Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MALWIN Creative Commons License 2006.02.13 0 0 135
Közben nyomára jutottam az általam feltett motorikus kérdésnek.
Minden bizonnyal a JÁFI P1-sorozatú motorról van szó, mert ugyanezeket az értékeket említi az autóbusz típuskönyv az Ik 180, illetve 556 esetén.Mindkettőről tudható, hogy eredetileg a P1 fekvő változatát kapták, és csak a gyártás végén került beléjük a később Ikarus motorként megismert Rába MAN.
(valahol van adatom ezekről a P1-ekről, lehet, időszerű lenne előkeresni?.-)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.13 0 0 134
Üdv,
nem véletlenül, mert az övé:-)
A kiskörút átépítésénél andalogtam a motorhangjára....:-))))
Előzmény: Riff-Raff (133)
Riff-Raff Creative Commons License 2006.02.13 0 0 133
Ez véletlenül nem a vásárhelyi fakitermelő fickóé?
Előzmény: MALWIN (129)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.13 0 0 132
Ne tévesszen meg a kinézete.
vadonás új, sosem dolgozott.egy állami gazdaság központi épülete előtt állt, mint emlékmű, vagy 30 évig.Ott lett ilyen rozsdás, és üveg nélküli.Belülről viszont minden gyári rajta, annyira, hogy ha megnézed, még az eredeti gyári plombák is rajta vannak.
Előzmény: a_motor (131)
a_motor Creative Commons License 2006.02.12 0 0 131

szegény...

ha arra gondolok, hogy láttam ilyet fényképen, mint repülőtéri vontató

Előzmény: MALWIN (130)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.12 0 0 130
Itt van a Dutra:











az adattábla:











a motor:













a váltó:













a motor bal oldala:













a dinamó-körbenőve:














a kormány szervó:
Előzmény: MALWIN (128)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.12 0 0 129
Nameg van ám felénk ilyen is:
Előzmény: MALWIN (128)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.12 0 0 128
197x is lehetne, de mert a D613.18 már az 1968-as motorkínálatban szerepel, inkább valószínű az 196x.
Csepel motort 1974-ig gyártottak, az utolsó tételeket a Vöcsi állította össze a készletezett alkatrészekből.
Nálunk van egy vadi új(szó szerint) D4KB, annak a gyártási táblája 1974, és még eredeti mustársárga festésű a motor.
Előzmény: 208D (122)
a_motor Creative Commons License 2006.02.12 0 0 127

már akkor is? így nem sok esély van rá, hogy lesz belőlük még valami

(nem rozsda :((()

Előzmény: 208D (125)
208D Creative Commons License 2006.02.12 0 0 126
Arrafelé volt valami tü.o. autójavító műhely ott kellene körül nézni.
Előzmény: a_motor (124)
208D Creative Commons License 2006.02.12 0 0 125
Én, még korábban , 6-7 éve jártam, szinte havonta arra, már akkor is ott voltak.
Előzmény: a_motor (124)
a_motor Creative Commons License 2006.02.12 0 0 124

Nagytarcsa határában még jó egy évvel ezelőtt egy üres telken láttam, vagy tizenegynéhány régi tüo autót, köztük nemegy Csepelt is. most asszem lakópark épül, és a kocsik eltűntek.

tud valaki arról, hogy hová lettek?

Előzmény: MALWIN (119)
208D Creative Commons License 2006.02.12 0 0 123
Bár az ajtónyítását elnézve inkább 196x.
Előzmény: 208D (122)
208D Creative Commons License 2006.02.12 0 0 122

Melyik évben jött ki ez a típus? 197x

Fogyasztás? 36 liter?

Teljesítmény?

Előzmény: MALWIN (121)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.12 0 0 121
Igen, a D707.40-es típuson az volt.
Előzmény: a_motor (120)
a_motor Creative Commons License 2006.02.12 0 0 120

jóvanna:))

különben tényleg nem tudtam, hogy tüo-ra is tettek turbót. nyergesre emlékeztem (vagy arra is rosszul?)

