Keresés

Részletes keresés

takacs666 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 6008
Látom megy a vita ezerrel hogy mi a különbség a biztositoberendezések között.
Hát akkor én tisztázom egy hivatalos iratból.Tessék tanulni:)

D55 biztositoberendezés

A MÁV legszélesebb körben alkalmazott jelfogófüggéses,vonatvágányutas rendszerü biztositoberendezése.Az ujabb épitésü berendezéseknél már az állomási vágányok jelfeladása is megoldott.Jellegzetes kezelési módja a vágányutak két fázisu felépitése:
Az első fázisban a kezdő és a célpont kijelölésére megtörténik a vágányut beállitása és az első lezárása,de ekkor még a jelző megállj állásban marad.Ilyen állapotban a tolatási mozgásokat lehet lebonyolitani.(Nem lezárt vágányúton de lezárt váltokon keresztül)A kezelés második fázisa a jelző vezérlése,amikor a foglaltság vizsgálata után megtörténik a jelző szabadra állitása.A vágányút feloldása a vonat behaladásának ütemében váltónként történik meg.

D67 biztositoberendezés

Szélesebb körben nem terjedt el, a D55-höz hasonlo berendezés,de lehet állitani a tolató vágányutakat.itt jelent meg a vágányút visszavonás,ami a közelitési szakasz foglaltságátol teszi függővé a feloldás módját.Szabad közelitési szakasz esetén van lehetőség az azonnali oldásra

D70 biztositóberendezés

Fővonali nagy állomások tolató vágányutas nyomvonalterves rendszertechnikáju berendezés tipus.Önmüködő térköz-vonali sorompó-távvezérlés csatlakoztatásra már rendszerszinten elő van készitve.A tolatóvágányutas tulajdonság azt jelenti hogy nem csak a közlekedő vonat számára biztosit jelzővel fedezett és biztositott(lezárt és folyamatosan ellenőrzött)vágányutat hanem a tolatási mozgások számára is,egyszerre többet is kezelhet.Nagyobb állomásokon alkalmazzák


BME forrás
skanderson Creative Commons License 2008.04.03 0 0 6007

Sziasztok!
Tisztázásként:
A Metró biztosítóberendezése az M2 és M3 vonalon is TM jelfogós egységekből felépített nyomvonalterves berendezés.
Metró D 67-nek nevezik (1967-ben a metró beruházás részeként vásárolták meg az Integra Spur-plan berendezését, amit később a MÁV-os igényekhez igazítva D70-ként rendszeresítettek és építettek meg először Dunakeszin), a MÁV D70-hez hasonló, nyilván minusz térköz csatlakozás, minusz sorompó, plusz autóstop vezérlés. Van a nyomokban is specialitás, ill. eltérés.
Az M2 vonal Deák állomáson iker sávokból felépített M72 rész is üzemel (egyszerűsített térközi spur berendezés a Deák - Stadionok közti részre).
Az M3 berendezése az AVR miatt némileg különbözik (szig.sín vevő, szabad fény ellenőrző, váltó vezérek).
Azt nem tudom, hogy a MÁV-nál mit neveznek D67-nek.
Ha metrós ügyben van még kérdés, szívesen válaszolok.
aruzsi Creative Commons License 2008.04.03 0 0 6006
Ahhoz mindkettőt nagyon kéne ismerni.
Én meg mindkettőt igen felületesen ismerem.
Előzmény: CKD Kombinát (6000)
Infós Creative Commons License 2008.04.03 0 0 6005
Egyezik a véleményünk.

Tulképp elektronok keringenek ebben is, abban is, és a D55 alapáramkör szinten ismeri a félvezetőket, szal akár elektronikus is lehet. :-)
Előzmény: aruzsi (6004)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.03 0 0 6004
Hát akkor ezek alapján nyugodtan nevezzük Siemens-Halske ELECTRA2 SIMIS D55-nek.
A név tényleg nem számít.

Ettől még nálunk a 2 db. D70V az nem D70, de nem is D67 és nem D55.
Sőt a monori volt D64-se D67, mert teljesen más berendezés, hona D55 kinézetű a pultja.

Persze a név az egy dolog. Ha valaki ilyen szinten keveri a rendszereket, akkor pl. a cikkben "teljesen" hibátlan (?) a metrós "D67" eletronikus b.b. megnevezése.

Ez az én véleményem.
Előzmény: Infós (6003)
Infós Creative Commons License 2008.04.02 0 0 6003
Ha én felhívom Baját és veszek egy állomásnyi TM jelfogókat tartalmazó jelfogóegységet, meg olyan dominókockákat, amiben világítós gombok vannak, és ezek et összerakom, kérek rá a hatóságtól mindenféle papírokat, attól az még nem D70 lesz, hanem ha úgy akarom, akkor D08. Vagy nem? :-)
De akár Infósbiztber is, hiába "olyan, mintha". :-)

Szerintem az üzemeltetőtől függ, hogy minek nevezi. :)

Mondom: ha odaültetsz egy nagyvasúti biztberes vagy akár csak egy forgalmászt, jó eséllyel el fog boldogulni, de lesz olyan áramkör, olyan kezelés, ami eltér az általa megszokottól. És ez túlmutat a vágányhálózatból adódó helyi sajátosságokon. Tulképp más a verziószáma. :))
Előzmény: aruzsi (5997)
Infós Creative Commons License 2008.04.02 0 0 6002
"Az elképzelhető hogy a »vonali« része 70-es elemekből épül fel, a járműtelep pedig 67-ből?"

