Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5888
TM-re volt tervezve.
Előzmény: Törölt nick (5886)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5887
Gondolom...
Előzmény: aruzsi (5885)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5886
"És mennyi kütyü van benne? Kevesebb, mint a D70-ben?"

Rajzról kevesebbnek tűnik.

"TM-jelfogókat használ?"

Szerintem igen, bár nem láttam még élőben.

"Honnan építi fel a vágányutat, az elejéről, vagy a végéről?"

Jó kérdés, ha én emlékeznék rá.... :-))))

"Más: hogy állítják elő a 75, illetve 400 Hz-es váltóáramot az EÉVB számára? Rezgőkörrel?"

Jelgenerátorral ja.
Előzmény: D55 (5884)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5885
Élőben nem sokat fogsz látni belőle. A MÁV-nál biztosan nem.
Előzmény: Törölt nick (5882)
D55 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5884

És mennyi kütyü van benne? Kevesebb, mint a D70-ben? TM-jelfogókat használ? Honnan építi fel a vágányutat, az elejéről, vagy a végéről?

 

Más: hogy állítják elő a 75, illetve 400 Hz-es váltóáramot az EÉVB számára? Rezgőkörrel?

Előzmény: Törölt nick (5882)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5883
"A D87-et pedig egyszer közelebbről is szívesen megismerném"

Ráckevei HÉV vonal Szigetcsép állomás.
Előzmény: D55 (5880)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5882
"A D87-et pedig egyszer közelebbről is szívesen megismerném, ha tényleg egy D55+KA69+D70 ötvözetről van szó, ami szerintem egy nagyon jó ötlet (bár még nem láttam)."

Igen, ilyen ötvözet, legalábbis nekem a rajzból ez derült ki, vannak nyomáramkörök stb...
Előzmény: D55 (5880)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5881
Nem, hanem felhúznak köré falat, és olyan mintha beraknák egy szobába, ahol működik továbbra is, világít, kezelhető rajta stb...
Előzmény: aruzsi (5879)
D55 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5880

Hosszasan lehetne vitatkozni, hogy a jelfogós jobb-e, vagy az elektronikus, de ez nyilván nem annyira objektív, mint pl. az, hogy a D55 sokkal jobb az SH-nál, vagy a VES-nél. Szerintem itt már elértük azt a szintet, amikor meg lehet kérdezni, hogy az elektronikus bizt. ber. többet tud-e annyival, hogy érdemes legyen kidobálni érte a jelfogósokat? Talán még vissza van valami "harc" a két típus között és nagyon díjaznám, ha a józan ész döntene és nem anyagi érdekek. Olvastam a neten valami olyan anyagot, ami egy vegyes (jelfogós alapú, de integrált áramkörökkel kiegészített) berendezés kifejlesztéséről ír. Lehet, hogy ez lesz a jövő? A D87-et pedig egyszer közelebbről is szívesen megismerném, ha tényleg egy D55+KA69+D70 ötvözetről van szó, ami szerintem egy nagyon jó ötlet (bár még nem láttam).

Előzmény: aruzsi (5877)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5879
Ha befalazzák és vésztartalék, akkor előbb bontanak?
Előzmény: Törölt nick (5878)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5878
"Dobálják ki a jelfogósokat.
Megtehetik. Svájc. És valjuk be, régiek is, hiszen a D70 ott valami D50 körüli lehet."

