomagot, ami még egy levegőszűrőt is tartalmazott az 5L olajon és olajszűrőn felül. : (
Komoly ára van a digitális szervizkönyvnek egy garis autónál!
Tapasztalat:Nagy ívben kerülni kel(legalább is ólajcserénél)a márkaszervízeket,inkább sk vagy bejáratott szerelőnél.Ez alol csak nagyon kevés kivétel van,a pécsinek amúgy sincs jó hire.
Az még ugye egy marha jó kérdés, hogy mi is volt abban a kannában.........
Pár (éppen van már vagy 10) éve láttam az egyik ósanban az egyik környékbeli (amúgy offtopic, nyugatromán) márkaszerviz 2 emberét amint 2 dugig rakott bevásárló-kocsi ósangazdaságos olajat (1000 Ft/5l) vettek.
Gyanúm szerint ezt számlázták aztán ki literenként 2500-ért.
Na ezért (is) kerülöm én a márkaszervizeket nagy ívben.
Középkorú házaspár hozta be a Mondeót. Ügyfeles átvette, forgalmit is, és közölte szenvtelen hangon, hogy egy óra múlva jöhetnek is az autóért. Házaspár elment, Ügyfeles szépen bevitte az autót, még az emelőre is pontosan ráállt vele. Eddig sima ügy. Előkerült hátulról valahonnan egy alig gyerek korból kilépett szerelő, mint kiderült Ő fogja elvégezni a munkát. Munkalapot megkapta, olajszűrőt felvette a raktárban. De mintha lassított felvételt néznék, úgy mozgott az ipse. Bement a szerviztérbe, majd sok percig eltűnt. Majd újra előkerült valahonnan, kezében egy szürke csőrös kannával, olyannal mint a kerti locsolókannák. Majd megint eltűnt percekre, de aztán láttam, hogy meghozta a kannában az autóhoz való olajat beöntésre. Már ekkor kicsit értetlenkedtem, hogy mi a f@szt kell ennyit tökölni? Ezek után autót megemel, olajat leereszt! A sorrend a lényeg! De én ahogy láttam, alig hagyta abba a folyást az olaj, még folyt volna ha vékonyan és szakaszosan is az olaj, de már csavarta is vissza az olajleeresztő csavart! Ezek után autót leenged, és ekkor csavarta csak le az olajbeöntő kupakját. Olajat beönt a kannából, amit már egy másik szerelő aki Suzukit szervizelt, mert Suzukit is árulnak, már közben el akart már vinni. Ezek után történt csak az olajszűrő csere! A végén megnézte az olajszintet az olajpálcával, majd motorháztető lecsuk és a szerelő valahová elment. Kábé tíz perc múlva jött az ügyfeles, motort beindít, olajnyomás megjelenését megvárta (dícséretes) mert nézte egy ideig a műszerfalat, majd kiállt az autóval az ügyfélparkolóba.
Ennek az egésznek a díja (hallgatóztam) , a szerviz adta az olajat és a szűrőt volt 25860 Ft!
Nálam az olajcsere kicsit másként alakul. Nem én csinálom hanem ott ahol nekem végzik az olajcserét.Én viszem az olajat/szűrőt.
Sorrendeben: motornál az olajbeöntő kupak lecsavar, kupak megnéz, hogy nem habos-e vagy ilyesmi--olaj nívópálca kihúz, megtöröl félretesz---használt olajszűrő kiszed, eldob ---autót megemel, olaj leereszt és amikor már nem folyik, utána még vár néhány percet hagy csöpögjön még ki a maradék, addig beszélgetünk, megnézik a fékpofákat ...stb --- olajteknőnél alul a csavar körül letörölget, leeresztő csavar vissza új tömítéssel(!)---autó leenged---új olajszűrő betesz a helyére---nívópálca vissza a helyére, olaj felöntés, többszöri szint ellenőrzéssel (!)--majd motor beindítás várni amíg megjön az olajnyomás. Autó megemel, megnéz hogy jól lett-e vissza csavarva a leeresztő csavar, nem szivárog-e nyomás alatt az olaj---autó leereszt az emelőről és készen van a munka, lehet fizetnem.
Milyen jó, hogy nem a Ford márkaszervizben cseréltetek olajat. (már jó ideje...)
Minap jártam a pécsi FX Ford-nál, barátomat kísértem el egy ügyben és az Ügyfélváróban üldögélve végig néztem az üveg ablakon át egy NVJxxx rendszámú dízel Mondeón az olajcserét, azaz annak a lezajlását. Hát inkább nem írom le...
