Értem, jelenleg a legegyszerűbb a nagyobb radiátorra való csere lenne, de akkor legfeljebb maradok az 1200-asnál. A törölközőszárítóhoz nincs kiépítve sajnos a csövezés a szerelő meg el van havazva, most nem ér rá ilyen aprósággal foglalkozni.
Van egy 20 éves Buderus cirkó kazánunk (melegvíz és fűtés) 50m2 társasházi lakásban. Utóbbi időben a kazán sokszor leállt, újra kellett indítani. Kijött a szerelő, volt fél órát, a számla szerint külső tisztítást csinált meg telepített egy ideiglenes termosztátot kívülre. Leszamlázott 95e forintot. Azt mondja, szivattyút meg vezérlő egységet is cserélni kell, újabb 300e Ft lenne összességében a felújítás. Reális ez? Új kazánt is hirdetnek már 300e-ért.. Viszont azt mondja, hogy a kazán csere, engedélyezés stb 1.5 millió is lehet.
Radiátort hogy szoktak méretezni? Adott egy fürdőszoba: kb 4,5 m x 1,75 m x 2,5 m. Ebben most egy 22k 600x800-as radiátor van, de fél oldalon csak 30-as a vályogfal jelenleg szigetelés nélkül. Az lenne a cél, hogy a mostani állapothoz képest kb 2-3 °C-okot emelkedjen a hőmérséklet ha időszakosan megy a kazán ki/bekapcsolós termosztáttal kb 45 fokos előremenő hőmérséklettel. A termosztát a szobában van, ha ott van 21 fok akkor a fürdőben jő esetben van meg a 21 fok, de mire bekapcsol megint a kazán akkor már csak 20 fok lesz kb.
Ezt kéne valahogy áthidalni. 19,6875 x 50-el akkor 985 W jön ki, ha 60-al szorzom akkor 1181 W jön ki. Csak azt nem tudom ez a módszer hány fokos vízre vonatkozik? Arra gondoltam lecserélem a 800-as radiátort 1200-asra, ha az elég. Helyileg elférne akár az 1400-as is, de ez remélhetőleg csak átmeneti állapot mert idén kellett valamilyen fűtést csinálni, sajnos a szigetelésre már nem maradt idő a hideg beállta előtt. Ha minden jól megy akkor jövőre kap legalább egy 10 cm-s közetgyapotot a fal.
Fürdésnél betudom kapcsolni az elektromos radiátort is, az hamar feldobja még 1-2 fokkal a hőmérsékletet, de így alaphelyzetben jelenleg lehetne jobb is a helyzet. Jelenleg nincs sehogy sem beszabályozva a rendszer, igaz csak 3 radiátor van összesen csak normál csapokkal és alul torlószeleppel. De addig nem akartam sehogy sem szabályozni, míg fel nem kerül a fürdőbe egy nagyobb radiátor. Szóval szerintetek elég lehet az 1200-as? Illetve gondolkoztam a 33K 600x800-ason is, de az úgy látom kisebb teljesítményű, mint a 22-esből az 1200-as.
Illetve most ilyen normál csapok vannak csak amit gyárilag a radátorral adtak.
Ha ezt szeretném cserélni majd a későbbiekben esetleg egy ilyen radiátorszelepre, akkor kompletten cserélnem kell az egészet, mert a mostani egy normál tekerős csap? Vagy a belső részük ugyanaz csak a tekerő más? Illetve funkcióját tekintve ugyanazt tudja, mint a radiátorszelep csak így most találomra tudom szabályozni azon meg látom hogy melyik számon áll?
Köszönöm a válaszokat, úgy tűnik nem úszom meg az újra tetőzést, ha végleges megoldást akarok. Van egy majdnem teljes raklap Bramac cserepem, már csak a léc plusz ács hiányzik.
Kíváncsiságból most lemértem, nálam pont a fele a tiednek, 0,022 :) köszöni, fűt 12órát 21fokra, 12órát 21,5fokra, mivel írom én is 17:00 körül minden nap, 24óra alatt 12m3.
Kádárkocka, de vályog, padláson 10cm üveggyapot, ennyi a szigetelés, nyílászárók régiek, de meglepően jók (függöny nem lebeg) :D
Azt nem tettem hozzá, hogy 10x10-es keményfa gerendák vannak keresztben, (4 m szélesek és 90 cm-re egymástól) amire önmetsző csavarral van rögzítve a lemez, lécezés és fólia nélkül sajnos..
Amúgy 7 x 4 méter területű az épület, kb. 2,40 méter a belmagasság.
Azt mondod, ha a tetőt leszigetelem a a gerendák közt, például kőzetgyapottal + valami fóliával, megszűnne ez a jelenség?
Beszéltem egy épületgépész ismerőssel, ő azt mondta, hogy nem 100%, hogy segít ez a megoldás..
"Elméletileg" Az előélete és a jelen állapot sem ismert: -a nyomás 25mbar -a fúvóka mérete -babrákolták már a szelepet "Földgáz üzemû kazánnál az égõ beszabályozása "H" típusú földgázra gyárilag megtörtént." ? "Ez így problémás? " Nekem pl. nem. :-)
Adott egy Buderus GB042-22 kondenzációs kazán + WM10 és MM10-es Buderus keverőmodullal és váltómodullal.
A kérdésem: Tavalyi évben rendszeres lehetett hallani, hogy a modulok (keverő és váltó) reléi "kattannak". Idén még egyszer sem hallottam ilyet. Ennek mi lehet az oka szerintetek? Egyelőre még nagyon nem kellett gázzal fűtenünk, klímák dolgoznak helyette, de jönnek a konstans hidegek és ha lehet nem a nagy hidegek kellős közepén döbbennék rá, hogy a rendszerrel baj van :)).
Bosch(Junkers ) ZW23 Euroline kombicirko A termosztát kapcsolására nem akar fűteni, vagy csak szvattyú indul, vagy az sem. Bármilyen hozzáérésre, ütögetésre megváltozik, és beindul. Vízhőfokszabályozóra reagál, felcsvarva újra indul, de termosztát kapcsolásra nem akar.
HMV-t csinál, hibátlanul. Termosztát kiiktatva rövidrezárva is ugyanezt játssza.
Hibajelet nem ad. Szerelő csak vakargatja a fejét, szerinte vezérlőpanel hiba. (amit most újítottak fel 2 hónapja)
Volt, hogy csak a burkolat csavarját tettük vissza, és ettől beindult/leállt.
Van-e valakinek tippje, ötlete, mit lenne érdemed csinálni nézni rajta. A panelt szerdán visszaviszem, nézzék át újra, hátha.
Szombat reggel óta játssza ezt, ha nem basztatjákj működik, de azért jobb lenne szabályozni is.