Szal itt igazából arról van szó, hogy elsődlegesen a túlhevült henger miatt kellett befecskendezniük a vizet, az már egy másodlagos dolog volt, hogy a gőz munkára is képes?
Gondolom ez a gravitációs hűtés feltalálásával együtt szűnt meg!
Ezt találtuk a legérdekesebbnek és ezért esett rá a választás. Az inditásával még mindig kisérletezünk mert az interneten ez könnyűnek tűnik,mi pedig szenvedünk vele. A kiisfiamra halgatva egy Hart parr nevű traktort kellett volna előre venni de az lesz a következő. Az ANYA nem igazán avatkozik FÉRFI dologba. Gondolom úgy mint mindenkinél. Néha morog az udvari rend miatt. Női hozzászólót nem találtam még az irogatók között.Mi ismerjük egymást vagy csak ráhibáztál a kisfiamra? Ő 4 éves és imádja a gépeket nagy örömemre. Nektek mit szól az asszony a vasakhoz?
Oké fiúk!!Fátylat rá.Beszéljünk(írjuk) inkább arról ami idevaló.Pl:Nézzük meg a WIKIPÉDIA-ban a hatütemű motort.Most már lefekszem.Boldog Újévet kívánok mindenkinek.Üdv.
Épp ez a lényege a dolgonak, nem hinném hogy kétségbe vontuk a szaktudást uh én itt zárom le a témának ezt a részét.
A másik része, hogy csöpi új alkatrészeit kicserélte mókoltra és még drágább is lett a javítás, sztem pont az ügyfelet érinti, és rohadtul nem tudna érdekelni a háttere hogy miért történt. Ez szemtelenség és aki ilyet művel nincs helye a szolgáltatói szférában!
Dutrancs.A zárójelben irtakból gondolom,hogy az öreg már nem él.Öszintén sajnálom,meg azt is hogy ha valamelyik multkori vélemény nyilvánitásommal közvetetten téged is megsértettelek.Nekem csak azzal volt problémám,hogy attol hogy valaki idös még becsületes lehet.Van idösebb szaki barátom nekem is de velük ha valamiben meg egyezünk ahhoz kölcsönösen tartjuk magunkat.Tisztelem,becsülöm is öket érte.Nekem a tisztességgel volt bajom csak az öreggel,hogy átvágott az alkatrészekkel.Mégegyszer bocs ha téged,vagy másokat is áttételesen is megsértettelek-megsértettem.
Köszönöm a képeket igen erről volt szó és ez is Magyar traktor még ha a John Deere D koppintása akkor is. Majd felteszem az amerikai megfelelőjét 1927-es gyártmány
Kicsit viszaugrom az időben.Azt mondod,hogy a kisöreg elvileg ért hozzá!Szerintem meg nem csak elvileg hanem amúgy gyakorlatilag is.A kijelentésemet arra alapozom,hogy adva van egy ember aki az 1950-es-60-as évekbeli Gépállomásos időkben motorszerelő volt akinek akkor is és azóta is számtalan motor (Super Zetorok ,RS-ek,K-25-ösök Dutrák),megye ill.országszerte megfordultak a kezei közt.
Hogy ilyeneket írtok róla az csak azért lehet,mert megöregedett és(szerintem) túlvállalja magát! Nem képes belátni,hogy elszállt felette-felettünk az idő.Meg ugyebár nem kis idő telt el ezek a gépek fölött,és mondanom sem kell nem mindegy ,hogy hobbiból állítok össze magamnak egy gépet nyugodtan ráérősen,vagy abból kell megélnem,pláne ha van egy két alkalmazott akire ha nem figyel kellőképpen máris oda becsület!!amit nagyon könnyű eljátszani,visszaállítani-rendbetenni pedig nagyon nehéz.Témazárónak szántam írásomat.Vegyétek úgy,hogy másik szakmabeli öreg köcsög belevaúkolt a fiatalok dolgába.
(Gondoljátok,ha ez a bácsika mindig ilyen lett volna, még élne??)
