Keresés

Részletes keresés

dud996 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3591
Mobitec... Egyebet nem tudok elmondani... :)
Előzmény: Törölt nick (3590)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3590
A Neoplan-ok milyen kijelzővel vannak felszerelve?
Mert azok a kijelzők nagyon megbízhatóan üzemelnek,nem sok probléma van velük,legalábbis én ezt tapasztalom.
torqmatic Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3589

Csak a helyközi buszokba szerelnek kijelzőket, ott pedig vélhetően még egy darabig maradnak Ik 200-as sorozatú buszok is.

Egyébként - természetesen - akár egy osztott szélvédős Ikarus 280-ast is fel lehet szerelni kijelzőkkel, más cégek már régen meg is csinálták (pl: BKV, Kisalföld Volán).

Előzmény: ckg471 (3586)
unikumi Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3588
Ez nem ilyen egyszerű, hogy BUSE, FOK-GYEM (ami már nincs is mondjuk) vagy LAWO (az EMKÉt nem írom).
Ha GPS alapú hangos és vizuális utastájékoztatás, akkor nagy valószínűséggel HC Linear Kft. Az ő termékük a DKV utastájékoztató rendszere, a Pécsett alkalmazott rendszer és a BKV-nál tesztüzemben működő berendezések is.
A fedélzeti computer tartja a kapcsolatot a központtal, veszi a GPS jeleket és fedélzeti hangosbemondásra is alkalmas. Az pedig, hogy ehhez a géphez milyen gyártmányú kijelzőket (és csak kijelzőket, nem komplett rendszert) vásárolnak, mindenképp fontos dolog. Ez olyan, mintha lenne egy zsír új számítógéped, és döntened kéne, hogy 19 colos TFT monitort kötsz rá, vagy CRT-t. Lényegében túl nagy választék nincs. Van a nagyon sok helyen sikeresen alkalmazott, üzembiztos BUSE (forgólepke+LED), van LAWO-féle forgólepkés LED nélkül, vagy csak LED, ami ugye 30 buszon már van. Van LCD is, mint a trolikon, de drága és nem is a legjobb megoldás. Vannak továbbá még kisebb cégek, nem túl ismert termékekkel, de én azt hiszem, hogy egy ilyen méretű tendernél nem jöhetnek szóba, marad tehát a BUSE és a LAWO. Mindkét cég kiváló minőségű termékeket gyárt. Kell ennél több?
Előzmény: buszfanvili (3587)
buszfanvili Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3587

"Én ennyire nem vagyok elégedett velük. Vannak velük problémák. Előfordul, hogy kétszer is resetelni kell a kijelzőt amíg helyesen írja ki az információt a ketyere. Valami igényesebb cucc kellene."

Ez így OK, de akkor mi lenne jó? Az IKARUS-okon alkalmazott EMKE-t nem nevezném kijelzőnek (hányszor láttam már 888-as buszt...), a BUSE szerinted nem jó (nekem, mint utas, tökéletes), a FOK-GYEM meg megint nem jó. Pécsett nem rosszak, de a pestiek nagyon megbízhatatlanok. 

A Vultron-t tudom még, de az a BUSE csatlósa.

Valaki tud még utastájékoztató-gyártót?

Előzmény: LoLkA (3585)
ckg471 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3586
Ikarusba 200-asba is?
Abba mi a fenének?
Ha a HV komolyan gondolja a tendert, azok mindjárt úgyis mennek a levesbe.
Egyáltalán van hely ott kijelzőnek?
Előzmény: LoLkA (3583)
LoLkA Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3585
Ezt a kijelzősítést is át kellene gondolni. Szerintem az utasok megszokták a régi táblás rendszert, meg szerintem jobb tájékoztatást ad a tábla.

Semmivel nem jobb a tábla, mint a kijelző. Egy kijelzőre több információt kiírhatsz, mint egy táblára. Messziről és éjszaka jobban olvasható. Míg egy táblát fordítani kell, vagy esetleg cserélni az egyik állomáson, egy GPS alapú cuccnál ez automatikus.
A HV esetében pedig egyáltalán nem CSAK kijelzőbeszerzésről van szó. Akusztikus utastájékoztatás is lesz.

