Na ez érdekes. Én eddíg úgy tudtam a biturbó motoroknál úgy "tüntetik el" a turbólyukat, hogy egy kissebb és egy nagyobb turbót alkalmaznak. A kissebb az alacsonyabb tehetetlensége miatt már kis fordulaton elindul, majd a normál fordulatnál belép a nagyobb is, ezután pedíg az elektronika lekapcsolja a kicsit, és már csak a nagy melózik.
"Azt.. sehogy... a biturbo működik úgy, hogy a kisebb kompresszor alacsonyabb, míg a nagyobb magas fordulatnál lépnek működésbe. Így két pici turbolyuk keletkezik..."
Több helyen javítani kell. A biturbóban azért használnak két kisebb turbót az egy nagy helyett, mert a két kisebb átmérőjű turbónak kisebb a tehetetlensége, mint az egy nagynak, emiatt hamarabb felpörög, így lesz kisebb a turbólyuk. Másrészt egy V6, V8 motornál adja magát a két turbó, a kétoldalra kivezetett kipufogók miatt.
A kompresszor az más tészta, azt nem a kipufogógáz hajtja, hanem a főtengelyre csatlakozik, és alacsonyabb fordulaton is hatásos, éppen ott, ahol a kipufogógáznak még nincs akkora nyomása, hogy egy turbót rendesen megforgasson.
A tempomat probléma remélhetőleg hamarosna megoldódik
már tettem lépéseket waeco illetve kia importőr összehozására
mert 55000+bezserelés már lehet bele rakni, cska épp, mint minden autóban a kia is azt mondt,a hogy akkor veszik alkatrészek egy részének a garija.
ezt én sem akarom egy 7év garis kocisnál, még ha nem is lenne semmi baja a kocsinak az utólagos beszereléstől mert mit kötnének át a, vákuumszervóra rákötnek plusz csövet b, 12v ot leveszik kb ennyi alapvetően a bekötés illetve ha nem vákuumos a szervomotorja a tempomatnak akkor még ennyi sem.
szal summázva, vélhetpleg május végére lesz vmi fejlemény tempomat ügyben de akit nem izgat az esetleges garivezstés az nézzen el a www.waeco.hu ra vagy akár a szugló utcai boltba /nem kapok százalékot :) sajna/
A biturbó az két kisebb turbó, ott nincs kompresszor. Olyan van, hogy alacsonyabb fordulatszámon egy kompresszor dolgozik, majd ha a kipufogógáz eléri azt a sebességet, hogy aturbófeltöltő töltsön, átveszi a szerepét.
"erdekelne hogy egy turbolyukat hogy lehet betommi, elektronikai valtoztatassal, es ha valtoztatnak akkor mit?"
Azt.. sehogy... a biturbo működik úgy, hogy a kisebb kompresszor alacsonyabb, míg a nagyobb magas fordulatnál lépnek működésbe. Így két pici turbolyuk keletkezik...
Volt próbálkozás elektromos üzemű kompresszorral, de a jelentős áramfelvétel miatt nem kerültek be a "mezei" autókba! (kb.: 2KW) Elektromos üzemnél gyakorlatilag nincs "kihagyás" a folyamatos vezérlés miatt! (valahol a neten olvastam erről a napokba, de a címet már nem tudom...)
kb.: 300m3/s levegőáramlást kell biztosítani azt hiszem, e miatt a forgórész 30000 is fordulhat!
hétvégén én is megtettem 1500km-t 4 személlyel + cuccok Salzburgba. A kocsi nekem kényelmes volt. A fogyasztas a számitások és a blokkok alapján: 6 liter gázolaj 100km-en. Igaz én nem nyomtam neki, 80-120as tempo végig.
Én is csatlakozok a hosszú útról megjöttekhez. Olaszországban voltam, így végül sikerült átlépni az 5000 km-t fél év alatt. :) Semmi probléma nem volt, csak amikor odaértem azt hittem, hogy kigyulladt a motor. Egy meredek úton kellett felmenni, több megállással, telepakolva csomagokkal. Nagyon kijött ilyenkor az 1.6 benzin nyomatékszegénysége, fel kellett pörgetni a motort, úgy fel a kuplung, jött a kuplungszag, aztán füst szivárgott a motorháztető alól. Mondom, mi a fene? Megálltunk, felnyitom a motorháztetőt, a kipufogó fölött lévő alumínium idom hajlatából jött a füst. Valami levált szigetelésdarab vagy száraz falevél odaesett, és kigyulladt. Ettől eltekintve semmi gond nem volt. Odafelé 7.3-at fogyasztott, 110-120 átlagnál, visszafelé kicsit jobban nyomtam neki, akkor már felment 7.5-re. Az oldalszél érzékenységet is kitapasztaltam, ami eddig nagyon zavart nagy sebességnél, de most rájöttem, hogy csak a kasztnit lengeti meg, a kocsi továbbra is megy nyílegyenesen. A futómű csodás, bátran mentem bele 120-al a kanyarokba Ausztriában. Az ergonómia viszont továbbra sem tetszik. Az ülőlap rövid, az ülés kemény, ez hosszú távon kényelmetlen. A gázpedál túl puha, nem tartja meg a lábam. Hiányzott a tempomat. Emlékszem, hogy 15 éve az Opel Omegából, 30 óra autózás után is pihenten szálltam ki, legalábbis testileg, de hát az nagy autó volt.