Erősen kétlem. A térközjelzők vissza vannak jelentve a szolgálati helyekre és van egyéni gombjuk is. Biztber. szempontból állomási jelzőként működnek (csak ugye a következő térközjelzőig nincs váltó). Mondom: a nyomáramkörök, jelfogók változtak, a művi oldás is más, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy az egységek nagy része az eltérő nyomok miatt nem működne, nem úgy működne. (Pl. sok a nagyvasútnál sorompóegységen használt jellegszín (asszem fekete-sárga), noha a metrónál nincs is szintbeli vasúti átjáró. Nyilván másra használják azt a jellegszínt. Ami szerintem lehet: avr vagy autostop vezérlése.
Előzmény: Tamasch (5998)
Infós Creative Commons License 2008.04.02 0 0 6001
Akkor leírom újra, hogy a nagyvasúti D67 az nem egyenlő a bkv-s D67-tel. :))))
Tessen már megérteni, hogy éppen ezért hívja pár ember a héves, metrós biztosítóberendezést D70-nek, mert szinte ugyanaz, mint a nagyvasúton található D70. A különbség, hogy három évvel idősebb. De talán ez 2008-ban már nem is annyira nagy probléma. :)


"Valakinek erről a vonalról jelfogóban készült képe?"
Valami Ganz újságban talán. ganzdata.hu? :)

"D70 nyomvonalterves, a D67 talán még nem (én D55 továbbfejlesztésének tekintem a D67-et, bár még mindig nem láttam közelről)."
Szentendre. Az sztem erősen D70 benyomását kelti. :-)

"A gombok világítósak. D67-nél én úgy tudom, nem. Kerülő fehér gyűrűs, világítós. D67 tudott tárolást? Ha jól tudom nem."
Szentendre, Fehér út, Kőér utca és augusztusig tudta Batthyány tér, Aquincum elág. és Békásmegyer is. Ezek mind tudták, tudják. :-))))
Előzmény: aruzsi (5992)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.04.02 0 0 6000
Ilyen szempontból összehasonlíthatnánk a ceglédi Siemenst is az Elektrával!Kíváncsi lennék rá...
Előzmény: aruzsi (5993)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5999
Az örsi verkli a géptelepen D67 volt.
A fővonal viszont tudtommal D70! Sőt biztos, mert mentek már ki FC-s kollégák kisegíteni és vittek FC-s egységet is (hogy tudták-e használni, nem tudom).
Előzmény: Tamasch (5998)
Tamasch Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5998

A fehér úti berendezés kezelőkészülékéről van egy ábrám. "D67, D70 rendszerű állomási biztosítóberendezés kezelőkészüléke" van aláírva.

 

Az elképzelhető hogy a "vonali" része 70-es elemekből épül fel, a járműtelep pedig 67-ből?

Előzmény: aruzsi (5997)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5997
Ez már így is D70 nekem, bár "ráfordulva" az egységekre méginkább kiderülne.
Előzmény: Törölt nick (5995)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5996
Hiper modern áramkör...
Előzmény: aruzsi (5994)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5995
Nekem van netről leszedett képem:
Előzmény: aruzsi (5992)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5994
Ja és még egy, bár ez inkább csak furcsa a számomra:
Villogó fényt a fény áramkörének szaggatásával valósítja meg. Klattyog fény bekacsoló jf. a jelző kártyán. Semmi elektronika, villogtató, termoblinker ...
Előzmény: aruzsi (5993)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5993
Dinamikus jelzésikép, tolatóra hívó egy kezeléssel.
Kb. ez a kettő ragadt meg bennem a tárolás hiányán kívül, amiből a tárolást az AKF elfedett.
Ja és a térköz kezelése is olyan "osztrákos" (előblokkolás, KiZ máshogy működése).

Hozzátenném, hogy ugatom csak az ELECTRA-t, bár voltam tanfolyamon, sőt le is vizsgáztam belőle.
Előzmény: Törölt nick (5991)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5992
"Van, aki a bkv-s verziót D67-nek, van, aki D70-nek hívja.
Ma jött meg az új PC World újságom, benne a BKV közlekedés irányításáról egy cikk.
Ebben Integra 67-nek írják az "elektronikus biztosítóberendezést" a 3-as vonali metrónál. Ez eddig egy dolog, hogy ugye elektrodinamikus szerencsétlenkém, de nem ezért írok, hanem azért mert van egy képecske is róla!

