"Az immo kikapcsolós módszer tökéletes lenne,azt gondolom akkor hogy az az egyszerűbb,és ha jól értelmezem akkor ebben az esetben a régit nem kell megbontani sem. Csak az újat beépíteni és kész is ugye ?"
Megmondom őszintén ritkán látni ennyire korrekt és részletes választ.
Az immo kikapcsolós módszer tökéletes lenne,azt gondolom akkor hogy az az egyszerűbb,és ha jól értelmezem akkor ebben az esetben a régit nem kell megbontani sem. Csak az újat beépíteni és kész is ugye ?
Szia, ez az EDC17 nem klónozható (vannak a processzorban lezárt un. OTP - egyszer programozható - szektorok, amelyeket nem lehet felülírni), így egyszerű megoldás nincs az egyikből a másikba másolásnak. Két módon lehet megcsinálni: a bontottban ki kell kapcsolni az indításgátlót és menni fog vele az autó, vagy a szebb megoldás: megfelelő szoftverrel úgy 'összevágni' a tartalmakat, hogy azt betöltve az újba, működjön a rendszer.
Házi körülmények közt nem hiszem, hogy ez sikerülni fog, még akkor sem, ha mindkét vezérlőt tudod írni olvasni, akár az említett korábbi mentést használva.
Olyan helyet kell keresned, ahol foglalkoznak vezérlő javítással, ott meg lehet a technika a fentiekhez. Sajnos konkrétabban nem tudok segíteni, mi nem foglalkozunk egyik módszerrel sem, csak szakszerű beállítások készítésével a jobb erő, dinamika, esetleg fogyasztás érdekében.
Technikai kérdésem lenne. Adott egy Audi A4 2009. Motorvezérlő egységet szeretnék cserélni. Nem maga a tuning a cél,hanem hardveres probléma. A hardver száma : 03L 906 022 B,SW : 03L 9060 22 KA, EDC17CP14 ami nekem nem mond semmit :) .
És adott egy másik amit ebayen vettem. A hardware száma ugyanúgy 03L 906 022 B , SW kicsit eltérő : 03L 906 022 MK , EDC17CP14 ez is.
Szeretném valahogy belefaragni az autóba az újat. Milyen felszerelésre lenne szükségem a régi kiolvasáshoz,illletve az új írásához ? Vagy van e valaki ezt meg tudja csinálni nekem ?
Még annyi van hogy korábban a dieselbotrány környékén OBD-n keresztül kiolvasták nekem (Talán Magpro nevű diaggal ) ,és el van mentve . Nem tudom ez egyszerűbbé teszi e a dolgot .
Fontos kérdés, hogy mibe kerül egy chiptuning. A hazai túltelített piacon (több mint 200 chiptuning "cég" és köztük néhány valódi cég) úgy az árak ahogy a motoroptimalizálás minősége is, nagyon eltérőek.
Ennek a két dolognak köszönhető, hogy vegyes a chiptuning megítélése, mivel sokszor nem sikerül, sokan csalódtak főleg az olcsóbb szolgáltatásokban. Ezt nem én találtam ki, az évek alatt több mint 1000 esetben állítottunk vissza chiptuningolt autókat gyárira, vagy javítottuk az olcsón akár biztonsági mentés nélkül feltöltött hibás programot. Aktuális cikkünk az árazásról, és hogy mire kell figyelned:
"Cégünk (Rigotech Chiptuning) nem a legolcsóbb, de beállításaink magyar zsebbel is bőven vállalható átlagos, közepes árfekvésben vannak. Ha azt is megnézed, mit kapsz a pénzedért, tehát az ár-érték arányt, akkor pedig ügyfeleink szerint miénk az egyik legjobb árú ajánlat! Motoroptimalizálásunkat kizárólag annak ajánlom, aki az autójára igényes, és aki számára fontos, hogy mit kap a pénzéért.
Nem az a kérdés, hogy egy minőségi chiptuning mennyibe kerül, hanem az, hogy:
mennyi örömed lesz benne,
mennyire éri el a célodat,
mennyi üzemanyagot takarít meg neked,
mennyi ideig tudod az autót kifogástalan állapotban használni.
mennyire értéktartó vele az autód, később el tudod-e majd adni
alacsony szinten tudod-e vele tartani a szervizköltségedet
bármi problémád, kérdésed esetén a tuningcég fog-e neked segíteni, vagy egyedül maradsz
Na, a fenti pontok vannak mérlegen amikor arról döntesz, hogy hozzánk jössz (az ország egyik legfelszereltebb, legnagyobb tapasztalatú cégét a Rigotechet választod), vagy elmész máshoz mert ott spórolsz 10-20 ezer forintot a tuning árán. Rajtunk kívül is vannak jó tuningosok, de messze nem annyian, mint ahányan ezt hirdetik. Én számodra a legjobbat szeretném, így bátran ajánlom magunkat. A legrosszabb amit tehetsz, hogy az autód üzembiztonságát, a tuning élmény sikerét kockára teszed egy tank benzin áráért, mert van egy olcsóbb ajánlatod ugyanarra a munkára. ha ezen múlna, javaslom, használd az autód inkább gyári beállításon, abban legalább nincs kockázat. ..."
Mindig egyedi áron dolgozunk, de hozzávetőleges árainkat, egyéb fontos szempontokat megtalálsz a teljes cikkben: chiptuning árakról ITT.