Főleg, ha beadja a kulcsot a rendszer (pl.:FOK-GYEM, Volánbusz, BKV-nál).Ilyenkor mehet a kérdezősködés a megállóban indulás előtt 2 perccel...

Persze minden elromolhat. Ezért kell 1-2 tábla a biztonság kedvéért.

A Lawo-Buse zsír cucc, jól áll a helyközis MAN SG-ken, ha ilyen lesz a többin is, jó lesz.

Én ennyire nem vagyok elégedett velük. Vannak velük problémák. Előfordul, hogy kétszer is resetelni kell a kijelzőt amíg helyesen írja ki az információt a ketyere. Valami igényesebb cucc kellene.
Előzmény: buszfanvili (3584)
buszfanvili Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3584

Köszi. A feltöltés elég nehezen ment, ezért sikerült ilyen módon a dolog...

Majd kis idő múlva biztosan kitanulom, de még új vagyok itt :-)

Amúgy tényleg érdekes ez a "menetrend szerinti járat" tábla. Az országban több volán is használja (pl.: Volánbusz), de én sok értelmét nem látom.

Ha a busz különjáratis, úgyis ki van rá írva, ha meg normál fordában van, ki van rakva a viszonylatjelző tábla.

Ezt a kijelzősítést is át kellene gondolni. Szerintem az utasok megszokták a régi táblás rendszert, meg szerintem jobb tájékoztatást ad a tábla.

Főleg, ha beadja a kulcsot a rendszer (pl.:FOK-GYEM, Volánbusz, BKV-nál).Ilyenkor mehet a kérdezősködés a megállóban indulás előtt 2 perccel... 

A Lawo-Buse zsír cucc, jól áll a helyközis MAN SG-ken, ha ilyen lesz a többin is, jó lesz.

 

Előzmény: torqmatic (3578)
LoLkA Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3583
Elvileg minden helyközi, távolségi busz kap majd kijelzőket.
Előzmény: Törölt nick (3579)
unikumi Creative Commons License 2008.09.06 0 0 3581
Ha jelzed a titkarsag@hajduvolan.hu címen, hogy hol firkálták össze/lopták el a táblát, rövid időn belül kicserélik. De ezek ellenőrzésére nincs külön ember.
Előzmény: ELS-245 Nexus (3580)
ELS-245 Nexus Creative Commons License 2008.09.06 0 0 3580
Inkább a megrongált vagy összefirkált menetrend táblákat kéne cserélni vagy pótolni. Ez a dolog a HV-nak vagy az önkormányzatnak nem zavarja a szemét?
Előzmény: torqmatic (3578)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.06 0 0 3579
DUM-406-on is van már ilyen tábla.
A jó állapotú 280-asok is kapnak majd olyan kijelzőket?
Előzmény: torqmatic (3578)
torqmatic Creative Commons License 2008.09.06 0 0 3578

Szép kép, bár legközelebb nagyobb méretben is feltöltheted ;)

 

Más: Az Alfák és a MAN-ok után a többi helyközi buszra is elkezdték kirakni a "Menetrend szerinti járat" táblákat - bár nem értem minek, ha egy éven belül úgyis mindegyik kijelzőt kap...

Előzmény: buszfanvili (3573)
dud996 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 3575
Szerintem elképzelhető...

Egyébként hallottam olyat (nem tudom összeköthető-e a két téma és másrészt ez most nyilván picit talán túlzás lesz), hogy ha minden busz visszaáll, egy buszra egy sofőr fog jutni. :) Ha még irreális is a megállapítás, de sokat mond. Valóban elég kevés sofőr van újabban... BPY-088 12-es volt.
Előzmény: ckg471 (3568)
buszfanvili Creative Commons License 2008.09.05 0 0 3574

Köszönöm a segítséget!

Máskor majd felteszem a többit.

