Keresés

Részletes keresés

V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.29 -4 1 43172

19771-et nem várta be a 19721.

Ennek részben oka az állomástáv Zánka és Révfülöp között,  részben a szokásos szombathelyi balf#szkodás.

 

De ha 10 percet vár a 19721, amit rendes indulás  esetén  leácsorog Alsóörsön,  akkor nem kell az átszállóknak a 19701-et megvárni.

De nem, mert gyökérnek kell lenni. 

(19708 is késik 9 percet,  amire majd vár a 19721...). Na hagyjuk. 

Szombathelyi irányítás: 🖕🖕🖕

akóR Creative Commons License 2023.07.26 0 0 43171

Kimaradt :-(
~ 16 tonnás " tengelynyomású " ....

 

Előzmény: akóR (43170)
akóR Creative Commons License 2023.07.26 -2 5 43170

A maga ~ 16 tonnás kategóriájában, azt hiszem a Tunéziába szállított 2400 lovas, 140 Km/ó sebességű gépekre ez minden röhögés nélkül el is hihető !!
  Ha a ma nálunk üzemelő -, akár hagyományos -, Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.
  
De amikor azért nem tudnak kiközepelni többen egy dögöt, mert villamosan nem " veszik ki irányból ", az nem kíván kommentált.

Előzmény: Adamis Gusztáv (43169)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.07.26 0 2 43169

"Exporttermék volt az M41-es* dízelmozdony – a Csörgő –, amely a kategóriájában talán a világ legjobb dízelmozdonya volt." - na  itt hangosan felrohogtem 😁

Előzmény: zjakabfi (43168)
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.25 -2 0 43168
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.24 -2 8 43167

Az egyik tetűt eszik, a masik szúnyogot.☺

Katica motorvonat, es Fehervartol mindenhol megáll.

Vizipok mozdonyos, kerékparszállitóval, es csak Akarattyától àll meg.

Előzmény: GIM057 (43166)
GIM057 Creative Commons License 2023.07.24 -2 0 43166

Köszi!

 Még annyi, hogy a Katica és a Vízipók között van lényeges különbség?

 

zjakabfi Creative Commons License 2023.07.24 -1 0 43165

Barki, de a tabor területen korlátozott a mozgasi lehetőség.

Előzmény: GIM057 (43164)
GIM057 Creative Commons License 2023.07.24 -4 0 43164

Sziasztok! Lehet hülye kérdés...de a Zánka-Erzsébettábor megállóhelyen "nem táborosok" is leszállhatnak és fel? Vagy az csak a táborozóknak van az a megálló? Köszi!

5047 032 Creative Commons License 2023.07.16 0 1 43163

Ez sem mondható el. Nagyon "lapos" a vonal, egyre nagyobb a dzsumbuly, jóformán a fotóhelyek többségéről ezrével készülnek ugyanazok a képek. Kis színt pár megálló és állomásépület hoz csak ebbe bele. Lényegében Balatonnal vonatot fotózni, pár domboldalt leszámítva, csak drónnal lehet.

Előzmény: Dash 9 (43159)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.15 -5 3 43162

Félre rakja Kenesén is, és elhozza Csajágról a 19738-at, hadd legyen 80 perc, ezek tiszta állatok 🤣🤣

Előzmény: V43 - 1157 (43161)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.15 -5 2 43161

Elindult  19793 30 perccel. Erre b@ssza félre Tördemicen, most meg a személlyel ellenben Tomajon.  50 percnél jár...

Szombathely  👏👏

Júliusi Dusán Creative Commons License 2023.07.15 -1 0 43160

19745 Katica az akarattyai Köves úti átjáróban autóval csattant. 005 Flirt elől, mögötte 029. Estig pótlás lesz. Vannak sérültek?

Dash 9 Creative Commons License 2023.07.15 0 2 43159

Üdv!

 

Meg szebbek is az állomási fotóknál a nyíltvonali képek!

Előzmény: LoviGabi (43158)
LoviGabi Creative Commons License 2023.07.15 0 3 43158

Mi 'nyíltvonalon' fotóztunk, ott meg a lőtéri kutyát se érdekelte...





Előzmény: 5047 032 (43157)
5047 032 Creative Commons License 2023.07.13 0 0 43157

Hétvégén gond volt a fotózással Zánkán? Ott is voltak biztonsági őrök? 

M63,012 Creative Commons License 2023.07.12 -1 2 43156

Valamilyen szinten igazad van, de azért a személyzethibához vegyük hozzá, hogy az a személyzet, aki 5...10 évente elvétve kerül ilyen gépre, és alapból a géppel kapcsolatban sem ehhez van hozzászokva (minden kényszerezni kell, hogy menjen valamerre), ráadásul azért itt személyvonatokkal kellene közlekedni, nem a tolatóssal (ahol majd lesz valami, ha nem megy)... Anno az ilyen műszaki állapotú gépeket nem tették volna gyors/személyvonatra, de pl. a pácsonyi buckának sem küldték volna neki; most meg "állítólag" ezek a legjobbak, legalábbis a fényezésük szép (csak kár hogy még mindig nem a festék húzza a vonatot). És a gépek döglődése miatti keveredések miatt olyan is került hagyományos M62-re, akinek a szolgálatában ez nem volt betervezve; hát ennyit az előre kiválogatott személyzetről...

Szóval ezt is érdemes górcső alá venni, és nem egyből - már elnézést - de a saját kollégákat szaktudását "előtérbe helyezni" a fórumon, hadd lássa azt minden kedves és okos vasútbarát...

