Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2019.10.27 -1 1 23890

"E célból lesz(nek) motorvonat(ok), mely(ek) teljes összeszerelését visszavesszük az alvállalkozótól,"

 

 

Lesz?Mikor?

 

 

 

"illetve az alvállalkozónál jelen lévő saját létszámunkat 25 fővel a napokban megnöveljük. "

 

 

Honnan?Milyen szakmákban jártasakat?Eddig azt írtad,hogy nincs kapható munkaerő!

Előzmény: Dunaiz (23888)
Dunaiz Creative Commons License 2019.10.27 0 3 23889

Félreértés ne essék, csak az ünnepséggel akarnak engem megvárni. A forgalombaállítás minden egyes vonatnál az első lehetséges pillanatban megtörténik, e felől ne legyen kétségünk. 

Előzmény: Dunaiz (23888)
Dunaiz Creative Commons License 2019.10.27 0 14 23888

Amit erre válaszolni tudok, az személyes becslés, nem a cég hivatalos álláspontja. Ezt kétszer aláhúznám. És a mai tudásomat tükrözi, ami folyamatosan változik.

 

A helyzet nem a legjobb, de nem is tragikus. Kitárgyaltuk a hatósággal, hogy a végleges típusengedély előtt próbaüzemként utasforgalomba mehessenek a járművek. Így január végén 2, szerencsés esetben 3 menetrendbe áll. Ezt követően folyamatosan állnak be, a 11-edik (azaz, az első sorozatból az utolsó) várhatóan április 15-ével. Ez így átlag 1,5 - 2 hónap késés, ha jól számolok. Ezt megpróbáljuk tovább faragni. E célból lesz(nek) motorvonat(ok), mely(ek) teljes összeszerelését visszavesszük az alvállalkozótól, illetve az alvállalkozónál jelen lévő saját létszámunkat 25 fővel a napokban megnöveljük. 

 

A vonatok nem fogják tudni a szinkron-üzemet egymás között, valamint a FLIRT-ökkel, de amúgy minden mást. A minőségről nekem ezidáig nincs információm, de még nem is lehetne. 

 

A forgalombaállítás hivatalos ünnepségét február közepére akarják időzíteni, aminek egyetlen oka, hogy a cég ragaszkodik az én személyes részvételemhez (amihez velem szerződést kellene hosszabbítani, ehhez jelenleg nem érzek túl sok kedvet magamban), viszont én január 10 és február 8 között hazán kívül, sőt kontinensen kívül fogok tartózkodni. Tehát erre az eseményre úgy február 15 táján lehet számítani.

 

A bemutatóért a köszönet a Start-ot illeti, jól csinálták. A hölgyeknek jól állt a KISS feliratú kék széldzseki. Mondtam is Anettnek, akiért egyébként rajongok, hogy az rendben van, hogy itt mindenki a helyttesem, Kiss úr mellett demonstrál, de legalább ő felvehetett volna egy DUNAI feliratú dzsekit. 

Előzmény: v43-1342 (23881)
C50 Creative Commons License 2019.10.26 0 2 23887

Kissé még hiányos.

Előzmény: rm40 (23883)
C50 Creative Commons License 2019.10.26 0 1 23886

És azóta? Rossz ajtókat láttam rajtuk többször de más panaszt nem hallottam.

Előzmény: v43-1342 (23885)
v43-1342 Creative Commons License 2019.10.26 0 1 23885
Nagyon sokat csúszott az átadása, volt olyan, hogy szinte a teljes flotta ott ácsingózott Szombathelyen illetve Körmenden, mert nem vették át műszaki hiányosságok miatt....
Előzmény: C50 (23882)
D F T Creative Commons License 2019.10.26 0 1 23884

A tömeg adatok még nincsenek feliratozva.

Előzmény: rm40 (23883)
rm40 Creative Commons License 2019.10.26 0 0 23883

Ha már KISS: fel tudna valaki olyan képet tölteni, amin látszanak a jármű feliratai, különös tekintettel az egyes egységek tömegadataira?

C50 Creative Commons License 2019.10.26 0 0 23882

Mi rosszat hallottál a Flirt3-asról?

