"Komolyan szomurú olvasni amit itt felniméret ügyben összevitáztok!
Akinek szeme van, az látja hogy az E90-91-92 -re sokkal szebb a 17-es és még szebb rá a 18-as felni, mint mondjuk egy 16-os! Ennek nincs köze a lovasszekér hatáshoz, az valahol 20-nál vagy a fölött kezdődik erre a kasznira"
:-))
Rendkívül örülök, hogy van aki ízlés kérdésben ilyen határozott tud lenni! 5% pontossággal meg tudja mondani mi a szép és mi a nem. Gratula!
Sajnos én nem ilyen vagyok! Nekem a szépség nem numerizálható ennyire. Például ezek a ballonos kerekek nagyon tetszenek nekem:
Másrészt a saját autómat ritkán látom kívülről. Ki és beszállás körül pár másodpercig. Most arra költsem a pénzemet, hogy az utcán arra sétáló nagyfelnimániásoknak esztétikai örömet okozzak? Ennyit nem ér nekem a közboldogság! Elnézéseteket kérem, de én bizony 16" felnivel fogok továbbra is járni és nem lesz lelkiismeretfurdalásom, mert tartom ezt eszétikai környezetszennyezésnek. Pedig van szemem! Kettő is.
2 héten belül tudok adni nagyon jó gázolaj rendszer tisztítót
ez egy szabadalommal védet anyag egyedül alló a világon
"High Concentrate PEA is a fuel additive blended from the latest high-strength polyetheramines that quickly and safely remove gum, varnish and carbon deposits from the fuel system and engine. An added patent-protected combustion modifier then maximizes combustion performance to help remove post combustion hydrocarbon build-up whilst rapidly reducing harmful exhaust emissions.
quickly restores lost engine performance and fuel economy in addition to unique properties that help protect surfaces from further deposit build-up. Molecule by molecule deposits are safely removed from intake valves and piston tops thus improving combustion efficiency and reducing the propensity for pre-ignition.
is suitable for all diesel and 4-cycle gasoline engines, including ethanol blended fuels and biofuels. AR6400 is not suitable for 2-cycle engines.
contains the highest safe amount of PEA and accompanying chemistry to safely move deposits."
Igazad van, sőt ha ránézel akkor még a kézírás is ugyanaz, de remélem azért ennek a BMW rendszerében utána lehet nézni, hogy mikor volt ott, és miért, vagy nem adnak ki ilyet alvázszám alapján?
Komolyan szomurú olvasni amit itt felniméret ügyben összevitáztok!
Akinek szeme van, az látja hogy az E90-91-92 -re sokkal szebb a 17-es és még szebb rá a 18-as felni, mint mondjuk egy 16-os! Ennek nincs köze a lovasszekér hatáshoz, az valahol 20-nál vagy a fölött kezdődik erre a kasznira, illetve nem hiszem hogy bármelyikünk is a "tinidisco" feeleng miatt rakna rá 18-as felnit, mert abból már szerintem mind kinőttünk. Egyszerűen csak szebb a kocsi 18-as felnin, jobban esik nekem is ha ránézek.
Az meg hogy kátyú-felni találkozik, pontosabban ekkora számban, az csak az országunk szegénységi bizonyítványa. Lehet hogy most egyeseknek újat mondok, de ez ami itt van nem normális, átmegyek 20km-t Ausztriába, és láss csodát jók az utak, de ha elindulok Győrnek akkor sajnálom a kocsit mág a 16-os táli kerekekkel is.
Jahhh, és egy jó futómű sokat számít ebben is, mert ha jó futómű van a gép alatt akkor a nagyobb felnivel is elég jól elnyeli az úthibákat, én pl. meg merem kockáztatni hogy a mostani szettem, ilyen szempontból jobb mint az M-es futómű.
Ártani tuti nem árt, de hogy használ-e ki tudja. Én néha szoktam használni, gondom sosem volt belőle, talán még előnyei is vannak, de nem tudom. Ha belerakod a kocsiba szerintem nem ártassz vele max javítassz.
Ha neked a traktor gumi tetszik , akkor járjál azzal , menj a szántásba éld ki magad ott... :) Mi maradunk az autópálya feelingnél , nekünk ez a hobbynk , és ha erre akarunk költeni, akkor erre költünk.. mert nekünk ez tetszik , és ezt tiszteletben kell tartani :)
A kátyúkal kapcsolatban sajnos nincs igazad ,,, manapságg van több,, sajnos az utóbbi években kevésbé javitják az utakat , mondhatni már kaotikus állapotok kezdenek kialakulni,, az utak elhasználodtak és abból a rengeteg befizetett adóból már sajnos nem telik a magyar államnak a felújításra... kezdünk ott tartani mint románia és ukrajna.. pedig régen nem így volt , pláne a 165/80/13 kerekek idejében , nem is tudom milyen kocsira szereltek anno olyat,, de talán az E21 cápa BMW-n is nagyobik gumik voltak gyárilag :)
Én már több mint húsz éve vezetek , 15 éve nemzetközizek , európát már jobban ismerem mint a tenyeremet... ahogy hazaérek az utóbbi években mindig jobban és jobban elszörnyülködök a magyar utak állapotán , egyszerüen nem javitják őket,, évről évre csak romlik a minősége..
