Tegnap bekapcsoltam az állófűtésemet, kb 15 percig ment is rendesen, majd leállát. Újraindítottam, akkor megint ment. Úgy kapcsoltam be, hogy nem programra induljon, hanem állandóan menjem.
Lehet, hogy ha kicsit merültebb az akksi akkor leáll?
Nem tudtam még megnézni, hogy milyen típusú, mert a 4,2-es motor teljesen kitölti a motorteret, és a 18-as keréktől pedig nem látok a kályhára. De elmegyek vele szervízbe, és csápos emelőről alánézünk.
2: Ha csak szoftveresen avatkozunk be hogy tudják bekapcsolni kézzel is a fűtést akkor Rookeicoupé példáján kívűl még jó pár bmw-st fel tudnék sorakoztatni itt hogy elmondja NEM tudja ugyanaz mint a "hivatalos" állófűtés, ahhoz még kell mégegy keringető, és pár csövecske. (Ha az autó megrendelőlapján a tulaj bejelöli az állófűtést akkor ezek belekerülnek gyárilag, ha meg nem akkor csak kieg fűtésként segíti motor bemelegedését csak járás közben.) Hidd el nem ugyanaz a hatásfok, attól független hogy a kályha az ugyanaz valóban.
1. a kieg fűtés CSAK akkor működik, ha az autó motorja is jár.
2. a kieg fűtésből átalakított állófűtés pedig tudja a kieg. fűtés motorjárással összekötött tulajdonságát és még teljesértékűállófűtésként is működik, amit programozhatsz, távirányíthatsz, felhívhatsz!
3. Az utólagos állófűtés pedig ugyanaz, mint a gyári. Esetleg a távirányítóban benne van a béemvé vagy audi jel és mondjuk a fed.komputerről tudod programozni.
Azé ne nagyon dezinformáljuk itt a kollégákat, ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, ha lehet:-)
Szerintem a kigeészítő fűtésként benne lévő kályhák eléggé lefojtva kevés üzemanyaggal mennek. Épp ma próbáltam hogy kicsit túlhajtva tud ám dörögni az a kis kályha, simán elhiszem hogy -10 ben is 30 perc után le kell olvadnia a szélvédőnek. A kis keringető szivattyú csak azért van rajta hogy nehogy megforjon benne a víz, ezen kívűl hogy az egész motorban kellően cirkuláljon a víz feltétlen kell mégegy keringető motorka a rendszerbe. Szóval a kieg fűtésből felprogizott állófűtés korántsem egyanaz mint a megrendelt állófűtés. (irreális vagyonokért)
köss 2-t 2-t sorba, és akkor negyed teljesítményen egyenletesebben füthetsz vele. tovább is tart. azért az izzítógyertyat nem folyamatos üzemre tervezték.
ilyen van a vw-ekben is, 4 darab közönséges dízel izzitógyertya. Ha egy ilyet beteszel a reduktorod elé a vizkörbe és a motor járása közben küldesz rá 12v-ot akkor eléred amire gondolsz. Elég nagy áram felvétele van, és túl koncentráltan adja le a hőt, ezért fontos hogy keringjen ott a víz rendesen. Hasonlóra gondoltam énis lpg-s korszakomban, valami elektromos reduktor fűtés míg hideg a hűtővíz....stb stb.
Igen közben kiderítettem semmi baja a szivattyúmnak. Minap kivettem az egész hóbelebancot, szétszedtem kitakarítottam, a szivattyúhoz összeütöttem egy megfelelő négyszögjelet produkáló elektronikát, és láss csodát elinditva az izzitást majd a fuvató motort és a szivattyút ahogy kell beindul, izzitást lekapcsolása után is szépen morogva ahogy kell működik kint a földön :-) És elég jól eltalálltam az üzemanyag adagolás mennyiségét mert füst nélkül szép hanggal fűt ahogy kell.