De legalább közel arany uncia áron van a 40 perces(?) "munka" szervizdíja, így a tulaj biztos lehet, hogy ami drága az jó is.... :)
Én konkrétan egyet se. Nálam még a Zsigulis időkből visszamaradt notesz+ceruza működik.
Nyári időszakban 5,0-5,2 közötti tankolások vannak, télen meg 5,2-5,7 közöttiek. Viszont télen csak ritkán használom. Ha picit is gyanúsabb az út akkor a 4WD-s pick-up-el megyek mindenhova.
Egyébként -ahogy korábban írtam- ezt az eredményt csak speciális körülmények között lehet elérni: egyrészt napi 2X50 kilométert megy az autó, vagyis a hidegüzem minimális, a normál úti szakaszon 85-90 a tempó az autópályáson meg 95-100, telitalpas gyorsítás soha nincs van viszont a lehajtó és elsőbbségadós kereszteződés előtt közel 1 kilométeres gurulás, a városi szakasz meg összesen 4 kilométer.
Egyébként ismeretlen utakon általában nem jövök ki 6 alatt. Bár az eddigi rekordot (4,8) meg pont Erdélyben sikerült meggurulnom olyan utakon ahol még sose jártam.
a board computer nekem újkorában 1-2 tizedet szépített a spritmonitoros fogyasztáson, ahogy telt múlt az idő, ez szépen felment 4-5 tizedre. nem tudom ennek az okát, a BC talán a befecskendezőnyomás és a befecskendezési idők alapján becsüli a fogyasztást, csak a porlasztócsúcsok kopása miatt a mennyiségek apránként megnövekedtek...?
vagy a benzinkutasok csalnak merészebben, mint 5-6 évvel ezelőtt.
Ezt a spritmonitoron az 5000 benzines focus közül senki nem érte el... (Ha megnézed azt a négy 5 alattit, láthatod, hogy nem regisztráltak minden tankolást..)
Szerintem érdemes neked is utánanézned, hány tankolást nem rögzítettél, vagy hogy mitől mér ennyire rosszul a fedélzetid... ;)
Hát sztem a villanyautó meg az önvezető autó még egy darabig nem lesz tényező a piacon.
A most kapható villanyautók még az állami támogatással együtt is a soha meg nem térülő kategória, és akkor nem beszéltünk a 200-250 km-es "hatótávolságról", ami viccnek mondjuk egy kicsit erős. Úgyhogy ezek a Li-ion aksis autók valószínűleg sose lesznek jók szabott távú ingázáson és városon belüli mozgásokon kívül kábé semmire.
Ha most kellene új autót választani az borzasztó fejtörést okozna, ezektől a down-izélt benzinesektől egyenesen irtózok, dízellel van elég dolgom a pick-up-ökben (pedig azok sokkal acélosabb motorok, igaz nem gyakori a hiba de akkor általában zsebmetszős) úgyhogy nagyon komoly fejtörés lenne.
Mondjuk nálam a benzines fóka éves átlagfogyasztása 5,2. Bár valószínű, hogy ezzel én a kivétel tárgyát képezem, napi ingázás, jó úton és meglehetősen "visszafogott" vezetési stílussal lehet ezt elérni. Olajcsere 20E-ként (ami inkább 19), minden másodiknál légszűrő csere (~2000 Ft) és gyertyacsere (~4000). Nektek a dízelben gyakrabban kell cserélni az olajat, igaz gyertya nincs, de ha bármilyen kis hiba beugrik a magasnyomású rendszerben akkor azt százezrekben mérik.
Egyébként én 140E km-ig SEMMIT nem cseréltem ki benne ami nem rutinkarbantartás, még a tárcsafékbetéteket se kellett, nemhogy a tárcsát. Összesen 4 új nyári gumit kapott eddig a futásteljesítményig, de én ezt is a rutinkarbantartáshoz számolom.
