Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vlevi Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20829
Most kekeckedős kedvem van :)
" 70-es években a BMW 1.6-"
Az meg a Renault volt, 1.5-ös turbóval. Igaz, nagyjából egyszerre kezdte a BMW is.
Előzmény: barpi36 (20825)
V imre Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20828
Ne haragudj, de ha te 4oo kg-ot nem érzel...
Előzmény: Brian63 (20818)
neho Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20827
:)
Előzmény: Doki50 (20821)
vlevi Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20826
"Ezért fogyaszt többek között kevesebbet a dízel"

Tévedsz. Egyrészt nincs számottevő különbség a benzin és a gázolaj energiatartalma között, másrészt pedig nem azért fogyaszt kevesebbet.
A fogyasztáskülönbség oka az üzemanyag felhasználásának módjában van.
Egy benzinmotorban szikra gyújtja be az előre összekevert benzin-levegő keveréket. Ennek a keveréknek pedig 1:16 arány környékén kell lennie, különben nem fog meggyulladni, vagy csak nagyon nehezen. A dízelmotornál viszont az összesűrített, felhevült levegőbe fecskendeznek gázolajat, ami öngyulladással ég el. Ez pedig lehet jóval kevesebb is, mint az optimálisnak tekinthető gázolaj-levegő arány. És ez a kulcsa az egésznek. Az autósok túlnyomórészt nem teljes terhelésen használják az autót, ezért a dízelmotorban alkalmazott befecskendezési jóval kevesebb gázolajat fecskendez be, mint ami a max. teljesítmény eléréséhez kellene. Ha egy benzines autó forog kétezret, és csak pöfögsz vele 5.-ben 60-as tempóval a körúton, akkor is tele kell fröcskölni a hengereket, hogy a szikra be tudja gyújtani. Egy dízelnél ugyanehhez elég pár molekulányi gázolaj, hogy azt a szükséges 20-30lóerőt előállítsa.
Kínáncsi lennék, vajon egy crdi mennyit fogyaszt, ha mondjuk hármasban 1500-as fordulaton megpadlózod, és hagyod elforogni 4000-ig. Szerintem egész brutális számok jönnének ki ott is.
Előzmény: barpi36 (20822)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20825

Ja majd elfelejtettem, a 70-es években a BMW 1.6-os motorokból csinátak turbóval

6-700Le szörnyeteg F1 autót és szarrá vertek mindenkit,tehát hol is van a fejlesztés?

V imre Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20824

1.Nagybánya főterén van.

2.A legolcsóbb  ennyi, 6 sávos, Cobra. Van 2x ennyiért is.

 

Előzmény: Doki50 (20766)
vlevi Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20823
"1,6 os SDI motorral lenne az igazi."

VW Caddyben van 2.0SDI. Valami elképesztő teljesítménye van. 69ló és 140Nm.

Cserébe viszont szerintem esélytelen széthajtani, mert minek? Ha nem nyomod neki 25mp alatt van százon, ha kitaposod a belét, akkor 20mp alatt :)
Ráadásul padlógázon megy talán valami 140-et.
Viszont ahogy olvastam, nem fogyaszt sokkal kevesebbet, mint a TDI.

http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/volkswagen-caddy-sdi-van-range-1004891.html
Előzmény: M.Jocó (20813)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20822
Sziasztok!Csak egyet ne felejtsetek el,a gázolajnak nagyobb,a növényi olajnak mégnagyobb az energia tartalma mint a benzinnnek.Ezért fogyaszt többek között kevesebbet a dízel!!Ezért megy jobban étolajjal a régi merka.....
Doki50 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20821
Azért egy levelet valószínű megeresztek feléjük: észrevételeim mellett közlöm majd, hogy a szoftver frissítésre, illetve a szintén garanciális, ülés cserére se várjanak, ha esetleg megrendelték, hát használják egészséggel!

Üdv.
Előzmény: neho (20820)
neho Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20820
Nem akarlak elkeseríteni Doki,

de le se fogják sz@rni. Sajnos. Csak magadat húzod majd fel írás közben is, meg utánna amíg hiába várod a válszt, ha meg kapsz nem lesz benne köszönet.
Legyen elég hogy többet nem mész feléjük és vélhetőleg innen senki, aki olvasta. Éljen a fórum, ezért (is) van, neked pedig köszönjük az információkat,

üdv
Előzmény: Doki50 (20809)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20819
Jól tudod... OFF Peugeot 207 1.6 THP motorja... 175Le-6000rpm, és 240Nm-1600rpm!!!!!
Előzmény: Monk (144) (20817)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20818

Benzin vs. Diesel vitához két adalék:

 

1. Amióta a CRDI-t hajtom, úgy érzem (persze kis túlzással), hogy szinte félautomata az autóm. Sokkal-sokkal kevesebbet kell váltanom mint előtte a benzines kocsikban. Felkapcsolok 4.-ig és onnan nyomatékból autózom.

