Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.04 0 0 6079
Értem, köszi!
Előzmény: Infós (6078)
Infós Creative Commons License 2008.05.04 0 0 6078
Ott a válasz. :)
Ennek a története a következő:
Annó, még a fatengelyen járó anti'világban ŠS. Gy., az alakjelzőkkel fedezett nyíltvonali iparvágány-kiágazások fedezésére kitalált alakjelzőknél merült fel ez a probléma. Úgy oldották meg, hogy mivel a fedezőberendezés kezelője úgysem vesz részt a vonatforgalom szervezésével, azt a két szomszédos állomás végzi, ezért tulajdonképpen akár mind a kettő jelző állhat egyszerre szabad állásra is. De ha belegondolsz: a nyílt vonal meghatározott pontjáig kéne engedélyt (és menetirányt) kérni, ami abszurd megoldás lenne: ha szemből is jön valami, kikerülni egymást úgysem tudják, akkor meg minek.
Az idő azóta telt, az alakjelzőket fényjelzőkre cserélték, áramkörökkel könnyen megvalósítható lenne az irányfüggés beépítése, de inkább nem nyúltak hozzá az egységes elvkövetés címén.
Szerintem. :)
Előzmény: Törölt nick (6077)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.04 0 0 6077
Értem, csak az a bajom, hogy ez fügetlen a menetiránytól, vagyis egymással szambe álló jelzők egyszerre jeleznek szabadot. Ez semmilyen szempontból sem aggályos? Jó, tudom, hogy egyszerre csak az egyik állomáson lehet nyilván kijáratot kezelni, de akkor is...
Előzmény: Infós (6076)
Infós Creative Commons License 2008.05.04 0 0 6076
Szerintem azért, mert iparvágány-kiágazást fedez, és mint ilyen, a szabványos állásnak a szabadot jelölték ki, mint elvszerűen az országban máshol.
Előzmény: Törölt nick (6075)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.04 0 0 6075
Köszi! Arról tudsz valamit, miért szabad alapállásúak ezek a jelzők?
Előzmény: LVI (6074)
LVI Creative Commons License 2008.05.04 0 0 6074
A pálya egyvágányú és a Kemikál iparvágány-kiágazást fedező "szabad" alapállású A, illetve B jelzőket láthattad. Utóbbin azért láttál sárgát, mert az előjelzést ad az Sr1, Sr3 sorompókat fedező "megállj" alapállású R jelzőre.
Előzmény: Törölt nick (6073)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.03 0 0 6073
Urak, ma olyat láttam Barcs mellett (sajnos csak autóból), hogy volt egy kétoptikás, vörös árbocos biztosított főjelző, az alsó fény világított rajta, ami zöld volt. Vele szemben, neki háttal pedig egy háromoptikás vörös árbocos biztosított főjelző állt, amin az alsó fény, a sárga világított.

Ezt most hogy? :-)

És legalább 90%-ig biztos, hogy egyvágányú volt a pálya, bár erre a fű miatt nem láttam rá.
gGAbesz Creative Commons License 2008.05.03 0 0 6072
A hónap végén járok arra, lefotózom.
Előzmény: etwg (6071)
etwg Creative Commons License 2008.04.29 0 0 6071
Szép, érdemes utánnagyártatni - mert voltak egyszerübbek is meg mivesebb butorok is. Ha neked tetszik, tudnál küldeni egy két fotot?
Előzmény: gGAbesz (6070)
gGAbesz Creative Commons License 2008.04.28 0 0 6070
Ha irodai készülék kell, a Szobinak még fa az alja.
Előzmény: etwg (6067)
etwg Creative Commons License 2008.04.28 0 0 6069
Annak is, de valoban csak a butorzat érdekel, mert a gép gyönyörü allapotban megvan, csak az 50-es években egy pléhszekrényre állitották, mert állitolag a fa elrohadt.....A pléhszekrény meg nagyon csunya...
Előzmény: Infós (6068)
Infós Creative Commons License 2008.04.28 0 0 6068
Asszem Rank-szekrénynek hívják...
Előzmény: etwg (6067)
etwg Creative Commons License 2008.04.28 0 0 6067

keresek képeket olyan fa szekrényekröl képket, rajzokat, amiken valamikor a Siemens berendezések szoktak állni. Eredetileg ilyen butorzattal gyártották öket. Van egy kisebb masina, amihez hiámyzik a szekrény és szeretném utánnagyártatni.

