Te is csak ilyen 16 font + 5 font postaköltségeset találsz? 9000 forint egy béna kábelért kicsit sok... Mennyire spéci ez a csati? egy 1000 forintos jack kábelre simán rá lehetne forrasztani.
Sőt, lehet a reteszelő nélkül sima PC-s kábelcsatival is meg lehet csinálni, csak idővel kilazulhat... :(
Lassú is, meg ennyi miatt nem regisztrálnék, ha nem muszáj. De most itt kicsit off. Hátha van valakinek egy felesleges a garázsban, vagy van más forrás is. :)
A közelmúltban vásároltunk egy 2005-ös Honda Jazz 1.4 ES CVT kisautót. Eddig nagyon tetszik és meg vagyunk vele elégedve, azonban felmerül pár kérdés amelyre tapasztalt Jazz-esek bizonyára rögtön tudnának valamit mondani:
1. A jobb első ülésben van súlyérzékelő kapcsoló? (Furcsa hogy egy 4 légzsákos autónk nem csipog ha nem köti be magát a jobb első ülésen ülő utas.)
Lehet-e ilyen kábelt valahol egyszerűen venni, M.o.-n forintért?
3. Mennyire számít rendeltetésszerű dolognak, hogy a CVT váltó üzemmódkapcsolója gomb felhúzása nélküli veszi az "S" fokozatot is? Elég sok automatát vezettem és elég furcsa hogy gombnyomás nélküli hátrahúzáskor nem "D"-ig megy a kar, hanem "S"-ig.
Körbeírtam a Honda honlapján lévő összes kereskedének, hogy akad-e prospektus az első generációs Jazz-ről és BINGÓ, Győrben volna is egy példány. A bökkenő, hogy Győrnek még csak közelében sem járok és ismerősöm sincs akit megkérhetnék ilyesmire: beszkennelni a prospektust és feltenni ide vagy egyéb nyilvános helyre, hogy a köz javát szolgálja.
Van esetleg győri fórumtag, aki szívesen elmenne a prospektusért és bedigitalizálná?
Nem tudjátok véletlenül, gyári szónyeget, amibe a Jazz felirat is bele van hímezve, lehet kapni valahol, nem garnitúrában. És kb. mennyi az annyi? Vagy legalábbis a gyárihoz hasonló minőségű.
en is voltam ugyanugy 2004-es 1.2i DSi-vel ott is, Katschbergen is, többször is.
szerintem lehet vele haladni felfele is, lehet pörgetni is, annak, aki meri/akarja (pl. 2-esben felfele). engem nem zavar, hogy "hegyi menök" megelöznek.
Katschberg meredeksegere utalhat: visszafele 1es motorfekkel 6000 rpm föle menne a fordulat, ha nem fekeznek ra (pedig csak 2 emberrel, es még klimat is a motorfekhatas növelesehez bekapcsolva, ...igaz 0W-20-szal alacsony surlodassal) ..persze lefele is megelöznek, de akit ez zavar, annak nem a Jazz, plane nem 1.2i DSi az autoja.
egy kis tapasztalat a hegyekhez: 2004-es, 1,2-es Jazzel tavaly Ausztriában voltunk (síparadicsom nyáron az igazi). Az első 1-2 napon nehezebben, aztán a megfelelő sebességfokozatok megtalálása után más viszonylag "könyebben" mentünk felfele. Néha olyan érzésem volt, hogy 1-1 igen meredek emelkedő közepén visszagurulunk (Murau-Sölkpass között valahol, ahol még hó is volt júliusban). Sok hegyet másztunk meg vele, hát nem a hegyek királya (az 1.-es alaptáborba nem ajánlom), lefelé viszont nagyon jól ment :). A kb. 2000 km alatt a sok-sok hegymászás ellenére 5,4 l/100km volt a fogyasztása. A fogyasztással igen, a hegymászóképességgel nem voltam elégedett, de nem is ezért tartjuk, inkább városi kisautó Bp-en, annak pedig kiváló. Hegymászásra marad az MTB.
Az 1.4 I-DSi viszonylag jól bírja az emelkedőket. Everest felé igaz még nem jártam....:) Az, hogy takarékos is legyen, meg gyorsan is menjünk felfelé... hááát benzines kisautóval nehéz ügy. A Jazz még elég 'istenes', legalább is az 1.4 benzines régi Clio-mhoz képest mindenképp. Az nyöszörgött az Érdi emelkedőn. A Jazz-el 120-al ötödikben sima ügy.
Kis dieseleknél Corolla 1,4 D4D nincs kettőstömegű, kis odafigyeléssel a turbó se megy tönkre 2-300e km-en. Viszont a Jazz ideális városba, addig a dieselek inkább pályára , országútra valók.
Akinek turbódízele van, az most a hasát fogja röhögéstől ezen a vitán. (Igaz, amikor porlasztócsúcsok cseréjéről meg a kéttömegű lendkerékről, szétment turbóról fórumoznak, ott meg mi röhögünk.)
Fontos a fogyasztás, természetesen, de vannak olyan helyzetek, amikor egyszerűen kell az erő. Én pl. egy nap 110-km-t megyek, zalai dombokon, namost munka után, amikor szívesen lennék már otthon, elég bosszantó dolog 70-80-al csöszmörögni a két kilométeres emelkedőn. Persze, visszaválthatnék, és tolhatnám 110-el, de ez is fárasztó, ráadásul így már nem fogyszt kevesebbet. Legalábbis ilyen helyzetben.
Tudom mit beszélek: a családban két Jazz van, az enyém az 1,2-es, a feleségemé az 1.4-es. Amikor az enyémet hajtom, örülök, hogy elmegy öt literrel, dombon-völgyön, és mindennap három várost járok meg vele, amikor a másikat hajtom, akkor meg annak örülök, hogy ötödikben, erőből felmegy a nagykapornaki parton.
