ja, és az meg miaz, hogy most nappal vagy?;) lógsz?:)))
ööö... ha most megfordítanám a laptop-ot, azzal kockáztatnám, hogy megszakad a letöltés, és akkor a férjem csúnyán nézne rám:)))
gondolom made in kína:D
na, azért is megnézem.... basszus... taiwan!!
:))))
pedig régi cucc.... hmm...
és akkor még büszkék vagyunk a magyar termékre:S
hát van abban valami igazság, hogy nem kullogni kéne hátul, hanem robogni elől....
nem akarok politizálni, (ezügyben máshol élem ki magamat), de amíg ez a legégetőbb probléma fél éve, hogy ki monnyon le, meg ki húzzon a francba, meg március 15.én lesz-e balhé, hát addig siralmasnak itélem a helyzetet:((
bocsi, ne is beszéljünk róla többet;)
amúgy nemtom észrevettétek-e, nem igazán vagyok egy észkombájn, nem tudok ilyen frankó rövidítéseket, meg fogalmakat, de nagyon jól szórakozom itt köztetek:)))
hja, dacia-n meg is lepődtem:O istenem, ha nem lenne ennyire ronda:PPPPP
ja, meg van "leányvállalatunk" kb 6 éve romániában... hagyjuk, hogy még mai napig támogatjuk őket, mindennel... legfájóbb az, hogy embereket kell kiküldeni, oktatni, meg hasonlók...
hozzánk, mikor idetelepült a cég, nem jöttek 6 évig a spanyolok...:P
nya, mindegy, ma negatív vagyok;)))
A suzuki a legjobb?
dehogy a legjobb!!! a legkedveltebb!!!! (tulajok körében!)
Már többen is felhivták a figyelmemet erre a fórumra. Gondoltam regisztrálok. Hasonló területen dolgozom, én is. Japán cégnél vagyok senior nagare kaizen mérnök lassan 3 éve. Eddig munkatársaimmal osztottam meg véleményem a folyamat fejlesztés buktatóiról, kihivásairól, jó és rossz oldalairól. Mostantól szeretnék csatlakozni az itteni eszmecserékhez. (egy kis komolyzene, és jöhet is...) Ludwig van Beethoven - Für Elise (WoO 59)
a késő esti szeanszaimnak a nem kellően leanes napi teendők az okai. Sok ügyfél, sok megoldandó proléma, szerteágazó tevékenység, ami a piac felkészítését jelenti a "kinai problémára".
Rita kellően körülírtam? Ami a jóslásokat illeti, van egy amire nem vagyok éppen büszke, ez a párom volt cége, aminek a felvásárlását 3 éve jeleztem - itt 1 évet csúsztam, most jelentik csak be a Taiwani buy-out-ot (mért nem tőzsdézek inkább...no mindegy).
Ami a Lean/Six sigma módszerekkel való kardozást jelenti, egyezünk, szükséges és kell, de ne áltassuk magunkat. Ezeket a kínaiak is ismerik - jó nem annyira mint mi pl. (most kaptunk egy OEE-adatot, amire a távol-keleti gyár egyszerűen 99%-ot bigyesztett :)
...de ne legyünk elhamarkodottak, egy két évtizede, mi sem tudtuk, mi az az OEE és hogyan kell kiszámolni. Ma pedig, ez a TPM tevékenységeink mérésének egy sarokköve. Ezzel csak utalni akarok a korábbi levelem zárására. Lenin beszólását ők is ismerik, és az olyan cégeknek köszönhetően, mint mi is, vagy Ti is előbb-utóbb alkalmazni is fogják a Best Practice-ként jegyzett legjobb gyakorlatot.
Fájdalmas, de az ilyen kis országoknak, mint mi is, el kellene gondolkodni azon, hogy hol találhatunk kiutat - erre utaltam a "mindannyian K+F-esek leszünk egyszer"-rel. Vagy ha nagyon a jövőt kémlelem, hát változtatni az eddigi szolgálunk és védünk stratégián, és a fejlett országok kiszolgálása helyett olyan piacok felé fodulnunk, ahol mi számítunk fejlettnek. (A 3. világra gondolok) itt még lehetnénk gyártulajdonosok és Csák Máték...de ez már a víziók szintje és nem egy szakmai topicba való gondolatok...ami biztos, csak úgy léphetünk ki a II.vh-ban a németek által nekünk szánt "mezőgazdasági szolgáltató" szerepből, ha megelőzzük a korunkat - erre a Pannon-Puma vietnami befektetései már nem alkalmasak. A nagy-fehér főnökök, már leverték a sátraikat.
