Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a_motor Creative Commons License 2006.02.10 0 0 105
igen. menetemelkedés fv-e
Előzmény: 504LACI (104)
504LACI Creative Commons License 2006.02.10 0 0 104
Ugye nem általánosságban? Gondolom a konkrét csigahajtásra írtad az áttétele miatt?
Előzmény: a_motor (103)
a_motor Creative Commons License 2006.02.10 0 0 103

ahogy írtad! a csigahajtás önzáró.

a rómain láttam fixen beépítve ilyen csőrlőt, vékonyabb kötéllel, villanymotorral hajtva, mint motorcsónak kivontató cucc....:)

Előzmény: 208D (101)
208D Creative Commons License 2006.02.10 0 0 102

Jól látom az alsó képen, hogy egy mutatós a a lég.fesz.mérő? A Csepelben két mutatós mindkét kör. 

Vagy ez csak a póthoz van és olajosféke van a gépnek?

Vízhőfokmérő, nekem is Skodáé van sajnos, nagyon nem illik a többi közé a műszer karimája.

Olajnyomásmérőm van egy tartalék, de azt meg a Szamarába szeretnén beszerelni, mert nem tudom, hogy mekkora az olajnyomásom, mert kilométerekig világít a piros Aladin lámpácska, majd elalszik.

Előzmény: bobekTLF (100)
208D Creative Commons License 2006.02.10 0 0 101

Mi történik, ha elnyíródik a csap?

Megáll a csörlőzés az nyilvánvaló, de remélem az áttétel miatt nem pörög le az összes kábel a dobról?

Tavaly kinéztem egy telket, hegyoldalban, de azután nem jött össze.

Pedig már elterveztem, hogy felkapaszkodik a Csepel a telek felső pontjára és

szépen felcsörlőzi nekem lassan az összes építőanyagot. :-)

Előzmény: a_motor (95)
bobekTLF Creative Commons License 2006.02.10 0 0 100

Most mérőműszereket keresek, mert a gépben nem éppen olyanok vannak, amik beleillenek:

Ilyeneket keresek, talán találok is:

pontosabban(hűtőviz, levegőmanométer, olaj)

bobekTLF Creative Commons License 2006.02.10 0 0 99

Hát sajnos ezek nem az én gépeim, de legalább jó helyen vannak. Az enyém nem ilyen szép, DE majd ezeknél is szebb lesz!!!

Az enyém még elég piszkos, majd tavasszal kerül sor a nagytakarításra. Most még elég pajtaszökevény kinézete van! De legalább minden működik rajt!

Elég szar képeim vannak róla:

 

MALWIN Creative Commons License 2006.02.10 0 0 98
Az is.:-)))
Meg sok egyéb: Cs 707, CsD566, Cs D450, IK 311, Ik55-66, stb könyvek.
Tele van velük a szekrény.
Pl van olyan is, ami az adott kor típusait írja le (ezért is a címe: típuskönyv) minden lényeges adatával együtt.Van külön autóbusz-szgk-motor-mezőgazdasgi vontató könyve.
Előzmény: a_motor (96)
a_motor Creative Commons License 2006.02.09 0 0 97

208D!

a második kép a könyvedből: a nyíródó csapról....

Előzmény: a_motor (65)
a_motor Creative Commons License 2006.02.09 0 0 96

MALWIN!

kis piros zsebkönyv? :)

Előzmény: MALWIN (93)
a_motor Creative Commons License 2006.02.09 0 0 95

azokra van méretezve, felette roncsolódhat (szarrá mehet)

nyíródó biztonsági csap az újabb csörlő hajtás kardánján van, ami a csörlő, kötél, csigák stb. túlterhelés elleni védelmére van (asszem 4t a max vonóerő)

a régieken körmös tengelykapcsoló volt, rugóval összenyomva

a 3C és 5C csuklók:

Előzmény: 208D (94)
208D Creative Commons License 2006.02.09 0 0 94
E fölött a nyomaték fölött elnyíródik a csap és lehet cserélni?
Előzmény: MALWIN (93)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.09 0 0 93
Nem, 3 féle: 3C, 5Sc, és 6C.
A 3C és az 5Sc hasonló (mechanics) rendszerű, de más méretű.
A 3C kb 69mm csavarközéptávolságú, az 5 Sc hasonló mérete kb 89mm.
a nagy különbség az átvihető nyomatékban van: a 3C 100Nm, az 5Sc 260 Nm nyomatékot enged.
Előzmény: 208D (92)
208D Creative Commons License 2006.02.09 0 0 92

A gomb ( 7C ) már megvan, csak egy kabátot ( Kázmér vagy 620 ) kell vennem hozzá.

 

Lehet, hogy már csak én nem értem. :-(

Kardán kereszt akkor két féle van a 344-en összesen?

3C és 6C

Hamarosan lesz szakirodalmam és nem kérdezek ilyen lámákat.

Előzmény: MALWIN (90)
a_motor Creative Commons License 2006.02.09 0 0 91

szia,

 

a Te traktorjaid? tényleg szép állapotban vannak!

a világoszöldön mi volt felszerelve elöl a tartókra?

