Két kérdésem lenne a mellékelt fotón lévő műanyag burkolat hova való be volt dobva a bontott autóba,ès hogy kuplung motor felfogatásànàl lévô àllítàsilehetőségnél mennyire szoktàtok rànyomni a kiplungvillàra a motot
amúgy gyárilag a temosztát egyik csövén van egy bevágás :D tudom faszság amit irok, de úgy kell légteleníteni hogy jobban rá kell tolni a csövet és akkor ott kiszökik a levegő, de sokkal egyszerübb amit úgymond mi mondunk, csak vigyázz a kis pöcökre ne essen bele a motorba.
a gumiágy kialakítása olyan hogy az sem tud megbillenni a torony kúpjában, és a toronycsapágy is tökéletesen belefekszik a saját helyére.
ráadásul beszerelve ott van felülről az alu "kislábos" ami max 4-5 mm játékot enged meg azt is csak akkor ha levegőbe kerül a futómű és nincs a peremén a koppanásgátló gumi...
Tényleg utolsó kérdés, van jelentősége, hogy az anya átesik a furaton? Összerakni igy is tudom, a rúgó meg megoldja a feszítést. Vagy egy megfelelő méretű alátéttel le tudnám szorítani, vagy új gumi? A puffer tényleg nincs benne, pótolni fogom.
a fémfuraton van eredetileg egy kis gumiszakáll az akad(na) a perem alá
a felsorolásban nem említetted hogy a gátló szárára felteszed az ütközőgumit és a porvédő harmonikát. ha nincs puffergumi a száron az okozhatja a rugófáradást....
A rúgók csak holnap lesznek, de nem hagy nyugodni, valami sántít. Nekem ha betartom az általad leírt sorrendet, a peremes anya átesik a torony gumi belső fém furatán. Tehát nem rögzíti a sorban. Nem lehet, hogy ez egy utángyártott több autóhoz való gumi, melynek belső furata nagyobb? Azaz nem jó a Smarthoz.
Köszönöm szépen. Te és Krisztián már nagyon sokat segítettetek. Soha nem felejtem el mikor azt írtátok, hogy vágd le a generátor szíjat. Igaz nem tettem, de megértettem, hogy a generátor összegyógyulása a hiba oka. Magamtól soha nem jöttem volna rá! ( a jelenség az volt, indító motor forgat, akku nem sokáig bírja, motor nem indul)
Szia! Ez a rúgó nekem igazi szívás . Az elsőt bontottan tőled vettem, utána következtek az újak. Márkákra már nem emlékszem. Mint írtam, az utolsó alapból dörzsölte a doblemezt. Nagyon óvatosan spaniferrel húzom össze. Kizárt, hogy megsérüljön. Azért van egy kérdésem: a köztes vállas anya hol helyezkedik el? Alulról felfelé jövünk, rúgó, rúgó tárcsa, tor. csapágy, torony gumi. Kerestem manuálokban, de az anya nincs sehol. Valószínű, hogy jó helyen volt, de több olyan nyomot találtam ami elbizonytalanított. Köszi szépen.
sm321mt - Magnum márkát szoktuk venni, sosem volt godunk vele, talán az összeszerelés miatt van rövid élettartalma, mert nem megfelelő eszközzel rakod össze, és megsérted a rugó bevonatolását ami később korrózióhoz majd repedéshez vezet.
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni. Milyen hosszú első rúgó való a 450-es D 2005-ös autóba? A kínálatban több féle hosszú és átmérőjű rúgók találhatók. Pl. 250, és 310 mm hossz, de átmérőben is van különbség. A legutóbb vásárolt, hozzáért a doblemezhez, az csiszolgatta, korrodált, majd eltört. Általában 2 évente kell cserélnem, hol jobb, hol bal oldalon. (az asszony autója, szinte minden kátyút metalál) Tudom párban illene cserélni. Rúgó helyet, méreteket ajánjatok. Köszi szépen.
a vezető ülés alatt van egy relédoboz ott lesz a baj oka. az elkorrodálódik a szőnyeg alatt lévő párától, nedvességtől. ha szerencséd van némi kontakt tisztítás után rend lehet, ha nincs akkor az egység cserés, jó állapotú bontottra szert tenni szinte esélytelen, nem azonos a kinézetre ugyanilyen benzinessel.