Előzmény: LoLkA (3572)
buszfanvili Creative Commons License 2008.09.05 0 0 3573
  
LoLkA Creative Commons License 2008.09.05 0 0 3572
Beszúr gombot nyomd meg!
Előzmény: buszfanvili (3571)
buszfanvili Creative Commons License 2008.09.05 0 0 3571
1:
buszfanvili Creative Commons License 2008.09.05 0 0 3570

Az egyik.

buszfanvili Creative Commons License 2008.09.05 0 0 3569

Teszek fel néhány képet. Sajna nem szoktam sokat fotózni, mert kevés a fölös időm... Ezek a nagyvásár idején készültek, a FIX-870-es tavaszi "szerepléséről".

Kommenteket szívesen veszek!

ckg471 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 3568
Ma mentem egy kör 7-est BPY-083-mal.
Az őszre visszatért buszok miatt van most ekkora kavarodás? Mert olyat is láttam, hogy FSJ-962 14-es, CKG-471 27-es, EUC-981 15-ös, DUD-995 4Y, meg ilyenek...
dud996 Creative Commons License 2008.09.04 0 0 3567
"...ajánlatos letekerni a hűtőfolyadék-utántöltő kupakját..."

:D Pofánverés és égés terhe mellett nyugodt lélekkel próbálgathatod... :)) Azokon meg főleg kényelmetlen, amelyknek az orrán nincs is ehhez lyuk szabva, hanem föl kell nyitnod. (Nem szivesen tekergetném úgy le a kupakot, hogy ha el is kezd dőlni kifelé a gőz és a forró víz, még elugrani is csak úgy tudok, hogy beb*szom a fejem.)

A témához kapcsolódóan: BPY-097-en figyeltem asszem (bár több buszra is jellemző, pl: CLR-243), hogy a lökhárító jobb eleje rozsdásodik, a sorozatos felforrás és mellényomástól.
Előzmény: DéTíZ (3565)
buszfanvili Creative Commons License 2008.09.04 0 0 3566
Köszönöm az infót!
Előzmény: DéTíZ (3565)
DéTíZ Creative Commons License 2008.09.04 0 0 3565
Igen felforrt a hűtővíz.
Van rajta egy túlfolyó, ahol el tud folyni a felforrt víz... Emellett ajánlatos letekerni a hűtőfolyadék-utántöltő kupakját, különben szétnyomja a csöveket.

Minden zárt rendszerben szétnyomhatja a felforrt víz a csöveket, ezért kell leengedni minnél hamarabb :)
Előzmény: buszfanvili (3564)
buszfanvili Creative Commons License 2008.09.04 0 0 3564

Ma láttam az Árpád téren a GTZ-825-öst (metán ik-263) lerobbanni.

A homlokfalból (ahol az ablakmosó folyadék és egyéb cuccok vannak) ömlött valami folyadék. Vízszerű folyadék, ami az aszfalton gőzölögve elpárolgott.

Felforrt a hűtővíz? És ha igen, akkor is miért ömlött ki a buszból?

ckg471 Creative Commons License 2008.09.03 0 0 3563
Felhívom a figyelmed az OFF-ra :-) És arra is, hogy Kékesbusz kft.-s, ami a MV alvállalkozója.
Előzmény: Törölt nick (3559)
dud996 Creative Commons License 2008.09.03 0 0 3562

Hm... Ma reggeli kisnagycucc:

 

9-331 2-esen... :) Egész jól esett...

 

Szemben 372 jött, dízel üzemben, közvetlenül utána a 381 normál üzemben... Nemtom mi indokolta a dolgot, de a többi trolivezető számára derültséget okozott... :)

 

Én meg fékhatásmérésen nyaralok.. :))

torqmatic Creative Commons License 2008.09.03 0 0 3561
Gondolom az amortizáció... ;)
Előzmény: ELS-245 Nexus (3560)
ELS-245 Nexus Creative Commons License 2008.09.03 0 0 3560
Azt lehet tudni, hogy mi indokolta az IEV-409-es üléscseréit?
Előzmény: torqmatic (3546)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.02 0 0 3559
BPY-166 szerencsére visszakerült helyközibe a hosszú nyári pihenője után.

Más:LGA-636-ot sikerült valakinek fotózni? (Merci,a Mátra Volán új szerzeménye)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!