Milyen bizonyíték kéne? A buszok át lettek építve balkormányosra, a 258-as típusjelzés pedig nem felelt meg, mert nem volt itthon bevezetve, így hát 256-osokként adták el őket itthon.
Mármint melyik? Az, hogy rohadt sok van, azért zavar, mert másik rohadt sok áll vázra bontva. Azokat kellene befejezni, nem egy újaknak nekiállni. (na, meg közben pusztulnak a különleges kocsik (60/601/602, FAÜ, etc.) Az, hogy a BKVs miért zavar, úgy gondolom nem szorul magyarázatra.
Csak káprázott a szemem, vagy ma a reptérnél a D porta magasságában tényleg egy sötétkék 200-ast láttam kikandikálni az egyik hangárból, vagy tudom is én miből?
A HBweb.huA legalapvetőbb tömegközlekedési paradicsom, afféle on-line tömegközlekedős kánaán ki tudja már mióta. Jó, persze, van olyan jármű, ami azon sincs fent, de az ilyen járművek soha nem is léteztek.
Régóta vesztegelnek már ezek a 286-osok ezen a kanadai roncstelepen, de úgy tűnik, hogy - szerencsére - nem akarják elbontani őket, még mindig van vagy 10, többé-kevésbé ép állapotban.
Ő is csak akkor kezdett el fotózni, amikor mások már régóta űzték az ipart, szóval a képek nagy része jó eséllyel máshol is megtalálható a neten. Szóval ez a lista 10-15 perc alatt a töredékére redukálható ;)
Eredeti MAN D2156-os motor van benne. A mostani műanyag sz@rokhoz képest -amik a legkissebb egyenetlenségen is úgy pattognak mint kecskeszar a deszkán- úgy ringatott a rugózása a gyümölcsös dűlőútjain mintha hajó lenne.
Érdemes lenne kibérelni ezt a járművet ha odaadnák egy nosztalgia körútra.
Rendszám: BCG-666 Gyártmány: IKARUS Típus: 385.K1 Szin: KRÉMFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Egy másik fórumon valaki azt mondta, hogy az IK200-as család hátsó motorszellőzőjének a függőleges agy vízszintes rácsozása az évszaktól függött. Én eddig úgy tudtam -és az életben is úgy tapasztaltam- hogy ez az elrendezés nem függött semmitől. Ahogy épp sikerült a gyárban úgy maradtak ezek a rácsok. Kérdem, hogy mi az igazság? Tényleg cserélték volna? Csomó ózdi 266-osra, 256-osra emlékszem ahol soha nem változott az elrendezés. Itt van két kép, ami a különböző rácsozatokat mutatja. Az egyiket én csináltam, a másik a Busport online oldalról származik:
Ikarus 311 alsó fényszóró (a kisebbik) lámpabúrát keresek, egy párat, átlátszót, vagy alternatívát, amivel pótolni lehet. Ha esetleg valakinek van, vagy ötlete van, kérem jelezze, köszönöm. E-mail címem publikus.
Mert a rakas uj busz melle felvesznek vagy 200 nullkilometeres embert C meg D kategoriaval, akiknek legkesobb (ezek a bsek) dec 31el mar onalloan kell dolgozniuk.
A kepzo cegeknek nincs ekkora kapacitasuk, igy a gyakorlati oktatasban reszt vesz a VT is.
Sajnos már sötétedett mire odaértünk, ezért és a tömeg miatt sem sikerült megfelelő képeket készíteni, de azért az ON járművekből teszek fel a teljesség igénye nélkül. Az ÁMG pótkocsi idén nyitva volt a közönség számára, de most sem közlekedett... Sajnos a 620-assal nem találkoztam, ezért róla nincs kép, remélem nem gond, hogy csak a pótja került fel.
Pár nappal ezelőtt láttam Kecskeméten a városnéző FAÜ-kék IK620-ast üresen is, munkában is, meg egy MÁVAUT-színű IK630-ast, de nem volt időm utánajárni a dolgoknak.
Mi volt ez? Van-e esetleg valakinek fényképe az eseményekről?
Hmm ez a 438-as öszvér a 283-as és a 435-ös házasításából keletkezettés azért is írtam be, hogy végre megvan, mert csak ez az 1 db van belőle (elvileg 2 db). :D
-----------
Aki meg leminuszozta a 438-asról a posztom az utazzon Credoval. :)
Ma láttam egy fehér-sötétkék-piros festésü 256-ost a Csaszinál, nem tudtam leszállni értem mert dolgom volt éppen, időre mentem, meg tudnátok mondani mi lehetett a rendszáma?
....."...A rendszerváltozás előtt évente 100 buszt tudtak lecserélni a közlekedési vállalatok, most 400-500 új busz beszerzésére nyílik lehetőség............."
A valóság az, hogy az "a" 100 valójában 1000 volt.
Szükségem lenne 260, vagy 280 fotóra, teljesen szemből, nagy felbontásban. A lényeg a hűtőrács, lökhárító, felül az IKARUS feliratig bezárólag. Tudnátok segíteni?