Előzmény: bobekTLF (87)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.09 0 0 90
Úgy tűnik ez a 6 db kardántengely pedig 5 féle.

lsd lejjebbi hozzászólásom:-)

A keresztet tedd el, hátha lesz egy Kázmérod, vagy egy Ik 55-66, esetleg 620,630-asod:-)

Előzmény: 208D (89)
208D Creative Commons License 2006.02.09 0 0 89

Szóval van egy olyan kardánkeresztem tartalékban, amilyen egyik autómon sincs.

 

Meg összeszámoltam azt a 7db kardántengelyt és 6 lett végül, nem tudom miért emlékeztem 7-re.

2 db az első híd és osztómű között, 1 db váltó és osztómű között, 1 db osztómű és diffi között, 1 db váltó segédhajtás és osztómű között, 1 db osztómű és csörlő között. Úgy tűnik ez a 6 db kardántengely pedig 5 féle.

 

Valaki csinálhatna egy hasonló felsorolást a zsírzó gömbökről is, de lehet, hogy az benne van a kezelési utasításban, kiegészítve a zsírzás km esedékességével. :-)

Előzmény: a_motor (86)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.09 0 0 88
Szeva,
motorikusan mindenképp sok az egyező alkatrész.
Ez volt az előnye a kor járműveinek: sok azonos vagy hasonló alkatrészből sok minden épült.
Előzmény: bobekTLF (87)
bobekTLF Creative Commons License 2006.02.09 0 0 87

Sziasztok!!!

 

Én sajnos nem Csepel autó tulaj vagyok (ami késik nem múlik), de nagy gépem van nekem is! Gondoltam írok ide, mert szerintem elég sok közös van a a Csepel kocsi illetve a Dutra traktok közt! Meg alkatrészgyűjtés közben elég sok teherkocsi alkatrésszel találkozom, így lehet hogy tudok segíteni!

Teszek fel pár képet, kettő erősen gyári gépről (gyári szín, stb), amik egész életükben oktatógépek voltak, ekét csak gondolatban húztak! Az egyik egy 62'-es másik egy 67'-es kabinos! Még a mérőórák is gyáriak!

 

 

 

 

a_motor Creative Commons License 2006.02.09 0 0 86

a.)  a 7 db kardántengely közül egyiket sem ábrázolja a 2. rajz

     /azon egy olyan csuklót (7C) alkalmazó tengely van, amilyen csukló fotóját beszúrtad    a múltkor/ ilyen csukló nincs a D344, D346 kocsikon

b.) az 1. rajz a váltó és osztómű közötti-, valamint az osztómű és difi közötti kardán jellegrajzát mutatja, amiken 6C tipusú kardáncsukló van. hosszuk a két helyen eltérő

     /ez csak azért került ide, mert ennek pont 150mm az átmérője, amire utaltál a régebbi képednél, és az átmérő erre a csuklótipusra (6C) jellemző. gondolom a "kb 150mm" az végül a rajzon látható 7C-nél mérhető 158mm a képen lévő csuklónál/

 

ne izélj má :)))))))

Előzmény: 208D (84)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.08 0 0 85
Csepel D344.01
kardánok:
5Sc-01,6C-11, 6C-01,
segédberendezések: 3C-01, 3C-18
Előzmény: 208D (84)
208D Creative Commons License 2006.02.08 0 0 84

Egyiken sincs áramfejlesztő. Nem is volt.

Úgy értettem, hogy a 7 darab kardántengely közül melyiket ábrázolja a 2 rajz?

Mert, hogy úgy tudom 7 darab kardántengely van 344-en.

Előzmény: a_motor (83)
a_motor Creative Commons License 2006.02.08 0 0 83

hát ahogy írtuk, a 7-es nincs a kis Csepelen, a 6-os van a váltó és osztómű-, valamint az osztómű és difi közötti tengelyen.

a zsírzókat még nem számoltam :)) de a könyvben van részletes kenési táblázat is.

mindkét autód áramfejlesztős? (220-380V)

Előzmény: 208D (82)
208D Creative Commons License 2006.02.08 0 0 82

A kettő kardántengely melyik a 7 közül?

 

Zsírzó pont meg van 157 db?

Előzmény: a_motor (79)
208D Creative Commons License 2006.02.08 0 0 81
Köszönöm, mail ment!
Előzmény: a_motor (80)
a_motor Creative Commons License 2006.02.08 0 0 80

208D!

kész a 346-os kezelési könyved...

Előzmény: 208D (17)
a_motor Creative Commons License 2006.02.07 0 0 79

na megtaláltam a méreteket

1:  6C

2:  7C

Előzmény: a_motor (69)
a_motor Creative Commons License 2006.02.07 0 0 78
lesz még hó az idén :))
a_motor Creative Commons License 2006.02.05 0 0 77

a nagyvasak weblapról.

ilyet eddig sosem láttam, tényleg mutatós járgány

(meg merem kockáztatni, hogy szebb mint a sorozat fülkével)

a_motor Creative Commons License 2006.02.05 0 0 76
szerencsések a tűzoltóautók, sokkal tovább, sokkal job állapotban maradnak meg, mint platós, stb. felépítményű társaik......
Előzmény: Törölt nick (75)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!