Nem tudom, te mikor kezdted az autózást, én akkor, mikor még 13" kerék volt az általános, 165/80 gumival.
Akkoriban valahogy nem volt ekkora problémakör a kátyú, mint manapság, pedig volt szép számmal :))
Ezek a 18+ felnik legjobb példái az értelmetlen divatnak :)) de mindenki úgy vereti szét a futóművét-felnijét ahogy akarja, rázathatja magát a 10M+ Ft-os autójában (aminél egy Lada kényelmesebb) és nyugtathatja magát, hogy milyen szép és sportos.
Ui: ha szántásban kell menni, akkor sajna a traktor a megfelelő eszköz :(
Azért egy kb. 8 cm mély kátyú nagyobb stressz egy 8 cm magas guminak, mint egy 12 cm magasnak... azon is el lehet gondolkodni, hogy a felni mely esetben sérül könnyebben...
Szerencsére a 8 cm kátyú azért nem mindennapos, de egy 3-4 centis is betesz egy /35-nek, a normál gumi meg kibírja.
De ez pont, mint a nőknél... a szépség sok pénzbe kerül :))
Értem mire gondolsz, arra hogy kisebb felnivel ballonosabb gumival könnyebben túlélhető a kátyú , de nem minden esetben... Szélesebb gumival viszont több esélyed van hogy átsiklik a kátyú felett persze ha nem olyan nagy...
Udv! Olaj+4 szuro csere utan megszokott hogy nem poccre indul az auto? Mennyi ido alatt kellene visszarazodnia a regi stilusra? Elotte gombnyomasra indult, most legalabb 4-5 fordulatot teker elotte az onindito...
Belemész kátyúba /35-el? mégis, mire számítottál? de sztem még így is jobban jársz, mert a hagyományos sokkal olcsóbb, mint az RFT.
Ui: nekem a 16-205/60-al semmi gondom nem szokott lenni a kátyúkkal (azért kerülgetem, ha lehet) Egy hibája van: a tini discó előtt nem ezt állják körbe :((
Én egy parkolásnál kicsit elnéztem a távolságot, és telibe kaptam szemből a járdaszegélyt, és az RTF oldala utána kipúposodott. Most akkor mondjam azt hogy NON RTF-el sosem volt még ilyenem az azóta elmúlt évek során.
Jó a Varta én csak azt használok ha tehetem. Elvileg nincs gond a cserénél de láttam már olyat hogy 320D nem indult utána. Bár ott az IMO-val volt gond a végén.
Ja a fényképes dokumentáció az jó ötlet. A mostani E90 teljesen fényazésmentes, de a korábbi off autóimnál, ha volt rajta festék húzás, én is mindig fotóztam, pont emiatt.Eladáskor be tudod mutatni, mennyire volt sérült.
Mikor menyasszonyomnak kerestünk Yarist, egyik kereskedő is ezzel a dumával jött, amikor kiderült hogy sérült volt az autó majdnem teljes jobb oldala. Mondta csak kozmetikai fényezés volt, fényképekkel dokumentálva. Mondom akkor mutasd már meg a fotókat barátom, légy oly kedves, mert ha stimmelnek akkor visszük....azt mondja a régi telefonjában van és nincs kedve kikeresni... :D Ja akkor szia! :)
Lökhárítón vagy egyéb más műanyagon nem tudnak vastagságot mérni. Ami a sárvédőt illeti, szerintem jobb ha megcsinálod, mert ha sokáig marad úgy, elkezd rozsdásodni.
Kavicsfelverődés: Nekem le van fóliázva az eleje speciális, kavicsfelverődés elleni fóliával. Iszonyat jó, egyetlen felverődés sincs rajta. Az összes előző autóm tele volt vele, ez meg teljesen megóvja, javaslom mindenkinek.
hát igen, sajnos ez így van. Itt dől meg az az ostoba "urban legend", hogy a benzinesbe csak tankolni kell, soha semmi baja, viszont 2x annyit fogyaszt mint a dízel..:) ezt a mai napig tolják sokan:))) én is az ömv re járok csak, nem volt eddig semmi gondom vele.
Az én gépem fényezőnél van éppen, volt nekem is pár kavicsfelverődés, már szóltram is AtiTDI nek, hogy kellene majd javító szett, de rá egy napra sikerült meghúznom a bal első sárvédőt a kerékívnél kicsit + volt még egy hátsó lökhárító meghúzásom ajándékba valami kedves idegentől (szerencsére csak a műanyag) és úgy voltam vele, csak azzal nem foglalkozom, de a kettő együtt már zavart... így ment a fényezőhöz aki megcsinál minden kis hibát...
csináltam fényképet, hogy eladásnál ha valakinek full gyári fényezés fétise van, lássa hogy nem ropira volt törve és lakatolva azért...
