"A szervoszelepbe elektromosan működtetett, szabályozható fojtást építettek, mely a gépkocsi sebességének növekedésével arányosan csökkenti a hidraulika munkanyomást. A legnagyobb szervohatás a gépkocsi álló helyzetében, kis sebességénél alakul ki."
Érdekes módon a Civic-em kevésbé hintázott, de pl. az ültetett 306-om meg pont olyan volt, mint most a Xsara. OK, nem teljesen, mert az oldalszél ennyire nem volt érezhető.
Tehát szél + M0 + tél: tisztára mint annó a Skoda :-D
Akkor a Saxo meg igen? Abban a szervó elektromos volt. Amúgy egyszer valaki fordulat függő szervónak hívta, de nekem mindegy, nem nagyon érzek difit - lassan tán még nehezebb is a kormány. VTS-en meg még könnyebb. Mindig és mindenhol. Bár az I-es.
Kíváncsi vagyok az átlagsebességedre. Mi adja ki ezt a fogyasztást.
Én a helyedben nem foglalkoznék vele. Egyébként is, a Xsara 140 felett már halálfélelem kategória. :-) Inkább a gyorsulást, rugalmasságot mérném meg.
Illetve, a szűrők ilyen ritka cseréje Magyarisztánban...én egyszer mentem 20e km-t a légszűrővel, a szahara minden homokja benne volt. :-) Azóta 10e a csereintervallum.
Egy kollégám vezette az 1.6 16V-m és megkérdezte, megnézheti-e, kb hol a vége a sebességének. M31, este 8, sehol senki, száraz út, eléggé egyenes, "H"-s gumi, gondoltam, miért ne, legalább megtudom én is... sosem jártam 140 felett...
Hát hm. Majdnem most sem... dombnak felfelé 150 max, egyenesben *talán* ment volna 160 fölé ha még tapossa...
Ugyan nem kéne, hogy zavarjon, mert tényleg nem megyek soha gyorsan, de azért kíváncsi lennék, hogy ezt mi okozhatja?
- koszos benzinszűrő? (40e km)
- koszos légszűrő? (20e km)
- harmatos gyertyák? (ezek ~40e km-t mentek)
- kifújó kipufogó? (nem fúj ki)
És nem volt se check engine, se semmi más. Kocsi holt normál módon viselkedik. Fogyi most 5.71...