A kép alapján ez sima D70, ahogy már gyanítottam is.
Hogy miért? A gombok világítósak. D67-nél én úgy tudom, nem. Kerülő fehér gyűrűs, világítós. D67 tudott tárolást? Ha jól tudom nem.
A metrós D67 XJ jelfogókból épült fel? Mert a vasutas igen.
D70 nyomvonalterves, a D67 talán még nem (én D55 továbbfejlesztésének tekintem a D67-et, bár még mindig nem láttam közelről).

Szóval folytatnám a ki mit tudot a metrós D67 kontra D70-ről. Amiben biztos vagyok, hogy a Határút az D70, ahogy már írtam.

Valakinek erről a vonalról jelfogóban készült képe?

Vagy kutassam a kollégáimat és érdeklődjek Tőlük? Van pár, aki vagy ott dolgozik már, vagy ott dolgozott. Én csak egyetlen éjszakát voltam a Határúton.
Előzmény: Infós (5848)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5991
Miből még? Engem érdekelne. ;-)
Előzmény: aruzsi (5990)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5990
Ebből a szempontból igen. (másból is, de hagyjuk ...)
Előzmény: CKD Kombinát (5988)
Infós Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5989
Tőlem hívhatod másnak is, akár útátjárófedező áthaladási főjelzőnek. A lényeg, hogy a vezér tudja, hogy milyen jelzés van a közút felé. :)
Előzmény: CKD Kombinát (5987)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5988
Nagyjából felfogtam. Szóval akkor a hiper szuper Elektránk bénább lesz a D70-nél...:S
Előzmény: aruzsi (5961)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5987

Üdvözölném, ha a nagyvasútnál legalább törekvést látnék rá, hogy minél több nyílt vonali útátjárónál fedezőjelzővel védjék meg a biztos áthaladást.

De egy erdőszéli földutas átjáróra szerintem nem éri meg ennyit költeni. Forgalmát tekintve még biztosítani se szükséges, bőven elég lenne egy andráskereszt.

 

A térközös vonalakon meg pl. az előző térközjelző fedezhetné az átjárót...

Előzmény: Infós (5955)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5986
...a forgalomhátráltató személynek meg vetődnie kellene a gombokra, minimális vágányút felépülési idő mellett.
Ezen kívül ott a váltó beállási ideje (3-4s), a jelfogók működési ideje, valamint a 2 kezelési fázisból adódó idő.
A piros->80 azonnali átmenetnek 0% a valószínűsége Érd-elágazásban.
Előzmény: Vendégsín (5985)
Vendégsín Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5985

Ha mindezek a dolgok baromi gyorsan lezajlanak, akkor nem biztos, hogy lesz sárga, hanem akár elképzelhető, hogy vörös után már csak a 80-at látom rövid hatásszünet után.

 

A sárga kihagyása - a rövid periódus, és az ebből következő rövid kiértékelési idő miatt - elég nehezen elképzelhető, még akkor is, ha az ütemezés indulásával járó 6 másodperc késleltetést hozzá tesszük. Ehhez legalább az első váltón túlra, figyelembe véve a minimum 100 m hosszú megálljra ejtő szakaszt is, az első vonatnak több, mint 25 m/s, azaz 88 km/h sebességgel kellene haladnia, a forgalomhátráltató személynek meg vetődnie kellene a gombokra, minimális vágányút felépülési idő mellett.  

Előzmény: GyöBzs (5978)
aruzsi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5984
Én pedig GV-vel kapcsolatban hallottam, hogy csak mindenféle kerülő megoldásokkal (pl. KÖFE) tudná megvalósítani a tárolást.
Külföldön is külső vonatszám követő berendezéssel/alkalmazással tudja a vonatszámokat, amiből már lehet automata funkciókat származtatni, aminek egyik speciális megvalósítása a vágányút tárolása.
Persze egy "primitív" D70-nek erre nincs szüksége és tolatásnál nincs is vonatszám, legtöbbször.
Előzmény: Zénóka23 (5983)
Zénóka23 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 5983
Márpedig az E2-nek tudnia kell majd. Bécsben már müködik.
(legalábbis a HÉVre való szoftvert már látták a kollégák)
Előzmény: aruzsi (5962)
GARFIELD Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5982
De vitatkzonék a megállapításoddal, attól MARAD függőleges, hogy jól építették meg az alapot, nem jó alapozással is lehet függőleges, csak legfejebb egy erőteljesebb szellő után picit belóg az ürszelvénybe, ami azért képes elrontani a mozdonyvezető napját, aki találkozik vele.... :)
Előzmény: Vendégsín (5969)
GARFIELD Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5981
Köszi a kimerítő, szakmailag is mindenben megfelelő és tökéletes választ :)
Nem lehet, hogy szubdurális hematómája is volt? :)
Előzmény: Vendégsín (5969)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5980
Köszi, fiúk!
aruzsi Creative Commons License 2008.04.01 0 0 5979
Nem, de vonat nélkül is lehet jeltelen szakasz és ennek elmúltával jöhet 4-es ütem is.
De ha mindig az elméti ideális esetből indulink ki, akkor úgy szokott lenni.
Előzmény: Törölt nick (5974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!