Keresés

Részletes keresés

peterch Creative Commons License 2009.05.04 0 0 260
Szia !

Csak rajtad mulik, hogy mi az egyszerubb. Megvenni a T idomot, vagy vagni egy elipszis alaku nyilast a 90 fokos idomra. Csak " Y " idomokat hasznaltam az elszivoagba,mivel kisebb a legellenallasa. A befuvoagba is sajatkezuleg csinaltam egy elosztot a 200mm-es csobol ugy, hogy a leagazasok sregen csatlakoznak a csohoz + egy egyenesen a kozepebe . A legellenallas csokkentese vegett. Igy nem kelt + zajt az iranyvaltoztatasnal a levego .

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (259)
H3x Creative Commons License 2009.05.04 0 0 259
Hello!

Ez a T idomos megoldás tetszik! Szerintem egyszerűbb megoldani, mint a 90°-os könyök kivágását, bár valószínűleg drágább is.

Az egyes helyiségek becsatlakoztatására spéci gyűjtő dobozokat használtál vagy pl. csak egyszerűen szűkítő T idomokat?
Előzmény: peterch (258)
peterch Creative Commons License 2009.04.30 0 0 258
Szia !

Szerintem ,ha volna is gyari idom, akkor is inkabb 5 perc alatt sk. kivagod otthon, mert nagyon draga volna. 90 fokos idom kijon 8 eurobol a 200mm-es, egy sima visszacsapo szelep / pillango szelep/ 125mm-es 22 euro. De ha nincs kedved butykolni. akkor beteszel egy 200-as T idomot, az egyenes reszen kiengeded az elszivoagat es szukitovel lezarod . A befuvoag meg megy a T idom leagazo reszeben. Vagy ahogyan neked jobban kijon. Nalam a lenyeg az ar minimalizalasan volt ,de nem a hatekonysag rovasara ! Szivesen barkacsolok .

Udv , Peter.

Előzmény: H3x (257)
H3x Creative Commons License 2009.04.30 0 0 257
Valahogy gondoltam, hogy erre nincs gyári idom. 8-)

Köszi!
Előzmény: peterch (256)
peterch Creative Commons License 2009.04.30 0 0 256
Szia !

A kulso oldalon a 90 fokos idom utan a kifuvo cso 20cm-rel hosszabb mint a beszivo. A benti reszen a 90 fokos idom oldalabol kivagtam egy reszt ugy ,hogy az elszivocso kiferjen rajta, tehat egyenesen halad tovabb.

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (255)
H3x Creative Commons License 2009.04.30 0 0 255
peterch!

A koncentrikus hőcserélődnél milyen idomokkal oldottad meg a két cső szétválasztását a végeken?
Előzmény: peterch (247)
csabilc4 Creative Commons License 2009.04.23 0 0 254

köszi,

menjünk aludni :))

Előzmény: vízió 99 (253)
vízió 99 Creative Commons License 2009.04.23 0 0 253
A hangcsillapítás miatt is a legjobb a flexi cső.A szerelése meg tök egyszerű. 
Előzmény: csabilc4 (252)
csabilc4 Creative Commons License 2009.04.23 0 0 252

Gondoltam én is a telibe kartonozásra, szerintem nem is lenne drágább a vakolásnál, és megspórolnánk ~110m2 nedves technológiát.

Mivel gerendás födém lesz, a mennyezeti védőcsövezéssel sem kéne erőlködni.

Hmmm.... 2,85m szerintem elég lesz.

 

A flexi csőnek nem túl nagy az ellenállása?

Én spiróra gondoltam, csak ha muszály akkor lenne flexi cső.

Bár nem vagyok szakértő....

Előzmény: vízió 99 (251)
vízió 99 Creative Commons License 2009.04.23 0 0 251

 99%-ban az Energotrade-en keresztül jött minden,pár apróságot vettem én.Flexibilis szigetelt aluminium szellőzőcsövet használtunk mindenhová,pár helyen volt csak spiró cső.Szigetelni minden csövet kell,hisz az a lényeg,hogy az elszívott meleg levegő melegítse fel a beérkező hűvöset.Az awadukt rendszert gyakorlatilag bárki össze tudja rakni.

Csak 100-as cső bíztos nem lessz elég, az elején szerintem vastagabbal kell indulni,de ezért is kell szerintem egy hozzáértővel megterveztetni. Majd azt ne felejtsd el,hogy ahol keresztezi egymást a két cső,azon a szakaszon még ha 100-asak is lesznek a csövek szigeteléssel együtt kb. 25cm helyet foglalnak.

