Közben nyomára jutottam az általam feltett motorikus kérdésnek. Minden bizonnyal a JÁFI P1-sorozatú motorról van szó, mert ugyanezeket az értékeket említi az autóbusz típuskönyv az Ik 180, illetve 556 esetén.Mindkettőről tudható, hogy eredetileg a P1 fekvő változatát kapták, és csak a gyártás végén került beléjük a később Ikarus motorként megismert Rába MAN. (valahol van adatom ezekről a P1-ekről, lehet, időszerű lenne előkeresni?.-)
Ne tévesszen meg a kinézete. vadonás új, sosem dolgozott.egy állami gazdaság központi épülete előtt állt, mint emlékmű, vagy 30 évig.Ott lett ilyen rozsdás, és üveg nélküli.Belülről viszont minden gyári rajta, annyira, hogy ha megnézed, még az eredeti gyári plombák is rajta vannak.
197x is lehetne, de mert a D613.18 már az 1968-as motorkínálatban szerepel, inkább valószínű az 196x. Csepel motort 1974-ig gyártottak, az utolsó tételeket a Vöcsi állította össze a készletezett alkatrészekből. Nálunk van egy vadi új(szó szerint) D4KB, annak a gyártási táblája 1974, és még eredeti mustársárga festésű a motor.
Nagytarcsa határában még jó egy évvel ezelőtt egy üres telken láttam, vagy tizenegynéhány régi tüo autót, köztük nemegy Csepelt is. most asszem lakópark épül, és a kocsik eltűntek.
Abban a könyvben, amiről beszéltem:típuskönyvek teher-személy,-pót-busz-motorkerékpár-stb. Van olyan is, h vontatók-ebben volt.Nem hinném, h kísérleti darab lett volna, nem rakták volna bele egy típuskönyvbe a nem széria kocsik adataita.Ezek a könyvek a KPM belső használatára készültek, akocsik vizsgáztatását megkönnyítendő.Evidens, hog yazért, mert ezekkel találkozhattak. A széria 110-es, 112-es dugóátmérővel készült. Volt ezen felül a P sorozat, meg a legendás V-motor, amiről mndenki tud,de semmi közelebbi infó nincs róla. A feltöltős motor típusjele D613.18, épp néhány hete fotóztam egyet-a képeket majd felrakom, de egy másik gépen vannak.
Sziasztok, ez milyen autó volt, főleg milyen motorral? Csepel D450.85, 1965, motor 4 ütemű soros, négyhengeres furat/löket 125/130 löket: 6341ccm sűrítés 17:1 120Le/2300
Van másik is, ez hathengeres, a Csepel D 706-ba épült. furat/löket ugyanannyi, de 9572 ccm 180Le/2300
Csak a hátsó kerekek fékezettek, az is mechanikus. Persze bőven elég, mert ha hirtelen leszállok a gázról, már akkor is majdnem lerepülök a gépről. Van egy kompresszor rajt, az is kapcsolható! A laposszíjhajtás mellé van kötve.