(Én is a sóher vezetők közé tartozom, a volt kollégámmal egymásnak szoktuk küldeni a fogyasztásmérő állásáról a képeket.)
tetszik, hogy ki is probaltad. vannak akik ezt hivatasszerüen üzik ("szabvanyositva" 60 km/h-nal mernek, persze van, aki disszertaciot ir rola, es jonehany gumimeret, gyarto, nyari vs. teli, nyomas, terheles ...függvenyeben gyüjt adatokat).
mint mindent ezt is lehet sokfele alapossaggal, pontossaggal tenni. lejjebb nehany "publikus" link
es vannak akik eveket töltöttek evvel, disszertaciot irva rola.
en 10+ evet dolgoztam (ertelemszerüen nem magyar, mert ilyen HU-ban nincs) autoipari fejlesztö cegnel, amelyiknel 1000-nel több fejlesztömernök dolgozik. a ceg gyakorlatilag minden (nyilvan nem minden, de mondjuk igen-igen sok) autos cegnek jarmüszamolasokat is vegez (sulyos penzekert, nem "csupan" 10e €-ra erdemes gondolni egy komoly szamolasnal :-), többek között dynamikus gördülesi sugarral is szamolva. az ottani szamolas ezen a teren is több100 mernökora munkaval született en ezek alapjan kapom amiket lejjebb leirtam.
egyebkent eleg jol egybevag ezen gumimeretre amit en a ceges dolgok alapjan hasznaltam (1795.2mm) a fentiekkel
khmm. marmint kik közül ? a szakmaban, ahol ugy erzik/erezzük, hogy erdmes, ott igen.
"nepszerü" közoldalakon kevesbe, bar biztos lehet olyat talalni, igen gyorsan pl. https://de.wikipedia.org/wiki/AbrollumfangBei 180 km/h wachsen Diagonalreifen gegenüber 60 km/h um ca. 5 %, Radialreifen nur um etwa 1 %., azaz mai radialgumik 180 km/h-nal kb. 1%-kal "nönek meg" - ez pláne ahogy en vezetek*, Jazz-nel igencsak keves
*: vajon hanyan vannak, akik nem mentek mondjuk 135 km/h-nal sosem gyorsabban a Jazz-zükkel ? :-)
Egyébként nekem az a véleményem, hogy a radiál gumiknál a kerület gyakorlatilag nem (ill. nagyon kis mértékben) függ a guminyomástól - vagyis egy kerékfordulat alatt az autó ugyanannyi utat tesz meg. Hiába lesz kisebb alul a sugár a gumi belapulása miatt, körben a többi részen viszont megnő a sugár, ezt a gumi rugalmas oldalfala engedi. (Ha nem ilyen lenne a radiál gumik felépítése, akkor a széles gumik a nyomástól erősen "hordósodnának").
Egyszer ki is próbáltam: leeresztett, ill. keményre fújt gumival néhány fordulatnyit eltolva az autót nem volt házi eszközökkel mérhető különbség a megtett útban.
Szerintem nincs miért szabadkoznod. Teljesen normális dolog, hogy nem vagyunk egyformák. Nézzük inkább a pozitív hozadékát, az itt felszínre kerülő információknak. A többség számára ezek hasznos dolgok.
szerintem ez izles kerdese. en kb. 200e Ft-tal többert is 1.2-t vettem volna az 1.4 helyett (i-DSi-böl), a hosszabb attetel, emiatt jobb fogyi, kisebb zaj miatt.
visszavaltani mindig vissza lehet (kiveve 1-böl), ha nem eleg a gyorsulas, de ha nincs beepitve hosszabb fokozat, nem tudok felfele valtani
termeszetesen megertem, hogy masnak mas szamit, maskepp "sulyoz".
a fontos szerintem - persze nem csak ebben - a tudatos döntes, informalodas es sajat igenyek (nem pedig a "tarsadalmi nyomas") alapjan döntes
csak amik nalam is megvannak es Nalad is (1.2i DSI, 1.4i DSI, .2i VTEC, Nalad ugye jazz1 1.2 1.4 illetve jazz2 1.2)
attetelek nalam is azok, de en gördülesi sugarat szamoltam ...ahogy a cegnel szoktuk.
nalam szamolt gördülesi sugarbol a kerületek:
1.2i DSi: 1795.2mm (Nalad 1832mm - 2.05%-el több, ennek megfelelöen kisebb fordulat)
1.4i DSi: ugyanaz a viszony a gördülesi sugarban, de elgepeltem a "vegattetelt" ezert en szamaim rosszak (4.411-et vettem a 4.111 helyett) - en kerek elnezest ..valahogy a rövidebb 5. miatt nem foglalkoztam vele annyit) ..igy persze a dinamikaszamolasom is rossz volt ! azaz nincs akkora nagy elönye 1.4-nek, mint korabban szamoltam
1.2i VTEC: 1873.4mm (Nalad 1912mm - 2.06%-kal több, ennek megfelelöen kisebb fordulat)
a kerületet szamoltad gumimeretböl ? benyomodas nelkül ? ..ami persze nem exakt, de még az én 2.6-2.7 baromnal is van :-)
Igen, így már érthető. Akkor neked Jazz 2 automata van (klasszikus hydrodinamikus automatás) tehát a te fokozatválasztó karod, a kardánbox -on is merőben eltér a CVT -stől. Jazz 2 -tőt valamikor 2011-ben a Honda visszaállította CVT-re (mármint a gyártást) szóval, a Jazz 2, kétféle automatával létezik. Mi is keresünk ilyen évjárattól, de csak CVT -t. Nem igen akadnak eladó példányok ....
Beszéltem az eladóval. A klímára azt hajtogatta hogy ilyen hidegben nem is fog beindulni, de szerintem mennie kellene. Valaki akinek manuális klímája van megerősíthetne.
Persze, van motorfék, csak macerásabb, emiatt ritkábban használom, leginkább lejtőn lefelé. Más esetekben visszakapcsolás helyett pedig fékezek, ezért gondolom, hogy a fék jobban kopik (bár eddig még nem kellett betétet cserélnem).
A kettőnk autója nem ugyanolyan, az enyém 2012-es: ebben nincs "L" fokozat, kuplung helyett hidraulikus nyomatékváltó van, sűrűbben kell váltóolajat cserélni és erősebb a motor. Talán az erősebb motor miatt megy el alacsonyabb fordulatszámon 130-nál.