 

Kösz 

Törölt nick Creative Commons License 2008.04.26 0 0 6066
Mikor kezdik el építeni kb?
Előzmény: CKD Kombinát (6065)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.04.24 0 0 6065
De butított változatban, mert csak közös kijárati jelző lesz.
Előzmény: Tamasch (6063)
Infós Creative Commons License 2008.04.24 0 0 6064
Köszi! :)
Előzmény: GyöBzs (6062)
Tamasch Creative Commons License 2008.04.24 0 0 6063
Köfi szépen.
Előzmény: CKD Kombinát (6060)
GyöBzs Creative Commons License 2008.04.23 0 0 6062
DDC Kft Váci Gyár elektrohidraulikus távolról-közelrõl vezérelhetõ váltórendszer, váltójelzõvel, jelzõ- bizber és védelmi berendezéssel egybeépítve a hivatalos neve a cuccnak.
Előzmény: Infós (6058)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.23 0 0 6061
Hja. :-)

Előzmény: Infós (6058)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.04.23 0 0 6060
Domino 55
Előzmény: Tamasch (6059)
Tamasch Creative Commons License 2008.04.23 0 0 6059
Arról tud valaki, hogy a Győr-Gönyűi (GYILK) kikötőben milyen berendezés lesz telepítve?
Infós Creative Commons License 2008.04.22 0 0 6058
Hogy a kiágnak van-e, azt nem tudom, de a DCM-ben valami távirányításos törpék is vannak, komoly technika van ott. :))
Előzmény: Törölt nick (6055)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.22 0 0 6057
Szemből. :-)

Előzmény: benbe.extra.hu (6056)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.04.21 0 0 6056
Balatonmáriafürdő elágazás KÖFI-ből kezelt, és szerintem Bs-en van a helyi kezelési lehetőség.
DCM-elágon van szolgálat, a képen a 75-ös vonali és az iparvágány felőli bejárati (szerintem nem fedező) jelzők:
Előzmény: Törölt nick (6055)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.21 0 0 6055
Köszi!

Azt tudjátok esetleg, hogy az alábbi két elág rendelkezik-e önálló biztberrel? (szerintem igen)

- 70-es vonal, Vác után a DCM-kiágazás
- 30-as vonal, Balatonmáriafürdő és Balatonszentgyörgy között a somogyszobi mellékvonal kiágazása
Előzmény: IPG (6051)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.20 0 0 6054
"Másik érdekes dolog, hogy hogyan biztosítják, hogy a térközjelzőtől a sorompóig ne tudjon a vonat felgyorsítani, amikor meg meghaladja akkor meg igen!?"

Idézek a könyvből: " Alaphelyzetben a sínáramkör a HF hurokfigyelő jelfogó záró munkaérintkezőjén kap táplálást. A HF jelfogó a térközszakaszban lévő önműködő sorompók zavarállapotát érzékeli. Ha valamelyik sorompó zavarba kerül, a HF jelfogó elejt és a sínáramkör a meghúzó 1Ü ütemkapcsoló jelfogó érintkezőjén keresztül 2 percig 1-es ütemű táplálást kap. A 2 perc után a lekapcsolódot táplálást az útátjárón áthaladó vonat hatására a meghúzó ÜF ütem feloldó jelfogó kapcsolja vissza, amíg a vonat nem lép a következő térközszakaszba, akkor, ha a feloldást előkészítő FE jelfogó is húz. Ez pedig bármilyen típusú zavar kezdetekor húz, ha a fedezett térköz szabad."

Hát így biztosítják. ;-)
Előzmény: CKD Kombinát (6053)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.04.20 0 0 6053
Tegnap délután ismét sikerült tanulmányozni az emelt sebességű sorompó "zavaros" viselkedését.

A sorompót megelőző térközjelzőtől vmax 15-el ment a vonat. Majd amikor áthaladtunk a sorompón lecsukódtak a karok, és a sorompót meghaladva gyorsíthattunk. Következő térközjelzőn már zöld volt, de a másik vágányon az ellenkező irányba vörös.

A másik vágányon sem előtte, sem utána nem jött vonat, tehát nem lehetett az, hogy a másik vonat zárta volna le a karokat.
Másik érdekes dolog, hogy hogyan biztosítják, hogy a térközjelzőtől a sorompóig ne tudjon a vonat felgyorsítani, amikor meg meghaladja akkor meg igen!?

Vagy amikor lecsukódtak a karok akkor jelent meg a következő térközjelzőn is a zöld fény és a jel a pályába? Vagy a sorompónál rövidrezárja valami a két sínszálat, hogy a jel ne menjen tovább? Ezen utóbbiak persze csak feltételezések...
LVI Creative Commons License 2008.04.20 0 0 6052
Az a legegyszerűbb megoldás, ha a "váltó melletti őrházban" önálló forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot és az elágazás, mint "állomás" funkcionál. Ebben az esetben közte és szomszédai között három külön menetirányváltási adok-kapok működik.
Előzmény: Törölt nick (6050)
IPG Creative Commons License 2008.04.20 0 0 6051
Ha a nyíltvonali elágazás önálló biztosítóberendezéssel rendelkezik, akkor tőle kell megkérni az irányt. (ld. Érd-elág)

Ha az állomásról kezelik, akkor a szomszéd állomástól, mert akkor az állomás és az elág közötti ellenmenet-kizárást az állomási biztber oldja meg.
Előzmény: Törölt nick (6050)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.20 0 0 6050
Urak, adott két állomás, köztük a nyíltvonalon egy elágazás, mely egy harmadik állomáshoz vezet. Ilyenkor a menetirány az állomások között érvényes, vagy az állomások és a váltó között? Úgy értem: menetirányváltás esetén a menesztés jogát a másik állomástól kell kérni, vagy a váltó melletti őrháztól?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!