0:24-nél ott a kalászos címer az országhatáron. Tekintve, hogy 1989 októberében kikiáltották a Magyar Köztársaságot, kizárt, hogy 1990-es legyen a film. Nyilván eltartott egy ideig, míg mindenhol lecserélték a címereket, de az országhatár az elsők között lehetett.
Na jó, de ami telephelyi képek be lettek téve, azok elvileg frissek (akkor frissek) voltak, és azok az ex. isaszegi kocsikról készültek. az volt írva, hogy friss képek.
FKB-869-re (az elsőre) tud valaki vázszámot mondani? Több helyen láttam belső fotókon a gyári táblát is, szóval esélyes, hogy valaki már onnan is tudja...
(És OFF: az egykori Queeny Bus és a Mr. Nils ugyanaz a cég lenne valójában?)
Hétfőn A házibuli folytatódik című francia film ment a tévében. Csak pár percre néztem bele, de az első amit kiszúrtam egy piros Ik 250 Ibusz felirattal egy párbeszédes jelenet hátterében valami francia városban.
jav.: több is Egyébként ez a harmadik "magyaros" MARVEL film. Az Iron Man első részében a terroristákk beszélnek magyarul, az Avengers első részében Budapestet emlegetik, most meg az Ikarusok. Ez meg annak, aki Ikarusok alapján akar filmet nézni: http://www.imcdb.org/vehicles_make-Ikarus.html
Ha feltételezzük, hogy a jobb kettes ablak kivételével minden eredeti rajta, akkor 1989-esnek kellene lennie. Akkoriban ugyanis kiment egy szovjet hidas adag is belőlük a csehszlovákokhoz.
Talán zalakomári illetőségű volt a maszek, de a nagykanizsai Volán-telepen tárolta a buszt (Zalakomár etnikai összetételét elnézve ezt meg is tudom érteni). Vagy így valahogy.
Mindenesetre nem lep meg, hogy a mindenhonnan összevásárolt 256.21-esek után ez is a Tesó Bt. állományába került. Végül is a HSW is D10-es, úgyhogy beleillik a flottába.
Az Ikarus 577 lehetséges hogy 350-esként vagy nyilvántartva?
Rendszám: ANU-076 Gyártmány: IKARUS Típus: 350 Szin: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Tudomásom szerint nagy létszámhiány van arrafelé.Idén már 50-en otthagyták a céget.25.0000 ft fejpénzt kap az a dolgozó aki gkv-t hoz a céghez.Gondolom az új sofőrök vonalbejárása zajlott.
Rendszám: EUC-494 Gyártmány: IKARUS Típus: 548-03 /ÁTALAKITOTT/ Szin: PIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Érdekes "jelenségnek" voltam tanúja kedden Veszprémben. A Kisalföld Volán 415-öse jelent meg a pályaudvaron, már kezdtem félni, hogy Győrbe ezzel megyünk, de mégsem. Tanulójárat volt. Létezik ilyen is, hogy valakivel kimennek hosszabb útvonalra? Vagy csak a Győri vonalat tanították meg neki?
Az EAG buszok nagy részét is Ikarus néven állították forgalomba, nincs mibe belekötni. Mint EAG fánk a topik összevonást ettől függetlenül nem szeretném.
Néhányan mégis belekötöttek, hogyha EAG-ról tettek fel ide képet. Igazság szerint akár össze is lehetne vonni a két topikot, de néhányan nem mennének ebbe bele.
Ezt azér viszonoznám. Legslábbbis az első felét....de hát az a kép elvileg friss volt! Ennyire pár napja történt? (Nem tudom, akarom-e hallani a választ)
"Ami viszont biztosan megvan, az az ex. isaszegi kocsi"
Ami viszont biztosan nincs meg, , az az ex. isaszegi kocsi, a hiszti nem véletlenül volt! Az utolsó tulajdonos sajnos földaraboltatta és kivitette a MÉH telepre.
Lehet, mert habár láttam a gyári táblát, de csak futtában (szóval még az a csúfság is megeshet, hogy nem 256.50 van beütve, hanem .50E), ha te is láttad már, akkor szólj! :D
Sőt, még értelme is lenne, mert mondom, hogy a 05xx az NDK-s, a 08xx-ből pedig ismerek 256.50E-t, de valahogy nem hagy nyugodni az, hogy a hátsó ajtó csak dísznek van...
Ma volt szerencsém hozzá. A hátsó ajtó pont a 256.50V-re jellemző, a gyári táblán 256.50.1989.0521 van, néhol 256.50E-re írják, eszerint meg nem is kéne a gyári számnak ebben a formában léteznie. (Jó, szögezzük le, utóbbi nagyon sok helyen idegesítően pontatlan, több ellenpéldát is láttam már a saját szememmel.)
Valaki fel tud egy kicsit világosítani az eredetét illetően amúgy? Addig megvan, hogy ex. HMH-128 ex. BSN-862. Már csak azt nem tudom, melyik szervhez tartozott (szórták a BSN-t a rendőröknek, honvédeknek, tűzoltóknak meg mi egyéb), illetve milyen rendszámmal kezdett (mondjuk ezt megtudni közepesen esélytelen, de mindegy).
