Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2008.05.25 0 0 6128
A bizt. ber.-ek (pl. KA69) maradnak? Hova tervezik a központot?
Előzmény: Rbatka (6127)
Rbatka Creative Commons License 2008.05.25 0 0 6127
Most jut eszembe Kecskeméten elkezdték kihúzni az optikai kábelt Városföld felé a KÖFI-nek. Lehet erről valamit tudni?
GyöBzs Creative Commons License 2008.05.20 0 0 6126

Váltózár Ausztriában (keskeny nyomtávolság éppen):

 

 

 

Albertus Creative Commons License 2008.05.19 0 0 6125

A lényeg az lett volna, hogy a definíckóban nem szerepel, hogy legyen még valami vágány a nyílt vonali vágány folytatását képező vágányon kívül. Ahogy a gyorsvonat se attól gyorsvonat, hogy nagyobb sebességgel megy, igaz-e?

 

Előzmény: D55 (6117)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.19 0 0 6124
"Akkor üzemeltették be a köfe-t szegeden.Ez müködik?"

Igen működik.
Előzmény: zsebpiszok0510 (6123)
zsebpiszok0510 Creative Commons License 2008.05.18 0 0 6123

Sziasztok!

Visszaolvasva a topicot,megjegyzem hogy sokat felejtettem amit a suliba tanultunk.

Váltózárak,váltóhajtómű,Siemens mechanikus bizt.ber ahol már sínáramkörök is vannak,és itt az áramköröknél fel volt tüntetve a műanyag részek,ha arra vezettük az ujjunkat akkor kaptunk egy vállast a Gyurkától:Mert ez müanyag.Domino 55,domino70,Ka 69,térközök,sorompók.Akkor üzemeltették be a köfe-t szegeden.Ez müködik?

Olvastam hogy a valahol domino55-öt telepitenek.Pedig mi is úgy tanultuk hogy modern technika:1955-ös.

jó volt a suli csak sok mindenre nem tanitottak meg:pl 5x4 kábel kifejtését vagy kábelkötéseket.A munkahelyen hasznát vettem volna.De itt megtanultam.

fakusz87 Creative Commons License 2008.05.15 0 0 6122
Köszi a válaszokat, és bocs az off-ért.
Előzmény: orangutan (6121)
orangutan Creative Commons License 2008.05.15 0 0 6121
Itt offtopic, a nyomkarima külső felületét keni össze olajjal, azon az oldalon (itt a jobb), ami az ívben a centrifugális erő hatására a külső sínszál belső oldalához nyomódik.
Előzmény: fakusz87 (6119)
D55 Creative Commons License 2008.05.15 0 0 6120
Ha minden igaz, ez egy ívkenő: a vonat kereke rálép valami pedálra, melynek hatására olajozódik valami, de én csak ennyit tudok az egészről :)
Az 56-os villamos Hűvösvölgy előtti szakaszán talán még most is van ilyen.
Előzmény: fakusz87 (6119)
fakusz87 Creative Commons License 2008.05.15 0 0 6119
Hali!

Valaki meg tudná nekem mondani, hogy mi ez az izé? A 26-oson fotóztam, Ukk és Gógánfa között. Előre is köszi!

CKD Kombinát Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6118
Elküldve!
Előzmény: Törölt nick (6113)
D55 Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6117
Azt hiszem, "kicsit" szórakozott vagyok. A válasz Albertusnak szólt.
Előzmény: D55 (6116)
D55 Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6116
Igen, de egy kétvágányú pályán lévő kétvágányú állomásnak a nyílt pálya vágányain kívül van további vágánya, ezek a kitérőknél lévő vágánykapcsolatok :)
Előzmény: Törölt nick (6113)
GyöBzs Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6115
Csak félig Magyarország: Čaňa - Hidasnémeti között Seňa ilyen. De ahogy Albertus mondta, ez nem állomás.
Előzmény: Törölt nick (6109)
Albertus Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6114
Nem úgy van az, hogy az állomás vonattalálkozásra, továbbá személy- és/vagy áruforgalomra berendezett szolgálati hely? Merthogy akkor kétvágányú vonalnak is lehet kétvágányú állomása. Az n1 > n2 ökölszabály tehát megdől.
Előzmény: Infós (6111)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6113
Szia!