Kár,hogy azok az emberek akiknek jól megcsinálta a gépeit nem jutnak net-közelbe.
Mikor én is kezdő voltam sokszor fordultam tanácsért hozzá ,valamint nemmindennapi szakirodalmába is bepillantást engedett.
Gratulálok a szerzeményednek,nekem már sokévvel ezelőtt sikerült beszerezni,nagy segítség,enélkül csak sötétben tapogatózik az ember.(Igaz nekem szakmámból kifolyólag illett is ,hogy meglegyen)
Üdv mindenkinek! Képzeljétek ,ahogy járom az országot szervizesként megláttam egy kisdutrát az egyik háznál.Gondoltam ha visszafelé jövök megállok megnézni a gépet.Bementem,kérdem az ürgét hogy nem-e adja el a gépet,/fülke nélküli volt,de még életemben traktort olyan rozsdásan nem láttam/vagy van-e alkatrész ami fölösleges a számára.Azt mondja a fazon,hogy van egy csomó alkatrésze, menjek utána.Bevitt az ürge a porta mögötti erdöbe/már kezdtem rosszra gondolni/hogy itt vannak az alkatrészek.Kérdem töle,hogy hol vannak itt az alkatrészek.Elkezdi turkálni az avart elöhuz a földböl egy kompresszor kapcsoló házat ,fogaskerekeket,homloklemezt,meg hátsó laposszij kapcsoló házat.Nagyra nyilt a szemem az alkatrész raktárától elhihetitek,de legalább pénzt nem kért érte.Kérdem,hogy mennyi lenne a traktor,de nem adja el azt mondja.Kicsit még vitatkoztunk,de a végén azt mondta hogy inkább azt is elássa,de el nem adja.Képzeljétek egy komplett motor volt a hatalmas diófája alatt félig belesüppedve a földbe,kérdem,hogy hogy került ide.Mondja,hogy KB25-30 évvel ezelött az apja kezdte el felújitani úgy hogy felhuzta a fára,hogy alá tegyen egy asztalt.Az öreget szivinfarktus érte, ugyhogy szegény meghalt.A motor meg ott lógott amig el nem rohadt a kötél és le nem esett.Ennél flúgosabb dutrást még sosem láttam.
Egy kérdésem lenne, hátha tudtok segteni. Van egy UE-28 Dutránk, aminek a felújitasahoz most keztünk hozzá. A mellsőhajtásházat szeretnénk levenni a sebességváltóházról. A tőcsavarokat kiszedtük. Már csak a mellsőkerekhajtás tengelye van benn (ehhez nem nyúltunk még), de ha jól gondolom attól függetlenül a háznak le kellen jönni. Esetleg a hátsó (sebességváltóházhoz közelebbi) csapágytartó fedél mögött lenne még tőcsavar? Bár ezt kétlem. De hiába próbáltuk elválasztani, nem sikerült. A másik oldalon elválik a két ház, azonban ezen tengely olalán nem akar. Nem akarnánk eltörni a házat a kalapálással, ezért gondoltam megkérdezem, hátha Ti többet tudtok, miért nem akarja elengeni.
A Csepel traktor Keszthelyen található a múzeumban. Csaba is irigylésre méltó a Mávag traktorával mert abból sem sok maradt fenn. Sajnos nekem nincs még belőle. Dutra fronton viszont nincs szégyenkeznivalóm mert van 3db ue28 1db u28 1db négyhengeres és 1db 6hengeres példányom.
Ez tetszett, "for ever dutra" "határ a csillagos buxtárca" ! Ezzel valahogy én is így vagyok!
Persze nagy tisztelettel hallgatom, nézem a régi furi gépsárkányokat, és tényleg minden elismerés azoknak, akik életet lehellnek beléjük, Dutra keréknyi lendkerekeket és méteres hajtókarokat emelgetnek, csiszolgatnak...