Sorry, hogy így reggel ilyan csúnyákat mondok, de tegyetek meg nekem egy szívességet: Fordítsátok meg a laptopotokat, és nézzétek meg, hogy hol is készült!
Azért ha visszanézel álltalában a tendencia úgy néz ki a tc-s tesztekben, hogy a Japán gépek főleg Honda, Toyota vannak az élen, és a Franciák kullognak hátul a Renault-Citroennel.
A mostani statisztika nagy kivétel volt (...vagy valamit nagyon elszámoltak)
A suzuki a legjobb? pffff... Nekem is az volt, de én nem így gondolom, hogy fínom legyek! Szóval most már nem az van...
Akkor már a Dacia is milyen "jó" autó, hiszen jó helyen végzett! :-)
Részemről nem lekicsinylően akartam nyilatkozni a Kinaiakról, hiszen sokat olvastam. hallottam és tapasztaltam ahhoz, hogy tudjam milyen ugrásszerűen megugrott az ipari fejlettségük. Igaz, hogy "koppintással" kezdik a dolgokat, de nagyon kis önköltséggel képesek gyártani (egyenlőre) (Japánok is így kezdték a II. VH után).
A jó minőség elérése számukra is csak idő kérdése, sőt sok termék esetében már ez sikerült is! (lásd pl autóipar europai/USA importja).
Úgy gondolom manapság elég nagy konkurenciát jelentenek nekünk, és itt nem csak a termékekre gondolok, hanem a cégek keletre/távolkeletre való vonulási jelenségére is. Viszont ami hátrányuk az a készlethalmozás(a szállítások balansza miatt),szállítási költség, rugalmatlanság, azaz a vevői igények lassú lereagálása. Végül tekintve hogy egy fejlődő országgal állunk szemben, hosszú távon náluk is várható a bérszínvonal emelkedése és az infrastuktúra fejlődése miatti erőforrás drágulása, mint villany, gáz stb. Ez pedig óhatatlanul is a termékek drágulásával jár..
Ezzel szemben Európa előnye a jól kiépített infrastruktúra, sok jól képzett hozzáértő szakemberünk van, a "Make on the market" elv miatt kevesebb szállítási költség és a vevői igényekre való gyors reagálás képessége is megvan.
Tehát a "gyártási szféra" megtartásáért a következőeket kell tennünk:
-Az egyre növekvő bérek miatt a termék/gyártás/szolgáltatás költségeit egyre jobban leszorítani.
-A minőséget szinten tartani sőt javítani!
-A lehető legrugalmasabban kell a vevői igényeket kialakítani!
-A termékhez tartozó szolgáltatás szinvonalát emelni!
nyár végén kezdtem autópiacon böngészni... a totalcar-on végigolvastam a népítéletet, okosabb nem lettem... már épp egy statisztikát akartam összedobni, mikor a szerkesztők megtették helyettem... mert tudod, lehetnek a minőségi mutatók akármilyenek, ha utána mondjuk soha nem kell hozzányúlni a kocsihoz, vagy épp ellenkezőleg, feszt a szervízben kell dokkolni...
naszóval, kiderült, hogy összességében mely autót imádják az emberek... minőség, megbízhatóság, bla-bla, és úgy szubjektíve....
döbbenet (legalábbis számomra, és bocsi, ha megint lekicsinlő leszek:O)
a lekicsinylésünk abból adódik,(legalábbis az enyém;)) hogy mi ugye nem tudjuk kihasználni ezt a helyzetet, sőt, tanulni sem akarunk belőle (koppintás és gagyi cuccok, mert ok, hogy MOST a hjundáj jól teljesített minőségileg, de hol a toyota pölö, akik ugye évekig az élmezőnyben feszítettek?? erre jövőt alapozni sajnos nem lehet) szóval példaképet nem csinálhatunk belőlük, marad a lekicsinylés:)))
ideges akkor leszek, ha a legkedvencebb kedvencemet is lekoppintják... a mustang-ot!:PP
Hyundai Motor Co. scored a sleeper hit with consumers, with the Hyundai brand coming in No. 3 with an average 102 problems. The Hyundai Tucson took the top spot for compact SUV or crossover.
ez a J.D. Powers 2006-os un. Initial Quality Survey-ben található. bizony. Amiben egyébként a Porsche volt a legjobb, 100 autóra eső 91 hibával, második a Lexus, 93-al. Az autóipari átlag 124 hiba 100 autóra.