Nekem a vártnál is tágasabb. Elsőre elől nehezen találtam meg a helyem a magam 100+ kilójával. De mára 400km. után már minden Ok. Hátul meglepően nagy a hely. Ezt még a szkeptikus kollégáim is megerősitették. Új VITARÁS kolléga meglepődött , hogy mennyivel nehezebb az ajtó,mégis sokkal finomabban csukódik. :-)
Motor váltó(CVT) :
Előző 1,6 CRDI-hez képest a motor gyengébb. Hiányzik belőle a nyomaték. De sokkal csendesebb, kultúráltabb. Nincsenek meg benne a diesel rezgések. A váltó szuper. A család másik automata autójához képest sokkal-sokkal jobb a váltó. Ezentúl csak CVT! Igyekszik alacsonyan tartani a fordulatot. 60 Km/h környékén alig pörög 1200-at. Ilyenkor kis terhelésnél nagyon csendes is.(Atkinson ciklusú motor).Olvass utána! Erősebb gyorsitásnál viszont pörög és megjön a hangja is. Fogyasztásról még nem tudok beszámolni. Fedcomp szerint 5,1l az átlag eddig.
Elektromos kütyük:
A NAVI szuper, nem bántam meg hiába 200000 Ft. Gyönyörű a képe,teszi a dolgát. Magyar menű,magyar hang ahogy kell. (Hátha Suzukisok is olvassák) :-) FedComp olyan amilyen ,a kijelző felbontására gondolok. JAZZ-esek ismerik valószinűleg.Viszont a táblafelismerő jeleit hibátlanul magjeleniti.Ez utóbbi a tempomattal együttműködve ,meg tudott lepni. Sávelhagyás figyelmeztető a 'jó' magyarországi felfestések mellett is teszi a dolgát. Start/Stop teljesen jól , kiszámithatóan működik.Ugyan automatánál ha a többi feltétel adott csak a féken kell tartani a lábat leáll , felengedett féknél indul. Rádió , USB , telefon minden annyit nyújt amennyit vártam . Inyencek kedvéértÉ megosztott WIFI-vel Internet működik.
Összeségében az első benyomás erősen Pozitiv. Megérte majdnem négy hónapot várni.
en korabban ide tettem fel az enyemet, 1.2i DSi (tudatosan ezt valasztva: a hosszabb attetel miatt, noha elsö 100e km-en szinte csak hosszu uton mentem vele nem akartam 1.4-eset), extrem takarekos modon vezetve:
EGR szelep: nem oly nagy kaland a tisztitas, pl. wastegate mester megoldja, csak az i-DSi motorket kell, mert ott EGR a KAT elött van elvezetve, a 2008 utani VTEC-i motorokon KAT utan, igy tisztabb az EGR
ugy latom utananeztel, es tudatosan valasztod; ha igy van, akkor jo valasztas (ha valaki PDTDI-böl tajekozodas nelkül ül at, akkor "dinamikahiany" miatt csalodas erheti könnyen), en a most 11.5 eveset siman ujravennem, es nem cserelem le, mert nincs mire, a maiak sem igazan jobbak a nekem szamito szempontok szerint (image, presztizs nem erdekel, megbizhato, gazdasagos autonak meg bevalik)
Abban is teljesen egyetértek, hogy két külön kategória a két kocsi. Viszont valahol kompromisszumot kell kössek. Olyan autóra lenne szükségem, amit évi 18.000 Km körül használnék autópálya:város, 2 az 1 arányban (és itt jön a képbe a Jazz). (Mielőtt még valaki kérdezné, a Jettát eddig alig használtam városban, szerintem nem arra való.)
Olvastam több posztban, hogy gond szokott lenni az EGR szeleppel. Ez mindegyik típusra vonatkozik? Magyarul van-e valamilyen statisztikai összefüggés?
csak olyanokra keresve, amikkel legalabb 15e km-t dokumentaltak.
a fenti különbseg szerintem azt jelenti, hogy igen igen közel van a fogyasztasuk. ...masban lenyegesen nagyobb a különbseg ezt erdemes megfontolni (legyen ez presztizs, fenntartasi költseg, megbizhatosag, rugalmassag, "hu de megy, erzes" ...)
ha fontos a fogyasztas, a vezetesi stilust erdemes arra tekerni, az igen komoly befolyasu
Miért ne volna motorfék? Visszahúzom S -be, és kb pont megfelelő. Hosszú lejtőn lecsorgás (max 40km/h) ott az L fokozat, ami amúgy is lejtmeneti, pont azért, hogy ne terheld túl az üzemi fékeket .....
Ezen felül ott van a manual mód, 7 fokozattal, akinek arra van ingere, és abban az esetben sincs 4000/min fordulat 130-nál.
A 130-nál 2200-2300/min nekem sosem jött még össze. Síkterepem, nagyobb jármű mögött (szélárnyékban) sem .... Ehhez hozzátartozik az is, hogy nem túl sokat használjuk pályán.
Egyébként, valóban egy finom műszer ennek az autónak a CVT -je. 40e -ként olajcsere, és akkor nagy valószínüséggel tartós marad. A miénkben nemsokára ~210e km lesz, és még nem kellett hozzányúlni. Semmi baja. Ugyanakkor, több helyen is olvastam már 300e km feletti futásteljesítményű példányokról, és köszönik - teszik a dolgukat . Aztán olvasni olyat is, hogy 100e km környékén indítókuplung csere. De ha jól végig gondolom, akkor annak az összköltsége is alacsonyabb, mint egy klasszikus értelembe vett hydrodinamikus automata javítási költége, alsóhangon.
Gyári sebességtartó automatika (tempomat/cruise control/...) került-e valamelyik modellváltozatba (2001-2008)?
A 2005-ös faceliftnek milyen előnyei (esetleges hátrányai) vannak?
A CVT-nél a kéziváltóshoz képest sűrűbben kell váltóolajat cserélni. A jazz2-nél ez 20ekm/2 év, a jazz1-nél elég ritkábban.
Valószínűleg a fékbetétek is jobban kopnak, mivel motorfék szinte nincs.
A CVT-re csak kb. igaz, hogy 130-nál 2650-et pörög, mivel az áttételt folyamatosan a pillanatnyi terheléshez igazítja, tehát a legkisebb emelkedő/lejtő, a szembeszél változása a fordulatszám megváltozásával jár változatlan sebesség mellett is. Az viszont igaz, hogy sokkal kisebb fordulatszámokkal lehet vele menni a pályán, mint a kéziváltóssal. Nekem is összejött már egy-egy szakaszon 2200-2300 fordulat 130-as tempó mellett. De ez nem jelenti, hogy a fogyasztás a fordulatszámmal egyenesen arányosan csökkenne!
