Kint ugye jóval nagyobb a választék ez tény. Itthon egyszerübb megvenni és megnézetni , pláne ha privát tulajtól veszed és nem sumákol akkor megbeszélés alapján meglehet nézetni akár Maszival vagy Steeefel...
Ha benzinest akarsz akkor ugye jóval nehezebb mert a kinálat 80-90 % dízel és csak 10-20% benzines...
Utána jön az hogy sok "kisebb" motoros van és gyengén felszerelt... Ezek ugye olcsóbbak is..
Mindenkinek vannak saját kritériumai , milyen szín ami kizárt és milyen ami tetszik. Valamint milyen extrákat vagy felszereltséget igényel vagy nem tart fontosnak hogy benne legyen.. Nálam úgymond elég magas volt a mérce, mondván ha már lúd akkor legyen kövér :)
Hónapok teletek el nem találtam megfelelőt, kb. fél év után sikerült megvennem azt amit nagyjából akartam..
Szóval lehet hogy te sem fogsz rögtön találni az igényeidnek megfelelőt a "szűkös" magyar piacon, ezért légy türelemmel.
Nekem 16-os felni van fent hátul pogácsázva és már nem is áll rajta olyan birkán.. Kátyúzásról annyit hogy 6Db! mélyépítő mérnököt kiküldtek multkor zöld festékkel kátyút ixelni meg 4 aszfaltozó munkást. Bejelölték az úthibák 50-60 százalékát. Hülye haverom elment a festékboltba és befestette a maradék 40 százalékot amit kihagytak. Az aszfaltkommandó kérdés nélkül azokba is dobott egy-egy lapáttal.. Azóta jó az út :D
nem lefesteni akarom,csak leszedni,nekem fekete van alapból,csak fóliázva lesz a kocsi és le szeretném szedni addig róla :) csak nem tudom,hogy ragasztva van-e vagy valami oda fogja.
Én is nézegetem a mobile.de-n, de azért itthon egyszerűbb lenne lerendezni a dolgot gondolom, meg az átvizsgáltatás is egyszerűbb művelet itthon. Az meg hogy milyen a kreseskedő, hát igen, a legtöbb tuti tróger, csak ott nem trükközik ahol nem tud, itt is az kéne ami kint van, hogy 12hó gari a kocsira a kereskedőtől, akkor nem tekernének, meg mókolnának ahol csak lehet.
Valamit valamiért :) van akinek a komfort számít van akinek a külső :) nekem az utóbbi,ha nem azt nézném milyen kilvülről akkor nem BMW-ét vettem volna hanem trabantot :D
Egy másik kérédés: az ablakkeret amiből van kórmos meg fekete is,azt könnyen le lehet szedni?nem ragasztó fogja oda?
A nagy mániások csak ott tévednek, hogy ahhoz viszonyítanak, hogy nagy=szép, és ami ettől eltér, az jó lehet kátyúra, de nem szép.
Na akkor nézzük, mi a "nagy"? Mert van, aki szerint a 21-22" a "nagy" és nem égetnék magukat holmi ballonos 19"-al :))
Vagy szerintetek az már túlzás?
Szóval akkor "szép a 18-21"? És mért pont az?
Tény, hogy a mai autó-formarajzolók is rátesznek a divatra, olyan kerékjárati íveket rajzolnak, amiben egy 17" kerék is kicsinek tűnik (pedig kis-közép autóról beszélünk)
Akkor aki nem akar e ízlésvilággal együtt menni, az már ficamos?
Legjobban persze az mulattat, mikor a "nagy" hívők bizonygatják, hogy tulajdonképp az milyen jó is - elfeledve, hogy ugyanolyan autókban ülünk :)) Van, aki szerint még egy 19" RFT is "komfortos" - és ilyen ember vádol engem igénytelenséggel... :DDDDDDD
Úgyhallotam igen , utána lehet kérdezni a VIN kód alapján a márkaképviseleteknél.
Bár én amikor vettem az enyémet , kizártam a magyar kereskedőtöl való vásárlást,, de ez biztos az én hülyeségem.
Privát személytöl vásároltam meg,, bár a mobilede-n is nézegettem sokat, kint ugye nagyobb a választék, de végül itthon találtam egy számomra megfelelő típust , felszereltségűt..Pont jókor , már aznap hívtam a tulajt ahogy felrakta a hírdetést ,, másnap már le is vette, sokáig nem volt fent..
