UAZ alvázból van, Kb 210x130x50-es lemezplató, hátul nyitható. UAZ plató rácsavarozható de ez sajna bódés volt. Irányár 50e.Ft Ha érdekel fotót holnap tudok készíteni.
Mert közben számoltam durván akkor55000 a fuvar, 330 000 -ből van egy jó Superom amelett hogy abszolút elfogadtható a képek alapján, és elhiszem mindazt amit mondtál róla!
Így neked biztosan tárgytalan, mert én Eger mellett lakom, és Győrbe sok cigarettát hordtam valaha de az út még kamionnal is hosszú volt. Lábon hazavinni még nyáron is igazi kalandnak számítana, mint gyerekkoromba, Józsi az úthengerrel című filmsorozatban. Azért képeket fölrakom hátha közelebb is akad érdeklődő.
Aha, nem hangzik rosszul, de ha 200 km-nél messzebb laksz már ráfizetéses a tranakció, a szállítás miatt!(Najó most jönne az hogy igazi Superos, eljön lábon én ezt hanyagolnám:D:D)
Jahh szal nekem ugy érné meg ha 280 körül már itthon van én Győr mellett lakom.Ha valóban munkára fogható, működik fülke is oké, nem fagy meg rajta a paraszt, meg ilyenek, akkor hírdetsd meg 350 ért nyugodan el fog kelni, de 50 60 000 ft-os szállításokat nem tudok rá szánni.
Hogy van-e ilyen jó nehéz lenne egy fényképről megállapítani, mert van alma mely kívülről gyönyörű de belül rohadt és ugyanez fordítva.
Látható külömbségek:Üveg hiányos egy sóderes kamion és kétkorongos kasza álltal
kipufogó helyett egy üres cső van felrakva mert letört.Hátsógumik enyémen jobbak Kb. jó 50% -osak, elsők robur.Fékek nemnagyon fognak szimeringnél kicsit taknyol rá az olaj ,kézifék jó.Oldallemezek is megvannak de nincsenek fölrakva.
Műszakilag egy akku + víz kell bele és munkaképes. Olajnyomásról annyit hogy felujítás után teljesen vissza kellett állítani a nyomásszabályzót az olajszűrőnél mert kifektette az órát. Most Kb ennyire van belőve mert egy Orgoványi öreg szaki szerint nem is szabad magasabbat adni ezeknek a motoroknak mert acélcsapágyról lemossa az ólombronzot. Ez sem dolgozik sehová .
Ára: 300e Ft. Én nem haszontraktort hanem haszonvasat írtam, aminek jelentése mifelénk, hogy egyes Indiából nem idén betelepült elemek nem átallanak megkérni ócskavasként.
Remélem semmi sértőt nem írtam, holnap esetleg csinálok fotókat.
Egyébként többi eszköz is megvan,hisz még nem hirdettem sehol.
Eke,tárcsa,vetőgép,borona,1 és 2 tengelyes pótkocsi
És mit kérsz érte? Ezt a haszontraktor témát nem nagyon értem(Én sem a hulladékvasba adom el a gépeimet, vki mindig örömét leli benne!, mert ha nem minden áron eladó, akkor neked is haszontraktor!!!!! Na részletkérdés. Ez elkelt 2 hete, de van egy bukócsöves is nekem. Csak össze kéne rakni, a féket ,m ankóstengelyt, a vízpumpát, az adagolót, meg a kompresszort felújítottuk, motor nem szorul rá, sürítéssel elindul, nem dolgozik a vizbe, a hengerfej alá, 2-3 körüli olajnyomása van melegen!
De ha a tiéd tényleg egyben van akkor érdekelne, mert itt a tél és fát kell szedni az ártérben, jó szolgálatot tenne!
Üdvözlet mindenkinek. Bocs hogy így bemutatkozás nélkül beírok,de egy veteránbringás ajánlotta a fórumot.
Van egy SUPER 50-es zetorom amit egészségügyi okokból már 4 éve nemhasználok.
Szeretnék továbbadni rajta, de nem mindenáron, és főként nem haszonvasnak.
Ezért hívnám fel rá itt a figyelmet!