Tennék én ezért hozzá ehhez egysmást: A kínai gazdaság most gagyinak tűnő dolgokat gyárt. Annak ellenére, hogy állítólag az egész ország komoly belső feszültségekkel működik és elég nagyon ránk van utalva (mert ki is veszi meg a gagyit? na ki?), azért figyelemre méltó fejlődést produkál. Hogy ezt a nagyon alacsony bázis vagy valóban hatékonyság mozgatja -e, azt majd az idő megválaszolja. Ha már az autóknál tartunk, nem is olyan rég még mekkorát nevetgéltünk a hyundai getz típusú autón meg a nevén, de amerikai vásárlói tesztek évek óta jónak értékelnek olyan autókat, mint a hyundai tucson és a santa fe, ha nem tévedek. Jobb pl. mint a híres németek, akiket ucsitsza "kínaizált". De elgondolkozhatunk a magyar tervezésű kia cee'd totalcar-tól elnyert 5 csillagán is. Valami más: ha valaki ismeri az outsourcing témakört az tudja, hogy India pl. komoly kiszervezési célpont. Azt már kevesebben tudják (én sem tudtam, olvastam valahol a neten), hogy ezek a cégek nagyon kemény ártárgyalások után pl. 5 évre, fixált áron szerződnek mondjuk bérszámfejtésre, call center szolgáltatásra, rúpiában. Ami azért komoly kockázat, több szempontból is. Ezért viszont nagyon kemény, folyamatos optimalizáláson alapuló vállalatszervezéssel rendelkeznek...
akkor szeretném elkérni a lottószámokat, a lehet;))) (a nyertes számokat:D)
ledöbbentem a cikken... igen, azt tudtam, hogy kína MINDENBEN előre tör..
azt is tudtam, hogy kínai autó... de, hogy ennyire nyilvánvalóan és gusztustalanul lenyúljanak dizájnokat:OOO
jézusom, ez nagyon gagyi!!!
most olvastam valahol a napokban, hogy ugye sok gyár odatelepült az olcsó munkaerő miatt... aha.. most meg húzzák el a belüket, mert ellopták már az összes technológiát:P
namost már sokszor gondoltam arra, hogy de szeretném, ha lenne egy magyar autó gyár... de az tuti, hogy az semmire sem hasonlítana! nem??
végülis a kínaiaknak bejött már ez a koppintós téma kicsiben, remélem nagyban azért buknak rajta:P
könyörgöm, csak repülőket ne gyártsanak!!! (bár autóban is veszélyes a sz@r...)
minden jót!
öö.. te már leírtad madárnyelven a cégedet?;) (maradok kíváncsi...:)))
Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy alsó,alsó-közép,közép kategóriákban az ár sokkal jobban számít mint a minőség! Tehát valószínűleg ha nálunk is megjelennek a "kici kinai ojtó lenni nadjon occó"-k a piacon, az átlagember tőlük fog vásárolni. Lásd józsefvárosi piac és társai....
Felsőbb kategoriáknál szerintem presztizskérdés marad vevői körökben is a minőség, de inkább a név és elegancia.
Ui: Nem bírtál aludni, vagy éjszakás műszakban dolgozol? :-)
Üdv Mindenkinek! Kicsit elbóklásztam s lám hogy felfejlődött a csapat!
Bár nem kimondottan a topic-hoz passzentos a kérdés (lehet nyitok is egyet :) de látva nem kis számban képviseltetik magukat az autóiparos kolleginák és kollégák, ezért gondoltam megosztom eme szösszenetet.
6-7 évvel ezelőtt vitatkoztunk egy Mo-i járműgyártó egyik QM-es kollégájával a Nagy Kínai Népfront lelkesedéséről, ami az autógyártók magukhoz édesgetését jelenti.
Azt találtam mondani, hogy hamarosan, megjelennek majd a mAUDI- sportkocsik és MBW-k a piacon, ha belelkesednek a Nagyok a technológia transzferre. Akkor a kolléga nem feltétlenül értett egyet, lévén a Német Minőséget nem fogják tudni lemímelni a MAO-csemeték, bárhogy is legyen...még egy-két hónapig neki lesz igaza!