Hát, nem tudom, szerintem hajlamos az ember egy ilyen fórumot olvasva csupán a gondokra összpontosítani. Én pl nem sűrűn írom le, hogy milyen gondom volt, mert nem volt. 5 éve 5 évesen 216ezerrel megvettem a 90 lovas 1.6 tdci-t. Most 312 van benne, eddig semmi extra szerviz. Olajcserék, szűrőcserék nyilván, ezen kívül egy 60ezres gázolajszűrő csere volt csak. (Meg egy akku, de az nem kimondottan dízel specifikus.) 5,00 literrel járok, ez a spritmonitor szerint az átlag. A hasonló benzinesek spritmonitor szerint 7.5-tel járnak, lehet számolni. Ha most hirtelen turbót is meg kettőstömegűt is kell cserélnem, még mindig jó vagyok... Szóval ilyen is van, de ezen nincs mit leírni, sokkal élvezetesebb olvasmány az, hogy milyen problémák, szívások színesítették az életet.. :)
Azt mondjuk ne kérdezd, a következő autó dízel lesz-e... Nem tudom. De mivel nagy kellene, valszeg az..
átlagfogyasztás (spritmonitor) 4.86/100. az egyszerűség kedvéért jelenlegi gázolaj átlagárral 422 Ft/liter számolok, az 3.7 millió (jaj de rossz volt most leírni)
szerviz évi átlag 140 ezer = 1000, ebben semmi dízel specifikus alkatrész nem volt, csak a szokásos, szűrők, fékbetétek, féktárcsa, kerékcsapágy, vizsgadíjak stb.
abroncs garnitúra 2 x 100 ezer. tehát a kilométerenkénti költségem volt összesen ( 2.8 + 3.7 + 1 + 0.2 ) / 180k ~ 43 forint.
benzines fókával annyi lett volna, hogy az üzemanyagköltség 3.7 helyett kb 4.8 millió.
viszont az értékvesztése kisebb lett volna.... szóval nincs messze az egáltól. igazad van.
maradjunk abban, hogy nekem mint dízelesnek szubjektív előny, hogy egy tankolásból lazán mentem ezer kilométert, szubjektív hátrány a traktorhang.
én is úgy tudom, hogy ez kb cserére szorul, de azért kiváncsi vagyok, a manuális tisztítási ciklus mennyivel hosszabbítja meg az átlagos regenerálási ciklust meg általában a szűrő élettartamát.
a 180 ezer km-t futott (CDPF-es) kék fóka motorját tekintve sokkal jobb állapotban van mint ez a 130 ezret futott DPF-es piros. gondolkodtam, miért, és talán az lehet, hogy a kékbe újkorában beépítettem egy merülőforralót (DEFA motorblokkfűtés) és ősztől tavaszig reggelente szinte mindig 40 fokos motorblokkal indultam.
Volna egy benzines Focus 2. Mi a javaslat arra, ha a szelepfedél tömítésnél kissé ereszt, szivárog az olaj, mert a szelepfedelet rögzítő csavarok közül kettő bele van törve a hengerfejbe (a korábbi gazdánál :( )?
Kb egy 10.000-es olajcsere periodust bír ki a tömítés (mindig új tömítést kapott eddig, meg valami normál pasztát).
Van erre valami spécibb paszta, hogy kicsit tovább bírja, esetleg hatékonyabb megoldás? Hengerfejet nem vetetnem le (csak így lehetne javítani a törés miatt, több helyről kaptam ezt az infót, zsebbenyúlós történet), tudom az lenne a tökéletes megoldás. Az olaj fogyás nem jelentős kb. 5-6 dl egy olajcsere periodus alkalmával.
Minden egyes indításnál mikor bekapcsolom a fűtést, automatikusan klímáról megy, az ac kapcsol be, ez miért van vajon valakinek tapasztalata van? Ja ,kb egy hete motorhiba villant ki, katalizátor rossz értéket meghaladta, hiba kivéve, azóta nem jött vissza...
Azért nem semmi amit összexoptok ezekkel a nyugatromán dízelmotorokkal.
Mondjuk a mostani árszintek meg már önmagukban is megkérdőjelezik a dízelmotort, ezekkel a sokszázezres extra kiadásokkal meg sztem bőven át is billen.
A H7-es izzók úgy xarok ahogy vannak. Pofán kéne baxni szívlapáttal aki egyáltalán kitalálta. Értelmezhető élettartamú termék a kék dobozos SCT gyártmány, nálam se a tungsram se a hella gyártmányok nem bírtak ki egy olajcserét se (~18-19E km), aztán valaki javasolta ezeket, vettem belőle (útszéli benzinkútnál 1000 Ft) és úgy néz ki ezek tényleg tovább bírják.
