Keresés

Részletes keresés

metalhammer Creative Commons License 2023.11.29 0 0 128429

Értem, jelenleg a legegyszerűbb a nagyobb radiátorra való csere lenne, de akkor legfeljebb maradok az 1200-asnál. A törölközőszárítóhoz nincs kiépítve sajnos a csövezés a szerelő meg el van havazva, most nem ér rá ilyen aprósággal foglalkozni.

Előzmény: Kapocska (128425)
Kapocska Creative Commons License 2023.11.29 0 0 128428

"Utóbbi időben a kazán sokszor leállt,"

Típusa?

Hibakód?

 

(a szerelő horror kategória)

Előzmény: Zsiga938 (128427)
Zsiga938 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 128427

Sziasztok,

 

Van egy 20 éves Buderus cirkó kazánunk (melegvíz és fűtés) 50m2 társasházi lakásban. Utóbbi időben a kazán sokszor leállt, újra kellett indítani. Kijött a szerelő, volt fél órát, a számla szerint külső tisztítást csinált meg telepített egy ideiglenes termosztátot kívülre. Leszamlázott 95e forintot. Azt mondja, szivattyút meg vezérlő egységet is cserélni kell, újabb 300e Ft lenne összességében a felújítás. Reális ez? Új kazánt is hirdetnek már 300e-ért.. Viszont azt mondja, hogy a kazán csere, engedélyezés stb 1.5 millió is lehet.

 

Előre is köszönöm!

Kapocska Creative Commons License 2023.11.29 0 0 128426

„Jobb volna a hatásfok?”

Nem gondolom ,mert nem tudod elszállítani/leadni azt a 29kWh mennyiséget.

Ha 15 fokos Dt értéket veszünk akkor is kb.10 perc alatt megfordul a víz keveredve

és ha 10fokos a Dt akkor már 7.5perc és tartozna hozzá 2450l/h mennyiség.

Emelkedne az fsg hőmérséklet és a remanens hőmennyiség.

Előzmény: occseb (128424)
Kapocska Creative Commons License 2023.11.29 0 1 128425

 

„megint a kazán akkor már csak 20 fok lesz kb.”

Kompromisszumos megoldásként egy törülközőszárító radiátor kellene.

 

Szigetelés után mindegyik nagy lesz amit terveztél, de ha 2 van akkor

könnyebb/tágabb a szabályozási lehetőség és + funkcióval is bővül a fürdőszoba.

 

„19,6875 x 50-el akkor 985 W jön ki, ha 60-al szorzom akkor 1181 W jön ki.”

Amivel itt számoltál az egy feltételezett hőszükséglet m3 x W a radiátorhoz annyi köze van

,hogy ad egy támpontot ahhoz,hogy milyen teljesítményű legyen.

 

A teljesítmény számítás már Dt -mennyiség……   függő.

A hőszigetelés hiányát a fűtőtest tömegével v. túlfűtéssel lehetne kompenzálni,

de olyan beruházás kéne ami a hőszigetelés után is hasznosul/hasznosítható.

Előzmény: metalhammer (128422)
occseb Creative Commons License 2023.11.29 0 0 128424

"Nekem pl. nem.  :-)"

 

Az nekem sem hogy kevesebbet fogyaszt mint a gyári előírás. Fogyasztás szempontjából szerintem nem nyernék vele ha többet fogyasztana :)

 

Az előéletéről csak annyit tudok hogy 6 éves, és újonnan lett itt üzembehelyezve.

 

Mit nyernék vele ha a gyári fogyasztása lenne? Jobb volna a hatásfok?

Előzmény: Kapocska (128409)
Kapocska Creative Commons License 2023.11.29 0 0 128423

„már csak a léc plusz ács hiányzik.”

Szerintem nem csak ez a kettő hiányzik!

 

A páralecsapódás megakadályozása szempontjából a következő elvet kell

nálad alapul venni:

födémet kell építeni és egy „párazáró” réteget(pl. OSB lap) kellene a 10x10-es keményfa gerendákra

tenni kívülről, majd erre pl. lépésálló hungarocellt  min. 5cm-est (szorosan v./ és ragasztva) erre lehetne páraáteresztő fóliát(kosz,por gyűjtés).

A lényeg, hogy bentről kifelé növekedjen a páraáteresztő képesség.