Az az, ami tudtommal kérdőjeles "eltűnésük" óta én semmit nem hallottam azokról a kocsikról, azt se, hogy biztonságban lennének. Ami viszont biztosan megvan, az az ex. isaszegi kocsi (ebből volt nemrég itt nagy hiszti) és az ex. túrkevei (zöld-kék-zöld festésű kocsi). Meg van "rengeteg" sima 60-as, így építeni se lenne nagy vandalizmus.
A BKVnak van Láng motorja (OFF: akkor is van, ha Tildy úr napokig anyázott érte facebookon, van) de hát istenem, használni akarják [de minek, én inkább eldugnám, szégyelném mutogatni. Volt róla szó ugyanazon fb. csoportban, ahol OFF Tildy úr anyázott, és kiderül, hogy úgy álltak neki gányolni, hogy majd miután elkészült a gányolás, képet is szereztek arról, hogy hogyan kellene kinéznie. Az, hogy ez így történt, nem egy helyről nyert megerősítést. Akkora meg már elkészült, úgyhogy hagyták a fenébe. Mert el kell készülnie a 100.ikra. De hát einsteinem, jó magyarosch lett, ilyen ez, így marad, ez is ki lett mondva. Nincs mit kezdeni vele.
Azt nem értem, hogy milyen szabály engedi a kváziTr5nek azt a Csepel motort, amivel a BKV 55-e nem járhat. Ki, és miért tiltja (jogszabályban?) hogy a BKV 55-ében Csepel motor dolgozzon? Hiszen a tények - hogy minden más D613/D614-es gép mehet "szabadon" - valamint Lacus indoklása együtt azt mutatja, hogy valaki külön a BKV 55-ére írt egy olyan törvényt/jogszabályt/egyebet, hogy az nem mehet az eredeti motorjával. Ez mekkora hülyeség már?!
Ha viszont így van,üzennék a németországi új tulajnak. Nem szabad közlekedni a busszal mert mind a hat felni minimálisan keresztben három helyen törött,vagy repedt. Kecskeméten láttam szóltam okvetlenül erről a tulajnak,de csak legyintett.
A MAN motor beépítése szíve joga a tulajnak. Sokkal érdekesebb kérdés, hogy miért van még mindig rajta OT rendszám ezzel a motorral.
Azt, hogy Csepel motorral használhatatlan egy faros, konkréten hazugság, itt a példa.
A kvázi Tr5-be is lehetett volna szerezni megfelelő motort ha valakinek van rá igénye. Meg pénze. Vagy egyik vagy másik esetleg mindkettő hiányzott. Hivatalos indoklás? Magyarázás inkább. De jogot azt lehet vindikálni, az megy jól.
A csőfelninél - szerintem - érdekesebb kérdés a motor. A faros MAN motort kap, mert használni akarják, a Csepellel meg ma már nem mehet még városban sem, kváziTr5 viszont D614-et kap, mert használni akarják... Azaz az 55-ös nem mehet Csepellel, a kváziTr5 meg igen. Legalábbis ez a hivatalos indoklás.
Gyermeteg kérdés: a csőfelni az ugye olyan, mint a trilex, csak egész?
Ezért a beszólásért akár el is küldethetnélek egy kis pihenőre. A hangnem messze nem olyan mint ami elvárható lenne tőled. Vagy ide süllyedt uraságod? De tudod mit, nekem így is jó.
Egyetlen képet kérnék, amin látható a "kék szemét" cső felnivel.
Vagy nem csak a stílusod, hanem a memóriád is romlik? Sose volt rajta.
Azoknak a tisztelt szakembereknek akik azt hangoztatják, hogy modern motor és csőfelni kell a frissen "retusált" gépre mert használni is szeretnék, megjegyezném, hogy régen is volt élet.
Mi több ma is alkalmas, hogy elhaladjon Csepel motorral trilex felniken Németországba és vissza.
1600 km-t autóztunk jó hangulatban normális tempóval.
Nem értem miért a füvön tárolják a kocsikat, mikor egyből egy sósavas kádba is tehetnék őket....
Gyk.: a földön tárolt autóbuszt a kicsapódó pára alulról tönkreteszti, erre még jól rátesznek a fűszálak is, amik szépen odavezetik az esőcseppeket a busz aljához.
Értem én, hogy drága a szilárd talaj, meg jó fejek, hogy megőrizték a kocsikat, de így nem sok marad majd belőle pár év múlva.
Mivel elég rég óta nem fórumozok, így most külön kérésre közzéteszem a fotóimat két helyszínről.
Egyrészt május 16-án rendezték meg a Múzeumok Éjszakáját Tallinnban, melyen négy darab Ikarus vett részt.
Másrészt pedig másnap ellátogattam a Tallinntól 100 km-re délkeletre lévő Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik nevű helyre, ahol az alábbi öt darab roncs Ikarus autóbusz áll már évek óta több más veterán autóval, harci járművekkel, traktorokkal, tűzoltóautókkal, és egyéb tömegközlekedési járművekkel.