németországban 160km/h, ha éppen nincs forgalom akkor lehet menni 180km/hval is de efölött már szinte felesleges, a te általad leírt problémák miatt! aztán még itthon bevett szokás az is hogy "belsősávoznak" véletlenül kintmarad valaki, emiatt sem érdemes többel menni mint 140 km/h.
aztán persze vannak a rakéták, mikor csak a nagykékséget látod (xenon) a visszapillantóban, majd nagy világosság, hátsó lámpa, és megint k***va sötét, ahogy az egyszeri parasztember mondaná mikor ufot látott :) de őket nem érdekli a fogyasztás....
A Kia szóba sem került, teljes mértékben az új Lancer vásárlásában gondolkodtam. Már minden el volt döntve (felszereltség, szín), de azért gondoltam biztos ami biztos elmegyek egy próbaútra a Mitsubishihez. A Lancer élőben még jobban néz ki mint képeken/videón. De! A próbaúton semmi extrát nem éreztem, kissé csalódottan szálltam ki az ötmilliós csodaverdából. A Kia szalon ott van 200 méterre. Menjünk át tesztvezetni! Ég és föld volt a két élmény. A Lancer a cee'd-hez képest szűkös, nagyon zajos, és a futóműve is csalódás volt. Onnantól nem volt kérdés, hogy melyiket veszem. Szóval csak azt akartam mondani, hogy bár a Lancer qrva jól néz ki, de egyszerűen a cee'd egy jobb autó szerintem. Így hogy 15 perc eltéréssel próbáltam ki őket nagyon kijött a különbség.
A másik a végsebesség. Hol szoktatok/akartok Ti 190-eket menni?? Én ha csak 130-at megyek már nem győzöm előzgetni a kamionokat. Ráadásul ha pl. 130-at megyek a belső sávban akkor az egymást előzgető csigalassú teherautók állandóan kivágnak elém. Teljesen veszélyes. Ilyenkor 130-nál is nagyon észen kell lenni. 170-190-ről nem tudom hogyan tudnék fékezni...
Miért "Brutális" ez? Tudod, hol van az olaj világpiaci ára? (Más kérdés, miért van ott.) A brutális a 40-50 forint lenne. Persze, akkor kitörne a II. taxisblokád, nem hülye a MOL sem...:-))) De akinek autóra telik, annak telik üzemanyagra is, egyébként meg nem kell sírni, le kell tenni az autót, azt ott a békávé. A dízel meg kevesebbet fogyaszt, vagy nem??
A csere autó csak a biztosító által megállapított javítási időre jár. pl: A szervizben javítják a kocsidat 2-3 hétig, a biztosító pedig megállapítja, hogy a javítás elvégezhető ideális esetben 3 nap alatt, akkor csak 3 napra fizeti a bérkocsit. :(
Azt elfelejtetted hogy 3 hónaposan belémjöttek hátulról és még most sincs megcsinálva (hátsó ajtó + lökhárító fényezése), mert az "ellenfélnek" nem volt kötelezője, így ment a MABISZ-hoz az ügy..., de a többi stimt. :) Az ellopot kocsiról semmi hír, sztem nem is lesz. Másfél héttel az ellopás után csak annyit tett a rendőrség hogy köröztette. De a nyomozó akihez került nem is foglalkozott az üggyel addig. Nesze neked forró nyom... 1 hónap telt el azóta, most fogják lezárni, sztem eredménytelenül...
Összességében nem volt rossz, csak az zavart, hogy 2600 forinttal többet fizettem a beharangozott árnál. Amikor rákérdeztem, a munkafelvevő sem tudott választ adni, miért is a többlet. Sajnos nem kérdeztem a tatabányai szervizárakat, hiszen pestre naponta járok, és Szabó úr nagyon korrektnek tűnt/tűnik a hozzáállása alapján. A kormány nyikorgására én vittem a megoldást, és valóban segített.
Piaci információk szerint a héten újra jelentős üzemanyagáremelés következik. A dízelek lassan a garázsban maradhatnak, a gázolaj 8 forinttal lehet drágább csütörtöktől.
Mindent összevetve ez korrektül hangzik. Szóval a kormányburkolat nyekergést is ők javították meg. A tatabányai kereskedésben mennyiért csinálták volna az olajcserét?
Nekem a 10 éves, 110 ezer km-t futozz Lanos 1,5 SE-vel sok bajom nem volt, annyi hibája volt, hogy nem volt benne ABS meg légzsák, ESP.
A kipufogó dobot, katalizátort garanciálisan kellett cserélni, illetve egy 1200 Ft-os tömítést a kipufogó galériánál.
Az Cee'd vásárlása után, kb. 6 ezer km-es bejáratásig, vissza sírtam, egyáltalán nem volt rossz kocsi, még ha kissé imbolygott is. Éreztem a kocsi, illetve saját vezetési képességem határát is, így jól kijöttünk.
190-el pedig nem mentem még, nem is szándékozom, csak repülővel, mint utas.
Elhiszem, hogy bosszant engem is idegesítene! Csak azért írtam a Lanceres dolgot, mert valamikor mondtad, hogy lehet eladó lesz a Cee'd-ed, és benevezel egy Lancerre. Meg a hozzászólásaidból arra következtetek mostanában, hogy nem lett a szíved csücske a Cee'd. (igaz meg is értem a hibák miatt) Anno amikor a Kalosomban 3 ezer km volt és nekiállt rángatni, füstölni, majd felrobbantam. (szelepeket kellett csiszolni) Hiába csinálták meg és lett jó, én már nem bíztam benne, meg is utáltam rendesen, a vége az lett, hogy eladtam. A végső lökést az adta meg, hogy olajcsere után égett szaga volt állandóan. Elvittem szervízbe, mondtam, hogy mi a baj. Kicserélték az olajszűrőt, meg ráhúztak egy anyára. Mondanom sem kell, hogy továbbra is csepegett (annak ellenére, hogy kértem cseréljenek alátétet is) és égett szaga volt. Ezután elköszöntem tőle és a szervíztől.