Ezt a CVT-t nem hasonlítanám egy robogóéhoz, sokkal kifinomultabb szerkezetről van szó.
Bp - Szeged, ill. Bp - Kaposvár viszonylatban mértem eddig az átlagot, ami valóban nem sík terep.
A CVT-vel kapcsolatban kell-e valamitől tartani? Magasabb a szervízigénye/költsége? Az asszonynak nyilván a CVT lenne a jobb (ő is szeretne vezetni).
Részemről nem vagyok CVT párti, van egy Scarabeo robogónk, ahol nem tetszik a hajtásból eredő fékerő. Arra gondolok itt, hogy a szíjhajtást rosszabb hatásfokúnak érzem.
Ellenben önmagammal is szembe kerülök, mert a 130-nál 2650-et pörgő CVT-s motor (megintcsak pozitívan csalódtam) hatalmas előny a 4000-es manuálishoz képest (szubjektive').
Fogalmam sincs. A 2006. Jazz 1,4 CVT ~1080Kg. A Cw értékét nem tudom. Gyanítom, hogyha a pödötödöíí -vel síkterepen mérsz fogyasztást (pölö M.magyaróvártól pest felé haladva 100km -t) normál módon, akkor neked is jobb fogyasztásod lesz, mint amit eddig realizáltál.
Ezen kvül nem véletlenül adtam hangsúlyt, hogy nem mindegy ,hogy Jazz 1.2, vagy 1.4 kézi, vagy 1.4 CVT. A CVT -és a leghosszabb, tehát az összes közül (szerintem) síkterepen az forog a legkevesebbet 130-nál, és máshol is.
Itt a többség, túlzás nélkül 5,8-6,5 L -es éves átlagot tudhat magáénak, úgy, hogy vez.stílusa nem fillérkufircolós . Normál. Átlag évi 12-15Km -t futásteljesítményre.
Miből adódhat ilyen alacsony autópályás fogyasztás (tömeg, forma, ennyire jó)?
Csak azért hüledezek, mert két éve egy 2006-os VW Jetta 1,9 PDTDI-t használok és az 4 személlyel, 5-6 liter közt fogyaszt pályán, valós 130 mellett (az óra 140-et mutat). Már-már túl szép a Jazz, hogy igaz legyen (nem akarok belebuzulni, de ha igaz, amit a megbízhatóságáról olvasok és a pályázáskor is beéri 6 literrel, akkor nincs mit tennem :-) )
Az a "húszon egynèhàny" Ft -os szett, biztosan nem fogja tudni ugyan azt, mint az évekkel azelőtti ~60e körüli . Ma sem sokkal olcsóbb az, amiért pénzt szabad adni.
A dugattyú kolompolàsnak ès a beàzàynak van gyógyírja? köszi a vàlaszt. Egyèbkènt nem règ cserèltettem kerèkcsapàgyat ès màr nem olyan vèszes min 5 ève! 2002 abs-s règen 60e ft körül volt. Mostansàg húszon egynèhàny.
Használtan szeretnék venni 2001-2008 között gyártott Honda Jazzt, ehhez keresek információkat.
Prosektust, brossúrát, régi árlistát.
Érdekelne továbbá, hogy mire érdemes odafigyelni vásárláskor. Az autonavigátoron olvastam pl, hogy az úttartás és rugózás 2001-2003 közt gyártott moddellek esetében problémás, érdemes későbbit keresni.
Az egyes felszereltségi szintekbe pontosan mi tartozott bele (S/LS/ES, ezért keresem a prospektust)?
Milyen motorral ajánlanátok az alábbi felhasználási szempontokat figyelembe véve:
Havi egy-egy Bp-Kaposvár és Bp-Szeged út oda-vissza (autópályán). (kb. évi 10000 km)
Budapesten hétköznap kétszer 11 km otthonról oviba, munkába. (kb. évi 5-6000 km)
Éves kirándulások. (kb. 2-3000 km)
Elvileg gyártották 1,5-ös motorral is, de wikipédián kívül máshol nem találkoztam vele. Lehet, hogy Európában nem is forgalmazták?
nagyon tud szorni, mert - elsö kattanasig tankolva is - sokmindentöl függ a kikattanas (pisztoly behelyezesi melyseg, hömersekletek, habosodasi hajlam, ...)
Nálam van hogy nagyon pontos lesz a kiírt, és a kiszámított eredmény, de ahhoz az kell hogy ne legyen nagyon variálva a közlekedési mód. Ha van országút 1/3-ad, város 1/3-ad, és pálya 1/3-ad, akkor a legpontatlanabb nekem. Persze nem 100%, de 15k km alatt ezt figyeltem meg :)
en is. mar parszor le is irtam: sok tankolas atlaga alapjan nalam 0.207 l/100km-rel mutat kevesebbet (124e km pontosan vezetett tankolas excel filebol)
Én azt vettem észre, hogy a miénken a BC lefelé "csal". Kevesebbet mutat a valósnál. Sőt, a 2010-es Civic Hybrid -em is lefelé csalt értéket mutat.... kb, átlag 2-3 decivel kevesebbet, mint amit kidob a matek minden tankoláskor, amikor kattan a pisztoly.
- 390 km amiben 2x40km, 8x13km, a többi <3km-es utak, BC szerint 5.9-6.0 l/100km; tudjuk, hogy januarban voltak hideg napok, reggelek is; garazsbol indulva 2szer naponta
- erre tovabbi 360km, ami 180km+150km benne 2szer at Bp.-en (de még az indulas is forgalom alapjan valasztott idöpontu, autopalyan kamion vagy busz szelarnyekaban haladva [persze a figyelmemnek megfelelö közelsegben-tavolsagban, azaz nem csak 1-2m-re lemaradva])
a fentiek dec. közepetöl tegnapig, a teljes 720km atlaga 4.98 l/100km,
elötte hasonlo volt, igy az utolso 1400km atlaga tankolt mennyiseg alapjan 5.1 l/100km
en evvel elegedett vagyok, es ugy latom: hidegben is nagyon fontos es jelentös szerepü a vezetesi stilus (piros lampaig motorfekkel gurulas, mar ahonnan latom, onnan ...söt tempovalasztas ugy, hogy zöldre erjek vagy az indulo sor vegere erjek, nem gaz majd azonnal fek, stb.)
korabban azt gondoltam: hidegben kisebb lesz a vezetesi stilus szerepe, fenti tapasztalatok alapjan: hidegben is igen nagy.
