Keresés

Részletes keresés

anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 228
Bocs, a felsőhöz rossz képet raktam, mindjárt korrigálom.
Előzmény: anblock_italia (227)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 227
Andrea del Castagno hasonló jellegű freskója 20 évvel később készült Niccolo da Tolentinóról, a történetét nem ismerem.
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 226
A Dóm egyik leghíresebb alkotása egy 14. századi angol zsoldosvezér (Sir John Hawkwood) lovasszobra, ahogyan Paolo Ucello a falra festette. A város díszpolgárának emlékére szánt igazi szobor anyagi okok miatt nem valósulhatott meg, ezért aztán a perspektíva nagy szerelmesét kérték fel megfestésére 1436-ban.
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 225
1 a) Mosaic by Gaddo Gaddi, The Coronation of Mary; b) Frescos by Santi di Tito, Music-making Angels; c) Clock, painted by Paolo Uccello; d) Stained glass window by Lorenzo Ghiberti, The Assumption of Mary to Heaven. 2 Bust of Brunelleschi. 3 Bust of Giotto. 4 Bust of Marsilio Ficino. 5 Bust of Emilio De Fabris. 6 Bust of Arnolfo di Cambio. 7 Bust of Antonio Squarcialupi. 8 Fresco depicting Niccolò da Tolentino, by Andrea del Castagno. 9 Fresco depicting Sir John Hawkwood, by Paolo Uccello. 10 Monument to Dante and the Divine Comedy, by Domenico di Michelino. 11 Choir enclosure, by Baccio Bandinelli. 12 High Altar. 13 Bishop's Chair or "cathedra". 14 Crucifix by Benedetto da Maiano. 15 a) Bronze doors by Luca delIa Robbia; b) Relief by Luca delIa Robbia, The Resurrection of Christ. 16 The "Mass Sacristy" with 15th century intarsias17 The altar of Saint Zanobius and of the Blessed Sacrament: a) The urn with Saint Zanobius'relics, by Lorenzo Ghiberti; b) Last supper by Giovanni Balducci (1560-1603). 18 Relief by Luca delIa Robbia, The Ascension of Christ. 19 Entrance to the excavation of the former cathedral, Santa Reparata
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 224
A főhajó 153 méter hosszú és 38 méter széles, belépve kicsit meglepő a tágassága és puritánsága. Színei a tipikus toszkán színek, sárgák, barnák. Nekem valami koncepció hiányzott belőle, annyira nagyok a falak és annyira kicsinek tűntek előtte a műalkotások, pedig vannak szépszámmal. Ami kétségkívül nagyon gyönyörű, az a padlózata, de ezt leginkább csak a kupolából vesszük észre.
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 223

Akkor talán képekben is áttérhetünk a dóm belsejére.

 

anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 222
Mondjuk azért ha ezt a képedet nézem, akkor azért nem piskóta:-)
Előzmény: zebrina (220)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 221
Ez nagyon vicces, mert amikor most elővettem a képeket, akkor bennem is hasonló gondolatok fogalmazódtak meg, most valahogy én sem láttam olyan nyomasztóan díszesnek. És hogy részleteiben nagyon szép, az tuti. Lehet. hogy valamiféle előítélettel mentünk már oda eleve, mert minden könyv ezt sugallja? Ettől függetlenül fenn tartom, hogy ha egyszerűbb lenne, akkor jobban illene a másik két épülethez.
Előzmény: zebrina (219)
zebrina Creative Commons License 2007.01.12 0 0 220
Előzmény: zebrina (219)
zebrina Creative Commons License 2007.01.12 0 0 219

Érdekes, hogy ezen a képen a homlokzat egyáltalán nem látszik díszesnek.

Én egyébként úgy gondolom, hogy a a jelenlegi túldíszítettnek tűnő homlokzat feleannyira sem tűnne annak, ha nem lennének egymás hegyén-hátán az épületek, hanem lenne körülötte tér és levegő.

Mutatok én is néhány felvételt:

 

Előzmény: anblock_italia (214)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 218
Nekem pl. ezek tetszenek.
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 217
Így is nagyon szép! Valahol láttam róla egy képet, de nem tudtam, hogy "ez ilyen nevezetes dolog".
Előzmény: régi vendég (216)
régi vendég Creative Commons License 2007.01.12 0 0 216
nekem egy jobb képem van, ahonnan nézve érthető a zseb kifejezés, de azt csak a jövő 7en, ha le tudom fotozni. :-)
régi vendég Creative Commons License 2007.01.12 0 0 215

a betoldott szószék. állítólag így hívják.:-)

 

itt egy kép róla:

 

 

Előzmény: anblock_italia (213)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 214
Íme egy elég érdekes régi kép. Foglalkozzunk egy keveset a sokat szidott homlokzattal, amit ha túlzásnak is érzünk, meg érez sok igazi hozzáértő, azért tagadhatatlanul sok szép részlete van és meglehetősen lehengerlő úgy az egész. Persze nekem is eszembe jutott, hogy a millióféle díszítőelem helyett valami másra is költhették volna azt a sok pénzt és egy, az oldalfalakhoz meg a harangtoronyhoz jobban illő szerényebb szépséggel talán jobb lett volna. Dehát az egyház úgy általában nem a mértéktartásról híres.
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 213
Mi az a "zseb"?
Előzmény: régi vendég (210)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 212
De jó, hogy ezt a sokmindent leírtad helyettem:-)
Előzmény: régi vendég (208)
régi vendég Creative Commons License 2007.01.12 0 0 211

bocsánat az elütésekért, de nagyon késő van... :-)

 

pl apapú=alapú és így tovább.....