Szerintem egy kicsit emeljetek még a belmagasságon,és kartonozzátok le az egészet. Egyrészt a plafon tökéletesen egyenes lesz,nagyon jó rejtett világítást lehet csinálni, ill a villanyszerelést szinte minimális véséssel meg tudod oldani,minden vezetéket kötődoboztól, kötődobozig el tudtok vinni a karton felett.Nálunk a hálószobákhoz tartozó gardrób-ba(egy légtér a szobával)is tettek elszívót.

Előzmény: csabilc4 (250)
csabilc4 Creative Commons License 2009.04.22 0 0 250

hát én most úgí kalkuláltam, hogy minden cső 100as lesz :)

de persze majd megterveztetem.

 

ilyesmi lenne:

 

nem tudom mennyire látszik,

kék - befújás

piros - elszívás

 

Én most 2,70es szerkezeti belmagasságot terveztem, és csak az északi traktuson lenne telibe álmennyezet. A közlekedőben 1-1 "álgerendában" hoznám át a befújást a déli részbe. Nappali részen csak a falak mentén lenne álmennyezet, és a 2 szobában 1-1 40cm-es sáv.

Lehet, hogy érdemes min. 2,75-2,80ra csinálni a falakat, hogy esetleg a 160as cső is elférjen.

 

Neked minden anyag az Energotrade-en keresztül jött? (csövek, awadukt stb.)

gyári szigetelt csöveket használtál?

gondolom csak a befúvási csöveket kellett szigetelni?

az awadukt rendszert egy mezei vízszerelő vajon össze tudja rakni?

Előzmény: vízió 99 (249)
vízió 99 Creative Commons License 2009.04.22 0 0 249

Helló!

A belmagasság valóban 2,50m és szerintem jól néz ki, pedig nagy terek is vannak hozzá.

A 100-as csövek tényleg kényelmesen elfértek, de voltak 160-as csöveim is, amik már szigeteléssel eggyütt már macerásabbak voltak. 23cm helyem volt összesen a csövek elrejtésére. A befuvó szelepeket szabályozták be, de most megbontjuk a rendszert,mert az első befujó szelep elé még teszünk egy pillangószelepet.(magasabb fordulatnál kicsit süvít a szelep)

A talajkollektorom gyári awadukt,akárcsak a kondenzvízgyüjtő aknám.

Előzmény: csabilc4 (248)
csabilc4 Creative Commons License 2009.04.22 0 0 248

Szia vízió 99,

 

lenne pár kérdésem a csövezéssel kapcsolatban:

 

-ha jól emlékszem nálad 2,50m a belmag. nem érzitek ezt kevésnek?

-20cm-es álmennyezetben gondolom kényelmesen elférnek a d=100as csövek?

-nálad a beszabályozás csak a befúvószelepekkel történt, vagy szereltek be a csőleágazásokhoz pillangószelepeket és ezekkel lett beszabályozva a rendszer?

-talajkollektornál a kondenzvízgyüjtést a gyári awadukt elemmel oldottátok meg?

 

Köszi!

Előzmény: vízió 99 (227)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 247
Szia !

Mivel nyaron csak a kifuvas venti uzemel, igy az eszaki oldalon levo ablakon bejovo huvosebb levegot nem melegiti semmi elo. Ezert nem latom ertelmet a by-pass beiktatasanak.Amennyiben bevolna epitve egy kutvizes hutes a befuvoag elosztojaba, akkor is volna ertelme a rekuperator hasznalatanak, mert akkor viszont a bentrol kifujt levego reszletesen lehutene a bejovo friss levegot, meg mielott a kutvizes huteshez erne.

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (246)
H3x Creative Commons License 2009.04.17 0 0 246
De pl. nyáron, ha a bejövővel megkerülöd a hőcserélőt, akkor így nem melegíted elő.
Előzmény: peterch (245)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 245
Szia !

Nincsen es nem tudom, hogy mi okbol kellene? Hiszen mindenkeppen a venti,vagy a ventik uzemben vannak , ha zart ablakoknal mukodik a rendszer.

udv , Peter.
Előzmény: H3x (244)
H3x Creative Commons License 2009.04.17 0 0 244
Nem.
Aa gondoltam, hogy a cső a csőben hőcserélőt kiiktató ág van-e?
Előzmény: peterch (243)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 243
Szia !

Ha foldregiszterre gondoltal, akkor nincs. Kicsi a telkem es nem latom gazdasagosabbnak, mintha kutvizes hutest alkalmaznak. Az utobbi kevesebb maceraval jar, amennyiben mar van kutad.

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (239)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 242
Szia !

A kulso kopenycsoben jon a bejovo levego.

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (238)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 241
Szia !

Esetleg autobuszbol,teherautobol ? Azokban van 24V DC.