Nos, akkor másegyéb comment nélkül...jó szórakozást, kedves leendő K+F-es kollégáim! Lenin is megmondta...
nem emléxem de kb. 350 Mb a Minitab munkahelyemen van holnap hazahozom (nem a mhely tulajdona, hanem az enyém) keresek vmi lehetőséget ahová fel lehet tölteni ennyi cuccot, de oda azt is felrakhatom amit iynasnak privátban ígértem kb 3 hete :-(( ha van ötletetek hová tegyem fel kérlek írjatok bár gondolom millió tárhely van.
üdv
ja Rita a mi cégünknél is területenként 1 fő a területvezető bírálja el a dolgozók ötleteit, nalunk cél 1 db/fő/hó. A megvalósított ötletek aránya céges szinten kb . 55 %. Sok jó van köztük de 2 EUR/ ötlet nem túlságosan motiváló. Nemrég változtattunk rajta, legjobbaknak jutalom kirándulás, gyárlátogatás stb. (vmelyik előző hozzászólásban már írtam.)
Hát igazából úgy szoktam csinálni, főleg komolyabb változtatás előtt, hogy készítek egy kis statisztikát (mint a 6S-esek) a bekerülési költségekből és a várható megtakarításból is. Ezután összehozok egy meetinget több nagygóré jelenlétével, így nem egy emberen múlik a dolog. Persze itt is a megfelelő diplomáciai érzék kell....
Pl ezen a meetingen nem szembesítem őket a "na akkor döntsetek mi legyen" kérdéssel! Csak vázolom a helyzetet, azután szervezek egy "útókövető megbeszélést, hogy legyen idejük aludni rá egyett:-)
"rájöttem.... kaizenben meg az nem tetszik, hogy nem látjuk, mennyit spóroltunk;))))
maradok six sigma fan:)))"
De látjuk!:-)
Standard eredménymutatók használatosak:
Többek között:
-hely megtakarítás (katsu space)
-productivity
{ciklusidő csökkenés (bekidoritsu) v darabszámnövekedés}
-költség mutatók (MMC*)
stb.
*MMC= Mini-mini-company, tehát a kaizenelt sort virtuálisan úgy vesszük, mintha egy különálló kis cég lenne. Na és ennek a költségeit a bérektől a gépeken és az anyagon át a rezsiig kalkuláljuk.
A végén kimutatás készítése before kaizen vs after kaizen, és így egyből tiszta a kép!
Így feleslegesen dolgoztál, azaz Japánul kaizen-gokko-t csináltál (=kaizenkedtés)
akkor ez olyan, mint a harakiri?:)))
jóvan, viccet félretéve...
tök fura, hogy ezt ennyire komolyan veszik néhol:) nálunk ez inkább megintcsak olyan "legyen, de sok vizet ne zavarjon" dolog volt...
a dolgozói érdekeltség felkeltése volt talán inkább a cél, ha csak ezt nézzük, már megérte!
nálunk úgy működött,hogy volt az ötlet, azt beadtad, aztán a terület felelőse elbírálta... ha ő (egy ember!!!) úgy itélte, hogy nem hozna kívánt eredményt, vagy megvalósíthatatlan, vagy többe kerülne a hús, mint a leves, akkor süllyesztő....
nálatok is úgy megy, hogy egy emberke dönt? (amúgy több emberke dönt természetesen, minden területnek megvan a maga felelőse, valszeg valami nagygóré...)
teszemazt, volt ilyen 6-7 ember...
ez korrekt?
(a felelősebbje úgy döntött, hogy legalább egyszer konzultált egy valóban hozzáértővel;) )
rájöttem.... kaizenben meg az nem tetszik, hogy nem látjuk, mennyit spóroltunk;))))
Én igényt tartanék a minitabra+angol jegyzetre! Hiába kerestem a neten, nem sikerült egy nyamvadt freeware-t vagy crack verziót találni belőle...Csak a trial versiont!
Mekkora a file méret? Ha belefér akkor elküldöd az emilemre pls?
hát ha nem az igazi és valós jön ki, az még nem katasztrófa;) max csak 5 sigmás lesz a folyamat;) hehehe
az is jobb, mint a 2:P"
Hát, mifelénk ez katasztófa számba negy, ugyanis ha nem a szűk keresztmetszetet kaizeneled, akkor a kimenetel nem lesz jobb. Így feleslegesen dolgoztál, azaz Japánul kaizen-gokko-t csináltál (=kaizenkedtés)
Ja és a nickem úgy született, hogy az összes használatos becenevem és megszólításom már foglalat volt, így végső megoldásként visszafelé írtam...