Köszi! igyekszik az ember egyedibbé tenni :) amúgy ha lesz egy kis időd valamikor akkor oda érdemes elnézni,jó helyek vannak ott bent ahol lehet csinálni képeket és nem szól érte senki,legalábbis én voltam már ott töbször is és nem küldött el senki :)
Ignition coils : Gyútótrafók , valóban egy hibás széria , nekem most cserélték mind a 6db-t gyári visszahívásban..
Plugs: gyútógyerták : nem egy nagy összeg 2500ft/db , mivel nemrég vettem az autó ezért ezeket is kicseréltem.
Injectors : Ezek sem hosszú életüek, gyári visszahívásban 1db kellett cserélni , kicserélték ingyen...
O2 sensors : Lambda szonda : Ezek sem bírják sokáig, nem sorolnám ezt sem típushibának..
Nagynyomású benzinpumpa : Korábbi típusoknál is sűrűn elöfordul , sajnos a szennyezet üzemanyag megeszi egy idő után, pláne a magyarországi.. bár ebben a típusban már nem hagyományos bezinszűrő van amit korábban lehetet cserélni , hanem aktív szenes szűrő.. Ez nem tudom mennyivel jobb vagy rosszabb hosszútávon, mennyire végzi jól a dolgát..
M54 sem egy "Superman" motor,, a dupla Vanos is tud meglepetéseket okozni...
Egyértelműen közvetlenebb a gáz, én a fordulatott oda teszem és ott tartom meg, ahol csak akarom ellenben a sok új vasnál minimális "lépcsők" vannak a fordulat tartományban, persze ezt csak akkor érzed ha megálsz és lassan figyeled a lábad és a fordulastszámmérőt, menetközben ebből nem érzel semmmit.. vagy túl ugrik, vagy kissebb lesz az érték.
Azt a 3-ba 120-at vizes úton értettem.. és szárazon megsem nyikkan max 40fokba téli gumival!
Értem a szemléltetésed, csak azokat a gépeket oda fogja az elektronika, itt viszont még egy kipörgésgátló sincs!
Szemmellátó! Ott régen gond van ha megcsúszik a kuplung az ha egyszer komolyabban "megég" akkor az meg is fog csúszni és kuka, viszont itt a kerekekk ordítanak kettőben szárazon!
.... mondjuk azt, hogy most váltok elsőről hátsóra,de nem azt jelenti, hogy nem tudom, hogy milyen! :)
Én is szeretem egyébként, simán jár, nyomatékos, sztrádán dalol, olyan BMW-s :)
Fogyasztás: ez E91 automata: Belváros - budaörs vonalon ingázva 12-13 l; sztráda-országút vegyesben le tud menni 8-ig (8 - 8,5, esetleg 9-et mutat a board); a legrosszabb a tiszta belvárosi forgalom, azaz saroktól sarokig gyorsulva a troli után a VI - VII. kerületben, ilyenkor el tud kérni 14-15 litert. Igaz, hogy khm...dinamikusan szoktam autózni :)
91000 van benne, de 20000 km-es korában ugyanezt csinálta, szerintem nem változik (vagy az időbeli változás olyan kicsit a szezonális és egyéb ugráláshoz képest, hogy szabad szemmel nem észlelhető).
Az olajakat lejjebb írtam, mindig LL-04 volt benne, 0w-30, 0w-40, 5w-30, nem látszott befolyásolni. Elkönyveltem, hogy "ez ilyen". A motor semmilyen más problémát nem mutat -- illetve egyet igen: van egy hidrotőkéje, amelyik időnként csattog (mondjuk hetente egyszer), de ez is egyre ritkábban jelentkezik.Egy egyébként jó motort meg nem volt sem kedvem, sem bátorságom ennyi miatt szétborítani, különösen hogy még Steeef szerint is marha nehezen szerelhető a dupla VANOS + Valvetronic miatt.
Ha biztosan tudnám, hogy javítás nélkül meghalna 150ezer km-nél, az persze más lenne, de eddig nem hallottam ilyet.