Hát Volvot azt biztos nem. Azon kívül hogy kiemelkedően biztonságos - vagy valamikor az volt - ami a műszaki tartalmat illeti, finoman szólva sincs a top-on. Jó autó meg minden, de sokkal inkább VW, Opel, Toyota kategória mint Audi, BMW, Mercedes. Én valahogy mindig úgy érzem, hogy 1 lépéssel mindig le van maradva a nagy német 3-as és talán még a Lexus mögött. És ugyanezt érzem a Jaguarra is. Volt Volvo a családban, nem is régi, nem is az olcsó fajta...XC90, újonnan. Hát nem mondok róla rosszat, mert rossznak nem nevezném. Annyit csak hozzátennék, hogy 2 év után el lett adva és másik SUV lett helyette. Azóta is az van, nem véletlenül.
Ha csak a műszaki tartalmát néznénk és a szépségét nem akkor mindeggyőnknek VOLVO lenne :D Egy tárgy nem közvetít érzelmeket. Az érzelmek akkor születnek magadban amikor ránézel, vagy beleülsz, mész vele és ezáltal kiváltják belőled mert visszamlékszel arra amikor még gyerekként tologattad a matchboxot a szőnyegen. Még kb egy méter magas koromból tisztán emlékszem egy képre amint begurult elém egy Ikarus buszkerék a megállóban, a gázolajszagos poros környezetben, annál szebbet addig még nem láttam :D Azóta szeretek mindent ami gurul)
:-) Úgy látom, Neked szilárd meggyőződésed, hogy a Te ízlésed a helyes, akinek más az ízlése, az hibás.
Az, hogy a BMW teljes dizájner csapata úgy gondolta, hogy még német utakra is 16" az optimum, nem zavar. Te visszakézből izlésficamosoknak tartod őket, mert képesek voltak 16"-os felniket tenni azokra az E90-kre, amikre fizikailag (a féktől) rámegy a 16" felni.
De engem nem zavar, szerintem az autó - pontosabban a BMW - nem műtárgy, nem a szépségéért vesszük, nem a szépségéért szeretjük, nem a szépségét élvezzük, hanem a műszaki tartalmért. Én vezetni szeretem az autót, nem nézegetni. Ezért én vettem bele motort is, meg minden egyebet, ami ahhoz kell, hogy nap, mint nap használjam.
Azzal kezdődne, hogy a feleségem elválna tőlem, ha ilyen gyászos, fekete autóval járnék.
Az eleje nagyon csúnya, hiányzik a rendszám, hatalmas ronda, fekete lukak vannak rajta, ez minden csak nem szép. Ettől minden normális ember fél, ez kifejezetten ijesztő. Ha valaki ilyen autóval jár, az először is kóros mértékben extrovertált (celeb?). Másrészt ennek az autónak a tulaja azt akarja, hogy féljenek tőle, vagy maffiafőnök, vagy komplexusai vannak, vagy mindkettő.
Gyászos, szomorú a kinézete, minth egy elfuserált(!) temetési autó lenne. Ennek az autónak 100m-s körzetében nincs nevetés.Olyan ez az autó, mint egy dementor. Ez fekete autó a napon úgy felmelegedne, hogy csak hosszú klímázás után lehetne beülni. Egy autó legyen fehér! (Esetleg valami vidám, világos szín.) Ez is egy M3, de mégis szebb és jobb, mert fehér:
Ugyanez hétköznapi kivitelben:
Miért nincs hűtőrácsa? Szép, krómozott. (Nekem gyárilag krómozott, a fentieknek is lecserélném.)
Még a lámpái sem igazán világosak, vidámak, hanem sötétek, sunyik, morcosak. Közlekedésbiztonsági szempontból sem jó az ilyen lopakodó kinézet. Menet közben még lehet rajta segíteni, ha jó sok lámpa van rajta, itt-ott csinos kis LED-ek. Jé, most látom, a ködfényszórót nem szerelték fel! Ez valami hideg, de nem ködös országba való.
Emellett kurva drága lehet. Alapból drágák ezek a cuccok, másrészt az első járdára fellépéskor lezúzódna a felni, az első kapubejáróban leérne az első lökhárító. Ez az autó Magyarországon használhatatlan.
Szóval, ha csak lehet nem szeretnék ilyen _kinézetű_ autóval járni.
A motorja viszont nagyon kéne! Ez valami M3 lehet, remélhetőleg nem olyan lebutított, késleltetett gázreakcióval, mint az én N53-am. Iszonyúan zavar, hogy rátaposok a gázpedálra, koppan a padlón, de csak pár száz ms-mal később kezd el húzni. Igaz, akkor tisztességesen.
Bár lenne jópár hozzáfűznivalóm az általad leírtakhoz, de tudud mit? Igazad van, ízlésről nem édemes vitakozni, van akinek van, van akinek nincs, ezzel nem lehet mit kezdeni, és nem érdemes ezen vitatkozni :P :P :P ezért van akit Giugiaro-nak vagy Pininfarina-nak hívnak, van akit meg ....