Előzmény: MALWIN (118)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.12 0 0 119
Előzmény: MALWIN (118)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.12 0 0 118
Második kép alapján mire tippelsz?:-))
Előzmény: a_motor (117)
a_motor Creative Commons License 2006.02.12 0 0 117
klassz! milyen autó? nyerges, vagy tűzoltó?
Előzmény: MALWIN (116)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.12 0 0 116
Előzmény: MALWIN (111)
a_motor Creative Commons License 2006.02.12 0 0 115
Csepelem van, mért gondolkodnék racionálisan?  :))))
Előzmény: 208D (114)
208D Creative Commons License 2006.02.12 0 0 114
Nem lenne olcsóbb két új akku? :-)
Előzmény: a_motor (113)
a_motor Creative Commons License 2006.02.12 0 0 113

:(((((

 

pedig egy új elektromos-gázolajos tikalort is felkínálnék egy ilyenért.......

Előzmény: 208D (112)
208D Creative Commons License 2006.02.12 0 0 112
Van egy ismerősöm, aki látott már ilyen benzinlámpás előmelegítőt, de már nincs meg neki, mert szét volt "rohadva".
Előzmény: a_motor (108)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.12 0 0 111
Abban a könyvben, amiről beszéltem:típuskönyvek teher-személy,-pót-busz-motorkerékpár-stb.
Van olyan is, h vontatók-ebben volt.Nem hinném, h kísérleti darab lett volna, nem rakták volna bele egy típuskönyvbe a nem széria kocsik adataita.Ezek a könyvek a KPM belső használatára készültek, akocsik vizsgáztatását megkönnyítendő.Evidens, hog yazért, mert ezekkel találkozhattak.
A széria 110-es, 112-es dugóátmérővel készült.
Volt ezen felül a P sorozat, meg a legendás V-motor, amiről mndenki tud,de semmi közelebbi infó nincs róla.
A feltöltős motor típusjele D613.18, épp néhány hete fotóztam egyet-a képeket majd felrakom, de egy másik gépen vannak.
Előzmény: a_motor (110)
a_motor Creative Commons License 2006.02.12 0 0 110

most semmi szakirodalom nincs a közelemben, úgyhogy csak gondolom, hogy a kisérleti egybehengerfejes motorról lehet szó. (az a P jelű ??)

a széria 112x140 értékkel készült sztem mind.

feltöltősek is voltak, asszem a 6 hengeresnél szériában is, de ott is 112x140

a 450-es nyerges (én képen cementszállítót láttam) is volt hathengeres motorral, nyújtott motorházzal.

.85 mi lehet......passz (volt legalább, vagy százféle változat).

hol találtad?

talán valaki aki jobban emlékszik, vagy vagy van írott anyaga

Előzmény: MALWIN (109)
MALWIN Creative Commons License 2006.02.12 0 0 109
Sziasztok, ez milyen autó volt, főleg milyen motorral?
Csepel D450.85, 1965,
motor
4 ütemű soros, négyhengeres
furat/löket 125/130
löket: 6341ccm
sűrítés 17:1
120Le/2300

Van másik is, ez hathengeres, a Csepel D 706-ba épült.
furat/löket ugyanannyi, de 9572 ccm 180Le/2300

Ezek lettek volna a P1 sorozatú motorok?
a_motor Creative Commons License 2006.02.11 0 0 108

segítség! valaki tudna - akárcsak mintaként mutatni - ilyen benzinlámpás előmelegítőkazánt a d344-hez?

nem lennék hálátlan, biztos volna nálam olyan ritkaság, amit fel tudnék ajánlani cserébe :))

bobekTLF Creative Commons License 2006.02.10 0 0 107

Igen jól látod!

Csak a hátsó kerekek fékezettek, az is mechanikus. Persze bőven elég, mert ha hirtelen leszállok a gázról, már akkor is majdnem lerepülök a gépről. Van egy kompresszor rajt, az is kapcsolható! A laposszíjhajtás mellé van kötve.

Előzmény: 208D (102)
a_motor Creative Commons License 2006.02.10 0 0 106

az éjszakai hózivi megint adott elfoglaltságot (épp csak tolható réteg volt) az öreg járgánynak

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!