Akciós chiptuning árak helyett szakmai infókkal igyekszem segíteni. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Ezen a nagyon telített piacon (több mint 200 hely, ahol chippelhetik az autód Magyarországon) a legtöbb tuningcég árakcióval próbál kitűnni, a "kedvesebbek" zárt FB csoportokban lemennek arra a szintre, hogy lejáratókampányt folytatnak azokkal szemben, akiknél megy a bolt a minőségi munka és kiváló eredmények miatt.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkal próbáljon segíteni, valami stabil alapot adni. Én és kollégáim írásainkkal, videóinkkal ezt tesszük.
Kérdéseidre NEM itt (mert ritkán nézem), hanem cikkeink alatt a 'Hozzászólások'részben gyorsan fogok válaszolni. Nézd meg korábbi motoroptimalizálással kapcsolatos írásainkat, vagy aktuális cikkünket:
Suzuki 1.4 BoosterJet motorjának hangolásáról
"Motoroptimalizálásra, chiptuningraérkezett ez a szinte új, még napjainkban (2021) is gyártósoron lévő1.4 benzinturbó Suzuki Vitara.Alapból nagyon jó kis autók ezek, kedvező áruk, megbízhatóságuk ésgaranciális feltételeikmiatt nagy számban értékesítik őket, így hozzánk isszép számmal érkeznek egy kis erősítésre.Töretlenül jönnek annak ellenére is, hogy egy ilyen új autónál bármilyen beavatkozás agyári garancia korlátozását okozhatja,és mégis
Jönnek annak ellenére, hogy gyári beállítással is egy jól eltalált motor ez, amely katalógus szerint a csúcsnyomatékát már 1500-as fordulaton leadja. Ezt mérésünk sosem igazolta, de tény, hogy alul is kellemesen elindul már gyári beállításon is. Maximális teljesítményét elvileg 5500 RPM-en kéne elérnie, viszont ezt teljesítményméréseink szerint kicsit lejjebb, 5080-as fordulaton már rendelkezésre bocsátja.
Amotor és turbó jelentős biztonsági tartalékkalvan méretezve, amelyetPrémium Pro motoroptimalizálásunkkal4-5 órás munka alatt szívesen felszabadítunk számodra..."
Üdv! Valaki tudna egy stage 1 listát küldeni ecm titaniumhoz ? elég ha csak egy helyes ösvény pl % ban mettől meddig változtassak, vagy mindenki elküldi online megkapják és feltöltik?
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy az Oroszlányi La-chippel vagy a Dunaújvárosi Kv&dyno chip tuning cégekkel van-e valakinek tapasztalata? Köszönöm a válaszokat
BMW 525d e61 177 le autóval küzdök egy ideje. 16C31
A motorvezérlőböl ki lett írva a DPF de az autó ez után sem megy, lomha marad. A rendszerbe turbo vezérlő elektronika hibát ír, de az egész turbó rendszer át lett nézve, megvan a megfelelő turbó nyomás, nem fúj ki sehol.
Lehet összefüggés a két dolog között, esetleg rosszul lett kiírva a DPF?
Valószínűleg a motor ugyanaz, csak a hajtáslánc nem arra készült. Én most egy 1,3-as multijet motor tuningján gondolkozom - nem komolyan, de azért folalkoztat a dolog. A Suzukimban 69 lóerőre lőtték be, de árulták 75 lóerősen is, és ugyanez a motor más autókban 90 lóerős volt. 180 ezer km van az autómban, valószínűleg kettős tömegű cseréje érik, de 13 éves az autó, és már nem sajnálom, mert amúgy sem fiatal már a kocsi, megrendeltem az utódját is. Dízelesen most jó áron nem lehet eladni, megcsináltatom magunknak a kettős tömegűt, de lehet, hogy a maradék pár évére szívesen kipróbálnám 90 lóerővel a kategóriájában így is elég dinamikus darabot, de mondjuk egy elszakadt vezérműláncot nem szeretnék kipróbálni, szóval valószínűleg elmélet marad az elképzelés.
Beszeltem Laczik Andrassal a 85 lovas t5-rol .Azt mondta h csak a szoftver mas.turbo stb minden ugyanaz mint a 105 lovason.Viszont megsem lehet ugyanazt kihozni belole mint a 105lovasbol amit kilehet.
Ugyan a VW autóit kevésbé ismerem ebből a szempontból (eddig csak benzines volt nekem), de meglepne ha tévednék, a két teljesítmény mögött részben nem ugyanaz a technika áll.
Hülyék lennének ugyanazt a drága technikát beletenni egy gyengébb motorba. A törekvés az olcsósítás, csak a szükséges minimumot rakják bele. Ebben nem csak a franciák, a németek sem különböznek.
Hogy értsd miről van szó:
A 85-90 LE teljesítmény kihozásához egy 1,9-2,0 literes turbós dieselnél nincs szükség változógeometriás turbóra, Jó a fix is. Intercooler sem kell. Ezek jelentős árkülönbségek, ami százezres gyártási darabszám esetén óriási költség lenne.
A blokk természetesen ugyanaz.
Gyakorlatban max 20-25% teljesítménynövekedést és ennél valamivel nagyobb nyomatéknövekedést lehet kihozni csak szoftver változtatással büntetlenül kihozni. A nem megfelelő tuning milliós kárt okozhat, csak nagyon komoly referenciával és leinformált háttérrel rendelkező céggel szabad szóba állni!
Eddig két turbós kocsimat javították fel. Soha nem az olcsó műhelyt kerestem.
Vw t5 1.9 tdi chiprol erdeklodnek hogy mennyire erdemes felhuzni? van a 85 le es 105 le valtozat de elvileg ugyanaz a ket motor.turbo porlasztok blokk ugyanaz tudtommal csak a szofver mas.javits ki ha tevedek.