Nem tudom. Sok-sok bedőlésről tudok a szakmában, de részese még nem voltam. Azt viszont tudom, hogy ilyen csalás-sikkasztás dolgokat soha nem tudtak senkire rábizonyítani...
És ezzel a 2-3 héttel kapcsolatban is csak feltételezéseim vannak, tényleg nem tudok semmi konkrét dolgot.
Azt pedig el tudom képzelni nagyon is, hogy a biztosítás nem fogja a teljes befizetett összeget fedezni, ez egyszerű matematika, sajnos...
Nem ismerem személyesen ezeket a messzemenően korrektnek nem nevezhető gerinctelen egyéneket, de baromi kiváncsi lennék rájuk.
Milyen jogon veszik a bátorságot, hogy több ezer ember érzéseivel, pénzével és életével játsszanak?
Én egyszerű ember vagyok, de ettől függetlenül igyekszem logikusan gondolkozni.
Miért nem lehetett egyszerűen azt mondani (amikor felmerült a probléma), hogy több utat nem értékesítek, a meglévő igényeket azonban teljesítem? Ez legalább egy korrekt hozzáállás lett volna.
De mi az, hogy 2-3 hete birtokába vagyok az információnak és még pofátlanul, aljas, patkány módon pénteken is beszedem a lóvét az emberektől???? Ki hallott ilyet? Mi ez, ha nem szándékos csődbűntett?
A tulajdonosoknak kívánok legalább olyan boldog, békés karácsonyi ünnepeket, mint amilyet az a több ezer utas most átél, akik jóhiszeműen foglaltak utakat!
Sőt! Kívánok sok izgalmas karácsonyi üdvözlőlevelet is, meg ajándékot is a fa alá nekik! Mondjuk játékbilincset vagy hasonló jókat, hogy szokják a helyzetet!
Szerintem valamelyik utast még vedd magad mellé,2 milla feletti összegnél talán jobban mozognak a rend őrei, vagy csináljatok egy érdekközösséget,talán úgy mégnagyobb az esély. Olvasva az előzményeket,egyre inkább szándékos bedöntésnek néz ki a dolog. Kitartást és sok sikert kívánok minden károsult utasnak.
Szóval az előbb nem jelent meg a képernyőn a szöveg.
Köszönöm az információt. Honnan lehet megtudni, hogy a felszámolási eljárás mikor indul meg? Hol teszik ezt közzé?
Honnan lehet kideríteni a felszámolóbiztos elérhetőségét? Kell hozzá valami kapcsolat?
Egyébként nekünk 1,65 millió forintunk bánja. Január 30-án utaztunk volna körútra. :(
A biztosítónál már jeleztük mi a kárigényünket, nekünk is azt az infót adták, hogy 2 hónapig kb. eltart míg az összes kárigényt begyűjtik, utána kezdődik az érdemi része a dolognak.
Nem voltak túl bíztatók a vélemények és ha logikusan gondolkodik az ember valóban mire elég az a vagyoni biztosíték, amilyük van?
Nem vagyok rest, holnap megyek a rendőrségre feljelentést tenni. Már körbe jártam a dolgot. Ismeretlen tettes ellen kell a feljelentést megtenni, nagyobb kárt okozó csalás bűntette miatt (200e ft és 2 millió forint közötti összegre érvényes ez a korlát).
A magam nevében (is) köszönöm a zinformációt.Hogyanlehetmegtudniafelszámolóbiztoselérhetőségét?Honnanlehetinformálódnimikorkezdődikafelszámolásieljárás?
És gondolom leléptek a pénzzel, mert nem tudom elképzelni, hoyg egyébként hova tünt volna el ez a sok pénz amit az emberek befizettek ( a kedvezmények miat mi is a teljes összeget, ami közel 1 millió), Ugyan nem vagyok jártas utaztatásban, de nyilván a szálláshelyeknek nem fizetnek ki egész szezonra előre mindent, és ugye a légitársaságnak sem.
Amúgy gondolom most nem sok ember lehetett kint, ha ma indultak volna ezek a charteres utak. (Micsoda véletlen ez az időzítés :P )
Szombaton felhívtak, hogy vasárnap be kell feltétlenül mennem, és x időpont megfelelő-e?
Persze, egyből ment a körtelcsi, kiderült: mindenkit behívtak, egyből tudtuk mi a helyzet. Belülről akkor és ott volt egy-két furcsa dolog, de először pénteken, záráskor kezdett gyanús lenni az ügy. Utólag azt mondom, hogy két - három hete tervezhették, de ott és akkor ez nem volt feltűnő.
Sajnos mi is elszenvedői vagyunk a dolognak,januárban utaztunk volna :( Most rakosgatom össze a papírokat a biztosítónak.
Csak úgy kiváncsiságképpen, belülről nézve semmit nem lehetett sejteni az egészből, csak vasárnap derült égből villámcsapásként ért Titeket a hír, vagy hogy volt?
Fejenként kb 4-500 ezres utakkal lehet számolni és kb 4000 utas, ez nagyjából 1.5-2milliárd ft, remélhetőleg sok utasnak csak előfoglalása volt még és nem a teljes összeg volt bent,de abban az esetben is kb 1milliárdról van szó,ez esetben 50% vagy inkább az alatti kártérítéssel lehet számolni.