A lényeg, hogy azért a Lancer sem egy olyan penge verda, igaz nem vezettem, csak az A2 tesztjét olvastam!
Mondjuk ha most vennék gépet, lehet hogy Fiat Bravo lenne. Mert valahogy keveslem már ezt a teljesítményt. Alapban nem, csak amikor egy Renault Kangoo is 190-nel repeszt előttem, akkor gondolkodóba esem, hogy most mi van.
Én is csatlakoznék a törött Cee'd-ek sorához :( Egy állat belénk jött hátulról, mikor álltunk az elsobbség adás kötelező táblánál, ő még megkérdezte, hogy miért állok. HÁT .nyád , szerinted, amúgy meg miért ne állhatnék, ha rosszul vagyok... Lökhárító kampó, hátsó ajtó is, de ami a gázosabb, hogy pont az orra sarkával jött belénk igy kb 20cm-en fogta fel a Cee'd a 1,5tonnás accord ütését, ennek következtében az egész hátsó rész beljebb ment, a csomagtér alját nem tudom felemelni, kb 1-2cmrel beljebb csúszott a hátsó fal, ahol belejött. Még ő volt felháborodva, de legalább van biztosítása /igaz tegnap kötötte/
Az ilyen sérülést hogyan javítják?
Egészben az a bosszantó , hogy el vagyunk átkozva, mert előző autót is ugyaníg 3 hetesen az M7esen hátulról seggbe taszajtotta egy wartburg... Illetve, hogy az én időmból megy el az időveszteség
Ha igazolom, munkáltató által, hogy a kocsi nélkülözhetetlen a munkámhoz,. akkor a kötelezője a másik félnek álllja a csere kocsit?
"Látod vazze, vettél volna Lancert a Kia helyett "
Ki tudja, lehet jobban jártam volna Lancerrel. Nem túl nagy öröm, hogy 15 ezernél már kell stabilizátor rudat cserélni, még ha garanciális cseréről van szó!
Az utána járás, idő vesztesség azért elég bosszantó, ezt senki sem fizeti, csak én.
Különben a Lancer és a Kia Cerato közt vaciláltam valamikor, akkor még a Cee'd a magzatvízben úszkált.
Megtörtént a 15ezer kilométeres kötelező szervizem a KIA Szabónál, amire 10-ből 9 pontot adok. Az 1 pont levonás azért van, mert 1. Nem kaptam meg az ajándék bögrét (én is elfelejtettem, de ők sem mondták) 2. A végösszeg, a meghirdetett 25227 forint helyett, 27830 forint lett. Gondolkodtam, vajon minek is köszönhető 2600 forintos többlet, de nem jöttem rá.
Az olaj, a meghirdetett 9310 forint helyett, csak 8084, de a munkadíj 6970 helyett 10800 forint lett. Tény, hogy a kötelező dolgokon kívül, pár garanciális javítást is elvégeztek, de nem gondolom, hogy a gyárban hibásan elvégzett munkát, nekem (fogyasztónak) kéne kifizetnem. Véleményem szerint a gyáron kéne behajtani ezeket a többletköltséget.
Egyébként a kiszolgálás minőségével, illetve a szerelő, Fodor József hozzáállásával és szakértelmével, maximálisan meg vagyok elégedve. Csak ajánlani tudom. Végig ott állhattam az autónál, és készségesen megmutatta, mit hogyan kell cserélni. A kormányom nyüszögését, gépháztető zörgését, és rádió problémáját is sikerül megszüntetnie. Ami még nagyon szimpatikus volt, a fizetés utáni autóátadás, ahová a szerelő kísért el, és jó utat kívánva átadta a kulcsokat.
Látod vazze, vettél volna Lancert a Kia helyett :D Elég szépen leszakadt az első lökös, meg a motorháztető sem gyári helyzetű, ahogy látom. Igaz a sajátomon is kellett állítani. Amúgy érdemes a hozzászólásokat elolvasni, lebilincselőek! :o)
Ma egyébként elfogadta a bank a hitelkérelmemet. Az autó amit kinéztem van itt mo-on, elvileg 10 munkanapon belül a kereskedésben lesz, aztán intézik a papírokat. 2-3 hét múlva Kia Ceed SW tulaj leszek! :-)
mi az hogy kérjen bele szőnyeget? miért az még ebben nincs benne? nekem 95ezer volt és volt minden kresz csomag, szőnyeg, a sz*rtól a repülőig minden :) olyan állapotban volt a kocsi, hogy tankolni kellett + pályamatrica aztán goo!
Még viszonylag szerencsésen megúsztad a helyzetet. Manapság sok erőszakos barom van az utakon, sajnos.
Mostanában pechetek van: egy hónapja a szüleid kocsija tűnt el, most majdnem lezúzták a kocsidat. Ez már több mint sokk!! Az eltűnt(lopott) kocsiról van vmi hír?
Szerintem is sok, nekem is 90 körül volt. Az "adásvétel bonyolítása", az a lehúzás. Nyugodtan hivatkozz máshol vásárlókra (ránk), akik sokkal kevesebbet fizettek.