Azért még nagyon sok helyen megvannak a dominók, amúgy a legtöbb D67-et számítógépesen felülvezérlik, a vágánytáblát meg befalazzák, ami persze működik tovább, csak vésztartaléknak használják.
Előzmény: aruzsi (5877)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5877
Dobálják ki a jelfogósokat.
Megtehetik. Svájc. És valjuk be, régiek is, hiszen a D70 ott valami D50 körüli lehet.
Előzmény: Törölt nick (5874)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5876
"A D87 pedig soha nem került átadásra, pedig egész szépen álltak vele, ha jól tudom. Vagy a győri főiskola, vagy a BME találmánya volt. (Nem '83 az egyébként? Nem tudom fejből sajnos. :( )"

Biztos vagy benne, hogy sose került átadásra? Amúgy D87, és győri főiskola. Volt a kezemben a teljes rajza már. :-PPPP
Előzmény: Infós (5841)
D55 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5875
Értem, köszi. Ez azt is jelenti, hogy ilyenkor a 3-as vonalon át kell váltani ellenőrzött, kézi vezetési üzemmódra és ahol ember van, ott lelassítani?
Előzmény: LoviGabi (5873)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5874
"A svácji Dominokon is?
Egyre valószínűbb, hogy igen."

Nem egészen... Szerintem még mindig állandó áramú sináramkörök vannak.
Előzmény: aruzsi (5840)
LoviGabi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5873

"Izzócserét üzemidőben, te jó szagú indukcióvektor...
Aztán hogy a túróban gyalogolnak be a bizt. ber.-esek a 750 V egyenáram mellett és a 70-80-al száguldozó vasút között a jelzőhöz?"


Az F.2.-nk jópár oldalon foglalkozik a "Feszültség és forgalom alatti pályán való munkavégzés rendje"-vel, több oldalon, ezt most nem részletezném :) Csak ami érinthet:

6.17. Indokolt esetben az alábbi munkák végezhetők feszültség alatti pályán:
- központi állítású váltó meghibásodásakor a váltó kézi állítása és a hiba elhárítása;
- pályahiba felderítése, ideiglenes elhárítása, a sebességkorlátozást igénylő szakasz behatárolása és megjelölése;
- külsőtéri biztosítóberendezési hiba felderítése, elhárítása, ha e nélkül a forgalom biztonságosan nem tartható fenn;
- jelző izzó cseréje, ha e nélkül a forgalom biztonságosan nem tartható fenn, vagy a meghibásodás menetrendi eltérést okozhat;
- csak a pályáról elérhető alagúti műtárgy megközelítése;
- olyan mérési, ellenőrzési és szabályozási munkák, melyek csak feszültség alatti pályán végezhetők el, és a műszaki diszpécser, vagy az illetékes szakterület üzemvezetője azt javasolja.

 

6.21. A feszültség alatti pályára, illetve az alagútba üzemidőben gyalogosan akkor lehet belépni, ha a munkavégzés helye biztonságosan, rövid idő alatt megközelíthető. Ha ez nem lehetséges, akkor a központi forgalmi menetirányító által kijelölt vonattal kell belépni.

Egyébként semmi meglepő nincs számunkra ebben, ha síntörés, váltóhiba, izzócsere van, nem szokás megvárni az üzemidő végét (legalábbis a hiba felmérésével!), amit gyorsan de valamennyire meg lehet javítani hogy a hiba elháruljon és/vagy a forgalom fenntartható legyen; simán belép a PFT-s vagy a bizt.beres, stb. a pályára (nyilván ekkor is bekörözi a KFM hogy ki(k) hol merre tartózkodnak az ő engedélyével, s legtöbbször szóbeli engedéllyei történik az állomásról való elindulás)

Előzmény: D55 (5869)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5872
Akkor most tud, vagy nem?
Kell tudnia, vagy nem?

Hogy én minek beszélek bele olyan dolgokba, amivel lassan évtizedek óta nem foglalkozom!
Maradnék a számítógépeknél, LAN hálózatoknál, SDH-nál ...
Előzmény: Vendégsín (5871)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5871
Ki tud alakulni olyan áramút ezen átkötéseken át egy sintörés esetén, hogy a vevő húzva maradhat.