Tekintve, hogy az adalékos DPF-es Focusnál 120ezer km a szűrő előirányzott élettartama, és a gyári checklista is tartalmazza az ilyenkor szükséges cserét,
úgy gondolom, hogy joggal pampog 130ezer Km után, hogy csere... Legalábbis a 2.0Tdci-nél így volt.
nekem az a fura, hogy úgy kezdte a regenerálás 191 km-nél, hogy nem látszik olyan üzemi paraméter, amely ezt indokolná. alapjárati nyomáskülönbség, terhelés alatti nyomáskülönbség, átlagos nyomáskülönbség ... egyikkel sincs gond.
amit már tapasztaltam 1. tompított izzó egyszerre (egy héten belül) szokott kiégni a két oldalon. NEM HISZEM hogy ennyire egyformára tudják gyártani az izzókat. vagy esetleg mégis?
2. kettőstömegű lendkerék. kímélő vezetéssel 170 ezer km után kezdte a "megsültem, cserélj ki" jajgatását, amit előbb-utóbb komolyan kell venni
3. üzemanyagszűrő. megnéztem a szerviztörténetét, 60 ezrenként kellene cserélni, az első csere megvolt, a másodikat valahogy elblicceltük. egészen rejtélyes hibaüzeneteket okozott
4. koromszűrő. a kék fordomban katalitikus DPF volt, 180 ezer km-nél is lényegében tiszta (néhány mbar nyomásesés) persze erre a 300 ezret írnak interneten is. a piros fordomban adalékos DPF van, most 130 ezer és már pampogott a számítógép, hogy szerinte túl gyakori az a 200 kilométerenkénti regenerálás. ezt most gyógyítgatom, folyamatban van. 5. kormányszervó. kb 6 éve gyermekeim anja kétségbeesve hívott valahonnan hogy rémes hangja van a kormánynak, és tényleg. megmekkent a szervószivattyú. egyedi esetnek gondolnám, de a piros fókában kb ezer kilométerrel ezelőtt fütyörészni kezdett a szervószivattyú és ez aggaszt. megnéztem a hidraulikaolajat és sajnos nem az a baja. márpedig egy szervószivattyú még bontottan is több tízezer forint. ezt még debugolni kell.
6. olajcsere. a gyári előírás 20 ezer km volt, de ezt talán már hivatalosan is levitték 15 ezerre, ajánlott inkább a 7-9 ezrenkénti olajcsere. szerencsére a gyári ford formula F olaj nem nagyon drága. az olajcsere macerás (ki kell szedni a levegőszűrőt hogy az olajszűrőhöz hozzáférj + a szűrőházat lecsavarva kb fél liter fáradtolaj fog még lebugyogni az olajleeresztő nyíláson és márkaszervizek ezt hajlamosak benne felejteni + a szűrőházból kivenni a szűrőbetétet ... nekem kifejezetten nehézkes).
7. vezetőülés és kézifék közé MINDIG beesnek apró dolgok, és ez ellen lényegében nem lehet védekezni. kaphatóak ilyen "besés elleni" szivacsbetétek, de a fókuszban csak a shotgun melletti rést tudják megvédeni.
8. az autógyárak versenyeznek, hogy a rádió AUX bemenetét ki tudja alkalmatlanabb módon elhelyezni -- a ford focus biztos dobogós a kesztyűtartó peremén történő beépítéssel.
---
9. minden dízeleknél: nagynyomású szivattyú, porasztócsúcsok, garrett turbó.
nulladik fejlemény: bár a DPF (nyomáskülönbség alapján) nem szorult volna regenerálásra, a számítógép azért alig 200 kilométer után mégiscsak elkezdett egy regenerálási ciklust. megszokta :) de ez a regenerálás meg abbamaradt, mielőtt rendesen felfűtötte volna a DPF-et.
most annyit csináltam, hogy (a diagram jobb szélén, kb két kilométerrel a meg sem kezdett majd abbahagyott regenerálást követően) reseteltem a DPF "tanult adatokat" a számítógépben. (az álmoskönyv erről csak annyit ír, hogy a DPF tanult adatok törlése után jó ideig nem szabad manuális regenerálást indítani.) The show must go on, ahogy Higany Frédi énekelte.
