Nekem télen 10körül járt az 1.4-es fogyasztása az alábbi üzemmódban:
Reggel beindítom, jeget vakarok pár percig, aztán elindulok munkába, pár km, fel sem melegszik, mire megérkezem, este vissza ugyanígy. Természetesen a reggel jégvakarás dobja meg.
Akkor csakhogy kötekedjek kicsit. Csömör-Kistarcsa-Bp-Ecser-Monor-Pilis-Albertirsa-Ceglédbercel-Cegléd-Törtel-Köröstetétlen-Tószeg, majd ugyanez vissza, anélkül hogy erre hajtottam volna pont 4 literes átlagfogyasztás!
átlagfogyi (vegyes) használatban nyugodt stílusban vezetve az amit el tudok fogadni. senki se mondja már nekem, hogy 4.4 litert eszik a 1.6 diesel ceed-je, na persze ha a pályán megy tempomattal 100-al akkor biztosan. De az élet nem ilyen. Ha nyomok egy nagyobb gázt 2.-ban akkor a pillanatnyi fogyimérő simán felmegy 20-23 literre. ha mondjuk 3.-ban átlagosan gyorsítok akkor 11-13 litert mutat. Pedig normálisan megyek vele. nekem pl. 5.9-6.1 az átlagfogyim. 11ker-budaörs oda-vissza mindennap meg néha egy kis sztráda meg országút és ritkán durva pesti dugó. Szóval aki többet jár a pesti dugóban annak lehet 6.5 de még magasabbis az átlagfogyija, ami teljesen normális egy diesel esetében.
ugye, ugye. sztem is nagy királyság. Én azt vettem észre, hogy ráadásul (ha kell) sokkal energikusabban gyorsít fel a tempomat, hogy tudja tartani a sebességet. de komolyan. gázpedállal nem tudok olyan energikusan gyorsítani mint tempomattal.
nem ez az oka. az csak duma, hogy nem bírnak annyit finomítani amennyit kell. ez üzlet semmi más. egyszerűen az az oka, hogy most már több diesel személykocsi fogy mint benzines és szinte minden teherkocsi, busz, erőgép stb. diesel. Ezért itt lehet extraprofitot kaszálni. a másik meg az, hogy mind az olaj és mind a gáz világszinten fogyóban van. ezért a nagy olajcégek még utoljára meg akarják szedni magukat, mesterégesen magasan tartják az árakat. nem is lesz olcsóbb, senki se várja. lesz 500ft is, ez törvényszerű sajnos azt kell mondjam. ráadásul az idióta európai piac (köszönhetően a gyenge európai vezetőknek) igen nagy mértékben függ az amerikai hisztériától, pedig ellenkezőleg kellene lenni. az amcsik gyengüléséből kellene európának profitálnia. amerika gazdaságát meg 2 dolog mozgatja meg kellően: a nagy olajcégek és a háború.
Nekem a pest... 8kor Budaörsnél... hazafele pedig 18kor a XIII. ker Frangepán utcánál. Nem tötyögök... haladok a város "ritmusában" és így jön ki ez a fogyasztás (7,3 - 7,4).
Na azért az a 8,7 literes fogyasztás kicsit durvára sikeredett... Én reggel este keresztül mászom a Budapesti dugón... és így jön ki a fogyasztás ~7,3 - 7,4 literre.
Engem inkább az zavar, hogy mikor megrendeltem a dízel Cee'd-emet szeptemberben, még a gázolaj 20 Ft-tal volt olcsóbb a benzinnél. Mire megjött novemberben már kb. egyforma áron mérték a két löttyöt, most meg a gázolaj drágább 20 Ft-tal a benzinnél.
Persze a magas üzemanyagárak miatt mindenki szop (kivéve az állam - az ÁFA összege növekszik), még az is akinek nincs is autója, mert az áruk fuvarozási költsége beleépül a termékek árába és annak sajnos nem kis részét teszi ki. Ez jelentős inflációt gerjeszt. Én ezt látom a fő problémának.
Én is sokat filóztam, hogy benzines vagy dízel szídet vegyek, de még így sem bánom, hogy a dízelt választottam, holott nem megyek sokat egy évben. Nekem a nyomaték nagyon bejön és ehhez a kasztnihoz (SW) szerintem ez a legjobb motor. Imádok pl. alapjáraton, gáz nélkül tolatni, manőverezgetni. Jelenleg 5,3 a fogyim - 90%-ban most Gödöllőn használom munkába járásra (napi 10 km oda-vissza szinte hideg motorral). Nyáron majd sokkal többet megyek a munkám miatt hosszabb távon - kíváncsi leszek... Az előző benzines autóm (1.5i Hyundai Accent) pontosan két literrel evett többet, ugyanilyen használat mellett.
Szeritnem is reális lehet, amit mondasz. Elnézést, igazából nem is kifejezetten a Te állításodra írtam, amit írtam, hanem a pesti full klímás 5,8-ra.
De gondolom ezt kitaláltad.
Vagy egy kollégám, anno én beszéltem rá egy 1,4-es EX LIM Cee'd-re. Ürömről jár be a Margit hídig, lényegében naponta de nem túl korán, inkább 10 óra felé szokott indulni.