Igazad van nem nagyon emlékeztek eddig meg róla egy két emléktáblát kivéve,pedig szinte egyedülálló életművet tudhatott magának,Henri Fordhoz tudnám hasonlitani,csak kicsiben a hazánkban,Pedig gyönyörű traktort is készitettek,igaz John deere mintára.
Figyusz, van ez a géniusz a Weis Manfréd. Aki a jövedelmező gépek mellett, gyártott mindent patkószeget, gombostűt stb, ami gondolom nem extra profittal kecegtetett.
Csak úgy elmélkedtem, nem rémlik hogy valaha is jártam volna Weis Manfréd utcában, vagy láttam volna a 6 m-es lovasszobrát. Mi a helyzet az emlékével?
Minden elismerésem nektek mindenevőknek, ti minden gépcsodát tudtok szeretni. Én fajgyűlőlő vagyok, for ever dutra. Tetszik más gép is, de hogy vegyek, az csak dutra lehet. Minden mennyiségben, határ a csillagos buxtárca.
Mindezek ellenére a nagyfaterom Mc. Cormickjára beáldoznék. Fel is piszkáltam a nagy családot, kinél van róla fénykép? A projekt beindult.
Szép ez az amerikai kistraktor,Sanyi cseréld el én meg elcserélem veled"ez csak vicc",sajna magyar traktort nem tudnék adni érte nálam kezd a Mávag traktor formát ölteni még az is lehet hogy tavaszra beindul.aki teheti tényleg menjen a Sanyihoz szájat tátani nem semmi ami ott van igazi traktornagyhatalom lett,tulszárnyalva még Gödöllőt is
Szivesen cserélek mert eladni nem szokásom. Biztos találsz cserére alkalmasat. Szinte egy sorozat van a mc cormick farmall ihc tipusból. Aki időt szán arra , hogy gyöngyösre eljön az traktorban azt kapja amit sajnos sehol az orszában. Itt még Fowler gőztraktort is láthat az ide eljövő.
Visszaolvasva egy régi hozzászólást: görgős eke Gyöngyösön megtekinthető valóságban is. Sajnos én csak kevésről tudok ami megmaradt. Teljesen komplett az eszköz.
Nem Case a tipus hanem Rumely Oil pull. Nagyon jól fogalmaztad meg miért is került viz a hengerbe. A századfordulón ez volt az a cég aki 40le traktort volt képes gyártani. A 30-as években végleg megszűnt. Érdekesség ha valaki nem tudná a mai F1-es motorok égésterébe szintén vizet porlasztanak teljesitménynövelés céljából. Biztos többetekkel találkoztam már más-más rendezvényen amit ebben a mezőgazdasági gépek témában szoktak rendezni. Csaba jól irta megszálottság kell ehhez. Nem kötődik a munkám a mezőgazdasághoz de imádom a traktorokat stabilmotorokat. Nagyon szeretem és tisztelem azokat az embereket akik ezekkel a gépekkel dolgoztak, sajnos egyre kevesebben élnek már. Akkor a paripára visszaugorva biztos a Matyi bácsi gépeit emlitetted nem eladóként Békéscsabán. Sajnos személyesen nem láttam de tudom, hogy van egy ritka hofherr a birtokában amiből csak ez az egy db maradt fenn. Hofherr traktorból darus tipust láttatok már? üdv:Sándor
Hali Szakik!!! Nah először is további kellemes ünnepeket kívánok, és "bár még úgyis jelentkezem" előzetesben is BUÉK! Üdv a fedélzeten a frissen érkezetteknek, látom újabb koponyákkal bővül a topic, egyre színvonalasabbá téve azt :)... Vagy egy jó hírem, sikerült egy újabb segédanyaggal gazdagítanom a gyűjteményem! Amit "karácsonyi ajándékként :)" digitalizálás után szívesen elérhetővé teszek! Rossz volt olvasni, hogy kókánymesterek hogy vágtak át márkatársakat :( Remélem majd ezzel a szerzeményemmel hozzájárulok hogy ez minél kevésbé fordulhasson elő! Pár kép mutatóba, és ez tényleg csak pár %-a!!!