Előzmény: v43-1342 (23881)
v43-1342 Creative Commons License 2019.10.26 0 5 23881
Tisztelt Dunaiz!
Nagyon szép volt a mai KISS bemutató, köszönjük szépen.
Szeretném megkérdezni öntől, hogy várhatóan hány hetet vagy hónapot fog csúszni a jármű ádtadása és forgalomba helyezése? Mert azt már most látni, hogy sokat. Mindjárt november, de még önerőből nem mozoghat a jármű, külső segítséggel húzták most is. Korábban azt lehetett itt olvasni, hogy idén tavasszal megkezdődnek a hazai tesztjei is a járműnek. Ezekből még semmi nem valósult meg úgy tudom. Két járművet külföldön tesztelnek, de azok terv szerint mennek úgy tudom. Azt hallani, hogy a minőség még a GYSEV FLIRT3-asnál is rosszabb, pedig arról sem jókat hallani. Ön mit gondol ezekről? Köszönöm a megtisztelő válaszát.
Előzmény: Dunaiz (23880)
Dunaiz Creative Commons License 2019.10.26 0 3 23880

Valamint a GySEV FLIRT 3-asaiban is egy akadálymentes WC mellett egy második, kicsi van.

Ide is elég lenne, mert csak az az előírás, hogy vonatonként egy akadálymentesített legyen. 

A KISS-ben 4 wc van, egy akadálymentes.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (23877)
Dunaiz Creative Commons License 2019.10.26 0 5 23879

Egy betétkocsit felszereltségtől függően számíthatunk 0,8-1,2 millió EUR környékén. Plusz a típusengedély módosításának (kiterjesztésének) költsége, ami ma szinte megsaccolhatatlan.

 

A téma már az első FLIRT érkezése előtt felmerült, TevanImre 2006 decemberében írt róla cikket:

https://index.hu/gazdasag/magyar/orka061208/

 

A kapacitás-kérdést az olvtársak időközben megválaszolták. 

 

De hogy pont ebbe bukott volna bele vasúti vezető, az nekem új. 

 

(Tegyük hozzá, én sem szeretem és nem is viselem jól, ha egy döntésemet utólag bármelyik vezetőm kommentálgatja, hogy nem így kellett volna, nem ezt kellett volna stb. Az a kötelessége, hogy elmondja a véleményét, felhívja a figyelmemet a kockázatokra. De ha én felülbírálom és másként döntök, onnantól kezdve legyen szíves a döntést kifelé maradéktalanul képviselni. 

Mondjuk ki nem rúgtam senkit ilyenért, de egy komolyabb bazmegbe ezért bele lehet nálam futni). 

Előzmény: tfmb (23874)
Dzsokijuuing Creative Commons License 2019.10.25 0 0 23878
Előzmény: tfmb (23874)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2019.10.25 0 0 23877

Kérdés, hogy kell-e akkora WC bele, vagy elég egy kisebb is, amit ugyan a mozgássérültek nem tudnak használni, de nem foglal akkora helyet. A KISS-ek is így jönnek tudtommal.

Előzmény: Ashi Valkoinen (23876)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.10.25 0 0 23876

Egy wC nelkuli kozepkocsiban van 12×4=48 fix ulohely, egy WC-sben 8×4=32 fix ulohely es 11 lehajthato. Bovites eseten indokolt lenne legalabb egy WC-s resz beepitese, osszesen 80 fix es 11 felhajthato ulohellyel 280+22-re novelheto az ulohely-kapacitas.

Előzmény: tfmb (23874)
defcon Creative Commons License 2019.10.25 0 1 23875

A kapacitásnövelés erősen függ a megrendelőtől is. A SAD 6 részes Flirtjei például 260 ülőhelyesek, alig több mint a magyar 4 részes... Szóval attól is függ mi lenne a 2 új kocsiban.

Előzmény: tfmb (23874)
tfmb Creative Commons License 2019.10.25 0 1 23874

Tisztelt Dunaiz!

Már írtál arról,hogy volna arra lehetőség,hogy a MÁV 4 részes motorvonatait is tudnátok 6 részesre bővíteni,ha lenne rá igény.

Egy vasúti vezető belebukott ebbe,amikor elmondta,hogy talán szerencsésebb lett volna a 6 részest megrendelni!

Csak kívülállóként,nagyság rendileg mennyi lenne a két kocsi beépítése?

És,hogy látod?

Mennyivel növelné meg a kapacitást?

defcon Creative Commons License 2019.10.17 0 0 23873
https://www.handelsblatt.com/technik/forschung-medizin/eisenbahn-dieser-batterie-zug-soll-bald-die-dieselloks-abloesen/25119504.html
1047 005-2 Creative Commons License 2019.10.14 0 2 23872

A 4.-et és az 5.-et kérdeztem.Nem a 4-est és az 5-öst.

 

 

Most akkor darabokban vannak még?

