http://www.youtube.com/watch?v=36c9wNK346E&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=5hISlTfXRzk Ez a legjobb, töltényes indítás: http://www.youtube.com/watch?v=rh1lxbelxVI&feature=related
Igen pontosan! Nem semmi találmány főleg hogy a mai napig lehet kapni lezsírozott új példányokat az árakról a társaság jó közérzetének megörzése érdekében nem beszélek:D:D:D:D
Ja és itt vannak az ígért képek, látszik rajta hogy a gumi hamar kopott! Szerintem az is baj ezen konkrétan, hogy egy lemezből készített hengerre lett rásütve a gumi rátét! Én speciel egy egész poliamidból esztergáltatnám meg a hengert, és egy fém csapágyházat ütnék a közepébe...Úgy tuti nem kopna annyira! Most csak 2 képet csináltam, kb 5 percem volt! Később még csinálok, van ott más érdekes dolog is :)
Igaz elég fúrcsa így mai szemmel ez a benzines indítómotor, de ha jobban belegondolok, tök jó, főleg télen! Nem kell az akksival bajlódni ha nem indul... Egy kétütemű kis benzinest akármilyen hidegben el lehet indítani, és ha megindult akár egy fél órán keresztül is forhathatja vele a muki a főgépet :)) Főleg az orosz -20 -40-ben :)
Léteztek MTZ-5L néven benzinmotoros és MTZ-5M néven elektromos idítómotorral is. A 60-as években a falunkban többen is dolgoztak gépállomási Beloruszokkal, azok mind benzinmotorral indultak, A TSZ-ben a román licencváltozatok, az Utos-45-ösök voltak, azok viszont elektromos önindítóval voltak szerelve (bár ez is létezett benzines indítómotorral is). Egyébként sokáig gyártották az MTZ-ket kismotorral, 80-81 körül az Agromasexpón MTZ-80-ast láttam kiállítva benzinmotorral. Lehet, hogy a saját piacaikra még mindig gyártják ebben a kivitelben is.
És ha már szóba hoztam az Utost, akkor egy régi vépi kép és egy Zalaegerszegen még ma is működő példány:
Igen pontosan, ha kifogyott a gázolaj a határból még be lehetett vele kerregni a TSZ telepre:D:D:D:D
Sőt nagyon sokan igy hagyták el a műszert mert mikor megálltak kajálni sebességbe maradt, és ugyebár ki kellett szállni nekinyomni a fogaskoszorúnak, akkor szépen 3. ban meglógott a BEló:D:D:D
ŐŐ képem arról nincs de oda lehet rákötni a csövet a fűtés előrevételéhez ahol a termosztát alatt vakon visszamegy egy cső a vízpumpa tövébe. Ha a termosztát alatti lesz az egyik oldal a vizpumpa töve meg a visszajövő oldal. A műszerfal alá bum bele a radiátor ventillátprral együtt. A hátulján meg volt zipzáros ponyva, namost azért ne 21. szézadi autók fűtésére gondoljunk hanem arra hogy elviselhető az időjárás a fülkében, amugy gyárilag a fűtés olyasmi volt hogy végig fel lehetett patentolni az a motortól az akssiig egy takaróponyvát és ezáltal a hűtőventillátor befelé terelte a meleget a műszerfal alatt+ még fel szoktak tenni egy radiátort a bal oladalra a felhajtható reggelizőasztal mellé, az elsőhajtás bekapcsoló kar főlé, remélem jól behatároltam:D
Nekünk oda nem lehetett mert oda egy 3 lehetőséges elosztótömb lett téve, mert külsőszivattyús volt, ám ez annyi előnyt jelentett, hogy a hátsó hidraulika mellett volt még egy lehetőség a pótkocsi billentésre+ még egy lehetőség esetleg első hótolólap felszerelésére!
Igen profi a felsorolt szempontok, vásárlás előtt. Én ha vennék kis-dutrát, leszereltetném az üllést, meg a hidraulika puttonyt, fél óra, ha ilyen négyszáz feletti az ár. A váltó bibi, igazán terhelésnél fog kijönni. Ha meg kétszáz körüli az ár, nincs miről beszélni, vinni kell haza.
Arról regölhetnél, hogyan megy manapság a fűtés kialakítás. Nem értem az eladott UE-28-ban ki volt építve a fűtés és ők raktak bele zsiga radiátort?
Csak tipp kinézetre mert nem láttam még ilyet. Amugy mostanság alkudozok egy 45-ös Belarusra, már vasárkörül tartunk de még alkudni kéne mert messze van!
Bevallom hogy tetszik a 45-ös Beló, látnék benne fantáziát felújítani!
Remélem valaki tud majd segíteni. Azért kiváncsiságból kicsit keresgéltem a neten, de csak egy orosz nyelvűt találtam a Közlekedéstudományi Intézet könyvtárában:
Hát véleményem szerint nem sok érte a 440- ha tényleg munkára fogható.