Előzmény: régi vendég (208)
régi vendég Creative Commons License 2007.01.12 0 0 210

a baptisterioban van XXIII. jános ellenpápa sírja. a kompozíciót michelonzo és donatello tervezte (a fekvő szobrot ez utóbbi is faragta)

 

 

 

 

 

a "zseb"-ről nem találtam egyenlőre használható fényképet. nekem van egy saját de nincs most se gépem amivel lefotózzam se olyan gépem amivel ve scanneljem, de ami késik ugyebár.... :-)

régi vendég Creative Commons License 2007.01.12 0 0 209

és akkor néhány kép:

 

 

 

 

 

régi vendég Creative Commons License 2007.01.12 0 0 208
még néhány szót akkor róla:
brunelleschi rögzített mintaív nélkül építette meg ezt az óriási levegős szerkezetet, melynek téglából halszálka mintával rakott boltcikkejeit láncok erősítik egymáshoz.átmárője 45, magassága 91 méter. Belsejét a művész mindenféle dekoráció nélkül képzelte. (bár hallgattak volna rá!) A múlt században és manapság is van olyan terv h visszaállítják az eredeti fehér színét.


magáról a dómról is néhány szó:

1294-ben a kézműves céh arnolfo di cambiót bízza meg, h a santa reparata templom helyére új katedrálist tervezzen. (katedrális építőverseny volt ugyanis a rivális városok között, pisa, milano, stb) a munka nagyon sokáig sokféle okból húzódott. (1375-ig a régi templom működését az új építése nem is akadályozta.) az új dóm építése 1296. szeptember 8-án kezdődött meg különféle mesterek irányításával (giotto; pisano; francesco talenti), és 1375-ig tartott. (ekkor bontották el a santa reparatat). a kupolára meg még majd 60 évet várni kellett. az épületet 1434-ben adták át, tehát 140 évig épült és csak 2 évvel később 1436-ban szentelték fel. a mai homlokzat a XIX. sz.-ből származik (khmm... meg is látszik!) 1584-ben elbontották a régi cambio készítette, de befejezetlen homlokzatot, és majd 300 évig semmit nem csináltak, csak pályázatokat írtak ki rá. 1871-ben emilio de fabris építész tervét végül elfogadták, a munka 1887-ben fejeződött be. ugyanolyan carrarai fehér; pratoi zöld; és maremmai rózsaszín márványt használtak mint a dóm többi részénél.


harangtorony:
84 méter magas 14x14 méteres négyzet apapú torony. giotto csak tervezte, az építésben már nem vehetett részt.

keresztelőkápolna:
az ősi római templomot a római kori firenze északi kapujánál építették a IV-V. században. mai formáját a Xi-XIII. sz. ban nyerte el. (piramis tetőzet 1128-ban; az oszlopos lanterna 1150-ből; a négyszögletes szószék, az un. "zseb" 1202-ben épült.) 3 bronzkapuja van, pisano déli kapuja (keresztelő jános életéből vett történyetet "mesél" el, és az erények allegóriáival) az északi kapu ghibertitől (új testamentum; evangelisták, egyháztanítók szerepelnek) és a keleti kapu ami szintén ghiberti munkája, ez a porta paradiso. (hasonlóan a dávidhoz, ez sem az eredeti! az igazi kaput elvitték restaurálni majd bent is maradt a dóm muzeumában (sajnos nekem ez egyátalán nem rémlik onnan))

nah ez most így jó tömény lett.... :-)

a '66-os árvízzel még tudom h adós vagyok, de nincs meg a hangulat a fordításhoz... de ami késik...:-)
Előzmény: anblock_italia (184)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.12 0 0 207

Akkor elég jó géped lehet, hogy ilyen jól tudsz zoommolni:-)

 

Persze, maradunk, hiszen még a homlokzattal sem foglalkoztunk és belül is körül kellene nézni, aztán ott van még a Reparata templom is.

Előzmény: zebrina (204)
zebrina Creative Commons License 2007.01.12 0 0 206

Maradunk még a Dómnál? Van még pár homlokzati és egyéb képem.

 

Jó éjszakát!

Előzmény: anblock_italia (203)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.11 0 0 205
Ilyet is tudtam csinálni, de azért többet nem játszom:-)
zebrina Creative Commons License 2007.01.11 0 0 204

Nem, ahol nem jelzem, hogy máshonnan valók, azok mind a saját képeim. Ha a harmadik képet kérdezed, azt már lentről, az utcáról zoomoltam, kb. az itteni képen látható szögből. Ez a kép az utolsó esténken készült, amikor önhibánkom kívül mégegyszer bekavartunk Firenzébe és ennek örömére még egy kicsit körülnéztünk:

 

 

Előzmény: anblock_italia (201)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.11 0 0 203
Akkor abban a reményben, hogy holnap talán többen leszünk jó éjszakát kívánok
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.11 0 0 202
Erről az állványzatnélküliről írtam.
Előzmény: anblock_italia (200)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.11 0 0 201
De honnan van az a kép, netán a harangtornyiak készítették?
Előzmény: zebrina (198)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.11 0 0 200
Csak az a csúny állványzat ne lenne minden újabb képen ott a kupolánál. A tegnap feltett link alatti képek még régen készülhettek és azokon nincsen. Mondjuk látszik is rajtuk, hogy rájuk fér egy kis tatarozás. De vajon az az állványzat most már örökreott fog csúfoskodni a világ egyik legszebb panorámáját csúfítva?
Előzmény: zebrina (196)
anblock_italia Creative Commons License 2007.01.11 0 0 199
Csak mozgásban lévő képet tudtam kimerevíteni. Vicces.
Előzmény: zebrina (196)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!