Főbb jellemzői: Piros rendszám,forgalmi, de lejárt vizsga. 1968-as kiadás ,leállás előtt 2 évvel lett a motor felújjítva. Főtengely köszörülés+csapágysor,vonalba fúrva,kpl hüvely,dugó,gyűrűsor.Hengerfej szelepvezetők,szelepek síkköszörülés,porlasztócsúcsok, kuplung.
Továbbá vannak alkatrészek, eredeti original Csehszlovák porlasztócsúcsok, robbantott ábrás katalógus ,műhelykönyv SUPER 25 - 42 höz.
Ha valakit érdekel jelezze esetleg képet tudok felrakni.
Mégegyszer elnézést tudom hogy ez nem egy árverős fórum, de inkább szeretném egy olyan tulajdonosnak adni aki szereti és megbecsüli ezeket a régi masinákat mint aki üzérkedni akar vele, ugyanis sok munkám van benne és örülnék ha valaki folytatná amit elkezdtem és nem kiárúsítaná.
Uh, micsoda szeme van egyeseknek. Nem az én találmányom, csak én gyártottam le a közdarabot a múltból. Nincs szenvedés ott a serlegekkel itt nyomja ki az olajat meg ott. Amikor kiszállok tekerek rajta egy néhányat és örök élet.
Én mind a két féle kaszával kaszáltam-kaszálok.Alternáló az oké,de az RK kétkorongos magyar kasza az kicsit beszarósabb.Az aztán csapkodja a hátamhoz az anyagot,főleg ha kicsit vastagabb szárú a dudva.De hátsó ajtóval ez a gond nincs.Na nekem meg hátsó ajtóm nincs.
Nálunk a faluban van 2 bukókeretes gép is, majd lefényképezem! Az erdőn első osztályú védelmet biztosít, ezt nem egyszer tapasztaltuk meg! Pláne amilyen dombos felénk! Vannak olyan helyek hogy ajaj... Na meg a májusfát faszán rá lehet kötni az utsó vizszintes csőre, aztán húzni had szóljon :)
Szia! Én nagyon ráuntam erre a bukókeretre. Az ablakokat nem lehet kinyitni rendesen. A belső merevítő végig a combomban volt. A gyümölcsfák mellé nem olyan jó. Azért egy haszna volt nekem, a darázsderék felfogatói adják a homlokrakodó konzolt. Amit a rézsű kaszálásról mondasz teljesen osztom. Nálunk a vízművesek kaszálják a gátat sima MTZ-vel eleinte még az egyik hátsókerék dupla volt, mostmár az sem. Én oda se merek nézni amikor vágják, kérdeztem a gátőrt hogyan van ez, semmi pénzért nem csinálnám. Lali a kis simlis, ő is tudja ezt, elkezte egy kis fülkenélküli csúzli hanomaggal vágni a rézsűt. Legurult mint a simi labda, ez most volt ősszel. Megúszta, másodszor született, a hanomag most úgy néz ki, mint egy nagyon jó alap a MÉH-be.
Üdv mindenkinek.Szerintem nem volt rossz dolog a borulókeret,mert láttam egyszer szupert Tiszagát kaszálás közben felborulni.Hát a fülkéböl nem sok minden maradt,mert nem volt keret rajta.Nekem 28-as om van és én is kaszáltam gátat,külsö,belsö oldalt.Aki nem csinált még ilyet annak nem is ajánlom./az egyiken nekem sincs keret/Nekem mindig a szuper járt a fejemben mig meg nem szoktam a gátoldalt.Szereléskor nagyon rossz tényleg de higyjétek el,hogy megéri.
Én a bukóvázas dologról annyit tudok az élettapasztalatomból,hogy egyszer jött valamilyen KPM rendelet és a traktorok énnélkül nem vehettek részt a közúti forgalomba,tehát műszaki vizsgán kötelezővé tették.Aztan én úgy emlékszem valami TSZ,vagy valamelyik MEZŐGÉP ráállt a gyártásra és mindenre felkellett szerelnünk.AZT mát viszont nem tudom ennyi idő távlatából megmondani,hogy a gyár már újkorában szállított-e ilyeneket.Azt viszont tudom,hogy nagyon utáltuk a szerelhetőség szempontjából mert akadályozott sok mindenbe meg ugye csak plusz csavarozgatásokat leemelgetéseket okozott.Közismert pl.,hogy az MTZ-éknél nem is lehetett a motorháztetőt felbillenteni tőle-mindig ki kellett húzni az elejéből a "zsanér" csapját és előre lehúzni.Széthúzáskor is elég passzos volt meg a légtartályok felfogása sem történhetett ezekután úgy mint ennélkül.
