A lényeg az lett volna, hogy a definíckóban nem szerepel, hogy legyen még valami vágány a nyílt vonali vágány folytatását képező vágányon kívül. Ahogy a gyorsvonat se attól gyorsvonat, hogy nagyobb sebességgel megy, igaz-e?
Visszaolvasva a topicot,megjegyzem hogy sokat felejtettem amit a suliba tanultunk.
Váltózárak,váltóhajtómű,Siemens mechanikus bizt.ber ahol már sínáramkörök is vannak,és itt az áramköröknél fel volt tüntetve a műanyag részek,ha arra vezettük az ujjunkat akkor kaptunk egy vállast a Gyurkától:Mert ez müanyag.Domino 55,domino70,Ka 69,térközök,sorompók.Akkor üzemeltették be a köfe-t szegeden.Ez müködik?
Olvastam hogy a valahol domino55-öt telepitenek.Pedig mi is úgy tanultuk hogy modern technika:1955-ös.
jó volt a suli csak sok mindenre nem tanitottak meg:pl 5x4 kábel kifejtését vagy kábelkötéseket.A munkahelyen hasznát vettem volna.De itt megtanultam.
Itt offtopic, a nyomkarima külső felületét keni össze olajjal, azon az oldalon (itt a jobb), ami az ívben a centrifugális erő hatására a külső sínszál belső oldalához nyomódik.
Ha minden igaz, ez egy ívkenő: a vonat kereke rálép valami pedálra, melynek hatására olajozódik valami, de én csak ennyit tudok az egészről :) Az 56-os villamos Hűvösvölgy előtti szakaszán talán még most is van ilyen.
Igen, de egy kétvágányú pályán lévő kétvágányú állomásnak a nyílt pálya vágányain kívül van további vágánya, ezek a kitérőknél lévő vágánykapcsolatok :)
Nem úgy van az, hogy az állomás vonattalálkozásra, továbbá személy- és/vagy áruforgalomra berendezett szolgálati hely? Merthogy akkor kétvágányú vonalnak is lehet kétvágányú állomása. Az n1 > n2 ökölszabály tehát megdől.
Definíció alapján egyvágányú állomás legfeljebb 0 vágányú nyíltvonalon lehet. :) (Mert ugye: az állomás olyan szolgálati hely, ahol a nyíltvonal vágányain, vágányán kívül más vágány is van, azaz az állomásnak legalább eggyel több vágánya van, mint a nyíltvonalnak.) Tehát nincs ilyen. :)
Érdekes hogy a kitérő irányba egy fénnyel enged be a bejárati jelző. Mondjuk 80 km/h-s biztos megvan. Amúgy meg 40-es lassújel van az állomás egész területén./i] A váltót fedező jelzőn van/lesz zöld indikátor?
Addig 40 lesz, amíg át nem adják az Alcatel-t + X hónap. Aztán talán 80, majd még magasabb. Ha ceglédi lépéseket figyelembe vesszük.
Ez a 10-es vonal vágánya, Celldömölk felől fényképezve. Győr-Gyárváros megállóhely C peronjáról. Kitérő irányban a rendező 16. vágánya, az egyenesebb irányban pedig a hegyeshalmi fővonal bal vágánya, azaz a rendező 15. vágánya következik.
Most építik át a váltókörzetet. Persze a hiányzó két kitérőt (ami néha igen jól jönne) Budapest felől az 1-es vonal jobb és bal vágánya között - ha jól láttam - nem építik be. Nagyjából a jelenlegi vágánykapcsolatok lesznek, csak átszelési kitérők nélkül, ezért került kintebb ez a kitérő is.
Érdekes hogy a kitérő irányba egy fénnyel enged be a bejárati jelző. Mondjuk 80 km/h-s biztos megvan. Amúgy meg 40-es lassújel van az állomás egész területén.