A párazárás után azért kell a hőszigetelés, hogy a záró ne hűljön harmatpont alá.

Bármely héjazat kerül fel a fólia szükséges volna alá + a megfelelő lejtés,mert most mintha

közel lenne a vízszinteshez (nincs leírás,nincs rajz).

Előzmény: CharlieFirpo79 (128419)
metalhammer Creative Commons License 2023.11.29 0 0 128422

Sziasztok!

Radiátort hogy szoktak méretezni? Adott egy fürdőszoba: kb 4,5 m x 1,75 m  x 2,5 m. Ebben most egy 22k 600x800-as radiátor van, de fél oldalon csak 30-as a vályogfal jelenleg szigetelés nélkül. Az lenne a cél, hogy a mostani állapothoz képest kb 2-3 °C-okot emelkedjen a hőmérséklet ha időszakosan megy a kazán ki/bekapcsolós termosztáttal kb 45 fokos előremenő hőmérséklettel. A termosztát a szobában van, ha ott van 21 fok akkor a fürdőben jő esetben van meg a 21 fok, de mire bekapcsol megint a kazán akkor már csak 20 fok lesz kb.

 

Ezt kéne valahogy áthidalni. 19,6875 x 50-el akkor 985 W jön ki, ha 60-al szorzom akkor 1181 W jön ki. Csak azt nem tudom ez a módszer hány fokos vízre vonatkozik? Arra gondoltam lecserélem a 800-as radiátort 1200-asra, ha az elég. Helyileg elférne akár az 1400-as is, de ez remélhetőleg csak átmeneti állapot mert idén kellett valamilyen fűtést csinálni, sajnos a szigetelésre már nem maradt idő a hideg beállta előtt. Ha minden jól megy akkor jövőre kap legalább egy 10 cm-s közetgyapotot a fal.

 

Fürdésnél betudom kapcsolni az elektromos radiátort is, az hamar feldobja még 1-2 fokkal a hőmérsékletet, de így alaphelyzetben jelenleg lehetne jobb is a helyzet. Jelenleg nincs sehogy sem beszabályozva a rendszer, igaz csak 3 radiátor van összesen csak normál csapokkal és alul torlószeleppel. De addig nem akartam sehogy sem szabályozni, míg fel nem kerül a fürdőbe egy nagyobb radiátor. Szóval szerintetek elég lehet az 1200-as? Illetve gondolkoztam a 33K 600x800-ason is, de az úgy látom kisebb teljesítményű, mint a 22-esből az 1200-as.

 

Illetve most ilyen normál csapok vannak csak amit gyárilag a radátorral adtak.

Ha ezt szeretném cserélni majd a későbbiekben esetleg egy ilyen radiátorszelepre, akkor kompletten cserélnem kell az egészet, mert a mostani egy normál tekerős csap? Vagy a belső részük ugyanaz csak a tekerő más? Illetve funkcióját tekintve ugyanazt tudja, mint a radiátorszelep csak így most találomra tudom szabályozni azon meg látom hogy melyik számon áll?

 

 

 

occseb Creative Commons License 2023.11.29 0 0 128421

Amikor fűt, nem az őrláng.

Én szerintem itt két tartós üzemmód van, őrláng, fullgáz.

Előzmény: kormos* (128408)
trebront Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128420

+ellenléc + párafólia!

ha újrarakod a tetőt cseréppel, akkor kintről így csináld:

1) cserép

2) lécezés 3/5

3) ellenléc 5/5

4) páraáteresztő fólia

5) meglévő fagerendák

6) bármi

Előzmény: CharlieFirpo79 (128419)
CharlieFirpo79 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128419

Köszönöm a válaszokat, úgy tűnik nem úszom meg az újra tetőzést, ha végleges megoldást akarok.
Van egy majdnem teljes raklap Bramac cserepem, már csak a léc plusz ács hiányzik.

Előzmény: Kapocska (128417)
trebront Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128418

egy kültéri fémlemezen mindig is lesz párakicsapódás. akkor is, ha nincs alatta épület.