én pl még ezzel a kocsival szinte el sem hagytam sajnos Bpestet 1-2 alkalmat leszámítva... és egy héten belül meg lesz az 5000km is és nem kért olajat. Amúgy a főnököm vett tavaly ilyenkor egy z4et n52b30 si motorral 130 000 km mel, egyből lecserélte természetesen az olajat és nem kért neki egyáltalán a köevtkező olajcseréig, 12 000 -et ment vele. Szerintem ha BMW-t szeretnél és benzinest, akkor ez a motor egy jó kompromisszum, erős, nyomatékos, viszonylag jól fogyaszt. Bár sokan hitetlenkedtek itt is dizelfan kollégák, de a manuális 10-10,5 , az automata 11,5-12 között fogyasztott 95%Budapest és az utóbbi november közepe óta mérve. A négy hengeresek sem fogyasztanak sokkal kevesebbet és a különbség óriási. Az autó nagyon tud menni, ha kell, de alapból nyugodt városi kis limuzin. Én nagyon javaslom az automatát, lehet papíron jobban megy manuális, de én ebből mit sem érzek, sport fokozatban meg pláne, arról nem beszélve hogy az esetek többségében mennyire praktikus főleg ha városban is sokat használod..
Az is nagyon soknak hangzik.. megkérdezhetem, hogy mennyi van az autóban? és hogy ez az idővel egyre több lett? milyen olaja használsz? nekem 5w-30 LL volt eddig mindig.
Azt hiszem pár hónapja írtad, hogy vannak eladó motor tuning alkatrészeid 335i-hez! Az egyik fórumon keresnek ilyen cuccokat, ha gondolod megadom neki az e-mail címed, feltéve ha meg vannak még:)! De az is lehet rosszul emlékszem, de úgy rémlik írtad, hogy vannak eladó cuccaid 35i-hez:)!
Nem, sőt, a pályázás relatíve kevesebb olajat fogyaszt. Városi forglomban, gyakori hidegindításnál gyakrabban kéri a +1 litert.
Amúgy meg nagyon stabil és megbízható a motor (csak hogy lekopogjam); eddig egyszer hagyott cserben, az is elektronikai probéma volt: a CAS - DME - EWS (ha van még, és nem a CAS csinálja ezt is) elfelejtették, hogy ismerik egymást, és emiatt nem hagyták beindolni a motort. Áram volt, köszörülés volt, de se benzint, se szikrát nem kapott a motor. Tréler bevitte szervizbe, ott egy tekintélyes szervizgép ismét bemutatta őket egymásnak, és azóta megint megy az autó.
Szerencsére ez a kaland még ingyen volt, mert élt a mobilitás-garancia az autóra.
Viszkozitástól meg nem függ a dolog. Volt már benne Castrol 0w-30, 0w-40 FST, 5w-30 ;s BMW 0w-40 is, fogyasztotta mindegyiket nagyjából egyformán. Steeef írta meg régebben, hogy mi a gond: a szelepvezetők tágabbak egy kicsit, mint kellene, így a szelepek kiverik a szelepszár-szimmeringeket, és ott kezd ebcsúszni az olaj. Javítani meg nagyon nagy macera, és csak a szimmering-csere nem oldja meg, az csak tüneti kezelés.
De viszont megvárhatnám az éjszakában a nyomás nélkül is hetyke gumin álló autómban ülve, mire 8kor kinyit az első gumis. (persze ha nem a szonszéd utcában kapok defektet)
inkább rugdosom a krowát. :)
Jut eszembe: nem tud valaki 1db pótkeréknek való felnit E90-re?
Ja hát nem tervezték bele hogy 10év múlva hülyét fogunk kapni egy kietlen éjszakai tájon ha nem tudunk egy jóízűt rárúgni a 17-es crowa hosszúszárra a Kárpát medence alján :)
Biztonságosabb, ezt kár lenne elvitatni. Meg a másik, hogy egy jóléti dajcs polgár (vagy egy magyar multi menáger) egyszerűen nem tudna kereket cserélni, egy RFT megoldás neki. A terméket az vevőkörhöz kell igazítani, és egy átlagos BMW vevő nem az a szerelgetős típus :))