Hideg motornál drasztikusan megnőhet a fogyasztás. Nekem mutatott már 10 l felett is (mínuszokban, 1-3 km-es utaknál). Az alacsony értékek csak meleg motornál reálisak.
2006-os 1.4-es kézi váltós Jazz. Reális lehet-e napi kb. 80 km megtétele mellett, kizárólag városban, sok (10-12) hidegindítással (30-60 perc állás) a 9 L-es fogyasztás?
Sziasztok , hátha valakit érdekel , akit nem azoktól elnézést kérek .Mai nap 200km-er 90% országút az alföldön 2 személlyel , a visszaúton kb 70 kg csomag , kb 90 es sebességgel , a határon a vámnál kb fél óra tötymörgés , 2006- os jazz cool 47 ezer km van benne . 4,8 as fogyasztást ír a kijelző , kb két hete volt váltóolaj és gyertya csere . Egr csatorna még nem volt tisztítva ,de tervezem . Én megvagyok elégedve a fogyasztással .
Gondoltam XXI. század. Adatbázis, számítógép, meg precíz(kedő) német kezek. Csak felvettek mindent, ahogy a protokoll előírja. A rendszerek meg össze vannak kapcsolva.
Bocs, hogy nem túl vidám témában szólok, de karácsony napján sajnos totálkárra törték 2004-es ES Sport Jazz-ünket.
Mivel a téli kerekek voltak rajta, ezért az eredeti Sport könnyűfémfelnijei még bőven jó Toyo Proxes abroncsokkal megmaradtak. A kerekek rejtett szeleppel vannak szerelve, természetesen a szelepadapter mindkét tartalék dugóval is megvan.
Ha valakit érdekelne nem túl szánalmas összegért (mondjuk nem egy használt kopasz lemezfelni áráért, hogy mások nyomorúságából gazdagodjon meg), akkor írjon a gyorgypeter73@gmail.com-ra.
Ja, grátisz megmaradt a következő szervízhez tervezett gyertyaszett (4 NGK + 4 Denso, ahogy a nagykönyvben meg van írva), egy első ablaktörlőlapát-pár, meg a használt szett Honda kerékőrkészlet is eredeti csomagolásában.
Akad itt valaki, aki utána tudna nézni egy 2005-ös 1.4 ES Sport gépnek? Elvileg német import volt 3 éve, azóta itthon rója az utakat. Amíg külföldön volt Hondában szervízelték.
Ha valaki képes belelátni a "nagy testvér" feljegyzéseibe, kérem jelezze itt, vagy e-mailben ("nick"@gmail.com). Érdekelne az előélete.
Ahogyan nincs ingyen ebéd, úgy természetesen ingyen szívesség sem.
Ugyanitt, ha valakinek van eladó 2005-ös, vagy annál fiatalabb 1.4-es szép állpotú gépe, 150e alatti futással az is írhat nyugodtan.
Van itt valaki akinek szüksége volna a fotón látható 15 colos Jazz dísztárcsára max. 3 db-ra? 3170 FT. darabja. De, csak 4-et adnak el egyszerre és nekem egy, maximum kettőre volna szükségem.
Szomorú, ha nyüszögős lett. Kicsit becsapós lehet a téli hideg, ugyanis ilyenkor a műűűjjjanyagok megkeményednek és sajnos hajlamosabbak a ciripelésre. Egyébként én is háklis vagyok a zörejekre. Ha valami nagyon nem oké, szerintem vidd vissza, nézzék (hallgassák) meg...
Emlékszem a rendszám váltás után lassan el- eltünedeztek a két betűs rendőrségi rendszámok is. Nem tudtam, hogy engedélyezve vannak még az ilyen jellegűek. De, a leginkább azért volt meglepő, mert a G Astrát valamikor 99 körül kezdték forgalomba helyezni.
A különféle belügyi szervek rendszámainál a legtöbbször meghatározható, hová tartozik az adott jármű: az európai szabványhoz igazodó, fehér alapú táblákon az RA és RB a Rendőrség, az RR a Büntetés-végrehajtás és a Vám- és Pénzügyőrség, míg a H-val kezdődők a Magyar Honvédség flottájához tartozást jelzik, a betűk után négy számmal. A rendőrautóknál meg kell említeni, hogy ez nem érvényes a bérelt autókra – például a lízingelt Skodákra vagy Fordokra, amelyek normál Euroband rendszámmal futnak. A Tűzoltóság járműveinél csak néhány egyénileg választott hatósági jelzés árulkodik, az Országos Mentőszolgálat azonban a régóta ismert MA betűcsoportot használja.
A héten jártam fenn B.pesten a 15. kerületben és láttam egy RB-... ... rendszámú rendőrautót /G.astra) Hogy lehet az, hogy még mindig látni ilyen autót a módszerváltás után 25 évvel?
Nekem volt csere, a gázpedál kezdett nyikorogni (viccen kívül) - wd40-nel megoldottam.
Vissza térve, én direkt rákérdeztem, hogy mit szednek szét, mert épp hifi építésben vagyok és akkor cseréltem a fejegységet. Azt mondták, hogy nem szednek szét semmit igazából drasztikus módon. Ha nekem tippelnem kéne akkor az kabinlevegőszűrőnél cserélik az utas oldalit. De előfordulhat, hogy nem.
A lőrinci Szallerbek szervízben voltam patroncserén. Nem tapasztalok semmi zajt azóta sem a műszerfal felől.Az A oszlop borítását meg a kesztyűtartó feletti részt vették ki és vissza, meg a kormány közepét.
Tegnap elvégezték a légzsák patronok cseréjét, de azóta útegyenletlenségnél nyikorog/recseg a műszerfal több pontja.
Eddig (a patronok cseréje előtt) néha csak a jobb oldali kis kémlelő ablak melletti idom nyikorgott, alacsony fordulaton.
Akiknek már elvégezték a légzsák patronok cseréjét, tapasztalt hasonlót? Nektek is (jobban) elkezdett nyikorogni/recsegni a műszerfal?
Szerintetek hogyan lehet megszüntetni a nyikorgást/recsegést? Vigyem vissza a szervizben és újból vegyék ki és rakják be azokat a műszerfal idomokat amiket kivettek a patronok cseréjéhez?
