Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BXtwelve Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54691

És hol van ez a fojtás fizikailag?

Előzmény: francecoupe (54689)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54690

Akkor nálam fordítva kötötték be :-)

(mint pl. apámék Corolla-ján az utólagos klímát Pesten)

Előzmény: francecoupe (54689)
francecoupe Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54689

"A szervoszelepbe elektromosan működtetett, szabályozható fojtást építettek, mely a gépkocsi sebességének növekedésével arányosan csökkenti a hidraulika munkanyomást. A legnagyobb szervohatás a gépkocsi álló helyzetében, kis sebességénél alakul ki."

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (54677)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54688

Jaja :-)

Könnyű is így télen - vagy a jég, vagy a borda...

Érdekes módon a Civic-em kevésbé hintázott, de pl. az ültetett 306-om meg pont olyan volt, mint most a Xsara. OK, nem teljesen, mert az oldalszél ennyire nem volt érezhető.

Tehát szél + M0 + tél: tisztára mint annó a Skoda :-D

Előzmény: BXtwelve (54686)
BXtwelve Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54687

Akkor biztos az én parám.

Többet kéne járnom autópályán. :-)

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (54682)
BXtwelve Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54686

Az már 100-nál hintáztatja a kocsit. :-)

Előzmény: BallyS16 (54681)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54685

Akkor a Saxo meg igen? Abban a szervó elektromos volt. Amúgy egyszer valaki fordulat függő szervónak hívta, de nekem mindegy, nem nagyon érzek difit - lassan tán még nehezebb is a kormány. VTS-en meg még könnyebb. Mindig és mindenhol. Bár az I-es.

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (54683)
BXtwelve Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54684

Megnéztem, el van mentve pdf-ben az C. Hungária honlapjáról a Xsara adatai.

Két helyen, műszaki adatoknál, és a felszereltségnél is írja: széria a változó rásegítésű szervó minden modellben.

Mondjuk még sosem éreztem. :-)

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (54677)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54683

a nem elektromos szervós autók közül elég kevés tudja csak a valós sebességfüggő szervókormányzást.

többek közt a xsara és a picasso sem.

Előzmény: BallyS16 (54680)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54682

amíg rendszeresen jártam autópályán budapestre, az enyém simán ment két kilót tempomattal.

jó, mondjuk emelkedőn meglassul, de megoldja magának.

sose éreztem semm ijelét a bizonytalanságnak.

Előzmény: BXtwelve (54675)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54681

M0-n minden kocsi bizonytalan - hosszborda rulez :-)

Előzmény: BXtwelve (54675)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54680

Nem csak a Picasso-nak?

Előzmény: francecoupe (54676)
francecoupe Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54679

Az első érvvel abszolút nem értek egyet.

Előzmény: BXtwelve (54675)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54678

Heti ~1000 km-t megyek, azt azért nem élném túl 36-os átlaggal :-D

Előzmény: BXtwelve (54674)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54677

és mi produkálja a sebességfüggést, azt lehet tudni?

Előzmény: francecoupe (54676)
francecoupe Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54676

Bár nagy sebességnél a kormányzása nem teszik, sem ennek, sem a VTS-nek. Túl könnyű.

 

Pedig sebességfüggő a szervója. Legalábbis Xsara II-nél.

Előzmény: BallyS16 (54673)
BXtwelve Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54675

Bizonytalannak érződik, + ordít a motor, nagy a szélzaj.

Előzmény: francecoupe (54671)
BXtwelve Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54674

Így könnyű. :-)

Az én 36km/h átlagomhoz képest.

Előzmény: BallyS16 (54669)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54673

Jelentem, én sem féltem - inkább "bosszankodtam" csak :-)

Bár nagy sebességnél a kormányzása nem teszik, sem ennek, sem a VTS-nek. Túl könnyű.

Előzmény: francecoupe (54671)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54672

Légszűrő amúgy nem vészesen koszos, de nem is új - most szedtem ki. De holnap kicserélem.

Előzmény: BXtwelve (54667)
francecoupe Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54671

Egyébként is, a Xsara 140 felett már halálfélelem kategória.

 

Miért?

Előzmény: BXtwelve (54667)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54670

Erre gondoltam. Első és könnyű feladat: légszűrő

Előzmény: francecoupe (54668)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54669

Mivel geek is vagyok, van track log-om :-)

Tehát.

88.75 km

1:04:35 - ebből 58:05 mozgásban.

Max: 124.83 kmh

Átlag: 82.44 kmh

Átlag mozgásban: 91.66 kmh

szint: -4% max - 3% max

140.91 m - 317.82 m

Előzmény: BXtwelve (54667)
francecoupe Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54668

A lustaság meg furi, mert az elmúlt 20e km-t végig M31 / M0 / M1 tengelyen mozogta, persze lehet, hogy a max 110 kmh is lustít.

 

Az nem. Ettől épp szép kitisztultnak kéne lennie. Más gond lesz.

Előzmény: BallyS16 (54665)
BXtwelve Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54667

Kíváncsi vagyok az átlagsebességedre. Mi adja ki ezt a fogyasztást.

 

Én a helyedben nem foglalkoznék vele. Egyébként is, a Xsara 140 felett már halálfélelem kategória. :-) Inkább a gyorsulást, rugalmasságot mérném meg.

 

Illetve, a szűrők ilyen ritka cseréje Magyarisztánban...én egyszer mentem 20e km-t a légszűrővel, a szahara minden homokja benne volt. :-) Azóta 10e a csereintervallum.

Előzmény: BallyS16 (54665)
HMEX Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54666

Hmm...ennyit én mentem a XsaraI 1,6-al. 

Előzmény: BallyS16 (54663)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54665

Azt hiszem, 4-5%-os emelkedő a max ott.

A lustaság meg furi, mert az elmúlt 20e km-t végig M31 / M0 / M1 tengelyen mozogta, persze lehet, hogy a max 110 kmh is lustít.

Holnap majd kipróbálom én is... viszont nem értem, hogy akkor 3.-ban és 4.-ben miért húz szépen ~végig.

Az ecsetelt eset 5.-ben történt.

Előzmény: francecoupe (54664)
francecoupe Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54664

Ezzel a mocival óra szerint simán mennie kellene 200-at, még két személlyel is, no nem 20%-os emelkedőn.

Több oka lehet.

Motor el van lustulva a sok várostól, illetve a kevés pörgéstől.

Rossz minőségű benya

+ amiket írtál

 

Előzmény: BallyS16 (54662)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54663

Illetve azt tudom, hogy haverom 306-ba épített ilyen motorja a Xsara légszűrőház nélkül szintén kb. ennyire volt képes.

Előzmény: BallyS16 (54662)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 54662

Egy kollégám vezette az 1.6 16V-m és megkérdezte, megnézheti-e, kb hol a vége a sebességének. M31, este 8, sehol senki, száraz út, eléggé egyenes, "H"-s gumi, gondoltam, miért ne, legalább megtudom én is... sosem jártam 140 felett...

Hát hm. Majdnem most sem... dombnak felfelé 150 max, egyenesben *talán* ment volna 160 fölé ha még tapossa...

Ugyan nem kéne, hogy zavarjon, mert tényleg nem megyek soha gyorsan, de azért kíváncsi lennék, hogy ezt mi okozhatja?

- koszos benzinszűrő? (40e km)

- koszos légszűrő? (20e km)

- harmatos gyertyák? (ezek ~40e km-t mentek)

- kifújó kipufogó? (nem fúj ki)

És nem volt se check engine, se semmi más. Kocsi holt normál módon viselkedik. Fogyi most 5.71...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!