De azért továbbra is nagyon elégedett vagyok a választásommal! :)
tarts magadnal tartalek uzemanyagot, akkor nem kell izgulni meg ha a lampa ki is gyullad. :))
nekem tobbszor mentette meg az eletem, nem vagyok egy stresszes tipus ha kigyulad a lampa :)) a szalonbol mikor elhoztam a ceed-t meg 50 km mentem ego lampaval mielott az elso kutra betertem volna :)))
Én meg kiszámolom a kutnál - mikor tankolok- a fogyasztást. Nem izgat a fedcomp értéke. Mindig teletankolok, majd napi km számláló nullázás így azt sem kell néznem mikor kezd el világítani a 'mennyél tankolni' lámpa.
Előre is elnézést kérek mindenkitől, de Mi értelme számolgatni, hogy 50, vagy 60 liter fért a tankba? Ha többet raksz bele, akkor is ugyanannyit eszik a kocsi... vagy nem? Én sosem tudom, mennyi ment bele (50liter alatt)... ha nézem, azt nézem mennyit evett (fedkomp szerint)
A még megtehető km-t nem az össz fogyasztásból kalkulálja, hanem az útolsó mondjuk 10 km fogyastásából. Ez nem pontos adat, de körülbelül így kell képzelni.
fed comp szerint 7,9es átalg 90%ban pályán 130-140között
viszont amint nem tudok dűlőre jutni:
odafele és visszafele is csak fél tankra tnakoltunk rá, de kinn teletankoltunk -féltankra-és az hazáig bírta, viszont itthno shellnél tankoltunk már kb20kmmel miután kigyulladt a tank jelző, és 43liter ment bele, kattanásig!!!
Nálam van a hiba, vagy: nem 53liter a tank 10-12 liter tartalék van akkor viszont a fed comp csal fogyiban , megtehető útban akkor viszont miért volt ugyanannyi a fél tank és a fullra rátöltöttnél az általam számolt és a fed comp fogyi illetve fél tankoknál kattanás után még rátöltöttem 2-3litert és úgy is 640-650km et mutatott megtehetőnek, mint most kattanásig töltve... bár ez utóbbi lehet, hogy a bejáratás miatti fogyasztás csökkenés javára irható met odafele budapest-naygkanizsa között még 8,5l volt.
bárkinek bármi ötlete magyarázat, én vagyok a hülye?kagyló kút csalt???
A hétvégén Opatija-Trieszt és vissza útvonalon voltam, 1320 km, 5,6 l lett a fogyasztás az 1,6 CRDI-vel. Nagyrészt betartva a sebességhatárokat. Meg vagyok elégedve.
Nem számoltak semmi díjat. Nekem azonban 2hetet kellett várni az új alkatrészre. Koreából hozták.Szabó Úr /KIA SZABÓ/ szerint most már 4 napon belül meghozzák Németországból.
"Szia Doki! Nekem is így kezdődött aztán kicserélték mindkét stabilizátorrudat elől...."
Helló!
Köszi a tippet. Majd ezt is említem a szervizben, hogy esetleg itt lehet a baj.
Mindenesetre, nem hagyom, hogy csak úgy, elintézzék egy legyintéssel, mint a 15 ezres szerviznél. Igaz, akkor még nem voltam annyira biztos, hogy jól hallom-e a kopogást. Most, rossz úton megbizonyosodtam.
Remélem, munka díjat nem számoltak, és minden garanciális
Szia Doki! Nekem is így kezdődött aztán kicserélték mindkét stabilizátorrudat elől. Először csak kopogott, azután már fémesen zörgött is. Most már újra hangtalan, kb.30perc alatt cserélték.
Valaki nem látott esetleg vagonon, vagy kamionon egy nagyobb szállítmány Cee'd-et? Főleg egy Piston Grey Pro_Cee'd érdekelne... :) Már lassan 2 hónapja rendeltem a kicsikémet, de még mindig nem tudok róla semmit.