Előzmény: Dunaiz (23870)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.10.14 -1 3 23871

Igen, maximális respekt! Hozzánk is jöttek az akkor még működő vasúti járműgyártók és -javítók, még saját tanműhelyük volt. (Landler, Északi, Ganz-Mávag) Még általánosban is, pályaválasztás előtt. 

 

Középiskolában meg hasonló üzemlátogatások, tanulmányi szerződéskötések. Akkor még nem sejtettük, hogy mire munkába álltunk volna, urbex-helyszínekké válnak a két évvel előtte még virágzó cégek. (itt OFF: Orion, FMV, EMG, CsM, SzIM és társai)

 

Most jóval kevesebb emberből lehet választani, szóval hajrá Stadler!

Előzmény: C50 (23868)
Dunaiz Creative Commons License 2019.10.14 0 2 23870

De nem azt kérdezted, hogy mennyi kocsiszekrény van ott, hanem azt hogy hogy áll a 4-es és az 5-ös szerelvény. 

Előzmény: 1047 005-2 (23869)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.10.14 -1 2 23869

"Hogy tudna ő válaszolni erre a - költőinek tűnő - kérdésre, ha én sem tudok? "

 

 

??Akkor az üres csarnokot nézegették?Te sem tudod,hogy mennyi motor-"betét"kocsi van itt?

Előzmény: Dunaiz (23866)
C50 Creative Commons License 2019.10.14 -1 9 23868

Az ilyen hozzászólásoknál kár hogy csak egy pluszt lehet nyomni, pedig erre kéne egyszerre százat.

Előzmény: Dunaiz (23867)
Dunaiz Creative Commons License 2019.10.14 0 16 23867

Igen, ez a szándék. November elején meglátogatom a szakiskolát és megnézzük, hogy tudunk-e valami értelmes képzési együttműködést létrehozni (tanulmányi szerződések stb.). 

Előzmény: _nyunyuka (23863)
Dunaiz Creative Commons License 2019.10.14 0 5 23866

Hogy tudna ő válaszolni erre a - költőinek tűnő - kérdésre, ha én sem tudok? 

Írja is, hogy ő egy szakiskola tanára, aki a diákjaival (és nem mellékesen az igazgatójával) egy gyárlátogatáson vett részt. 

Előzmény: 1047 005-2 (23864)
Vendégsín Creative Commons License 2019.10.13 0 5 23865

...hogy februárban indulhasson mind a 11!

 

Hahahaha...

Előzmény: 1047 005-2 (23864)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.10.13 -1 3 23864

Hogy áll a 4. és az 5. szerelvény?Lassan képezni kellene a vezetőket rájuk,hogy februárban indulhasson mind a 11!

Előzmény: Tamás Gerencsér (23862)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.10.13 -1 3 23863

Gratula! Hasonlóan jó hangulatú volt a bussnangi, illetve a pusztaszabolcsi üzemlátogatás is.

 

Akár a tanulóitok lehetnek a jövőben e járgányok összeépítői is, láthatóan akad utánpótlás... őket erre megnyerni... de inkább nem folytatom :-).

Előzmény: Tamás Gerencsér (23862)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2019.10.13 -2 14 23862

PANTOGRÁFOSAT!

KISS-eltünk!

 

A Dunaferr iskolai mechatronikai technikus tanulói 2019. október 9-én Dunakeszin tekintették meg az első magyar emeletes vonat a KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) gyártását.

 

Az üzemlátogatásért köszönet Szepessy Tamás Úrnak (Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója) valamint Dunai Zoltán Úrnak (Stadler Trains Magyarország Kft.  ügyvezető igazgatója).

 

    

 

     

 


A 3 órás látogatás során a szakmai bemutatót Vass Ferenc, illetve Svájcból – Altenrheinből -Fabian Holenstein, (aki a dunakeszi gyártást támogató Altenrheini dolgozók vezetője) – tartotta s biza a kedves tolmács hölgyet is nagyon megdolgoztattuk. A látogatás olyan volt, mint a schaffhauseni óra: precíz, pontos a legapróbb részleteket is meg-, és bemutató.

 

ÓRIÁSI KÖSZÖNET a szervezőknek, és mindenkinek akik ezt a napot csodássá tették!!!

Üdv

gertam

V63 001 Creative Commons License 2019.10.11 -1 0 23861


Sziasztok!

 

Ezt a fényt hogylehet kivarázsolni a flirtre? Ma azbegyik flirt így járt be a délibe. Segítségeteket előre is köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!