Akkor fogalmazzunk úgy, hogy a PL100 a legtöbb olcsó társával együtt nem ütötte meg a belépőszintet... másrészt fontosabb kérdés, hogy melyikhez milyen hangszedő illik (hangzásra).
Szerintem az alap kategóriában egy szijhajtásos, még a tiz év alatt elhasználandó szijakkal együtt is kifizetődőbb mint egy hasonló kvalitású Direct Drive.
PL100: szíjhajtás pici motorral + borzasztóan könnyű tányér, rezonáns műanyagkáva => ne vedd meg.
PL200: ajánlható, bár ezeknek a régi gépeknek a hangszedője szinte biztos, hogy cserére szorul.
Taya: a gyári hangszedőjével szinte hallgathatatlan volt, így mindenképpen cserélni kellene. A saját szintjén nem volna rossz szerkezet, de miután ennek is "tojáshéj" a kasztnija, és a Piókkal ellentétben még csak nem is függesztett vázas, a speciálasztalka kötelező (lenne).
Ha mindenben a kedvére teszel, és olcsón meg is tudod oldani, akkor a három közül a Taya lehet a legjobb választás, egyébként egyértelműen a PL200.
A B55-ről annyit érdemes tudni, hogy a tányérja az L75-ösénél könnyebb, és acélból készült, melynek bizonyos fajta hangszedők nagyon nem szoktak örülni. Gradoval pl. mérget lehet venni a búgásra. A hangkarja is gyengébb minőségű, bár nálam ez nem lenne szempont.
70.000 - 100.000 között szeretnék lemezjátszót venni + cca ugyanennyiért hangfalat.
(Totál analfabéta vagyok a területen ezért kérnék segítséget) beépített erősítő ezekben már van? vagy az is kellene hozzá? ha igen miket ajánlotok ebben az árkategóriában?
Ha a hangszedő nehezebb karhoz való, mint amilyened van, akkor érdemes. Én pl. AT95E-hez használok, mert emígyen javasolták. A mélytartományokon segít.
Persze utána kell állítani a tűnyomást. Jó eséllyel kell plusz súly a gyári ellensúlyhoz, valószínűleg erre gondolt az előttem szóló.
Igen, ez rendben van, és a hangszedő gyártója is gondosan leírta, csak nem voltam benne biztos, hogy a vezetékek jó helyen vannak-e, mert azoknak más a pozíciója.
A kérdés után eszembe jutott, hogy megmérem műszerrel és tényleg: a kar tüskéin máshogy van a kiosztás, mint a hangszedőn. Persze kérdés lehet, hogy hogy füllel miért nem hallom. Úgy vettem észre, hogy egyes lemezeken világosan be lehet azonosítani egy szimfonikus zenekart, másokon meg a hegedűk (meg a többiek is) középről szólnak. Ha éppen egy új lejátszót állítok be és épp egy ilyen felvételt hallgatok, akkor fognak el ilyen kétségek, hogy jól kötöttem-e be. Tegnap pl. így jártam.