Udv , Peter.
Előzmény: mcsaba111 (237)
peterch Creative Commons License 2009.04.17 0 0 240
Szia !

Igen, nyaron az eszaki kisablak van nyitva es a szobaablakok aszerint, hogy hova nem sut eppen a Nap. Az elszivas ilyenkor csak a fozes komfortot noveli. Nincs feleslegesen nagy meleg a fozolapnal es para sem. ejszaka minden ablak nyitva lehet, hogy gyorsabban lehuljon a haz.

Udv , Peter.
Előzmény: mcsaba111 (236)
H3x Creative Commons License 2009.04.17 0 0 239
Peterch!

Ezek szerint nálad nincs megkerülő ág?
Előzmény: mcsaba111 (236)
H3x Creative Commons License 2009.04.17 0 0 238
Sziasztok!

A cső a csőben hőcserélőnél a bejövő ágra melyik csövet célszerűbb használni?
mcsaba111 Creative Commons License 2009.04.15 0 0 237
Emberek!

Létezik direkt 24VDC szellőzőventilátor kb 350 m3/h méretre a megfizethető kategóriában?

köszi szépen
mcsaba111 Creative Commons License 2009.04.15 0 0 236
Szia Peterch!

Említetted egyszer, hogy nálad a nyári üzemmód az, ha az északi kis ablakokat kinyitod és csak az elszívás van bekapcsolva. Ilyenkor a szobákba hogy jut friss levegő?

Májkell123 Creative Commons License 2009.04.15 0 0 235
quint Creative Commons License 2009.04.08 0 0 234
Téli üzemmódban nem kell páralecsapódással számolni a talajhőcserélőben, mivel a beszívott levegő melegszik, így egyre több párát tud magában tartani. Nyáron más a helyzet. Egy szélsőséges példa:
Legyen "döglesztő" nap, 35 fokos hőmérséklet mellett 70 százalékos páratartalom. Ekkor 27 gramm pára van egy köbméter levegőben. Ilyen meleg mellett legyen a talajhőcserélőből kilépő levegő hőmérséklete 20 fok, aminél a levegő már csak 16 gramm nedvességet tud magában tartani, a különbség kicsapódik. Ez - például - 200 köbméter óránként légcsere mellett 2,2 liternyi páralecsapódást jelent a talajkollektorban. De ez egy eléggé extrém üzemállapot...
Előzmény: srr (233)
srr Creative Commons License 2009.04.08 0 0 233
Megvan már a rendszer, de még nem foglalkoztam vele, mivel a kondenzvízkeletkezés problémája csak nyáron merülhet fel.
A 25-30 fokban az 50-60%-os relatív páratartalom harmatponti hőmérséklet alá csökkentve lecsapódik. Ez kb 17 fokon van, de nem akarok pontatlanságokat írni.

A lecsapódott víz páratartalom és légcsere függvényében óránként 2-3 deciliter is lehet. A legionella baktériumok nagyon szívesen lubickolnak és szaporodnak a pangóvízben.

Szerintem ez elég komoly egészségügyi fenyegetettség.

Egyébként a rendszer rehau awadukt, pince nélküli, kondenzgyüjtő aknás megoldás. Én úgy látom hogy az általad vázolt időkénti karbantartáson kívül gyári megoldás nincs.

Majd ha a gyártótol is lesz válasz, közreadom.
Előzmény: vízió 99 (232)
vízió 99 Creative Commons License 2009.04.08 0 0 232

megvan már a rendszered,és gondot okoz, vagy most akarod megcsinálni és ezért okoz gondot?

nálam 5 hónapja üzemel, de jó ha 2-3cm víz volt az alján a gyüjtőnek.

Mint már írtam, a talajregiszter nem folyamatos üzemre van kitalálva, ha jól ki van építve a lakásszellőztető rendszer(mármint vezérlés) akkor csak 5 fok alatt és 20 fok felett szívja a gép a levegőt a regiszteren keresztül. Tehát véletlenül sem azt kell elképzelni,hogy állandóan folyik a kondenzvíz. Persze, hogy a nyárral mi lessz, még én sem tudom,de eddig semmi gond.

Ha meg mégis sok kondenzátum összegyűlne, leveszem a kondenzvizakna tetejéről a sapkát, beleengedem a szivattyút, és kiszívatom. Szerintem kár túlbonyolítani.

Előzmény: srr (229)
Tipcsok Creative Commons License 2009.04.08 0 0 231
Azt akkor lehet, ha pl pincéd is van, és oda lejt. Szerintem. Ha nincs, akkor valahogy tényleg ki kell szivattyuzni.
Talán egy ilyenekkel foglalkozó cég meg tudja Neked mondani.
Előzmény: _lala_ (230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!