És nem nekünk kellene ehhez alkalmazkodni , hanem egyszerüen rendbe kellene tenni őket , ami nem a mi feladatunk , de a mi adóba befizetett pénzünkböl kellene megvalósitani !!
Ha ez így lenne akkor nem lenne semmi gond és nem kéne a rosszindulatú kommentjeidet halgatni ! :(
u.i. : Németországban a felnijavítok szinte éhenhalnak :) annyira nincs munkájuk , nálunk meg nem győzik a rengeteg javitást :(
Én is cáfolnék, mert vezettem azt az F10-et.:)) Komfortban nagyon puha a futómű, az apróbb egyenetlenségeket ki tudja simítani, de egy nagyobb döccenőnél csúnyán felüt. Mindez az RFT guminak köszönhető. Ugyanilyen volt az e92 is RFT-vel, azért szedtem le róla. A 19es sima gumival feszes volt, de nem ütött-vert.
na ezt nem tudtam :) azt hittem már a 25I-D is akkor a fék mint a 30D vagy 30I-n :)
Én most hétvégén voltam a mátárban,19-es felni+ M futómű jó volt :D kb 20-30-al mentem,de kibírtam :D haveromnak 17-es felnije van ő is ugyan úgy jött utánam,még volt,hogy lassabban is.....
Nekem már a 17" is sok, ez volt az egyik ok, hogy "csak" 325i-t vettem.
Elhiszem, hogy vannak emberek, akiknek a nagy felni tetszik, de vannak akiknek nem. Például nekem sem, feleségemnek sem. Csúnya "fakerék" kinézete van, kényelmetlen, vigyázni kell vele, drága a gumi rá. Előny? Picit közvetlenebb kormányreakció.
"Nem kellene osszekeverni sz okot az okozattal ,a katyu a baj nem felnimeret."
:-) Az út adottság. Ahhoz épp úgy alkalmazkodni kell, mint a gravitációhoz.
A hétvégén sokat autóztam és bizony a Kisalföldön van pár tragikus útszakasz. Útjavításhoz nem értek, arra kellett mennem, nem akarom tönkretenni az autót, felnit, gumit, akkor egyetlen választás a "ballonosabb" gumi. Számomra észlelhető hátrányát nem látom.
ezt megcáfolnám,az F10-esünk,19-es M-es felni van RFT gumikkal Dinamic Drive futóművel és megsem lehet érezni ha belemész egy kátyúba ;) olyan mint egy hajó...a 3-as BMWvel M-es futóművel 19-es felnikkel már más a helyzet :D ott megérzem,de valamit valamiért,én sem azért csinálom,hogy a tinidsico előtt megnézzék,azért mert nekem így tetszik és jól esik az elismerés mikor valaki azt mondja,hogy ez igen,ez tényleg szép és nem mindennapos.....
Autovasarlas elott allok TTS,e60 535 vagy e92 335i.
Tudna nekem valaki erdemleges infoval szolgalni a335i rol?mi az amire figyelni kell? Mennyire tartos ez a motor?80ezer kilometer van a kinezett autoban leellenorizve. Xi valtozat automataval. Svajcban elek itt veszem az autot is csak markaszervuzben jart eddig.
Koszi a valaszokat
A tinidiscos gondolathoz,az olyan BMWkre amik nem a lakoparkok sztarjainak keszultek nem megy ra mas csak 17+ ,az meg aztan teljesen mindegy ,hogy /45 vagy /40 .
Nem kellene osszekeverni sz okot az okozattal ,a katyu a baj nem felnimeret.
Nem tudom, te mikor kezdted az autózást, én akkor, mikor még 13" kerék volt az általános, 165/80 gumival.
Akkoriban valahogy nem volt ekkora problémakör a kátyú, mint manapság, pedig volt szép számmal :))
Ezek a 18+ felnik legjobb példái az értelmetlen divatnak :)) de mindenki úgy vereti szét a futóművét-felnijét ahogy akarja, rázathatja magát a 10M+ Ft-os autójában (aminél egy Lada kényelmesebb) és nyugtathatja magát, hogy milyen szép és sportos.
Ui: ha szántásban kell menni, akkor sajna a traktor a megfelelő eszköz :(
Azért egy kb. 8 cm mély kátyú nagyobb stressz egy 8 cm magas guminak, mint egy 12 cm magasnak... azon is el lehet gondolkodni, hogy a felni mely esetben sérül könnyebben...
Szerencsére a 8 cm kátyú azért nem mindennapos, de egy 3-4 centis is betesz egy /35-nek, a normál gumi meg kibírja.
De ez pont, mint a nőknél... a szépség sok pénzbe kerül :))
Értem mire gondolsz, arra hogy kisebb felnivel ballonosabb gumival könnyebben túlélhető a kátyú , de nem minden esetben... Szélesebb gumival viszont több esélyed van hogy átsiklik a kátyú felett persze ha nem olyan nagy...