Amelyik elkopik annál jelentkezik a hiba.A másik azért továbbra is jól működik.Mivel eddig két példára hivatkoztam, akkor ugyanúgy folytatom. Superoknál 6db kiemelőbéka van 3 a TLT-nek és 3db a sebességváltónak,csak a beállításuk más.Szintbeli különbségek vannak.Előszőr kiemel a haladás kuplungja,majd továbbnyomva a pedált kiemel a TLT.MTZ-45-nél pedig ha a TLT-ét akarod működtetni Jobb lábbal rákell lépni egy kis reteszelő pedálra ami feloldja a kuplungpedál reteszelését,majd tovább tudod nyomni a pedált addig míg meg nem áll a TLT.Itt miután csak hagyományos 3db béka van ezek látják el mindkét feladatot oly módon,hogy mikor már az egyik kuplung oldott akkor a közéső nyomólapot 3db rugósan bitosított állító csavaroknak ütköztetik és ekkor már továbbnyomva megtörténik a TLT oldása is.Jelen tipusnál úgy emlékszem kb 73,5mm -re kell a békákat beállítani ,majd a három csavart teljesen becsavarni és 7 kattanásnyit viszahajtani.A csavarok feje alatt hullámos alátét van,hogy ne állítodjon el magátol.
Megértettem, És ha mondjuk az kopik el amelyik a TLT és a szivattyú bekacsolásáért felel akkor miylen hatás figyelhető meg?? Nem működnek a dolgok vagy épp a Nagy kuplung munkájával együtt?????
Teljesen igazad van!!Csak abba az időbe megmár jóval előtte akkor a meghajtott munkagép kritikus pontjain helyeztek el szabadonfutót,hogy megakadályozzák,hogy a farka csóválja a kutyát.
Annyiban vagyok ludas,hogy előtte mikor a példákat felhoztam nem tértem ki rá,hogy más traktorgyárak a kis kuplung helyett alkalmazzák-alkalmazták az ismertetett módszert.Ezért bocsánatot kérek!!
Édesapa! Nem őrölünk egy malomba!Légyszíves írd meg nekem,hogy te most miről írtál?Én az elvet írtam meg ill.céloztam rá,hogy a Super Zetorba van meg a 45-ös MTZ-ben kéttárcsás-és ami elkerülhette a figyelmedet-KETTŐSMŰKÖDÉSŰ tengelykapcsoló.Nem azért van benne kéttárcsa mert egy nembírta vona átvinni a nyomatékot ,hanem az egyik a sebességváltó nyelestengelyét a másik a TLT-ét hajtja.Éppen ezért a te állításoddal szembe két nyelestengely van.Ez éppen a hirtelenszerű nagy terhelések egyszerre törtenő fellépését kiküszöbölendő okok miatt vannak így megoldva.Tehát teljes benyomásakor a kuplugpedálnak áll minden.Lassan engedem fel és először megindul a TLT,felveszi az üzemi fordulátot,majd tovább engedve elindulok a géppel.Szegény kisDutrát ezért kellett így megcifrázni(meg a nagyobbakat is )mert csak egytárcsás kuplungjuk volt és a darázs derék ba csak egy kardánt tudtak elvezetni ,így ha te a kuplungot benyomtad(de ezt te úgy is tudod)ott mágállt minden!Se TLT,se hidr.sziv. nem működött.Így próbaltak meg őseink a kiegészítő-segéd kiskuplunggal trükközni(már amelyiken).Amire -gondolom én-te hívatkozol,hogy egy tárcsa nem tudta volna átvinni a nyomatékot az pl. a RÁBA-Steiger lehetett(ez csak egy példa)Ott valóban kéttárcsa van ,de ott a kettő egyszerre-együtt működik.