Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5989
Tőlem hívhatod másnak is, akár útátjárófedező áthaladási főjelzőnek. A lényeg, hogy a vezér tudja, hogy milyen jelzés van a közút felé. :)
Előzmény: CKD Kombinát (5987)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5988
Nagyjából felfogtam. Szóval akkor a hiper szuper Elektránk bénább lesz a D70-nél...:S
Előzmény: aruzsi (5961)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5987

Üdvözölném, ha a nagyvasútnál legalább törekvést látnék rá, hogy minél több nyílt vonali útátjárónál fedezőjelzővel védjék meg a biztos áthaladást.

De egy erdőszéli földutas átjáróra szerintem nem éri meg ennyit költeni. Forgalmát tekintve még biztosítani se szükséges, bőven elég lenne egy andráskereszt.

 

A térközös vonalakon meg pl. az előző térközjelző fedezhetné az átjárót...

Előzmény: Infós (5955)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5986
...a forgalomhátráltató személynek meg vetődnie kellene a gombokra, minimális vágányút felépülési idő mellett.
Ezen kívül ott a váltó beállási ideje (3-4s), a jelfogók működési ideje, valamint a 2 kezelési fázisból adódó idő.
A piros->80 azonnali átmenetnek 0% a valószínűsége Érd-elágazásban.
Előzmény: Vendégsín (5985)
Vendégsín Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5985

Ha mindezek a dolgok baromi gyorsan lezajlanak, akkor nem biztos, hogy lesz sárga, hanem akár elképzelhető, hogy vörös után már csak a 80-at látom rövid hatásszünet után.

 

A sárga kihagyása - a rövid periódus, és az ebből következő rövid kiértékelési idő miatt - elég nehezen elképzelhető, még akkor is, ha az ütemezés indulásával járó 6 másodperc késleltetést hozzá tesszük. Ehhez legalább az első váltón túlra, figyelembe véve a minimum 100 m hosszú megálljra ejtő szakaszt is, az első vonatnak több, mint 25 m/s, azaz 88 km/h sebességgel kellene haladnia, a forgalomhátráltató személynek meg vetődnie kellene a gombokra, minimális vágányút felépülési idő mellett.  

Előzmény: GyöBzs (5978)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5984
Én pedig GV-vel kapcsolatban hallottam, hogy csak mindenféle kerülő megoldásokkal (pl. KÖFE) tudná megvalósítani a tárolást.
Külföldön is külső vonatszám követő berendezéssel/alkalmazással tudja a vonatszámokat, amiből már lehet automata funkciókat származtatni, aminek egyik speciális megvalósítása a vágányút tárolása.
Persze egy "primitív" D70-nek erre nincs szüksége és tolatásnál nincs is vonatszám, legtöbbször.
Előzmény: Zénóka23 (5983)
Zénóka23 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5983
Márpedig az E2-nek tudnia kell majd. Bécsben már müködik.
(legalábbis a HÉVre való szoftvert már látták a kollégák)
Előzmény: aruzsi (5962)
GARFIELD Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5982
De vitatkzonék a megállapításoddal, attól MARAD függőleges, hogy jól építették meg az alapot, nem jó alapozással is lehet függőleges, csak legfejebb egy erőteljesebb szellő után picit belóg az ürszelvénybe, ami azért képes elrontani a mozdonyvezető napját, aki találkozik vele.... :)
Előzmény: Vendégsín (5969)
GARFIELD Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5981
Köszi a kimerítő, szakmailag is mindenben megfelelő és tökéletes választ :)
Nem lehet, hogy szubdurális hematómája is volt? :)
Előzmény: Vendégsín (5969)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5980
Köszi, fiúk!
aruzsi Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5979
Nem, de vonat nélkül is lehet jeltelen szakasz és ennek elmúltával jöhet 4-es ütem is.
De ha mindig az elméti ideális esetből indulink ki, akkor úgy szokott lenni.
Előzmény: Törölt nick (5974)
GyöBzs Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5978
Megyek egy vonat után mondjuk Érd elágazás felé. Vörös az elágazás bejárati jelzője előtti térközjelző, meghaladom. Ideális esetet feltételezve vörös lesz a sátorjelző. A vonat behúzza a farkát, én ballagok 15-tel, feljön a sárga. Nekem állítanak az elágazó vonalra, akkor a vezetőállás-jelzőn a szabadra állított jelzőre vonatkozó előjelzés (mondjuk itt pl. 80) jelenik meg. Ha mindezek a dolgok baromi gyorsan lezajlanak, akkor nem biztos, hogy lesz sárga, hanem akár elképzelhető, hogy vörös után már csak a 80-at látom rövid hatásszünet után.
Előzmény: Törölt nick (5974)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5977
Ja, vagy másfél-két méter mély talapzattal. :-)))))))))
Előzmény: Vendégsín (5969)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5976
"és ha felszabadul a térköz, lehet menni max-szal. A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor milyenről milyenre vált a sátorjelző? Jól gondolom, hogy "vörös jelzőt meghaladott" jelzésről a "következő vörös"-re?"