Épp ennek kizárásáért csak minden második drosszelközép összekötése megengedett a két vágány között.
Előzmény: aruzsi (5870)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5870
2 sinszálas, 2 vágányú pálya, 75Hz-es ütemezett sináramkör.
Minden 2. tk.-ben a drosszelközép összekötendő, de gondolom, ezt nem kell mondanom.
Ki tud alakulni olyan áramút ezen átkötéseken át egy sintörés esetén, hogy a vevő húzva maradhat. Én erre gondoltam.

Ha kell, ábrát majd előkeresem.
Remélem, jól emlékezem.
Előzmény: Vendégsín (5864)
D55 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5869

Izzócserét üzemidőben, te jó szagú indukcióvektor...
Aztán hogy a túróban gyalogolnak be a bizt. ber.-esek a 750 V egyenáram mellett és a 70-80-al száguldozó vasút között a jelzőhöz?

 

Más, ha értesz a metróüzem lelki világához: miért van állomási forgalmista, központi menetirányító és metrós fődiszpécser (ők a Stadionnál vannak, azt hiszem)? Melyik mit csinál? Köszi!

Előzmény: LoviGabi (5868)
LoviGabi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5868
Olyankor be szokás körözvényezni hogy ezen s ezen a jelzőn hívó van ami 40-et ér, s mivel az É-D-n AVR üzem van, ezért eleve úgy szokás elrendelni hogy az adott állomásközben (pl. Arany-Nyugati jobb vágány) CML-ben kell közlekednünk. De egy izzócserét általában le szoktak zavarni üzemidőben :)
Előzmény: D55 (5867)
D55 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5867

És ha pl. kiég egy térközjelzőn a sárga, a bizt. ber. pedig mindig kirakja a vonatnak a hívót, akkor másfél percenként megkérdezik a vezetők a menetirányítót, hogy automata-e, holott hallották már párszor a rádióban? Az irányító egyetlen feladata pedig az, hogy mondja, hogy "igen, automata"?

Előzmény: LoviGabi (5865)
D55 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5866
Szerintem kétvágányú pálya alatt kétsínszálas sínáramkörre gondolt, de ez csak egy tipp (először ugyanis nekem sem esett le, hogy kétvágányút írt) :)
Előzmény: Vendégsín (5864)
LoviGabi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5865

Sziasztok,

 

Mivel Infós kollega szóét hogy kéne némi "szakértelem" ( :o ) ezért elsősorban az idevágó Metró F.1.-ből idézgetnék...

 

52. A főjelzők jelzései a következők:
[...]
f) A főjelző vörös fénye és hívóoptika fehér fénye – „Hívójelzés”.
A főjelzőt legfeljebb 15 km/ó sebességgel szabad meghaladni, de ügyelni kell arra, hogy a vonat az esetleg jelentkező akadály előtt feltétlen megállítható legyen.
Ennél nagyobb sebességet alkalmazni csak az F. 2. Forgalmi Utasításban szabályozott esetekben szabad. A vonat továbbításának részletes szabályait „Hívójelzés” esetén az F. 2. Forgalmi Utasítás tartalmazza.
A „Hívójelzés” kivezérlési módja kétféle lehet: kézi vagy önműködő. A kivezérlés módját csak akkor lehet megkülönböztetni egymástól, ha a főjelző alatt tolatásjelző van.

 

55. Az egy szelvényben elhelyezett főjelző és tolatásjelző jelzései között összhangnak kell lennie a következők szerint:

a) Ha a jelzők nem haladhatók meg, akkor mindkét jelzőn „Megállj!” jelzés van.
b) Ha a főjelzőn „Szabad a továbbhaladás” jelzés van, a tolatásjelzőn fehér fény van, mely a vágányút lezártságát jelenti.
c) Ha a tolatásjelzőn „Szabad a tolatás” jelzés van, a főjelző sötét.
d) Ha a főjelzőn „Hívójelzés” van:
1. önműködő „Hívójelzés” esetén a tolatásjelzőn fehér fény van, mely a vágányút lezártságát jelenti.
2. kézi „Hívójelzés” esetén a tolatásjelzőn vörös fény van, mely nem értelmezendő „Megállj!” jelzésként.