 

2. Építkeztem mostanában. 10 zsák beton (400kg) hátul. Ugyanúgy húzott, mint üresen! Meg sem érezni induláskor-gyorsuláskor a terhet.

 

 

 

Monk (144) Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20817

Greg, látom a Youtube-on is nyomod a gyorsulásos videódat :))).

 

Amúgy a dízelek előnye (eddig) a nyomatékban és a fogyasztásban mutatkozott meg, a szívó benzinesekhez képest. Nem csak a rugalmasság számít, hanem az is, hogy mondjuk 4 emberrel csomagokkal hogy birkózik meg. Ebben a nagy nyomaték verhetetlen.

 

Persze manapság egyre inkább elapad a dízelek előnye. Előbb-utóbb teljesen elterjednek a feltöltéses benzinmotorok, amiket addig csiszolgatnak, amíg majdnem tökéletesek nem lesznek. Ma már egy turbós 1,6-os motorból kihegyezés nélkül kihoznak 160 lóerőt és (erre most nem esküszöm meg) 240-250 Nm-t. Azt se felejtsük el, hogy a benzinmotorok járáskultúrája még mindig jobb, mint a dízeleké, ez valszeg így is marad.

V imre Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20816
Szerintem igen!
Előzmény: -+Seth+- (20763)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20815
Május 1-től azon lehet versengeni, hogy a benzines, vagy a CRDI éri el gyorsabban a megengedett maximális sebességeket!

Utána ugyanis, -ha bemérnek -jön a bünti.

Szerintem a zsernyákok már ali+g várják ezt a napot
betonacel Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20814

Hi!

Pontosan így vagyon. Én egyébként nem értem mi a fenéért gyártanak még motort feltöltés nélkül. Vagyis logikus magyarázat az a feltöltőrendszer ára lehet.

Szerintem pár év és a benzinmotorok ott fognak tartani mint ma a diesel, hogy síma szívót már nem kapsz, csak feltöltöttet.

Ha tolják a teljesítményt, tudják az europai normativákat, akkor elkezdik takarékosabbá tenni őket, és asszem ez lesz a diesel halála sok kategoriában.

Előzmény: M.Jocó (20813)
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20813
Na végre-:) előjön a lényeg: összehasonlítás reálisan az 1,6 os SDI motorral lenne az igazi. Ott nincs turbó. Az eredmény valószínű mindenki számára világos-:))

Viszont ha egy 1,6-os benzinest ellátnánk turbóbal......akkor mindjárt más eredményekről beszélnénk.

Jocó
Előzmény: betonacel (20810)
betonacel Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20812

Hi Greg!

Azt írtam, hogy nem a 4000-et tartod. Városban és országúton.

Ott inkább gondolom a 3000-re törekedik a driver (cégautók kivételek).

50-60 km/h és 90-110km/h

Előzmény: GregHozta (20811)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20811
Nem forog 4ezret??? 140nél annyit forog... igaz, akkor már felesleges nyomnod :DDDDDDD
Egyébként a turbós benzinesek kegyetlenül mennek... én annó egy 120lovas Grande Puntót próbáltam ki. Iszonyat, ahogy az megy... mindenkinek ki kell próbálni.
Előzmény: betonacel (20810)
betonacel Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20810

Hi!

SZerintem az 1.4-es benzinesnek akkor van esélye a crdi mellett, ha legalább 4 ezret forog.

A crdi 1800-tól indul.

Városban, és országúton szerintem nem túl gyakori a 4000 fölötti fordulatszám folyamatos tartása. Crdi-nél mindegy hol vagy csak a pedált kell nyomni.

Nagyon nemmindegy.

Hozzáteszem az újabb turbó-benzinesek kezdik szaráverni a dizelt. 1.4-es turbós benzinmotor 2000-nél tól 200NM-t (és még csak most kezdik ek fejlesztgetni). És tényleg úgy is megy. Egyszerűen ÁLLAT. Asszem következő autóm benzines lesz.

Doki50 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20809
Nézegettem a szerviz díjakat, a ceedservise oldalon.

Egyre inkább idegesít, hoy a tegnapi, 15 ezres szerviznél Cegléden így átvertek.

telefonon 25 ezret mondtak az olaj és szűrő cserére, lett belőle -ARANYÁR - munkadíjjal, ami 19 ezer volt, összesen 34 ezer FT.