Szóval valami vezérlés baja van, de hát a bmw egy érdekes álatfaj igen :-(
Aztán belelkesedve elővettem sufniból egy régebbi kályhámat (pont olyan mint Vojnó-é és minimum 5 éve meg sem moccant) és hasonló módszerrel azis pöcc-röff indult, valamibe majd beépítem mert most nagyon teccik ez a dolog :-)
Kendtomi
no, feladat adott, ha megmondom hogy mennyi ideig akarok izzitani, mikor induljon a fuvató, leálláskor szellőztessen, stb stb akkor tervezel hozzá valami vezérlést? Első körben kéne egy potival szabályozható négyszögjel generátor.
Vojno
Ha gondolod itt ez a működö kályha, próbálkozhatunk alkatrész csereberével a tiedbe hogy kiszűrjük a hibát.
Nincsen neked képed róla, hogy hogyan kell kinéznie? Van ugye robbantott rajzom, amit lent be is raktam, de a kibányászott kályhán nem teljesen ismerem fel a dolgokat! Csinálok a hétvégén képeket róla! Ezt a ráolvavást szeretném elvégezni magam! Szépbombázom alkotóó elemeire, kitisztítom és mehet össze. Uána megpróbálom elindítani! Próbapad, víz + radiátor! Azt nem tudod ha le kellene mondanom róla mivel lehetne helyettesíteni? Gondolok itt én arra hogy a meglévő órával vezérelhető maradjon!?!
Mindent, a műszaki dolgokat kivéve, bár az is érdekel:-) Kályhát viszont nem javítok, bár arra is volt már példa:-)
Az égőkosárral kapcsolatban félreinformátalak. Bocsi.
Szal a 4700 az egy párológtatókészlet, amiben tömítések is vannak.
Azután jön egy ú.n. égőcső, ami tizenvalahányezer.
Amondó vagyok, nézesd meg és olvasson rá egy szakértő, hogy mi kell hozzá.
Addig felesleges agyalni, hogy drága vagy nem. Ha tudod, mennyit kellene rákölteni, akkor tudsz normálisan kalkulálni.
A 46-osok egyébként olyan 5-6 éves korukig teljesen megbízhatóak voltak. De ez sem jelenti azt, hogy utána mindegyik tönkre megy. Ez egy viszonylag régi kályha már. Ezeket váltotta le a Thermo Top.
Wazzeg! Mit is csinálsz te pontosan? :o))) Jól éreztem (olvastam), hogy tőled kell kérdezzek és nem a szervízzel. Az árak nem vészesek, ha azt veszem, hogy nem biztos hogy kell és kb. fele annyi mint amit a bmw ír! Az égőkosár az a 28-s komplett? Esetleg tapasztalat a kályhával?
Beszéltem a szervízzel és összefoglalva a "felejtős" jelzőt használta! Kafa! Nincs hozzá semmi alkatrészük, az is csak nehezen, vagy horor áron! :(
Gondolkoztam azon, hogy egy modernebb típusra cserélni, de ott meg az aggályom, hogy hogyan lehet a BCIV-hez illeszteni? Nem akarok utolagos nem beleillő tákolmányt! :(
Köszi! Tudok cikkszámot is de csak a bmw-st! :o) Esetleg van hozzá valami írásos anyagod is, ill. hozzáférsz ilyenhez? Küldtem mailt a webasto szervíznek, de gyanítom nem jó a mail cím, vagy gyanús ahogyan kérdeztem! :oD
Konkrétan az hogy mit kell átnézni egy rég (kb1 éve) nem működött ilyen kályhán? Lehetne veled akár magánban? Alkatrészekről van fogalmam (bmw-nél) horror, csak érdekelne mik a lehetőségek ezen kívül? Tudom alapból keringető + üzemanyag pumpa szokott meghalni, pláne hosszú kihagyás után! A mellékelt képen a 6 os keté van repedve! kb.: 11kFt
Én vonatos páyafutásom alatt foglalkoztam kieg+állófűtéssel, de az nagyob volt,(talán Ebaschpecher-nek írják) magát a kályhát alvállalkozó javította, mi csak a hibát határoltuk be! Nagyon kis frankó szerkezet, legalább is műszakilag! A Webastovl viszont semmi kapcsolatom nincs, sajna! A működését leirva hanyadik hozzászólás?