Még át sem adták, de már fizetős az Abony-Törökszentmiklós közötti M4-es, az este megjelent Magyar Közlöny 2021/237-es száma alapján a 62/2021. (XII. 22.) ITM rendelete a használati díj megfizetése ellenében használható autópályákról, autóutakról, főutakról és azok díjáról szóló 45/2020. (XI. 28.) ITM rendelet módosításáról.
Abban már végig matricás az út, sőt megjelent a Jász-Nagykun-Szolnok megyei matrica is a rendeletben már, ezen fent írt szakaszra való érvényességgel.
Az M30-as miskolci elkerülője viszont maradt továbbra is ingyenes.
Változás!!!
A Komárom-Esztergom megyei matrica már Pest felé nem a a Bicskei, hanem az új Szárligeti csp-ig jó január 1-től!!!
De arra épül az új átkötés az új M8-Veszprém kelet csp-ból át a 82-esre az áruházak mögött, így nem lesz hosszabba az állomás. Egyedül közvetlen be a városba marad ez a hosszabb út, de az meg nem életszerű, hogy ott van a városba a füredi meg az almádi úton is a behajtás, akkor minek jön körbe, ha a belvárosba megy valaki?
Lehet, hogy valamilyen app ott mutatja a frankót, de valóban átmenni inkább vergődés.
Ha Gödöllő és Dunakeszi közé építesz tizen valahány km olyan utat ami nem érint lakott területet, akkor az említett települések belső forgalmát kb. lefelezed.
És a 20+ tonnás járművek se mennek többet a 100 éves házak között.
Ezt most nem egészen értem, hiszen Gödöllő és Dunakeszi között most a leggyorsabb út Mogyoródón és Fóton keresztül vezet, nem Szadán és Veresegyházon keresztül. Autópályán ugyanez a Google szerint alig egy perccel lassabb (bár kilométerben jelentősen hosszabb). Szóval van településeket elkerülő út jelenleg is, ami időben nem sokkal hosszabb.
Legnagyobb haszna - első ránézésre - talán az lehet, hogy Veresegyháza (egy része) és Csomád majd nem (nem annyira) Fóton keresztül fog hazajárni, Fót központja és az M0 között egybefüggő kocsisort eredményezve.
Persze az is szégyen, hogy Fót közepén 20 éve nem sikerült rendezni a csomópontot, esetleg körforgalmat építeni helyette.
Ez egy Szadát és Veresegyházát kikerülő-elkerülő nyomvonal Gödöllő és Dunakeszi között.
Mentesítő út.
Most is van ilyen út csak pont keresztül megy Szadán és Vházán.
Ezért kell az új út.
Vagy Szadától nyugatra menne, Csomád dél 1 km körül, vagy ami kevésbé valószínű Szadától keletre Vházát és Erdőkertest között Csomádot északról megkerülve.
Nem lehet, ahhoz kellene plusz egy felüljáró. A régi csomópontból délre egyenesen fel lehet hajtani, de a másik iránynak el kell mennie az új csomópontig, és onnan vissza a másik oldalon.
Nem lett igazán jó ez a megoldás, pl. ha dél felől szeretne valaki a veszprémi vasútállomásra eljutni, vagy csak a bevásárlóközpontokhoz, akkor most a korábbi ideális útvonal helyett, egy kilométeres kerülővel érintenie kell az új és a régi csomópontot is.
Gyulafirátót község lakott területeitől keletre kb. 600-1000 méterre elvezett új 82-es út (kb. 5,8 km) semmilyen katonai vagy lőtéri létesítményt/eseményt nem zavarna.
Négysávosítják a Herend és Devecser közötti szakaszt.
Egyedüli ajánlattevőként három cég, az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt., az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., valamint az UTIBER Közúti Beruházó Kft. tervezheti meg a 8-as számú út Herend és Devecser közötti szakaszának négysávúsítását, nettó 2 milliárd 450 millió forintért.
A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A szóban forgó útszakasz 27,5 kilométer hosszú.
- ebből 12 kilométer lesz az új út,
- a többi a meglévő út 2x2 sávosra történő kiszélesítését jelenti,
valamint a burkolatot 11,5 tonna teherbírásúra kell megerősíteni – írja a Napi.hu.
A litéri csomóponttól Gyulafirátót É-ig vezetne egy 4,5 km-es út (gyakorlatilag a régi római út nyomvonalán) vasúti felüljáróval, a kivezető ága a csomópontban megépült, viszont az útépítést kb. három éve levették a napirendről. Helyette épül meg 2023-ig a 8-as és a 82-es főutat a sportközpontnál összekötő út.
Átépítették/kiváltották a 'Budapesti csomópont'-ot, a főpálya elkanyarodik balra/délre, be a városba és északra a csomóponti ágakon át lehet letérni. A régi kialakítás sima lóhere volt, ahol az elkerülő felé 270 fokos ívet kellett venni:
A litéri csomóponthoz szerintem nem nyúltak, de a munkaterület a litéri és a 'régi budapesti csomópont' között van.
......."......A Veszprém déli elkerülő projekt részeként adták át a NIF Zrt. beruházásában december 21-én a 8-as főút Litéri és Füredi csomópontjai közötti, hét és fél kilométer hosszú elkerülő út első szakaszát, mely a Litéri csomóponttól a Budapesti csomópontig vezet......."
A 8-as útnak az a szakasza amit a cikk író ír, Litéri elágazás és Veszprém között, eddig is 2x2 sávos volt.
Sajnos a cikkhez nincs térkép.
(nem szokásuk)
Valamit a cikk író írt el, vagy én olvasom félre ?