OFF autómba Shell ugyanolyan viszkozitású olajtól recsegett a szinkron 2-es. Visszatettem a gyárit és bár nem javult meg, de lényegesen minőségibb lett a váltás.
Sokat beszélek feleslegesen, meglátom majd. Meg a $$$$$$-t is. :(
"És még egy hiba jött elő mostanában,hogy leállítás után megy a hűtő ventillátor folyamatosan,és csak ha újra beindítom és hagyom járni egy percet utána áll le! nem tudom mi lehet a hiba! Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdv Gabesz"
Nem írtad hogy dízel vagy nem, de gondolom az, és regenerál, azért megy a ventillátor nagy valószínűséggel.
Csalós szoftvert már kicserélték rajta? Mert akkor hetente regenerál úgy hogy nem tudja befejezni...
Majd meglátjuk. Már arra is gondoltam, hogy nem megfelelő a váltóolaj (Castrol Synt. 75W90), hamisított olaj van benne, elfolyott valamennyi olaj és ez okoz neki gondot...
Ezzel csak az az egy gond van, hogy a művelet azzal indul, hogy váltó le és szétkap... és ha szétszedi, akkor már valamit cserél, ha meg már valamit cserél, akkor biztosan 250eFt alatt nem áll meg. A kocsim meg most ér kb. 1.1MFtot.
Egyébként, elég sok minden kell hozzá, de ha jártak vagy az elektronikában, az autódiagnosztikában és a szerelgetésben, van egy jó forrasztópákád és diagnosztikai eszközöd, akkor akár magad is megjavíthatod, a YT-on elég sok videó van a javításról. Alkatrészt is lehet hozzá guglizni könnyen.
A Start-Stop rendszer egy rakás dolgot figyel és csak akkor aktív ha ezek mind a megadott értékeken belül vannak. Ezeket az értékeket diagnosztikai kábellel lehet változtatni, adott esetben olyan szintre is ami soha nem fog bekövetkezni és máris "ki van iktatva" a Start-Stop rendszer.
Létezik ezen felül egy elektronika is amit beépítve minden indítás után lekapcsolja a Start-Stop rendszert, de szerintem az első megoldás egyszerűbb és elegánsabb is, arról nem is beszélve, hogy nem kell az autó elektromos rendszerét megbontani.
Nekem anno ugyenez volt egy Renaultnál. Ott letestelte a gyújtást melegedésre valami. Hűtősprayvel fújkáltuk a gyanúra adó részeket és így lett meg a hiba.
ma megint hibajelenség, szintén 3-4-be váltáskor, a motort kiforgatva. Aztán rájöttem, hogy 1-2-be váltáskor is előjön a hiba.
Beszéltem a saját szerelőmmel, azt mondta, hogy a 2-4 egy tengelyen van, valszeg 6-be is csinálná, ha addig el tudnám forgatni. Azt mondta, hogy beszéljek egy váltó szerelővel... LIKE!
Ma elvittem egy faszihoz, holnap hagyom ott nála. Annyit mondott, hogy megpróbálják ők felújítani, ha nem megy, elküldik felújításra...