"Valószínűleg elkerülte a figyelmedet hogy én kifejezetten ez E90-91-92-re vonatkoztattam mait írtam (hisz a topic is arról szól), és ezért linkeltél be egy más modell képét,"
:-) Nem, nem kerül el a figyelmemet. De a 3.0CSi egy hasonló méretű (sportos!) autó, ezért hasonló méretű felni optimális rá.
"Az meg hogy a kocsidra csak 1-1 pillanatot szánsz amikor ki meg beszállsz az szomorú, de valószínű összefüggésben lehet a 16-os felnijeiddel":
:-) Lenne összefüggés, ha szebbnek tartanám a nagy felnit.
Ugyanis én az autómat valóban nem azért vettem, hogy nézegessem, hanem azért, hogy autózzam vele. Azt nem állítom, hogy egyáltalán nem érdekel, hogyan néz ki az autóm, néha még költök a külsejére is, ha valami jópofa dolgot látok, de túlságosan nem érdekel, nem központi kérdés nálunk az autó nézgetése. (Az előző off autómat imádtam, pedig annak idején igen "jó" helyen volt az ugliestcar.com-on. De mi megszoktuk, megszerettük, az meg, hogy a járókelők miként szavaznak róla a "leszarom" kategória volt, van és lesz.)
Ha ehhez hozzáveszed, hogy szerintünk a nagy felni csúnya, akkor azt hiszem világos lesz számodra a kép.
Ezek után azt hiszem nem okoz nehézséget számodra, hogy megtippeld, mi a véleményem az "empakitosra" lecserélt lökhárítókról.
Az, hogy ez Neked szomorúságot okoz, azt sajnálom. Ízlések és pofonok különbözőek, fogszmég sok Tőled eltérő ízlésű emberrel találkozni, ezért Neked is jobb lenne, ha megpróbálnád az ízlésbeli különbségeket vidáman kezelni. Tudod, kinek a pap, kinek a papné tetszik.
És mennyi van most a kocsiban? Mert az nem jelent semmit hogy valamikor megméretted. Én is megmérettem anno az enyémeket, jók voltak, aztán a szép magyar utak kinyírták. Ismerős CLS-ének is úgy betettek a magyar utak, hogy gariban cserélték mind a 4 lengéscsillapítót.
És hogy mi köze ennek a felnimérethez? Az hogy a jó lengéscsillapító 18-as felnikkel is nagyságrendekkel jobban elnyeli a kátyúkat, úthibákat mint a szar kifingott lengéscsillapítók 16-al. Szóval ha azt érzed hogy nagyot üt a kátyú még a 16-al is, az lehet hogy azért van mert már szar a lendéscsillapítód, vagy a felütésgátló gumik szakadtak szanaszét.
Erre mondanám azt hogy múltkor volt szerencsém egy qashqai-ban átzögykölődnöm at országon, és hiába "terepjáró" meg peres gumi, rázott mint a fene. Az meg hogy elfogadjuk hogy ilyenek azt utak, és de szar az amerikaiaknak, mert ott még roszabb, az a hibás hozzáállás. A pozitív példát kéne követni, aszerint orientálódni, mert szarabbat mindig találni, kérdés az hogy akarunk-e üzbég, ukrán, albán, stb... utakon játni? Mert ha azu a mérce akkor X3, X5-öt kell venni.
Eladó kifogástalan állapotban lévő M3 BMW (replika) polírozott alufelni . Sérülés és karcmentes, mindössze egy nyarat futott. (méret= 8X17) Kecskeméti, Budapesti szállítás (megtekintés) megoldható.
"Az meg hogy kátyú-felni találkozik, pontosabban ekkora számban, az csak az országunk szegénységi bizonyítványa. Lehet hogy most egyeseknek újat mondok, de ez ami itt van nem normális, átmegyek 20km-t Ausztriába, és láss csodát jók az utak, de ha elindulok Győrnek akkor sajnálom a kocsit mág a 16-os táli kerekekkel is."
Igazad van. De én itt élek eme lángoktól ölelt, kátyúkkal teli országban és jobbára itt is autózom. Ezért én olyan autót konfigurálk magamnak, ami itt optimális nekem. Ha a fél életemet a német vay svájci autobahnokon tölteném, akkor valószínűleg más autót vettem volna.
A szegénységi bizonyítványról annyit, hogy volt alkalmam az USA-ban vezetni. Ott sokkal rosszabb utak vannak. Viszont minden autónak iszonyú puha rugózása van és olyan kátyúkon simn átmegy az autó, amiről azt hinné az ember széttöri a futóművet.