Árban a Dunántúli árakra gondolok, akadtam már legalább 15 példányra, de megmondom őszintén amire azt mondtam volna hogy nem kapok tőle tetanuiszmérgezést az talán 3 volt az is jó drágán!
Ócska széthullott rohadalmakat adnak 250 000 körül!
Amit érdemes megnézni. A váltó aminek igazából csak a hangjából tudsz következtetni. Nagyobb fokozatnál mennyire visit csörög zörög, ha ezek angyon fenn állnak akkor akár darabokban is lehetnek benne fogaskerekek! Hátsó kerek lötyögése tőben főleg a jobboldali barázdás, ez elárulja hogy szántóvető trakesz volt vagy esetleg erdészeti ha nem lötyög annyira, aztán am ásik az első kereke úszása ami azt jelenti hogy mennyire kikopva a kormánymű ez megint arra következtet hogy mennyit ment. Aztán szabályzó lustasága ergo ha rálépsz a gázra mennyi idő után pörög fel a motor majd áll vissza alapjáratra, hosszab terhelés legalább fél perc után kap e fel olajat és kifüstöli e szép virito kékes fehét színben?? Aztán hidraulika jó e? külső szivattyús vagy sem? Ha 250 kilót megemel elvileg gond nem lehet vele!
Gumik sem elhanyagolhatóak mert nem oclsó rá 4 papucs. Jahh meg indításnál illik ilyen hidegben is max 3. rápiritásra elindulnia. -5 alatt meg egy apró fujás motorindító de már ez is extrém helyzet!
Az enyémet amit felújuítottunk 900 000-ért adtam el vígan szártépőznek vele, tettek bele egy zsiguli radiártort, ki volt alakítva a fűtés, ki sem akarnak szállni belőle a hétvége elteltével.
Nagyjából ennyi jut eszembe! Ablakok jó ha nyithatóak mert azt gáz pótolni üvegek nem gázosak mert lehet vágatni nem drágán, meg a szkidergumi sem mert 50-es MTZ szkidere jó a kasztnihoz!
Már régóta akartam kérdezni, nincsen valakinek véletlenül egy eredeti lámpatartó vasa? Nem pont megvételre keresek, mintának is jó lenne, másolás céljából! Meg egy nyomásszabályzó szelep hiányzik még! Köszi!!!
Igazad van, érdekes ez a 440, megközelítés kérdése! Én most szerzem be a csapágyakat hídhoz, váltóhoz, a csapágyárak 1000-50000-ig terjednek, minőségtől függően! Márpedig akadnak helyek ahová azért nem illik keleti csapágyat tenni. Ebayról viszonylag olcsón lehet beszerezni a csapágyakat, én például 6022-es csapágyból nemrég vettem onnan 3 darabot 12.000.ért FAG-ot, ami itthol darabonként 14-18 ezer. Szerintem java részét onnan veszem, fag-skf minőségben. Viszont ha azt nézem hogy egy működő vas, és még műszaki, papír is van rajta "ami szintén nem occsó" nem is olyan sok érte ennyi! Bár igaz nem ártana ha egy kicsit jobb állapotban lenne! Meg aztán mit is kapna ennyiért az ember, ha megnézzük, "már elnézést" szaros 50-es mtz-k milyen áron mennek.... Egyébként én személy szerint ezekben a felújított dolgokban nem hiszek, mert ha az ember magának újít fel valamit, azt tuti hogy faszán megcsinálja, és nem fogja eladni, ha meg valaki eladásra újít fel valamit, hát abból inkább nem kérek.
Görgős ekét megpróbálom holnap lefényképezni, bár ez sincs valami fényes állapotban...
Blokkfagyás ügyében az a baj, hogy sokan az helyett hogy kicsit megjáratnák a telefonjukat és keresnének egy céget aki megjavítja, inkább vesznek egy nem fagyottat, a repedt meg megy a MÉH-be, pedig még javítható lenne! Ezért van kevés, és egyre kevesebb alkatrész...
Szerintem a görgőseke egy csúcs. Ahogy Dutrancs leírta, kiegészíteném az ekenád ami támasztja az ekét a barázdában, ennél egy vas kerék válja ki, ami megint arról szól, kis gázzal szántani. Én szakközépiskolás gyakorlaton láttam dolgozni. Amikor már volt dutrám elhatároztam szerzek egyet. Rátaláltam a jogutódra egy manus talán a feltaláló fiánál megrendelhető. Úgy 15 éve is 470 ezer volt. Legószerűen mindenfelé gyártatja az alkatrészteit, egy komoly szántóversenyen ahol a finnek akartak belőle kihozni valamit, szétfröccsent az eke, mert az egyik beszállító harmad vastagságú anyaggal próbálkozott. Amim végül is van egy kétfejes, de kormánylemezzel, nincsenek görgőim. Érdekes az interneten nincs róla kép, keresgéltem és egy cikk amit még nem láttam, úgyanúgy a rubikkockához hasonlítja.
