"A Goldoni helyett én inkább a Kvarnert indítanám Kaposvár felé 06.45-kor a pécsivel együtt."
A Goldonit én hagynám a 30-ason. A Kvarner lenne esetleg úgy jó, hogy reggel menne a 40/41-esen, de ne legyen az a csatolás, ami Ud-n volt, mert az +10 perc. Inkább lehetne egy Kaposvár-Pécs IC (vagy az túlzás?), ami Ud alsón keresztezne a Kvarnerrel. Csak ennek az lenne a hátránya, hogy nem állna meg Ud-n.
Csak nem egyenlő eloszlásban. Lehetne úgy, hogy reggel 8-kor indulna a Goldoni, az lenne az EC, délután 13-kor a Maestral, lehetne IC, és este 18-kor pedig a Venezia, ami pedig EN lehetne. Ez talán jobb lenne, mert így lenne napi 3 vonat Zagrebba, egyenlő eloszlásban.
Nem tudom, hogy vagytok vele, de azért a 40/41-esen újra mehetne a Kvarner IC, délelőtt, mert a fővárosból délelőtt eljutni Kaposvárra, vagy tovább, minőségi módon szinte lehetetlen.
A nagyfórumon talán azt olvastam, hogy az átlós vonatok száma nőni fog, és nem fejpályaudvaron fordulnak, hanem a Fradin keresztül mennek. Nem tudom ennek mennyi a valóságalapja.
Annak én is örülök, méghozzá nagyon. Az átlós vonatokat pedig visszakellene hozni (pl. Bartok EC - menjen Debrecenig, vagy a régi Alutus IC - Szombathely-Bucureşti, stb. lenne ötletem az ilyenekre - csak az a fontos, hogy ne álljon 20-30 percet egy fővárosi fejpályaudvaron (mondjuk máshol se)).
Amikor megszüntették, eltörölték az utolsó puccos vonatot is a Tiszántúlról. Utolsó Db-be való érkezésekor kisebb ünnepség is volt, és meg is koszorúzták.
M. urat láttam az Andrássy úton amikor jött tárgyalni Bp-re: a feje totál be volt vörösödve, láthatóan ittas állapotban érkezett. No comment....Sokat erőlködtek a nyelvtörvénnyel úgymond a nemzeti nyelv védelmében, miközben a pozsonyi STV egy az egyben átvette a cseh híradót, jó az nekik...ők maguk nem vették komolyan azokat az eszméket amit hirdettek.
Rövidesen megyek Kassára, Hidason 15 perc van a Rákóczinál gépcserére. Ez pont elég a nemzetközi jegyet megváltani, arra a kb.30 km-re talán olcsóbb mintha Bp-ről vennék nemzetközi jegyet.
EC 170 HUNGARIA -------------------------------------------------------------------------------- km Station Arrival Departure --------------------------------------------------------------------------------
0 Budapest-Keleti pu. 10:10 80 túrovo 11:13 11:17 124 Nové Zámky 11:42 11:44 215 Bratislava hl.st. 12:36 12:40 279 Kúty 13:16 13:18 297 Břeclav 13:34 13:36 356 Brno hl.n. 14:07 14:09 444 ďár n.Sázavou 15:10 15:12 477 Havlíčkův Brod 15:35 15:37 551 Kolín 16:39 16:40 613 Praha-Holeovice 17:20 17:31 ....
a jegyet Pesten megveszem Esztergomig (Párkányig?), majd a vonaton tudok jegyet venni a határ másik oldalán Prágáig? vagy vmilyen formában elővételben lehet?
vagy egy hamarabbi vonattal Esztergom, átgyaloglás, ott erre fölszállás jegyvétel után? mit tanácsolsz?
igazad van, de határeset: "..1992-ben megválasztották elnöknek Vlagyimir Meciart, ezt követően a szlovák parlament megszavazta Szlovákia szuverenitását, és Csehszlovákia 1993-ban békésen felbomlott. .." lehet, hogy 12 éve volt ? , hogy arra jártam. De nem ez a kérdés: lehet-e most ilyen "trükkel" olcsóbban vonaton eljutni Prágába, minthogy megvegyem itthon a retúrt ~17-18 eHUF-ért?
sziasztok, kb. 13-14 éve úgy jutottam el Prágába, hogy Budapest->Esztergom MÁV; /// vagy Komárom vagy Ipolyság ?? // átjutottam a másik oldalra, ott a szlovák vasútnál vettem jegyet Prágáig, és töredék áron jutottam el a célállomásig, mintha nemzetközi vonatra vettem volna jegyet Pesten. Manapság működik ez még? ha igen, hogyan? --------------------------------- Moszkva nekem is megvolt vonattal, kb 42 óra (?), onnan meg Leningrád később...
És ahhor mit szóltok, hogy tegnap (és valszeg már így lesz) nem értem el IC618-at, mert +90-et mondtak az EC 25-re. 0.22-re értem haza. Szóval szvsz a legjobb magyarországi vonatok a nemzetközi vonatok, és egyben a legkiszámíthatatlanabbak is. :(