A kocsi saját, 10 éves és 4 hónapos, CVT váltós. Eddig négy gyújtótrafót, bal hátsó kerékcsapágyat és első stabilizátor rudat kellett cserélni. Minden más - a kopóalkatrészeken kívül gyári.
Vettem egy komplett lapátot ami a legolcsóbb volt. Kivettem belőle a fémszálat és méretre vágtam,lecsiszoltam. Most gyönyörűen töröl :) Viszont a jobb oldali gumit a legvégén fogja meg a kar.Minden a helyén van. Nincs ráhagyás szinte semmi az egyik végén..... Nem értem,hogyan lehetséges ez.... pedig Hondában vettem a lapátot és a gumit is.... :( Mindegy. A kocsi tökéletesen megy :-)
Úgy kezdődött az egész, hogy autópályán nagyobbat kellett fékeznem és megúszott a jobb eleje. Tehát nem volt fékhatás a jobbon. Ez után kezdett beesni a pedál. Ezt orvosolták volna a fékfolyadék cserével 2 hete, ami múlt péntekig tartott. Tegnap hoztam el az újabb csere után, most várok. Köszönöm az infókat!
Ha az egyik oldalon szorul a féknyereg vagy a munkahenger, akkor annak csakugyan nem használ a fékolaj csere. - De ilyenkor nem esik be a pedál!
Lehet olyan eset is, amikor nem zár tökéletesen a fenékszelep (akár a fékfolyadékban lévő szennyeződés miatt). Na, ilyenkor beesik a pedál, ha a két oldalon eleve nem egyforma a fékerő, akkor jobban érződik a gyenge oldal hibája.
A főfékhenger hibája nem túl gyakori. Ha csak az lenne hibás, akkor jellemzően azonos tengelyen, de mindkét oldalon gyenge lenne a fékhatás.
(13-20eFt között már lehet kapni főfékhengert, nem tudom milyen, de az eredeti is felújítható, létezik ehhez karmantyú készlet potom áron.)
Igen, ez 95 %-os biztonsággal a klasszikus EGR csatorna elkoszolódás lehet. Fura, hogy a márkaszervizben fel sem merül ennek az ötlete és cserélgetik a trafót...
Minél hamarabb ránéztek annál jobb, mert először csak a szívócsonkokhoz vezető csatorna tömődik el, amit simán ki lehet takarítani, de végül az EGR szelepet is meg tudja ölni, ami azért már egy költségesebb tétel.
Honda Jazz 2003 CVT, gyújtótrafó (?) gond. A kocsi szeptemberben elkezdett berántani terhelésváltásnál, aztán egyre gyakrabban és durvábban, üzemmelegen.
Elmentem egy márkaszervizbe (nem mondom a nevét, mert egyébként elégedett vagyok, csak ez a gond úgy látszik túlnő rajtuk), ahol betettek egy bontott
gyújtótrafót a hátsó egyes pozícióba. Rántott. Aztán még egyet a kettesbe és megkezdődött a legózás, de a gond nem szűnt meg.
Végül az lett, hogy mind a négy hátsó gyújtótrafót kicserélték bontottra. Két-három hétig tökéletesen ment a kocsi, most megint ránt, sajnos
megint egyre gyakrabban, tehát romlik a helyzet.
(Külföldi Jazz fórumokat is olvastam. Volt, ahol szelep (?) beállítást írtak, volt, ahol EGR-t, volt, ahol gyújtótrafót, vagy csak nem megfelelően rögzített
gyújtótrafót, sőt olyan is volt, aki szerint valami spec zsírral kell bekenni a gyújtótrafó végét (piros rész)).
Szóval tanácstalan vagyok, a kocsit nagyon szeretem, más baja sincs, de ez baromi idegesítő.
Kérdések:
- mi lehet a gond?
- van egy jó villanyász, vagy szakember, aki egyszerűbben megoldja a helyzetet, minthogy megint legózgatni kelljen?
A másikat ami hosszabb azt sikerült kicserélnem mert ott egyezik a fémszál és a gumi mérete.... ennél sajnos nem.... valami nem stimmel....pedig gyári csomagolás stb...
A képen látható ablaktörlő gyári. Gondoltam veszek bele csak gumit és kicserélem....
A felső gumi az új és ott egy fix hosszúságú hely van a fémszálnak. Az alsó a régi gumi és ott meg nyitott mindkét vége tehét könnyen belerakható a fémszál... Most vágjak le a fémszálból? vagy a gumi végét nyissam meg? Érdekes,hogy elvileg mindkettő gyári de mégsem egyforma.... :(
Na megvolt az állapotfelmérés Honda márkaszervizben. Sok mindent nem tudtam meg, csak amit kb eddig is tudtam, valamint azt hogy az alja néhány helyen korrodált, és a kipufogó hővédő hiányzik. Ez mit jelent? Mekkora probléma a hiánya? Sárga karikába került az X de azért kíváncsi lennék, kell az a hővédő? A klímára semmit nem mondtak, csak hogy nem ég a visszajelző.. Csak annyi időre kapcsolták be míg megszagolták... Amikor rákérdeztem a klímás kolléga semmit nem tudott mondani a hibajelenségre (kb 8 mp-ig működik utána kikapcsol) azt mondta jöjjek el újra egy átvizsgálásra és ne használjam addig...
Ja és a jobb első ajtón 180um a festékvastagság, természetesen ezt sem említette az eladó. De bár ez lenne a legnagyobb baja, nem is érdekelne.
Fék saga II. Mint anno írtam: Erős fékezésnél megúszott a kocsi jobb eleje és elkezdett beesni a fékpedál. Olyan szintig, hogy a padlólemeztől kb 10 cm volt amikor fogott a fék.
Kicserélték a fékfolyadékot, két hétig minden szép és jó volt, majd megint elkezdett beesni a fékpedál és alul fogott csak a fék.
Most hoztam el, egy újabb fékfolyadék-légtelenítés páros után. Azt mondták, hogy ha nem jó akkor főfékhenger lesz a ludas. Esetleg van jobb ötletetek? Ha minden kötél szakad akkor, honnan érdemes beszerezni ezt az alkatrészt? Mert súlyos pénzekkel rémisztgettek.