Nem nullázta a computert még mióta megvan (~12 ezer van benne), és 8,2 a kijelző.
mestersegesen magas az ar az igaz, de az oka az hogy a gazolaj a benzingyartas (olajfeldolgozas) mellekterméke. viszont mara tobb fogy belole mint benzinbol, tehat osztonozni kell a vasarlokat a benzines motorok vasarlasara. ezert alacsonyabb a benzin motor is.
Gondolj bele hogy a fuvarozok a kamionokkal, kisteherautokkal mennyi diesel egetnek el naponta, es a vonatok sem benzinnel mennek, es emelle meg no a diesel szemelyauto szama is.
masreszrol kornyezet vedelmi szempontbol is "tisztabb" a benzines. azert teszem idezojelbe, mert egy reszecske szurus euro 4-es dizel sem kormol mar, mint regen az 1.6D kadettem.
egyebkent aki keveset megy evente annak valoban nem erdemes dieselt venni, anyam 5000 ezret autozik evente, nem is eroltettuk a dieselt :)
nekem is tele a kád :) egyébként németországban meg 1,4 EUR a diesel! oszt mégis mindenhol dugó van! én még inkább örülök mikor otthon tankolhatok :) jé csak ennyi! asszem veszek is egy nagyobb kádat :)
a legszarabb az egészben hogy mesterségesen magasabb a diesel ára mint a benziné! technológiailag semmi sem indokolja a magasabb árat!
teljesen reális amit mondtál, 1,6os, automata kocsira. Az én tippem a 7,5ről 1,4es nem kombi és manuális modellre vonatkozott. szerintem nem irreális, de majd ha gondolják, az 1,4 tulajok elmondják városi tapasztalataikat. Érdekelne.
"Persze, tudom: most mindenki rohan, hogy meg tudjon tankolni az emelés előtt...Isten barmai/majmai...stb."
Van aki rohan, és van aki nem rohan.
Én történetesen nem rohanok, már rég tele töltöttem a kádat, és a konyhai edényeket is olcsóbb benzinnel, naponta, gyertyával megnézem, nem-e apadt sokat a szintje!
Egyébként ha már az autópályánál tartunk. Nem gondoltam volna, de qrva jó móka ez a tempomat. 130-nál bekapcsolom és szinte hozzá sem kell érni a pedálokhoz mert a kormányon lévő + - gombokkal tökéletesen lehet gorsítani és lassítani. Tisztára mint egy videójáték. Az emelkedő mégjobb mert ott mindenki vagy lelassul, vagy beletapos és átlépi a 130-at. Én meg fix sebességgel suhanok felfelé. Meglepődtem, hogy milyen finoman adagolja a teljesítményt.
Megannyit, hogy igazan az bosszant amikor mogottem az XYZ auto 50-70 loero fiatal vagy kozepkoru tulajdonosa, es 40 cm a seggembe erolkodik, villog dudal, mikozben elotted egy sor auto. a durva hogy gyakran a hatterben ott a gyerekules, es gyakran a gyerekkel az ulesben....
...ez szomorit el leginkabb, mert ha meg magad osszetorod az rendben van, hulye voltal es kesz, de azt a szulot nem ertem aki lenyegeben a gyereke egeszseget teszi kockara folyamatosan 10 meter elonyert...
szerintetek a gyerek ezek utan ha felno hogy fog vezetni ????
Ráadásul lehet keménykedni a sok főokosnak, de mivel 130km/h a MAXIMÁLIS sebesség a pályán így az olyan izomparasztok akik megjelennek a semmiből a seggembe és 3 másodpercet sem várnak, hogy befejezzem az előzést azok elmehetnek a sunyiba. Ugysem fogok gyorsabban lehuzodni, mert nem veszélyeztetem a saját biztonságomat és másét sem. Az a vicces, hogy ezt a bunkózást sokszor olyan kocsival csinálják amiben nincs is nagy motorerő. valahogy a német gépjárműpark (főleg VW) tulajdonosai szoktak a legtöbbet izmozni. Ez nem előitélet, hanem saját tapasztalat.
Mikor még xedosom volt, volt olyan aki belejött a seggembe, azonnal villogás és vagy 20 centire rámmászott. Egy 5-ös golf volt. Na ekkor nálam is elszakadt a cérna (rossz kedvem is volt), vissza 3-asba és állvahagytam. Aztán kimentem a szélsőbe és visszaálltam a 140-es utazómba. Pedig ha csak kiteszi az indexet balra, hogy siet akkor simán elengedem. Sajnos (vagy nem sajnos) a ceedben ehhez már nincs meg az erő.
Az egyik ismerősömnek van Mazda3 mps, külsőre tök szolid kis kocsi, semmi extra kinézet, de közben ott van a motorban 260LE. Jókat szokott röhögni a sok izomjanin a pályán. :)))
Nekem is ez volt a baj az ablakkal, de egy "reset" (teljesen felhúzod az ablakot és pár másodpercig úgy tartod a gombot) megoldotta. Reméljük így is marad.