Előzmény: V43 - 1157 (43154)
M63,012 Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 43155

Honnét? Ud-ról (azt egyébként hidegen húzták Tp-ig), vagy Zn-ból?

Előzmény: r1232 (43153)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.11 -4 3 43154

Hozzátenném megjegyzésként, hogy a flirtek első szériája is elkezdett egyre erősebben fekve maradni.  Az, hogy nincs már flirt kiiktatott ajtó nélkül,  az szinte ritkaság. Ehhez jön,  hogy az összes (régi,  új) jármű szolgálatképtelenség durván 50%-a mostmár személyzethiba. A válogatás gyakorlatilag megszűnt,  a képzés,  és pláne a vizsga meg olyan, amilyen. 

 

Most lehet a régi járműveken lovagolni, de ha a buszokat nézzük,  hetente ég el egy 10-15 éves busz az út közepén,  vázig.

Előzmény: M63,012 (43128)
r1232 Creative Commons License 2023.07.11 -1 0 43153

Ha igaz, amit erről hallottam, azzal a géppel el sem kellett volna indulni..

Előzmény: M63,012 (43150)
M63,012 Creative Commons License 2023.07.10 -1 0 43152

A tolatós tehervonat és a tolatómozdony az két külön fogalom, a 2000 LE ezeknél a gépeknél csak egy álom; a többi OK.

Előzmény: General Specific (43142)
M63,012 Creative Commons License 2023.07.10 -4 4 43151

A remot M41-esek és a remot M62-esek hiba nélkül üzemeltek, pedig azoknak nem csak ezt az egy-két napot kell dolgozniuk, folyamatosan ezt a melót csinálják a mókuskerékben. Érdekes módon ezt nem említi meg senki. Ha valamelyik megállt volna, akkor bezzeg lenne itt rinyálás rendesen, hogy már megint fekvemaradt...

Bezzeg az M62 hagyományos, amiknek csak egy-egy vonatot kellett volna kibírniuk, de az sem sikerült; a 4-ből 3 döglése (az első továbbított vonatokkal) mindent megmagyaráz, ott nincsen miről beszélni, a műhely nem tehet róla, hiszen a személyzet nem ért hozzá. Tök jó, teljesen reális kép, csak így tovább! ;-)

Előzmény: M63,012 (43150)
M63,012 Creative Commons License 2023.07.10 -1 2 43150

És mégis hol kellett volna olajat utántölteni? Tp-n? Bf-en?

Nagyon helyesen jelentett szolgálatképtelenséget, és ezt te is jól tudod...

Előzmény: r1232 (43146)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.10 0 0 43149

Sehol sem jó a helyzet, ezt látja mindenki. Semmi újat nem mondanál azzal, amit "nem mondhatsz el".

Előzmény: Svrend (43147)
M63,012 Creative Commons License 2023.07.10 -3 0 43148

És ez mit változtat a tényeken? (Hogy kalap sz@r gépekről értekezünk?)

Előzmény: r1232 (43145)
Svrend Creative Commons License 2023.07.10 -3 2 43147

Sajnos igen,egyre durvább dolgok jönnek.

Tetézi a gondokat,hogy pályás oldalon is komoly gondok vannak.

A többi szakszolgálatnál sem jobb a helyzet.

De ez nem ma kezdődött.

Azonban ennél többet nem mondhatok.

Ez nem az a világ.

OFF....

 

 

 

 

Előzmény: General Specific (43144)
r1232 Creative Commons License 2023.07.10 0 1 43146

A gép üzembe helyezése előtt ezeket a gépeket illik átnézni, nívókat ellenőrizni. Abból a gépből állítólag annyi olaj hiányzott, és úgy tudom nagy mennyiségű olaj elfolyására utaló jel nem volt, ami nem egy-két forduló alatt fogy el.

Régebben volt tartalék olaj a gépeken, általában naponta 1-2 vagy több kanna olajat kellett a motorba utántölteni. Akkoriban ez természetes volt.

Előzmény: General Specific (43143)
r1232 Creative Commons License 2023.07.10 -1 0 43145

A 187-es nem ugyanazzal a hibával maradt fekve, mint előtte.

Előzmény: M63,012 (43138)
General Specific Creative Commons License 2023.07.10 0 1 43144

Lehet, hogy nincs igazam, mert az elszórt esetek szubjetív érzékelésének ellentmondhatnak az objetív számok, de mintha az elmúlt időszakban (évben?) a MÁV-nál a dízelfront (incl. Bz!), amúgy sok éve tartó lecsúszása felgyorsult volna komolyabb mélyrepüléssé...

Nyilván most különösen nincs pénz, mert válság meg takarékoskodás van, ember eddig sem volt, stb.

Kérem, aki a tűzhöz közel van, az erősítse meg vagy cáfolja.   

General Specific Creative Commons License 2023.07.10 0 4 43143

Nem teljesen értem... Kevéske műszaki ismereteim szerint ha egy belső égésű motorban nincs motorolaj, az kb. a karbantartási főbűnök legjava. Ehhez mit tud egy képzett vezér hozzátenni? Visz magával pár kannát? Leginkább annyit, hogy mikor a gondot érzékeli, a gépet preventíven megállítja, és beszól, hogy ő ezzel egy métert nem megy tovább. 

Abban egyetértek, hogy ilyeneket műhelyből nem lett volna szabad kiengedni, főleg, hogy ritka szerepre készültek.

 

Előzmény: r1232 (43139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!