Nagyon köszönöm az alapos választ! Mindhárom helyet meg fogom látogatni állapotfelmérés címszóval, aztán a benyomásaim és a kapott hasznos infók alapján talán el tudom dönteni... Mindenesetre az biztató, hogy három hely közül lehet választani.
Nekem eddig "rossz" tapasztalatom nem volt a Wallis-szal. Inkább az lehet a baj, hogy nagyon sok munkájuk van az új autókkal és talán e miatt nem szeretnek pepecselni a "régi" vasakkal (talán öszesen 2 szerelőjük van?!?). Nekem eddig sokat segítettek, mind a vásárlás előtti "tanácsadással", és az azóta megejtett 140e km-es "nagyszervizt" is megfeleő módon elvégezték. És igaz, hogy nem egyből, de korrekt módon válaszolnak is a kérdéseimre.
Azonban ha nem ragadszkodsz a hivatalos szervizkönyves bebélyegzéshez, vagy egyéb más javítanivalód van, akkor szívből ajánlom Neked az "il Topolino"-t
A szentendrei csapat munkáját nem ismerem, csak a tulajdonost/vezetőt. Csaba is segítőkész (szerintem biztos nem vele beszéltél...), de nekem a fenti 2 szerviz eddig mindenben megfelelt. Egyrészt mert 2,5 év alatt a kötelező szervizen kívül (Wallis) csak 2 távtartót kellett cserélni a hátsó futóműben (alkatrész: Wallis, munka: il Topolino), másrész pedig Szentendre ki is esik...Remélem tudtam segíteni.
A rossz hírű Wallis és a szentendrei Maranello-Modena mellett van még másik Maserati szerviz Magyarországon / BP-en? Quattroporte V-ösömet hova tudnám hordani? Vagy a bécsi márkaszerviz a legjobb? A Wallisról csak rosszat hallottam, állítólag mind a hozzáállás, mind a szakértelem botrányos. A Maranello-Modenával még csak telefonon beszéltem, de úgy tűnt, én jobban ismerem a típust, mint ők, alap információkat nem tudott a szervizes emberke (pl. "ez már a turbós motor?").
Ha esetleg igen légyszíves telefonon jelezzetek mert max 20-30 autós, szállást és ellátást adnak, sátor alatt lenne a parkolás és őrzés van a három nap alatt amíg ott kell hagyni az autót.
Ne szórakozz :-) Fel vagyok iratkozva a csatornájára ... nincs olyan rész amit ne láttam volna 1 napon belül ahogy felkerült a youtube-ra. Mondjuk a mostaniak elég rövidek
Nem tudják ezek mit akarnak ... 2018 utánra ígérik az Alfierit, bár az meg lehet elektromos lesz...
Szerintem csak felfüggesztik egy időre a sportkocsi gyártást, mert ugye a Granturismo már eléggé régi modell, az Alfieri meg vagy jön vagy nem, másik sportautó kifejlesztése meg nincs képben 4-5 éven belül... (sok pénz egy új platform) Majd.. ha már kiéhezett a nép egy új modellre
Igazából a hetvenes évektől folyamatosan temetjük a márkát, de azért néha csinál 1-2 szerethető autót :-) (még ha üzletileg nekik nem is nagy buli)
Kell hozzá egy jó szerviz. Olyasmi hogy kuplung csere/programozás csak márkaszervizben oldható meg. (legalábbis 5-6 éve még így volt) A többi nem vészes. Vicces hogy felmerül a fogyasztás mint szempont .. hidd el a többi mellett nem tétel hogy 12 vagy 18 litert fogyaszt e az autó :-)
2006-os quattroporte V.-nél volt ilyen (2009-ben, 3 éves autó)
hogy öngyújtóval kellett kitámasztani az óracsoport házát hogy ne zörögjön menet közben. Kellett 3-4 szervizlátogatás, mire megoldották a rendes rögzítést buheráció mentesen. Addig elég hülyén nézett kb kb másfél hónapig.
Volt még egyéb nyűg is, gondolom az új Ghibli sem kivétel a gyermekbetegségek alól. Amúgy fenomenális autók ezek, de szeretni kell a márkát, hogy elviseld a hibáit, meg a márkaszerviz hozzáállását, "szakértelmét" ...stb
Dízel kérdéshez én nem szólnék hozzá, mert szerintem dízel az a kamion, a busz meg a kukásautó PONT.
Vásárolni szeretnék egy új ghibli-t. Van valakinek információja ezekről? Probálkoztam már jobbra-balra, eltéröek a vélemények, van aki azt mondja hogy 3 évesen széthúllik a müszerfal (mondjuk ez különösen érdekes hisz az új ghiblik csak 2014 től vannak) van aki azt mondja hogy vannak gondok de nem több mint egy bmw-vel. A másik a kérdés az lenne mennyire szabad ebből dizelt venni? A piaci kinálatott nézve a mobile-n kinált ghiblik 70%-a dizel. Lehet tudni erről a motorrol már valamit? Előre is köszi a segítséget.
Én kint voltam, de már 3/4 3-kor nem engedtek be senkit - megtelt. Úgyhogy kint parkoltam egy csomó gyönyörű autóval együtt a külső parkolóban. Az volt az igazi parkoló parádé. :)
Szeretnék vásárolni egy Quattroporte V.-öt, a közeljövőben, a (DuoSelect). Az autóba szerelmes vagyok, ez nem kérdés. Viszont attól még vannak bennem felmerülő kérdések. Kíváncsi lennék az autó megbízhatóságára, illetve az esetleges "betegségek" javítási költségére, kötelező karbantartások megközelítőleges árára. Kuplung, fékek, olaj, szűrő. Mechanikai gyengeségek amire figyelni kell. Illetve a fogyasztására is, város, pálya, országút.
Vannak már információim ezekről, de azért nem árt, ha ti is elmondjátok tapasztalataitokat.
Üdv mindenkinek ! Új vagyok itt és inkább a real életben csevegek és barátkozom de tegnap óta boldog (eddig) Maserati tulajdonos vagyok ! Régóta nézegetem a biturbókat és most találtam egy 1990-es 2.24v-t olcsón, szép belsővel,kevés km-el viszont a kasznin lesz mit lakatolni a motorja meg eddig ismeretlen okból nem megy(még nem ért haza,így nincs diagnózis). Tudom :nagy fába vágtam a fejszét. Sok kérdésem lesz,előre is köszönöm a jó tanácsokat,véleményeket mind a felújításban mind pedig a speciális Maserati kérdéseket illetően. Bízom a zseni,olasz kocsikban különösen tudós szerelőmben de azért néhány jó tipp jól jöhet.