Más szervizeknél 25 ezerért a pollenszűrőt is cserélik!

Lehet, írok nekik egy szép levelet, azt is közlöm, hogy ne nagyon várjanak többet, és ajánlani se nagyon fogom őket!
ceeee Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20808

Ha az egyest nem váltod el 40-nél, még annyit se!

:D

Előzmény: GregHozta (20804)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20807
Most megintcsak Bagakás esetemet tudom felhozni.
Mindkettőnk meglepetésére, fej-fej mellett gyorsultunk. Egyik autó sem tudott jelentősebb előnyre szert tenni. Neki nyomatéknál volt előnye, nekem a hosszabb fokozatoknál.
Persze aláírom, hogy normál körülmények között a diesel jobban gyorsul, hiszen a nyomaték eléréséhez nem kell visszaváltani, így egy csomó időt meg lehet spórolni. Azt sem tagadom, hogy nagyobb sebességnél jobban gyorsul, de ez pedig köszönhető a nagyobb nyomatéknak és a más áttételeknek. Szerintem.
Előzmény: Notes (20806)
Notes Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20806
Érdekes egyébként, hogy itt Link is a gyári érték alatt mérték a dízel gyorsulását. De ami viszont maximálisan igaz, hogy 0-100-at meglehetősen ritkán gyorsul az ember a mindennapi életben. Ami fontos az kb. a 0-50, 60-100, 110-140. Ezekben a 255Nm gondolom lenyomja a benzineseket.
Egyébként ezért szeretem a mai napig az írott autós sajtót, mert pl. AutoBild, vagy Autó Magazin csinál rendes rugalmasság méréseket, fékút méréseket melegen/hidegen, zajszintet stb.

TotalCar meg mit csinál? Hétvégén elviszik a kocsival kirándulni a családot, hétfőn meg megírják, hogy milyen volt a futómű, meg hogy a gyerek lehányta az ülést. Ennyi. No comment.
GregHozta Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20805
Igazad van. Én sem mondom, hogy az 1,4 van olyan nyomatékos, mint a diesel. Ez baromság lenne. De tény, hogy, ha a benzinest visszapakolod 1-2 fokozatot, akkor gyönyörűen megindul.
Hiszen a 16szelepes benyásokat pörgetni kell, a dieseleknek meg szinte alapjáraton megvan a nyomatéka.
Előzmény: Doki50 (20803)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20804
Akkor én meg elmondom a tapasztalatomat.
Ugye papír szerint a diesel gyosulása 11,5sec, a benzinesé pedig 11,6sec.
Ez kb. 30centis különbséget jelent a valóságban. Ha nem hiszed, kérdezd meg Bagakát. ;)
Előzmény: Törölt nick (20801)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20803
Bocs, de én is beleugatok: 1,4-nél , ami nekem is van,SEMMI nyomatékot nem érzek, de 15 ezer km után, a legkisebb gázadásra is, repül a kocsi, úgy megindul.

Csak nagyon ritka esetekben kell visszakapcsolnom, egy gyors előzés véghezviteléhez!

Vezettem CRDI-t is, annál érzik a nyomaték, főleg nagyobb sebességnél éreztem, hogy jól gyorsul, mondjuk 80-ról akármeddig, felfele.

Én a benzinesem gyorsulásával elégedett vagyok, persze a józan vezető nemcsak a kocsi, hanem a saját korlátait is kell érezze, különben a nagy nyomatékkal" esetleg kórházba nyomja magát, vagy egy olyan ártatlant, akinek a "nyomatékát" akarja megmutatni.
Előzmény: Törölt nick (20801)
drq Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20802
Köszi szépen. Elem csere lesz, döntöttem.
Előzmény: apapék (20774)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20801
Bocs ,hogy beleugatok de 0-ról 100-ra papíron is jobb a CRDI.
Nem beszélve a nyomatékról amikor visszaváltás nélkül is rendesen tol.
Ezt nevezzük mi rugalmasságnak.
Előzmény: GregHozta (20796)
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.29 0 0 20800
Arra jó, illetve azért kell, mert esetenként enyhe terhelésváltozáskor azonnal felvált.
Ezt pedig nem szivesen veszed dúrva gyorsuláskor, vagy hegyen fel amikor terhelésváltozás áll be. A hidraulika azonnal érzi a nyomáskülömbséget és fölvált, de a következő pillanatban már ismét megváltozik a terhelés, akkor viszont visszavált. Ez mind fölösleges váltóigénybevétel és természetesen elvesztett idő. Remélem sikerült leírni....

Jocó
Előzmény: ceeee (20789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!