Még mielőtt meghaladtad volna a térközjelzőt sárgát látsz a sártorjelzőn, miután meghaladtad, akkor vöröset, ha felszabadul a térköz akkor újra sárgát.
Előzmény: Törölt nick (5970)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5975
"Mintha a városligeti elágazásnál láttam volna olyat, ha gép haladt el, hogy az egyik (térközből?) kihaladt a gép, de a másikba még nem lépett be, akkor a bizber sikítozni kezdett, hogy hiba van. Csak felodás után volt hajlandó tovább dolgozni. Jól emléxem? (25 éve voltam ott utoljára...)"

Nem tom, amikor én ott voltam, csak addig csörgöt, amíg eltűnt a gép, amint megjelent újra, akkor abbahagyta nem kellett semmit sem oldozgatni.
Előzmény: GARFIELD (5964)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5974
Mert a követett vonat vagy a következő térközbe, vagy az állomásra lép be, de mindenképp vörös jelzőt hagy maga mögött, vagy rosszul gondolkodom?
Előzmény: aruzsi (5973)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5973
Mert?
Előzmény: Törölt nick (5972)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5972
Köszi! Ha vonatkövetést feltételezünk, akkor elvileg M! lesz a következő.
Előzmény: aruzsi (5971)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5971
Valami ilyesmi. Már ha köv. jelző ismét M!.
Előzmény: Törölt nick (5970)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5970
Vörös önműködő térközjelző meghaladásáról valami olyasmit mond a fáma, hogy ha van sátorjelző, akkor néhány perc után meghaladható, közben 15-tel kell menni (?), és folyamatosan figyelni a sátorjelzőt, és ha felszabadul a térköz, lehet menni max-szal. A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor milyenről milyenre vált a sátorjelző? Jól gondolom, hogy "vörös jelzőt meghaladott" jelzésről a "következő vörös"-re?
Vendégsín Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5969

mitöl állnak a térközök irányba?

 

A függőlegesbe pl. attól, hogy gondosan építették az alapjukat meg. :-))

Előzmény: GARFIELD (5965)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5968
Melyik részén?
Ugye nem a KÖFI-s részre gondoltál?
Előzmény: GARFIELD (5965)
GARFIELD Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5967
És miért? (én csak egy kocavasutas vagyok, voltam uttörövasutas, tudom mi az a vágányút..)
Előzmény: Infós (5966)
Infós Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5966
Városligeti elág: az egyik állatorvosi ló.
:-))
Előzmény: GARFIELD (5964)
GARFIELD Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5965
És lenne még kérdésem, pl a 30-as vonalon mitöl állnak a térközök irányba? Ahogy az egyik állomáson kijaratot állítanak, az beállítja a térközjelzöket is irányba, vagy azokat külön kell kezelni?
GARFIELD Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5964
Mintha a városligeti elágazásnál láttam volna olyat, ha gép haladt el, hogy az egyik (térközből?) kihaladt a gép, de a másikba még nem lépett be, akkor a bizber sikítozni kezdett, hogy hiba van. Csak felodás után volt hajlandó tovább dolgozni. Jól emléxem? (25 éve voltam ott utoljára...)
LVI Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5963
Bakonysárkány I. állítóközpont ... ha rejtvénynek szántad. :-)
Előzmény: pitapo78 (5951)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5962
Az IS-t én arra értettem, hogy bármelyik ELECTRA tudjon.
Eddig egyik se tudta. És GV is úgy nézki, hogy csak "kerülővel" tudná ...
(nem kerülő vágányút!)
Előzmény: Zénóka23 (5954)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5961
Elektronikus biztosítóberendezés vágányút tárolási lehetőség nélkül.

Jelenleg a D70 a beállított vágányútra még egy, azzal az előzővel által kizárt vágányutat tud tárolni. Ez nem kizárólag +1 vágányutat jelent, hanem olyat, amihez pl. az előzőből még valami (vagy valamik) hiányoznak.

Ezt most jóóóó bonyolultan leírtam. Ha így sem világos, akkor magyarázok tovább ...
Előzmény: CKD Kombinát (5952)
GyöBzs Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5960

Tessék elgondolkodni azon, hogy ez mibe kerülne. A zajvédelmet is meg lehet úgy oldani, hogy 2 km-es sávban kitelepítek mindenkit a vasút mellől. Ja, hogy így talán utas se lesz? Nem baj, a zajvédelem megoldott.

 

Infóssal egyetértve a vasút mindent megtett...

Előzmény: D55 (5957)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!