Előzmény: CharlieFirpo79 (128416)
Kapocska Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128417

„A páralecsapódás fent a tető lemezen a legintenzívebb,”

Ez ellen két módszerrel lehetne védekezni

 

-visszaépíteni a korábbi lemeztető alatti szigetelést

-a belső tér hőmérsékletét folyamatosan a külső hőmérsékleten tartani

 

 „szellőzőket teszek be? plusz van egy meglévő 110-es cső”

(természetes huzat,ajtó ablak,ventilátor….)

 

Költségesebb az első ,de komfortosabb ,biztonságosabb a keményfa gerendákra nézve.

Ehhez fontos még a trebront olvtárs által írt   „lécváz (= kiszellőző réteg)”

Előzmény: CharlieFirpo79 (128416)
CharlieFirpo79 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128416

A páralecsapódás fent a tető lemezen a legintenzívebb, nagy cseppekben áll össze, majd aláhull és uszoda van. Az ablakokon nem vészes.

Visszagondolva az előző tető alatt egy sima vastagabb nejlon volt az alu trapézlemez alatt + kátránypapír + legalul 5 cm hungarocell.

Akkor is lehetett pára, csak nem láttam, illetve a gerendák a fólia által védve voltak.

 

huzatfokozó:

akkor sincs értelme, ha 1-1 ablakot megcsinálok nyithatóra vagy szellőzőket teszek be? plusz van egy meglévő 110-es cső a külvilág felé a hátsó falon.

 

 

 

Előzmény: Kapocska (128413)
lapar Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128415

Küszi= kószi

Előzmény: lapar (128414)
lapar Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128414

Küszi, megpróbálunk mindent.

Holnap visszaviszem a panelt a javítónak egy átvizsgálásra.

Előzmény: Kapocska (128405)
Kapocska Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128413

„Mióta ki lett cserélve a tető acél trapéz lemezre" "sokkal intenzívebb a páralecsapódás belül."

Pontosabban hol?

 

„Ablakok fixek, nem nyithatóak, a kapu nem zár hermetikusan, de nem is szellőzik.”

 

Tehát a huzatfokozónak nincs esélye az áramlási viszonyok és a nem megfelelő hőm.különbség miatt.

 

Amit ilyen időben tehetnél az az, hogy kinyitod az ajtót annyira,

hogy a belső falak, aljzat is a külső környezeti hőmérsékletre hűljenek így a belső aljzat felől jövő

 „meleg levegő” megszűnne (amiből kicsapódik a pára a tőle hidegebb pontokon).

A mennyezet szigetelése azt a célt szolgálná, hogy a föld hőjét bent tartsa, ami „melegítené” a falakat

legalább a harmatpont fölé.(persze ,ha le tudja adni nincs tele pakolva olyannal ami gátló tényező)

Ha szigetelésre kerülne sor akkor páraáteresztő fólia közé kellene rakni a gyapotot.

 

Előzmény: CharlieFirpo79 (128410)
Hooti Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128412

Nálam Termotéka 25 ES.

Kíváncsiságból most lemértem, nálam pont a fele a tiednek, 0,022 :)
köszöni, fűt 12órát 21fokra, 12órát 21,5fokra, mivel írom én is 17:00 körül minden nap, 24óra alatt 12m3.

 

Kádárkocka, de vályog, padláson 10cm üveggyapot, ennyi a szigetelés, nyílászárók régiek, de meglepően jók (függöny nem lebeg)  :D

Előzmény: occseb (128407)
trebront Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128411

a profi sorrend ez lenne:

1) belső tér

2) bármi

3) párazáró fólia

4) 10/10gerenda, közte hőszig

5) páraáteresztő fólia

6) lécváz (= kiszellőző réteg)

7) fémtető (gumi/neoprén alátétes csavar)

a mostani fémburkolat/fagerenda kapcsolatnál elég gyorsan szét fog rohadni a fa, mert rengeteg nedvességet kap.

ha mást nem is, oda közé betennék valami bitumenes vagy vastag.pvc lemezt elválasztónak.

akárhogy szellőztetsz, alulról mindig melegebb levegő fog találkozni a hideg fémlemezzel, ezért azon mindig lesz párakicsapódás

Előzmény: CharlieFirpo79 (128410)
CharlieFirpo79 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128410

Hello

Azt nem tettem hozzá, hogy 10x10-es keményfa gerendák vannak keresztben, (4 m szélesek és 90 cm-re egymástól) amire önmetsző csavarral van rögzítve a lemez, lécezés és fólia nélkül sajnos..

