A Neoplan-ok milyen kijelzővel vannak felszerelve? Mert azok a kijelzők nagyon megbízhatóan üzemelnek,nem sok probléma van velük,legalábbis én ezt tapasztalom.
Csak a helyközi buszokba szerelnek kijelzőket, ott pedig vélhetően még egy darabig maradnak Ik 200-as sorozatú buszok is.
Egyébként - természetesen - akár egy osztott szélvédős Ikarus 280-ast is fel lehet szerelni kijelzőkkel, más cégek már régen meg is csinálták (pl: BKV, Kisalföld Volán).
Ez nem ilyen egyszerű, hogy BUSE, FOK-GYEM (ami már nincs is mondjuk) vagy LAWO (az EMKÉt nem írom). Ha GPS alapú hangos és vizuális utastájékoztatás, akkor nagy valószínűséggel HC Linear Kft. Az ő termékük a DKV utastájékoztató rendszere, a Pécsett alkalmazott rendszer és a BKV-nál tesztüzemben működő berendezések is. A fedélzeti computer tartja a kapcsolatot a központtal, veszi a GPS jeleket és fedélzeti hangosbemondásra is alkalmas. Az pedig, hogy ehhez a géphez milyen gyártmányú kijelzőket (és csak kijelzőket, nem komplett rendszert) vásárolnak, mindenképp fontos dolog. Ez olyan, mintha lenne egy zsír új számítógéped, és döntened kéne, hogy 19 colos TFT monitort kötsz rá, vagy CRT-t. Lényegében túl nagy választék nincs. Van a nagyon sok helyen sikeresen alkalmazott, üzembiztos BUSE (forgólepke+LED), van LAWO-féle forgólepkés LED nélkül, vagy csak LED, ami ugye 30 buszon már van. Van LCD is, mint a trolikon, de drága és nem is a legjobb megoldás. Vannak továbbá még kisebb cégek, nem túl ismert termékekkel, de én azt hiszem, hogy egy ilyen méretű tendernél nem jöhetnek szóba, marad tehát a BUSE és a LAWO. Mindkét cég kiváló minőségű termékeket gyárt. Kell ennél több?
"Én ennyire nem vagyok elégedett velük. Vannak velük problémák. Előfordul, hogy kétszer is resetelni kell a kijelzőt amíg helyesen írja ki az információt a ketyere. Valami igényesebb cucc kellene."
Ez így OK, de akkor mi lenne jó? Az IKARUS-okon alkalmazott EMKE-t nem nevezném kijelzőnek (hányszor láttam már 888-as buszt...), a BUSE szerinted nem jó (nekem, mint utas, tökéletes), a FOK-GYEM meg megint nem jó. Pécsett nem rosszak, de a pestiek nagyon megbízhatatlanok.
Ikarusba 200-asba is? Abba mi a fenének? Ha a HV komolyan gondolja a tendert, azok mindjárt úgyis mennek a levesbe. Egyáltalán van hely ott kijelzőnek?
Ezt a kijelzősítést is át kellene gondolni. Szerintem az utasok megszokták a régi táblás rendszert, meg szerintem jobb tájékoztatást ad a tábla.
Semmivel nem jobb a tábla, mint a kijelző. Egy kijelzőre több információt kiírhatsz, mint egy táblára. Messziről és éjszaka jobban olvasható. Míg egy táblát fordítani kell, vagy esetleg cserélni az egyik állomáson, egy GPS alapú cuccnál ez automatikus. A HV esetében pedig egyáltalán nem CSAK kijelzőbeszerzésről van szó. Akusztikus utastájékoztatás is lesz.
Főleg, ha beadja a kulcsot a rendszer (pl.:FOK-GYEM, Volánbusz, BKV-nál).Ilyenkor mehet a kérdezősködés a megállóban indulás előtt 2 perccel...
Persze minden elromolhat. Ezért kell 1-2 tábla a biztonság kedvéért.
A Lawo-Buse zsír cucc, jól áll a helyközis MAN SG-ken, ha ilyen lesz a többin is, jó lesz.
Én ennyire nem vagyok elégedett velük. Vannak velük problémák. Előfordul, hogy kétszer is resetelni kell a kijelzőt amíg helyesen írja ki az információt a ketyere. Valami igényesebb cucc kellene.
Ha jelzed a titkarsag@hajduvolan.hu címen, hogy hol firkálták össze/lopták el a táblát, rövid időn belül kicserélik. De ezek ellenőrzésére nincs külön ember.
Szép kép, bár legközelebb nagyobb méretben is feltöltheted ;)
Más: Az Alfák és a MAN-ok után a többi helyközi buszra is elkezdték kirakni a "Menetrend szerinti járat" táblákat - bár nem értem minek, ha egy éven belül úgyis mindegyik kijelzőt kap...
Egyébként hallottam olyat (nem tudom összeköthető-e a két téma és másrészt ez most nyilván picit talán túlzás lesz), hogy ha minden busz visszaáll, egy buszra egy sofőr fog jutni. :) Ha még irreális is a megállapítás, de sokat mond. Valóban elég kevés sofőr van újabban... BPY-088 12-es volt.
Teszek fel néhány képet. Sajna nem szoktam sokat fotózni, mert kevés a fölös időm... Ezek a nagyvásár idején készültek, a FIX-870-es tavaszi "szerepléséről".
Ma mentem egy kör 7-est BPY-083-mal. Az őszre visszatért buszok miatt van most ekkora kavarodás? Mert olyat is láttam, hogy FSJ-962 14-es, CKG-471 27-es, EUC-981 15-ös, DUD-995 4Y, meg ilyenek...
"...ajánlatos letekerni a hűtőfolyadék-utántöltő kupakját..."
:D Pofánverés és égés terhe mellett nyugodt lélekkel próbálgathatod... :)) Azokon meg főleg kényelmetlen, amelyknek az orrán nincs is ehhez lyuk szabva, hanem föl kell nyitnod. (Nem szivesen tekergetném úgy le a kupakot, hogy ha el is kezd dőlni kifelé a gőz és a forró víz, még elugrani is csak úgy tudok, hogy beb*szom a fejem.)
A témához kapcsolódóan: BPY-097-en figyeltem asszem (bár több buszra is jellemző, pl: CLR-243), hogy a lökhárító jobb eleje rozsdásodik, a sorozatos felforrás és mellényomástól.
Igen felforrt a hűtővíz. Van rajta egy túlfolyó, ahol el tud folyni a felforrt víz... Emellett ajánlatos letekerni a hűtőfolyadék-utántöltő kupakját, különben szétnyomja a csöveket.
Minden zárt rendszerben szétnyomhatja a felforrt víz a csöveket, ezért kell leengedni minnél hamarabb :)
Szemben 372 jött, dízel üzemben, közvetlenül utána a 381 normál üzemben... Nemtom mi indokolta a dolgot, de a többi trolivezető számára derültséget okozott... :)