Na, elvileg meg lett rendelve a Leon, 3 hónap múlva visszatérhetünk az akciókra. :)))
Kértem a Seat Szabónál egy árlistát, a de 100-as nem is volt rajta, csak a 80-as. Azok árai viszont nem voltak sokkal magasabbak a Te régebbi listádnál. Fura...
Üdv. Csacskamacka! Köszönöm, Hogy írtál, jelezted segítö szándékodat. Én a XVI. kerületben lakom. Volt egy fűtés szerviz valahol a kerületben, de elköltözött. Azt mondják nem foglalkozik evvel a tipussal.
Köszönöm a segítséget de a problémám nen oldódott meg. Nem értem ezeket az emil izéket nagyon. Bocs. Erre a helyre is csak segítséggel tudok írni. A kályhám még men javult meg. A másik fórumon sem találtam segséget. Mindenkinek köszönöm a jó szándékot
Szóval a Sharan Alhambra Galaxy közös fejlesztésű autó. A bennük lévő kályha a többnyirea dízelekbe azért kell, mert a kevés lenne az üzemi hőmérséklethez és a nagy utastérhez a motor leadott hője. Nem tudom, hogy egységesen-e, de gondolom, hogy mindben Eberspacher gyártmányú D5WZ vel szerelik őket, ami 5Kw teljesítményű vizes kályha külső üzemanyagszivattyúval és a 2000 utániaknál külön elektromos vízpumpával. A kályha kiegészítő fűtésre szolgál, tehát úgy működik, hogy csak járó motornál jár. Kapható hozzá gyári kiegészítő készlet amivel egy programozható állófűtéssé lehet alakítani, de hozzáértők már készítettek házilag is hasonlót. Ez tulajdonképpen csak elektromos kiegészítés, mivel a többi már benne van az autóban.Hallottam már gyárilag szerelt állófűtéses változatról is amiben a belső tükör fölött van a programóra és elképzelhető esetleg mediterrán változat is amiben egyáltalán nincs kályha. A fűtés kb 5 C külső hőmérséklet alatt működik, és ráfűt a vízkörre 85 C ig.Motorféknél, alapjáraton illetve nagy hideg esetén menet közben is visszahűlhet a víz 75C ra ahol ismét bekapcsol. Alkatrészeit az Eberspecher hazai szervízhálózatában lehet vásárolni, illetve cseréltetni, nem Ford, VW, Seat márkaszervízben!(legalábbis az a tapasztalatom, hogy az egészet akarják cserélni) .Jellemző már a 3 éves autókra, hogy izzítógyertya nem működik megfelelően, illetve kokszolódnak az alkatrészei, gondolom a remek minőségű gázolaj miatt. Biodízelt nem nagyon szereti. Durrogva égésről még senki nem panaszkodott, füstölésről annál inkább. Szervíz könnyen található internetes keresővel eberspacher szó alapján.Remélem nem nagy a baj. Üdv:Hyperix
Érdeklődni szeretnék, hogy a Sharanomban van egy zuchejcer(?) és járó motornál durrogva ég. A autó márkaszervizében azt mondták teljesen ki kell cserélni. Közölték az árát és már magyon kényelmes volt az autóm ülése. Nincs valahol egy szerviz ahol esetleg javítják nem cserélik. Vagy egy olyan hely ahol tanácsot lehet kérni? Egyáltalán milyen fűtés ez? Kérem valaki segítsen!
Legalább is a bímernél! (a többit bocsi, de nem ismerem)
1.) plusz akksi,
2.) az üzemanyag ellátást a visszatérő ágból oldja meg.
Az elsőt ugye nem kell ecsetelnem! (nincs izgi mint a meleg kocsiból bikázó emberért telefonálni!)
Az üzemanyag ellátást meg úgy kell megoldani, hogy ne érjen le a tank aljára teljesen!
Egyszer a kosz miatt sem elhanyagolható, bár erre szűrőt egyszerübb, másrészt nem esik meg az sem könnyen, hogy a kocsi ugyan meleg, de nem jutsz el a benyakútig sem!
Nem csodálkozom. Ám a határértékre tervezett akku a plusz megterhelést nehezen bírja, ha a korából vagy egyéb okból kifolyólag egyébként is meg van terhelve. Ezért mostanság ha ilyenre gyanakszom, akkor beindítom a kocsit s csak utána az állófűtést... Bár így pont a lényegét veszíti el...
e39-ben már nincs +akksi! (jóltudom, de ott meg figyelni kéne valaminek!)
e34-ben ha másért nem erre jó volt (a +akksi), hogy meg tudta (legalább addig míg a +akksi bírja) az állófűtés elemeit táplálni és kész, viszont az indításba nem szól bele, ha elindult úgy is feltölti a +aksit a rendszer!
Nem kell hozzá feltétlenül új akku, de nekem pl a másfél éves akku nem bírta... (Pug Boxer, 74 Ah) Ha bekapcsoltam az állófűtést, akkor félóra után nem tudta megforgatni a motort... Azt nem szerettem reggelente. Új akku segített. Ám lehet, hogy az akku volt vacak. G Astrában 1x volt ilyen gond, de akkor hidegben állt 1 hétig előtte és be volt kapcsolva a riasztó...
Egy frászt kell hozzá új aksi. Második kocsimban van WEBASTO kályha. Mindkettő ASTRA 1,4 , az előző F, most G. -16 fokon is az eredeti akkuval pazarul működik, az indítás pedig kifejezetten könnyebb, mint másoknál, a meleg motor miatt. Minkettőben a gyári akku volt, ill. van. Ráadásul az autót rövid utakra használom.
Leszöl szíves máshol rőfölni, de ott se hülyítés módszerével.