Másabb az eset mint a Karya csőd,aminek mi is szenvedő alanyai voltunk,de ott a biztosítási összeg és az utasok száma miatt 100%-os volt a kártérítés,illetve a magyar iroda független volt,tehát ők sem tudtak a csődről. Az aeroviva esetében ez másként néz ki,ráadásul nem olcsó utak,sok ügyfél,ezek alapján vígan nyereségesnek kellett volna lennie. Nem mondom hogy így van,de nem lehetetlen hogy ebben szándékosság van. Át tudom érezni az utasok helyzetét,csak annyit tudok mondani,reméljük kevesebben vagytok mint amiről a híradásokban szó van és magas lesz a kártérítési összeg.
Ez így volt és ezek az utasok a közvetítő utazási irodától sem kapták vissza a jutalékot. Aki kiment és másnap visszahozták, az kb. a befizetett pénz harmad-negyed részét kapta csak vissza.
Ez független a csődbement utazási irodától és a biztosítótól :-(((
Milyen mivoltodban kerültél kapcsolatba a felszámolóbiztossal? Beszállítója voltál a cégnek és maradt kifizetetlen számlád?
Mert szerintem az utasok csak annyi pénzt kapnak vissza, amennyit az utazási iroda biztosítása fedez. A felszámolási eljárás során meghatározott sorrendben kapnak a cég megmaradt vagyonának értékesítése után pénzt a hitelezők, a sorrendben az első 10 az APEH, a következő 10 a bankok, majd valahol a 100. hely környékén jönnek az utasok.
De ez csak elméleti sorrend, mert az esetek 99 %-ában nincs értékesíthető vagyon :-((
Viszont ha jól emlékszem, amit a fórumokban olvastam, a Karya-csődnél azok nagyon rosszul jártak, akik még el tudtak utazni, de a csőd miatt a biztosító korábban hazahozta őket. A kártérítés összegéből levonták a repülőút árát + azokat a napokat, amit kinntöltöttek és megkapták a maradék összeget. Olyanok is, akik egy hét helyett kinnvoltak 3 napot.
A QBE-nél valóban nem számít, mikor kerülsz sorra, mert ők egy %-os részt fognak visszafizetni a biztosítási fedezet függvényében. A "sorban állást" a felszámolóbiztoshoz való kárigény beérkezésre értettem. Anno így én 2-ik voltam a magam 200 ezrével, pedig volt 50 ezres, de 11 milliós kárigény is.
Lényeg a lényeg, ne hagyjátok magatokat, a biztosítót is (egyébként tényleg korrektek) és a felszámoló biztost is noszogatni kell - sajnos.
A Karya eset szenvedő alanya voltam tavaly. A Karya valamikor július közepén csődölt be, a kártalanítás összegét szeptember közepén kaptuk meg, szóval kb. 3 hónap volt az átfutási idő. Öröm az ürömben, hogy a Karya biztosítása fedezte az összes utas kártalanítását. Amit nem fizettek vissza az csak a sztornó biztosítás összege volt. A QBE szerintem nagyon profin és korrektül kezelte a dolgokat!!!
Aki nem közvetlenül a Karyanál fizetett be, annak az adott utazási irodával kellett megközdenie az iroda jutalékát illetően, mert a biztosító csak a Karyahoz befolyt összegeket fizette vissza. Tudomásom szerint az emberek nagy többsége ezt a közvetítői jutalékot is visszakapta.
Nem régen hívtam a biztosítót, azt mondták a beérkezési sorrend nem számít, mert nem lehet hátrányban az aki mondjuk messzebb lakik. Ha végeztek a kárigények begyűjtésével, akkor nem érkezési sorrendben osztják a pénzt, hanem %-os arányban, amennyi jut a károsultaknak.
Azzal vagyok csak bajban, hogy van kb 500000-ért utazási utalványom (voucher) amit ajándékba kaptam, egy ideje gyűlik már (ezeket előre kellett kifizetni). Erről semmi számlám nincs, csak maga az utalvány. ( felhasználásához nem is kellett más, csak be kellett vinni az irodába és fel lehetett használni, mint bármilyen más vásárlási utalványt)
A biztosító viszont mindenről eredeti számlát kér. Vajon erre jár kártérítés? Szerintem egyértelműen igennek kellene lenni a válasznak, de félek nem így lesz.
Valóban be kell nyújtani az igényt a QBE Insurancehoz.
Állítólag 2 hónapig semmire nem lehet számítani, addig gyűjtik a kárigényeket. Utána pedig semmi jóval nem kecsegtetnek. 5000-6000 ember maradt hoppon márciusig, 2000 ember Karácsonyig.
Elég csak belegondolni mennyi lesz a kártérítési igény, ha csak 500.000 Ft-tal számolunk fejenként, de elég ha csak 300.000 Ft-tal.
Belegondolni is szörnyű. 500 millió a vagyoni biztosíték? Mire elég? Csak a mi utunk alaphangon másfél millió...
Ez az iroda amilyen pökhendi módon intézte a reklamációkat, az ember azt mondaná, hogy megérdemelték, csakhát rengeteg ember meg pórul jár miattuk. Az egzotikus utaknak most van a szezonja.
Lehet, hogy a hírnevének a tavaszi Homár írások sem tettek jót, akkor egy kicsit elszabadultak az indulatok, ugyanis azt lehetett olvasni, hogy az iroda a posztolókat telefonon fenyegette meg.
Sok éve írjuk a Homárt, a műfajból következően néha csapkodnak a villámok, de az ismert utazási iroda most új színt tudott hozni a szolgáltatók és ügyfelek örök harcába. Az eszköztárban megjelent a telefonos fenyegetés és a verbális megfélelítés. A sztori úgy indult[...] Bővebben!Tovább »
Akinek van előre kifizetett vouchere, utazási utalványa azzal mi lesz? Gondolom a pénzt nem adják vissza. Milyen jó ha ilyesmit kap az ember ajándékba...