Van aki azt tanácsolta, ne csináltassam meg mert akkor ott esetleg más lesz a réteg, de szerintem meg pont attól (is) vagyok igényes, rendes tulaja, hogy szépen meg van csinálva..
Sajnos ez van , érzékenyebb a rossz minőségű üzemanyagra, plána ha azt nézzük évröl évre nőnek a követelmények , nagyobb teljesítmény , kedvezöbb fogyasztás , szóval magas a mérce az autógyártásban a versenybenmaradás érdekében.. Ez pedig azt idéző elő hogy az előzőnél jobbat kell csinálni ami sajnos úgy néz ki hogy a tartósság rovására is megy , pláne ha azt nézzük hogy a gyáraknak nem csak az új autó eladásából kell megéniük hanem az alkatrészeladásból is különben "éhenhalnának"...
Az Ijentorok esetében pláne a hazai kitűnő minőségű üzemanyag fel is gyorsitja ezt a folyamatot...
Talán még az OMV ami megbízható , azt még a szomszédból hozzák Schwehatról ..
"szóval az a meglepetés nálad is előfordulhat."
Most lett bevizsgálva márkaszervízben, gariba 1db-t cseréltek , remélem egy darabig nem lesz gondom vele...
pláne hogy most vettem lassan 1 éve , eddig 5000km-t raktam bele, szóvál nálam nem pörög bele a km :)
Ennyire mélyen nem mentem bele) Azért egy évben a mi műhelyünkben is megfordul néhány telifény szóval egy alapos falcolás után csak nekimernék esni ennek a takonynak is :) Az a negyvenötezer amúgy szlovákiában csak 27E és nem hinném hogy 10 kiló kéne rá pláne ha higítható és itt jön az amit még youtubeon sem láttam festékszórópisztollyal fújni. Nem biztos hogy kifújná, mindenhol ilyen teleshoppos szarral mutatják.
Az enyémen is van kavicsfelverődés, majd ha kész lesz meglátom, hogy mennyire látszik meg, én eddig amiket láttam autókat közelről nem látszott, de lehet ha 20cm-ről néztem volna akkor már látszott volna! Az egyik ismerősömnek plastidippel van átfújva az e90-es és 300ezerért csinálták:)! Otthon meg szerintem nem ajánlatos fújkálni, ha nem vagy profi mert csak csomagolod a cuccot! Amúgy meg kétlem, hogy 40ezerből kijönne 1 autóra, mivel elég sok rétegben kell felvinni és nem olcsó! http://www.plastidip.de/hu/termekek/plasti-dip-folyekony-gumi/ itt vannak árak, 3000g ebből a cuccból 45ezer Ft, az meg 1 autóra édes kevés:). 1 példát mondok egy 18-as felnire azt mondták, hogy 4 flakon spray kell(1 flakon 311gramm), kivétel ha nem nagyon széles a felni, mert akkor több kell! Persze egy autót nem sprayvel kell fújkálni, mert lehet kapni vödörben is amit festékszóróba kell tölteni, de ha 4db 18-as felnire 1200 gramm kell, akkor egy autóra minimum kell vagy 10000gramm! Ha azt nézed 3000g 45ezer, akkor 150ezer Ft értékben kell plastidipet venned, amennyiben elég rá 10000g, ha nem akkor még több:)!
Nem, E90 fóliáztat ott meglátszik a kavics, ez a sprés mivel folyékony belemegy a kavicskráterbe és kisimul a felület) Mondom elvetemült cucc. Ráadásul 40ezer plusz higító plusz alapozó egy autónyi.
Nem gittelik ki! Csak is fényezett felületet lehet fóliázni, mert a gittre tapad rá a fólia és lehet felrakás után 1 órával leválik a gitt felső rétegével együtt:)! Ha kavicsos a lökhárító az nem gond, viszont, hogy mennyire látszanak meg rajta a nyomok fóliázás után a fólián azt nem tudom.Elég sok átfóliázott autót láttam már közelről azokon nem vettem észre és nem hiszem, hogy ne lett volna rajta kavicsfelverődés, szerintem olyan autó nincs is, amelyiknek a lökhárítóján, motorháztetején ne lenne kavicsfelverődés, kivétel a 0km-es autókon:)!