 

A Metró F.2. egy kicsivel hosszabb lélegzetű ezügyben:

 

5.7. A „Hívójelzés” kivezérlésének módjáról a központi forgalmi menetirányító, illetve a forgalmi szolgálattevő minden esetben köteles értesíteni a vonat személyzetét.
5.8. Ha az értesítés bármely oknál fogva elmarad, a motorkocsivezető legkésőbb a hívójelzéshez való érkezéséig köteles a vezérlés módjáról a központi forgalmi menetirányítótól érdeklődni. Amennyiben az érdeklődés ellenére sem érkezik értesítés, úgy a motorkocsivezető a hívójelzést kézi vezérlésűnek köteles tekinteni.

5.9.         Önműködő kivezérlésről szóló értesítés azt jelenti, hogy a vonat személyzete a vonatot a hívójelzéstől legfeljebb 40 km/h sebességgel továbbíthatja a pálya ama pontjáig, ahonnan a következő főjelző jelzési képével újabb parancsot kap, bejárati jelző esetében (áthaladó vonat kivételével) pedig a „Megállás helye” jelzőig.

5.10.      Kézi vezérlésről szóló értesítés azt jelenti, hogy a vonat a következő fényjelzőig legfeljebb 15 km/h sebességgel folytathatja útját a pálya fokozott megfigyelése mellett úgy, hogy az esetleges jelentkező akadály előtt meg tudjon állni.

Előzmény: D55 (5858)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5864
Kétvágányú pályán nem kell tudnia a sintörést érzékelnie a drosszelek miatt.

Ennek is szaladjunk neki még egyszer.
Szerintem a síntörés érzékelése sem egysínszálas, sem kétsínszálas sínáramköröknél nem követelmény.
Az, hogy egysínszálas sínáramkör esetén a földelt sínszál szakadását szinte biztosan nem jelzi a technika, kétsínszálas sínáramkör esetén pedig bármely sínszál szakadását jelezheti, független a sínáramkör egy-, vagy kétvágányú pályában lététől.
Előzmény: aruzsi (5863)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5863
Az izzók fogyasztása viszont igen!

TSZ:
Nincs tapasztalatom. Komáromban szórakoztam velük, de nem üzemszerűen.
A Hibaelőjegyzési napló átfutása után elég sok "TSZA felhasználva" bejegyzést láttam, illetve bennmaradt bejegyzést. Ennyi.

Sintörés.
Kétvágányú pályán nem kell tudnia a sintörést érzékelnie a drosszelek miatt.
Ráadásul függ a pálya állapotától és a szimmetria-viszonyoktól is. De deklaráltan nem feladata. Ellentétben a hevederzárlat érzékeléssel.
Előzmény: D55 (5856)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5862
Infó innen:
METRÓ bizt.ber.
Előzmény: aruzsi (5861)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5861
Automata folyamatos, kézi villog? Mármint a fehér. De nem a tolatón. Nekem ilyen rémlik.
Előzmény: Infós (5860)
Infós Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5860

"Alapból nem értem, (...)"

Ha lezárja a vágányutat, tolatási szintre, akkor megjelenhet a fehér. Ha továbbépíti vonatvágányút szintre, akkor pedig a sárga avagy a zöld is hozzákerül. :-)

Elv kérdése.

 

 

"honnan tudja a vezér, hogy automata, vagy kézi hívót adnak neki?"

Megkérdezi? :-)

Előzmény: D55 (5858)
UV 3800 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 5859
Én ugyan nem vagyok metrós, ha valamit rosszul írok, akkor elnézést.
Szal akkor onnan lehet tudni, hogy automata, ha a hívó mellett (azaz alatt) világít a tolatásjelző fehér fénye. Ez a fehér a vágányút lezártságát jelenti.
Előzmény: D55 (5858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!