Amúgy 7 x 4 méter területű az épület, kb. 2,40 méter a belmagasság.

 

Azt mondod, ha a tetőt leszigetelem a a gerendák közt, például kőzetgyapottal + valami fóliával, megszűnne ez a jelenség?

Beszéltem egy épületgépész ismerőssel, ő azt mondta, hogy nem 100%, hogy segít ez a megoldás..

 

 

Előzmény: Kapocska (128281)
Kapocska Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128409

"Elméletileg"
Az előélete és a jelen állapot sem ismert:
-a nyomás 25mbar
-a fúvóka mérete
-babrákolták már a szelepet
"Földgáz üzemû kazánnál az égõ beszabályozása "H" típusú földgázra gyárilag megtörtént."
?
"Ez így problémás? "
Nekem pl. nem.  :-)

Előzmény: occseb (128407)
kormos* Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128408

Minimál vagy maximál teljesítményen?

 

 

Előzmény: occseb (128407)
occseb Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128407

Hőtherm ESB29 kazán.

Elméletileg 3,7m3/h-t kellene fogyasztania.

 

Most megmértem, 60sec alatt fogyaszt el 0.044m3-t. Ez 2.64m3/h-ra jön ki. Ez így problémás? 

hantorish Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128406

Sziasztok,

 

Adott egy Buderus GB042-22 kondenzációs kazán + WM10 és MM10-es Buderus keverőmodullal és váltómodullal.

 

A kérdésem: Tavalyi évben rendszeres lehetett hallani, hogy a modulok (keverő és váltó) reléi "kattannak". Idén még egyszer sem hallottam ilyet. Ennek mi lehet az oka szerintetek? Egyelőre még nagyon nem kellett gázzal fűtenünk, klímák dolgoznak helyette, de jönnek a konstans hidegek és ha lehet nem a nagy hidegek kellős közepén döbbennék rá, hogy a rendszerrel baj van :)).

 

Köszi a tippeket előre is.

 

 

Kapocska Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128405

„Bármilyen hozzáérésre, ütögetésre megváltozik, és beindul.

Vízhőfokszabályozóra reagál”

„HMV-t csinál, hibátlanul”  az független a fűtés állítótól

 

Csatlakozások befújása (többszöri csatlakoztatás) kontak tisztító sprayjel.

"Vízhőfokszabályozó" az gondolom potméter , azt is.

 

Előzmény: lapar (128403)
cucu Creative Commons License 2023.11.28 0 0 128404

Szerintem vízköves a felső membrán tengelye és emiatt akadozik.

Előzmény: lapar (128403)
lapar Creative Commons License 2023.11.27 0 0 128403

Kérdés lenne urak:

Bosch(Junkers ) ZW23 Euroline kombicirko A termosztát kapcsolására nem akar fűteni, vagy csak szvattyú indul, vagy az sem. Bármilyen hozzáérésre, ütögetésre megváltozik, és beindul. Vízhőfokszabályozóra reagál, felcsvarva újra indul, de termosztát kapcsolásra nem akar.

HMV-t csinál, hibátlanul. Termosztát kiiktatva rövidrezárva is ugyanezt játssza.

Hibajelet nem ad. Szerelő csak vakargatja a fejét, szerinte vezérlőpanel hiba. (amit most újítottak fel 2 hónapja)

Volt, hogy csak a burkolat csavarját tettük vissza, és ettől beindult/leállt.

 

Van-e valakinek tippje, ötlete, mit lenne érdemed csinálni nézni rajta. A panelt szerdán visszaviszem, nézzék át újra, hátha.

Szombat reggel óta játssza ezt, ha nem basztatjákj működik, de azért jobb lenne szabályozni is.

lapar Creative Commons License 2023.11.27 0 0 128402

Nem tudom biztosan, de szerintem olaj lehet, mint a villany radiátorokban.

Előzmény: SoosBalazs (128397)
LarryCooper46 Creative Commons License 2023.11.27 0 1 128401

Köszönöm Nixon70!

Előzmény: nixon70 (128399)
nixon70 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 128400

Hali!

Ha 1/2"-os KS felsőrész van benne, minden további nélkül le tudod dugózni.

Előzmény: Laslie69 (128388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!