Elkérhetném ezt a képet eredeti méretben az e-mailemre? :-)
Előzmény: CKD Kombinát (6096)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6112
Bocsánat, én voltam pongyola. Szal megállóhely. :-)
Előzmény: Infós (6111)
Infós Creative Commons License 2008.05.12 0 0 6111
Definíció alapján egyvágányú állomás legfeljebb 0 vágányú nyíltvonalon lehet. :)
(Mert ugye: az állomás olyan szolgálati hely, ahol a nyíltvonal vágányain, vágányán kívül más vágány is van, azaz az állomásnak legalább eggyel több vágánya van, mint a nyíltvonalnak.)
Tehát nincs ilyen. :)
Előzmény: Törölt nick (6109)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.05.12 0 0 6110
Ha jól tudom Vasvár és Pácsony között van egy ilyen "képzeletbeli" állomás.
A visszatérő tolómozdonyok miatt lett kitalálva.
Előzmény: Törölt nick (6109)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.12 0 0 6109
Van az országban olyan egyvágányú állomás, amely kérhet/adhat menetirányt? Vagy ennek semmilyen estben sincs értelme?
Infós Creative Commons License 2008.05.10 0 0 6108
"Kékek: Hydrolink hidraulikus csúcssin állító és rögzítő szerkezet.
Ilyen van Cegléden is a nagysugarúkon."

Nekem meg vizsgatétel volt fél évvel ezelőtt.
Előzmény: aruzsi (6097)
aruzsi Creative Commons License 2008.05.10 0 0 6107
Nem tudom.
A tervezőknek el kéne jutni odáig, hogy nem csak bizt.ber. van, ill. annak vannak vonzatai is!
Előzmény: JabyGabi (6103)
aruzsi Creative Commons License 2008.05.10 0 0 6106
Igy van! Köszi a pontosítást.
Előzmény: sinérintő (6104)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.10 0 0 6105
"Kékek: Hydrolink hidraulikus csúcssin állító és rögzítő szerkezet.
Ilyen van Cegléden is a nagysugarúkon."

Sőt Kelenföldre is ilyet raktak, csak az 40km/h-ás. Itt az egyik:


Majd ma még megyek fotózni.
Előzmény: aruzsi (6097)
sinérintő Creative Commons License 2008.05.09 0 0 6104
Kicsit pontosítanék:

A kékek a Spherolock zárszerkezetek. A Hydrolink a köztük levő hidaulikus közlőmű.
Előzmény: aruzsi (6097)
JabyGabi Creative Commons License 2008.05.09 0 0 6103

Igen, én is ettől tartok.

Merre kéne tapogatózni annak érdekében, hogy ne így legyen?

Előzmény: aruzsi (6095)
aruzsi Creative Commons License 2008.05.09 0 0 6102
Érdekes hogy a kitérő irányba egy fénnyel enged be a bejárati jelző. Mondjuk 80 km/h-s biztos megvan. Amúgy meg 40-es lassújel van az állomás egész területén./i]
A váltót fedező jelzőn van/lesz zöld indikátor?

Addig 40 lesz, amíg át nem adják az Alcatel-t + X hónap. Aztán talán 80, majd még magasabb. Ha ceglédi lépéseket figyelembe vesszük.
Előzmény: CKD Kombinát (6100)
aruzsi Creative Commons License 2008.05.09 0 0 6101
Hehe!
És tényleg éppen balra terel a képen.
Előzmény: V46 021 (6099)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.05.09 0 0 6100
Köszi a választ.

Ez a 10-es vonal vágánya, Celldömölk felől fényképezve. Győr-Gyárváros megállóhely C peronjáról.
Kitérő irányban a rendező 16. vágánya, az egyenesebb irányban pedig a hegyeshalmi fővonal bal vágánya, azaz a rendező 15. vágánya következik.

Most építik át a váltókörzetet. Persze a hiányzó két kitérőt (ami néha igen jól jönne) Budapest felől az 1-es vonal jobb és bal vágánya között - ha jól láttam - nem építik be. Nagyjából a jelenlegi vágánykapcsolatok lesznek, csak átszelési kitérők nélkül, ezért került kintebb ez a kitérő is.

Érdekes hogy a kitérő irányba egy fénnyel enged be a bejárati jelző. Mondjuk 80 km/h-s biztos megvan. Amúgy meg 40-es lassújel van az állomás egész területén.
Előzmény: aruzsi (6098)
V46 021 Creative Commons License 2008.05.09 0 0 6099

 

Balra, és mégbalrább! :)

 

 

Győr

 

Előzmény: aruzsi (6098)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!