Félreértés ne essék, csak az ünnepséggel akarnak engem megvárni. A forgalombaállítás minden egyes vonatnál az első lehetséges pillanatban megtörténik, e felől ne legyen kétségünk.
Amit erre válaszolni tudok, az személyes becslés, nem a cég hivatalos álláspontja. Ezt kétszer aláhúznám. És a mai tudásomat tükrözi, ami folyamatosan változik.
A helyzet nem a legjobb, de nem is tragikus. Kitárgyaltuk a hatósággal, hogy a végleges típusengedély előtt próbaüzemként utasforgalomba mehessenek a járművek. Így január végén 2, szerencsés esetben 3 menetrendbe áll. Ezt követően folyamatosan állnak be, a 11-edik (azaz, az első sorozatból az utolsó) várhatóan április 15-ével. Ez így átlag 1,5 - 2 hónap késés, ha jól számolok. Ezt megpróbáljuk tovább faragni. E célból lesz(nek) motorvonat(ok), mely(ek) teljes összeszerelését visszavesszük az alvállalkozótól, illetve az alvállalkozónál jelen lévő saját létszámunkat 25 fővel a napokban megnöveljük.
A vonatok nem fogják tudni a szinkron-üzemet egymás között, valamint a FLIRT-ökkel, de amúgy minden mást. A minőségről nekem ezidáig nincs információm, de még nem is lehetne.
A forgalombaállítás hivatalos ünnepségét február közepére akarják időzíteni, aminek egyetlen oka, hogy a cég ragaszkodik az én személyes részvételemhez (amihez velem szerződést kellene hosszabbítani, ehhez jelenleg nem érzek túl sok kedvet magamban), viszont én január 10 és február 8 között hazán kívül, sőt kontinensen kívül fogok tartózkodni. Tehát erre az eseményre úgy február 15 táján lehet számítani.
A bemutatóért a köszönet a Start-ot illeti, jól csinálták. A hölgyeknek jól állt a KISS feliratú kék széldzseki. Mondtam is Anettnek, akiért egyébként rajongok, hogy az rendben van, hogy itt mindenki a helyttesem, Kiss úr mellett demonstrál, de legalább ő felvehetett volna egy DUNAI feliratú dzsekit.
Nagyon sokat csúszott az átadása, volt olyan, hogy szinte a teljes flotta ott ácsingózott Szombathelyen illetve Körmenden, mert nem vették át műszaki hiányosságok miatt....
Tisztelt Dunaiz!
Nagyon szép volt a mai KISS bemutató, köszönjük szépen.
Szeretném megkérdezni öntől, hogy várhatóan hány hetet vagy hónapot fog csúszni a jármű ádtadása és forgalomba helyezése? Mert azt már most látni, hogy sokat. Mindjárt november, de még önerőből nem mozoghat a jármű, külső segítséggel húzták most is. Korábban azt lehetett itt olvasni, hogy idén tavasszal megkezdődnek a hazai tesztjei is a járműnek. Ezekből még semmi nem valósult meg úgy tudom. Két járművet külföldön tesztelnek, de azok terv szerint mennek úgy tudom. Azt hallani, hogy a minőség még a GYSEV FLIRT3-asnál is rosszabb, pedig arról sem jókat hallani. Ön mit gondol ezekről? Köszönöm a megtisztelő válaszát.
Egy betétkocsit felszereltségtől függően számíthatunk 0,8-1,2 millió EUR környékén. Plusz a típusengedély módosításának (kiterjesztésének) költsége, ami ma szinte megsaccolhatatlan.
A téma már az első FLIRT érkezése előtt felmerült, TevanImre 2006 decemberében írt róla cikket:
A kapacitás-kérdést az olvtársak időközben megválaszolták.
De hogy pont ebbe bukott volna bele vasúti vezető, az nekem új.
(Tegyük hozzá, én sem szeretem és nem is viselem jól, ha egy döntésemet utólag bármelyik vezetőm kommentálgatja, hogy nem így kellett volna, nem ezt kellett volna stb. Az a kötelessége, hogy elmondja a véleményét, felhívja a figyelmemet a kockázatokra. De ha én felülbírálom és másként döntök, onnantól kezdve legyen szíves a döntést kifelé maradéktalanul képviselni.
Mondjuk ki nem rúgtam senkit ilyenért, de egy komolyabb bazmegbe ezért bele lehet nálam futni).
Kérdés, hogy kell-e akkora WC bele, vagy elég egy kisebb is, amit ugyan a mozgássérültek nem tudnak használni, de nem foglal akkora helyet. A KISS-ek is így jönnek tudtommal.
Egy wC nelkuli kozepkocsiban van 12×4=48 fix ulohely, egy WC-sben 8×4=32 fix ulohely es 11 lehajthato. Bovites eseten indokolt lenne legalabb egy WC-s resz beepitese, osszesen 80 fix es 11 felhajthato ulohellyel 280+22-re novelheto az ulohely-kapacitas.
A kapacitásnövelés erősen függ a megrendelőtől is. A SAD 6 részes Flirtjei például 260 ülőhelyesek, alig több mint a magyar 4 részes... Szóval attól is függ mi lenne a 2 új kocsiban.
Igen, maximális respekt! Hozzánk is jöttek az akkor még működő vasúti járműgyártók és -javítók, még saját tanműhelyük volt. (Landler, Északi, Ganz-Mávag) Még általánosban is, pályaválasztás előtt.
Középiskolában meg hasonló üzemlátogatások, tanulmányi szerződéskötések. Akkor még nem sejtettük, hogy mire munkába álltunk volna, urbex-helyszínekké válnak a két évvel előtte még virágzó cégek. (itt OFF: Orion, FMV, EMG, CsM, SzIM és társai)
Most jóval kevesebb emberből lehet választani, szóval hajrá Stadler!
Igen, ez a szándék. November elején meglátogatom a szakiskolát és megnézzük, hogy tudunk-e valami értelmes képzési együttműködést létrehozni (tanulmányi szerződések stb.).
A Dunaferr iskolai mechatronikai technikus tanulói 2019. október 9-én Dunakeszin tekintették meg az első magyar emeletes vonat a KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) gyártását.
Az üzemlátogatásért köszönet Szepessy Tamás Úrnak (Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója) valamint Dunai Zoltán Úrnak (Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója).
A 3 órás látogatás során a szakmai bemutatót Vass Ferenc, illetve Svájcból – Altenrheinből -Fabian Holenstein, (aki a dunakeszi gyártást támogató Altenrheini dolgozók vezetője) – tartotta s biza a kedves tolmács hölgyet is nagyon megdolgoztattuk. A látogatás olyan volt, mint a schaffhauseni óra: precíz, pontos a legapróbb részleteket is meg-, és bemutató.
ÓRIÁSI KÖSZÖNET a szervezőknek, és mindenkinek akik ezt a napot csodássá tették!!!