Időközben pedig a Honda Élesnél megvolt a légzsák patron csere. Nem tudom mennyi idő volt, mert reggel oda vittem, délután pedig elhoztam.
Vásároltam egy üléshuzatot a Jazz-re. (2014-es) Sajnos nincs kialakítva oldal légzsák szempontjából a vezető és anyós ülés külső oldala a huzaton. Tehát, ha most felhúzom az ülésre akkor nem hagyja kinyílni a légzsákokat két oldalt. Arra gondoltam, hogy kívül szétvágatom és vagy tépőzárral, vagy valami gyengébb varrással összevarratom.
Azt szeretném kérdezni, meg tudja e itt valaki mondani, hogy az oldal légzsák a hát támla melyik részén nyit ki? Tehát hova kellene azt a vágást megejteni, hogy megfelelő módon tudjon kinyílni?
Esetleg, ha van valakinek rajza, azt szintén nagyon megköszönném.
Igen friss magyar műszaki. Arra gondolok, hogy csak lepapírozták az egészet. Ha alánéztek a kocsinak láthatták, hogy olajos, nem hinném, hogy abba a 100km-be jött elő a hiba...
A másik, hogy amikor elviszi a kocsit javításra kicseréli a szimeringet, meg a harangot, oszt jó napot. Gondolja, fél évet kibír a kocsi, míg a garancia tart, aztán a többi legyen az én gondom...(Ezt csak én feltételezem, de nem hiszem, hogy messze járok az igazságtól).
milyen kereskedesben ? magyar müszaki is magyar ? (ott csókos is lehet)
..johiszemü/naivan azert lehet, hogy nem derül ki, ha "egyszerü kereskedö" (aki olyannal is kereskedik, amihez nincs köze), siman csak megveszi, es remeli dragabban tudja eladni, de autot sosem nezett, latott (egy Picassot ha tetszik en is megvennek 2 Ft-et, pedig nem ertek hozza, legfeljebb kiderül, hogy hamis, de lehet megvennek dragabban)
...nem naivan: ..hat ebböl el. tudta, de remelte/i, hogy a vevö kesöbb jön ra, nem lesz eleg ramenös a reklamaciora, stb. es ebböl el.
gondolom a többseg a masodik esetet iteli el erösebben, en mindenkepp.
4 littyós kiszerelésben van az olaj. Tehát az 5.5 -höz is kell a 2 kanna, amely összesen 8l vásárlását jelenti. Szerintem nem került mind bele, ami nem derült ki egyértelműen a hsz -ból.
Nem valószínű,hogy neked is ez okozza,friss olajad van.Nekem az olajcsere megoldotta a zümmögést.Nem nagyon zavart -5 fok alatt csinálta az első kilóméteren.
Nekem is volt igen halk fordulatszámfüggő szúnyogzümmögés,csak nagy hidegben csinálta.Cvt olajcsere megoldotta.20000 km-t mentem azóta lehet lassan kicseréltetem megint,idő elött,hidegen lassan kapcsol.
Ami engem zavar,hogy az égő árának sokszorosát kifizetem a Honda szakszervíz óradíjáért....Szerintem ez így vicces kicsit de inkább fizetek,minthogy szenvedjek vele.....
Pénteken végre haza vihettem várva várt autómat. 2009/4, svájci import, 68000km, friss műszaki!!!...
Hazaérve, autó alatt olajtócsa. Szombat elvittem egy szerelő cimborához, aki szerint féltengely szimeringes a verda, külső harang nem is eredeti, nem is rá való. Tisztán látszott, hogy valami mókulmány. Jobban nem akartunk belemelegedni, mert garanciás az autó. Igen hideg volt, és nem akarta a gombokat letörni...
Szóval, így elsőre ennyi, de ki tudja mi van még a kulisszák mögött.
Hogy a francba lehet az, hogy ez a hiba a kereskedésben nem derült ki (friss műszaki mellett)? Azt ne mondja nekem senki, hogy az alatt a 100km alatt jött elő, amíg hazavittem. A másik, hogy ilyen kevés km mellett, hogy fordul elő ez egyáltalán?
Hova érdemes vinni Jazz-t éves olajcserére ,átvizsgálásra? 48000km van benne,most márciusban jár le az egy év,Zeg-i márkaszervíz nem volt meggyőző:). Köszönettel,
Toyota márkakereskedésben vettem. Az értékesítő szerint tökéletes műszaki állapotban volt és folyamatosan náluk ellenőrzött autóról volt szó. Aztán elszállt az egyik hajtókar a blokkban. Azt mondták akik nekem szerelték, hogy a blokk szét volt már szedve és nem megfelelően lehetett meghúzva egy csavar a hajtókaron. Mindenesetre pár százasban fájt az átfűzése egy másikéra.
BMW-t vettem úgy hogy 200 ccm-et összement mire hozzám került, ráadásul olajcseréről csak a mesékben hallott. Rádobtam a vételi árat a javítgatásokra.:-)
Én voltam a hülye, mert megbíztam a nepperekben. Na ilyen nem lesz többé. Mikor az új Jazzt átvettem még 8 éve, átnézettem a festésvastagságot is.
Nemrég hasonlóan jártunk mi is egy kereskedéssel (nem jazz-t vettünk), és újra rájöttem, hogy olcsó húsnak híg a leve, és hogy a nepper egy olyan állatfaj, amire örökös vadászati idényt kellene indítani!
Egyébként nekem is 2009/1 -ben forgalmoba helyezett Jazz-em van, de 2008-as gyártás - kínai. Nekem ezidő alatt belement ~ 130ekm. Kollégám előttem vette a Jazz-ét pár hónappal, neki még bőven 100ekm alatti a futásteljesítménye.... neki 7,2-n áll a fogyasztásmérő (és elmondása szerint is 6-7 között eszik, csak városban, csak rövid utakon), míg nekem a fogyasztás 5,7-re állt be ebben a hidegben, az 5,4-es tavaszi után. Én hosszabb távokon használom, nagyon ritka a rövid szakasz hideg motor....
Ezért nálam a km óra állás (főleg ha neppernél van az autó) számomra már csak egy semmitmondó adat....
ez már megér akkor egy kiverem a balhét minimum, de lehet többet is lehet velük kezdeni, ha vissza akarod vásároltatni velük, nem tudom mennyire megalapozottak lehetnek a vádak, de elmondásod alapján nem hagynám annyiban
1.450.000- Ft 1.2 LS cool + sound, ez van a szervizkönyvben. Kintről hozott autó, az ára átírással + reg adóval volt ennyi. (A szervizkönyv egyébként végig Honda márkaszervizben vezetett, ha lehet hinni neki.)