Dutra árról. Én 440-et nem adnék érte, no nem mintha ennyi pénzért kapnál esetleg egy hajtóművet is egy mai elsőhajtásos univerzális megbízható traktorhoz. A múltkor beszéltünk a blokkok hiányáról, azok a megfagyasztás miatt kopnak igencsak. A ma kínált UE-28-asok átlagos baja a váltó, azért mert 50 éve nem nyúlt hozzá senki, mindent kibír, csapágy nélkül is dolgozik szinte. Ha valóban egy felújított váltójú traki lenne, akkor szó nélkül 600-at is meg többet is megérne, mert innentől számítva 25 évig azaz 2032-ig traktorod van, nem is akármilyen. Minimum 30 ha/év.
Ma magyarországon mit lehet elhinni, már írtam mit összeszenvedek egy zetor blokkal, amit egy igen megbízható embertől vettem, Bobek ismeri. Tegnap megmértem a kompressziót, Dutrancs kollega utasításai alapján rossz porlasztóból készült a készség, csináltam egyet a dutrához is. Na a várt 28-30 bár, ami egy generálozott motortól elvárható, hengerenként 15, 21, 15, 15 volt.
Hét éve mikor ekét akartam venni ,Zalakaroson láttam egygörgös ekét de lebeszéltek róla mert ahogy irtad tiszta és nem nyálkás tarlon lehet vele dolgozni.
Az eke létezett kormánylemezes változatn is, és a3. ekefet tartó laposvas konzolt négy csavar kivételével lelehetett venni. Sokan használtak 28 dutra után.
Nem írtam még ide, eddig csak olvastam a topikot. Minden elismerésem a szakértőknek, akik foglalkoznak ezekkel az öreg gépekkel, időt, pénzt nem kímélve próbálják feltámasztani ezeket az öreg vasakat.
Engem elsősorban a Dutrák érdekelnek, elolvastam már mindent róluk amit csak össze tudtam szedni.
Most épp egy UE 28-ast készülök megvásárolni, többet is menéztem, amit hirdetnek, de soknak sajnos semmilyen papírja sincs. Egy van itt a közelben (én Tiszaörsön élek), három év műszakival, eléggé egybe van a masina, a gumijai is jók 440 000-re tartják. Van hozzá egy lengyel gyártmányú billenős pótkocsi, 3,5 tonnás kéttengelyes, ennek is három év műszakija van, jó állapotú, külön nagy előnye, hogy olyan keskeny , hogy a traktor nyomában megy (1300-1400mm lehet a nyomtáv). Ezt is 440 000-ért adnák.
Én dolgozni szeretnék vele, három hektár földem is van, emiatt fontos a rendszám, és ez sajnos emeli az árát.
Érdekelne a véleményetek, így látatlanban, szabad-e ezekért ennyit adni.
Én nem vagyok fiatal/ igaz attól függ kihez képest?/,de nem tudom megállni,hogy neszóljak hozzá.Most megint mese következik:1970 őszén kirúgtak a TSZ-ből egy traktorost,de a gép nem állhatott.A műhelyben én voltam a legfiatalabb,így rám esett a választás,hogy menjek ki az MTZ-50-essel szántani.Három géppel szántottunk és az egyik gép után görgőseke volt akasztva. a vonóerő igényéről csak annyit,hogy pár kőr után mindig utolért bennünket ,ment vele a traktor mint a félegyes gyors félkettőkor!A gyorsabb haladásnak tudható volt be az ,hogy aztán jobban terítette-átforgatta és áttörte a talajt.Nekem nagyon tetszett.Szintén 3 fejes volt/gögős/.
A kinézete:Függesztett kivitel,hagyományosnak mondható vázszerkezet, ekevas,ekenád ugyanúgy megtalálható volt rajta mint a többi ekén.Viszont az ekevas után csak egykisdarab kormánylemez volt található ami az ekevas általl kihasított barázdaszeletet föltovábbította a két db különböző fokba elhelyezett gumírozott becsapágyazott hengeres görgőre amelyek aztán végezték az átfordítást forgó mozgás közepedte.A jó rögtörő hatást az biztosította hogy a két hengernél lévő szint és fok különbség nem olyan volt mint egy síma kormánylemeznél ahol a barázdaszelet simán akár egybe is áttudott fordulni./ mélység állító kereke is volt ,amit még elfelejtettem leírni/Itt a városban ha jóltudom még létezik egy embernek.Ennyit dióhéjban a teljesség igénye nélkül,meg az az igazság ,hogy az sem tegnap volt mikor én utoljára ilyet láttam!