Mk1 benzines fókámban szeretnék váltóolajat cserélni, leeresztőcsavart viszont nem leltem sehol. Lézetik hogy a betöltőcsavaron át lehet csak "leszívni" a régi olajat?
a 2007-es fóka rendszeres használat közben igen gyakran csinált DPF regenerálási ciklust: 150-200 kilométerenként, de volt, hogy autópályán alig 100 km után fogott hozzá. És a DPF nyomásesés alapján indokoltnak is látszott: közvetlenül regenerálás után alapjárati nyomásesés 1-2 mbar, menet közben 10-30. Regenerálás előtt menet közben már 100-150-200-250 mbar nyomásesést is produkált, ami már a fogyasztásban is látható növekedést okoz.
vasárnap csináltam egy manuális regenerálást, azóta még csak 100 kilométert mentem, de eddig jó, majd jelentkezem a fejleményekkel, mielőtt ajánlom mások számára.
Sziasztok! Az autó egy 2018-as, 5 ajtós, Focus MK 3,5 , Titanium felszereltséggel. Nekem csak bal oldalon van csomagtartó világítás, a jobb oldalon csak egy zárófedél van a nyíláson. Nektek mindkét oldalon van lámpa, vagy szintén csak a bal oldalon? Amikor tele van pakolva a csomagtartó, kicsit kévésnek tűnik.
Ma délelőtt volt egy kis időm és próbáltam keresgélni a gyártók oldalain, hogy van-e infó/adat az olajszűrőikről, az üa.szűrőikről, de semmit nem találtam. Kíváncsi lettem volna például, hogy tényleg 2-5 mikron szűrésűek-e? Purflux, Mann, Hengst...
Miből gondolod egy dobozsúly fontosabb ,feltüntetés szempontjából ,egy áteresztő képességhez.Több helyről mondták,az az áteresztőképességet jelöli. Sokszor a nyomda is téved egy betüvel,vagy többel.
A 400 g/qm (gramm/quadratmeter) gramm/négyzetméter nagy valószínűséggel a csomagoló doboz anyagának súlyára vonatkozik. Semmi köze a szűrő minőségéhez. Én a képen nem látok µ (mikron) jelet.
Annak azért örülök, hogy kezd itt élet lenni.Annyi mindent meg lehet beszélni,sok hasznos infóhoz jutni stb.Én pl magam javítom tartom karba saját,és családtagok kocsiját.Ezért is lenne nagyon jó egy szerelési könyv 2010-töl PDF formában.Nettet turom,de lehet hogycsak én nem találom.Valaki ebben tudna segiteni?
Hát ígen.Legtöbb dízeles tulaj nincs ezekkel tisztában,peddig nagyon fontos.Egy nem megfelelő szűrőnél elég csak 1-2szer tankolni szennyezetteb űzemanyagot,máris megvan a baj.Ez peddig sokszor fennál,csak le kel szedni a tankot és csodálkozni,hogy mi jön ki belőle.
Én mondjuk Mahle-t használok, de azokról is csak jókat olvasok. Egyszer szétvágtam ugyanolyan Mahle és Mann filter gázolajszűröt és kiterítve a papírrészt a Mahle kb 20%-al nagyobb felületen szűrt...tudom a papír minőségét nem lehet így hasonlítani, de a nagyobb felület is már valami, engem meggyőzött.
De jó is volna a többi topikok gázolajos tulajai is tudnák ezeket az infókat.Mindjárt kevesebb lenne a porl.csucshiba,meg a többi gond.Igaz szerelőknek nem lenne annyi melójuk.
"Ha elfogadjuk ezen nagy márkák (MANN Filter, Purflux, Hengst) szavahihetőségét, és miért ne tennénk, nevezetesen, hogy mivel mindegyik gyári beszállító szűrőkből (Fordnak is!) akkor szerintem nyugodtak lehetünk hogy jóféle szűrők vannak az autóinkban."
Igen ez így van,de pl üzemanyag szűrőnél már nem mindegy,hogy hány mikronos.A nagy márkáknál is lehet tévedni(nem tudod a mikront)rendeléskor,hiszen egy adott szűrőnél több számozású van,és mind más mikronú.Ezért is írtam,hogy jó lenne ha jeleznék.Delphinek van katalogusa,de más márkánál sajna nem találni.Nézd meg,hogy Delphinél is mekkora a szórás.Az meg nem garancia amivel kijön a kocsi,mert éppen olyan szűrő kerül bele(mikron)általában 5-mikronos ami épp raktáron van.
Még egy adat:A gk gyártok megadják a szűrő csereperiodúsát pl 30-60 ez km.60ez km szerintem bizti 5-mikronossal szerelt,nekünk meg ugye(gagyi gázolaj)jobb a 2-es.Viszont a 2- mikronost minimum 20- ez km nél cserélni kel.