Minden cég köteles éves beszámolót készíteni amit a honlapján közzé is tesz nemzetközi szintem. Magyarországon pedig minden cégnek nyilvános az adóbevallása. Akkor meg miről beszélünk?
Ahogy már írtam nincsenek ilyen statisztikák csak becslések vannak.
Eleve ott kezdődik, hogy még azt sem tudják pontosan megmondani, hogy mennyi a kozmetikai vagy a tápkieg piac forgalma.
Épp úgy ahogy az MLM cégeknél sincs külön-külön lebontva, hogy A% kozmetikum, B% tisztálkodószerek, C% tápkieg, D% stb.
Így csak becsült értékek vannak.
Hozzávetőlegesen össze lehet adni a Nuskin, FLP, Amway, GNLD, AVON, Oriflame és egyéb nagyobb MLM cégek forgalmát és ezt összehasonlítani az összes becsült kozmetikai, tápkieg, tisztálkodószerek forgalmával.
De még akkor sem kapjuk meg, hogy a tápkieg, a kozmetikai és egyéb piacokon mennyi pontosan a részesedésük.
Egy biztos a kozmetikai piac jóval nagyobb és több szereplős ezért ott kisebb részesedéssel rendelkeznek, mint a tápkieg piacon.
Ezek alapján a kozmetikai piac igencsak jövedelmező. És milyen meglepő, hogy az MLM cégek szinte mind jelen vannak ezen a piacon is.
A vevőket nem érdekli, hogy DS-ből vagy hagyományos üzletben veszi a terméket, az érdekli, hogy könnyen a termékéhez jusson és a termékkel elégedett legyen. Ha egy trend(növekvő igény valamire) termékei mindkét értékesítési rendszerben kaphatók, akkor mindkettő forgalma növekedhet, ezért teljesen értelmetlennek látom azon vitatkozni, hogy a DS vagy hagyományos bolti kereskedelem növekszik, vagy csökken. Akkor fog elválni a DS és a hagyományos üzletek forgalma (adott termékcsoportban,) ha az egyiké súlyozottan jobb, mint a másiké.
Olyan ez, mintha azon vitatkoztunk volna 80-as években, hogy a c64 vagy a spectrum forgalma növekszik, pedig az egész mikroszámítógép piac forgalma növekedett, mindkettőt vették mint a cukrot. Hogy az egyiket vagy a másikat, a vevő igényei és lehetőségei döntötték el.
Még egyszer: nem a DS-re vagy a hagyományos bolti forgalomra van igénye a népnek, hanem adott termékcsoportokra.
Ha ez neked bulshit, akkor egyszerűen nem érted (vagy nem akarod érteni és csak a vitatkozási lehetőségeket keresed?).