Azt hittem okos leszek a vásárlásnál, de nem sikerült. Pl a fényezést sem néztük meg rendesen, mivel a decemberi lucskos ködös időben mentünk, és tele volt minden autó harmatcseppekkel, amik eltakarták a festés alatti rozsdafoltokat. Az egyik amit nem vettem észre pont a motorháztetőn, a vezető felőli sarkában, elég ronda. Nem tudom miért de a klímát sem próbáltuk ki, csak már miután megvettem, egy esős napon. Kb 8-9 mp-ig megy utána leáll, és el sem lehet indítani csak hosszabb szünet után. Gondolom gáz nincs benne. Na meg pont a 120 ezres nagy szerviz előtt van. 117e km van benne. Viszont az eladó azt mondta hogy 2 év műszaki lesz rajta, a forgalmiban meg csak márciusig van... Gondolom sokba lett volna neki a szerviz... Jobb első helyzetjelző nem világít. A javítgatásokról sem szólt az eladó az összes ajtó aljánál... Kb ennyi amit észrevettem, megyek vele a héten átvizsgálásra hogy hátha kibukik valami nagyobb dolog.... Persze a kereskedő állította hogy át van vizsgálva, hozzátette hogy sokkal alaposabban mint ahogy mi ott át tudjuk nézni, és hogy "semmi baja az autónak, csak bele kell ülni és menni"... valamint 1.4-es motorról beszélt az eladásnál, mire az enyém lett, összement... Ja és Debrecen, kereskedés.... Persze én is hülye voltam, alaposabbnak kellett volna lennem, de mint ha nem is arról beszélt volna amit eladott....
40 000 km-ig vezetett szervizkönyv, utána ismerős szervizelte. Első tulaj, vidék.
A nyári gumi nálam is kopott volt (még az eredeti gumi volt rajta), a téli jó állapotú volt. Volt egy sérülése, a tulaj megmondta, a Honda szerviz pedig igazolta, hogy ők javították, így nem zavart.
Nagyjából rendben van, enyhén túlárazott (6-os 7-es a skáládon).
2013. decemberében vettem a 2008-as 1.2 s Coolomat, én is magánszemélytől 86000 km-rel és felnire szerelt jó állapotú téli gumi szettel kiegészítve. Akkor 1 710 000 Ft-ot fizettem érte (megérte).
A 2009/3-as évjárat biztosan rossz, mert 2008-ban már gyártották az új Jazzt!
Nem rég én is Jazz tulajjá váltam, bár úgy érzem az eladó enyhén lehúzott, de most más miatt írok. Mivel nyári gumikkal vettem + alu felnivel ezért szükségem van 4 lemezfelnire és téli gumikra. Valamint felnianyára is ha jól sejtem. A jelenlegi az kúpos, jól tudom hogy a lemezfelnihez sima tehát normál anyák kellenek?? Ezt néztem ki: felni + 175/65 R14 gumikat. Jó lesz ez nekem? 2006-os 1.2LS verzió. Alapvető kérdésnek tűnik de nem szeretnék mellényúlni és még több zsetont kidobni az ablakon...
Bizony számít a gumi. Mikor novemberben felkerült a téli, egyből megugrott a fogyim. (A zaj is nagyobb - valami finn gumi, a nevét képtelen vagyok megjegyezni :) ). A hideg pedig főleg odavág, külösen a rövidebb távokat utazóknak. Ebben a cipőben járok...Nekem most 6,7-en áll az átlag, a nyári 5,5-5,9 vegyes helyett, normál pedál használattal. 1.4 I-DSi 2005
480 km volt. Volt benne 100 km jó országút, meg némi budapesti keringés, de szombaton délután dugó nélkül. Ennyi. Ha 130-al mentem volna, akkor ki is egyeznék ennyivel. 100-110-es tempóval azért sok. Az is igaz viszont, hogy Barum téli gumik vannak, az azért nem egy takarékos gumi a tapasztalatom szerint.
ilyen hidegben nem is megyek, mert artana az atlagfogyinak :-)
a valosag: 20km-nel rövidebb utak (igen sok 4 km alatti, igaz fele garazsbol indulva) es 2x40km-es ut utan 302km atlaga a BC szerint 5.5 l/100km (ez valos 5.7 l/100km). nekem nem öröm (a teljes atlag tovabbra is 4.5 l/100km alatti), de a viszonyok (tel, hideg, rövis ut) között jo
1.4 i-Dsi 62eKm 8év alapján azt tudom mondani h ennyi a fogyija. Ez nem sok. A magyar utakon csak ennyi jelzem, kint fél-1 lityivel kevesebbet enne, de nem a benzin miatt.
Ha már szóba került a fogyasztás, annak tükrében, amit itt a fórumon olvasgatok: autópályán múlt szombaton, téli gumival, 100-110-es tempónál megette a 6 litert. Sokallom. Valamit meg kéne nézetnem rajta?
Városban, ami semmiképp sem a - BP-i 2-3 nanonomásodpercenként kerülök a forgalmidugattyúba - alap-esetet figyelembevéve kér 6,1 - 6,5 közt, 1 fenőtt+ 2 gyerkőccel. Az mindengy, hogy nyáron klímázva, vagy télen - amikor sok többlet elmegy mire bemelegszik ...
Egyik esetben sem, a fillért kufircolgatós stílusban, de nem is boy-racer üzemmódban. Normálisan, a forgalom ritmusát tartva, ahhoz igazodva.
- Igen, "sajnos" a rendszámtábla világítása működik.
- Igen, mindkét patront cserélték. Előzetesen másfél órát mondtak,de nagyon gyorsak voltak.
- Az ablaktörlő motor miatti hátsó burkolat levétele nekem könnyen ment. Kivettem a lezárásához szükséges "fogantyút", utána az ablaktól kezdve viszonylag könnyen jött. Az ablaktörlő motort tesztelgettem, de nem sikerült megmoccantani. De amikor a bajuszkapcsolóról vezérlem, hallok kattanást hátulról, csak nem indul.