A Pozsony-Rajka-Szombathely-Gyékényes-Zágráb-Split és vissza (R13211/R13210) újra indul-e? Tudom, a mávos polgári menetrendkönyvben eddig sem volt benne, pedig több helyen is megállt itthon.
Átmásolok egy infót jövő évi menetrendtervből, hátha érdekel valakit.
az EC170/171 és EC174/175 korábban közlekedik majd, Budapestről az indulás várhatóan 5:55 és 9:55 lesz, ehhez hasonlóan az érkezés 18:26 és 22:26.
374/375 Pannonia, nem várható nagy változás, viszont lehetséges, hogy a nyári szezonban plusz vonat közlekedik Pozsony és Bulgária közt 1374/1375 számban, hetente 5x
376/377 részletesen az osztrák topikban, a vonat Pozsony és Drezda közt fog közlekedni, közvetlen kocsikkal Budapestről/re
394/395 Urpin, itt elég zavaros a helyzet, még bármi lehet, az is, hogy a vonat csak Fülekig/től jár majd
IC536/537 Hernád: Kassa felé kb. 3 órával később járna, Budapest felé kb. 1 órával később. A nyári szezonban a vonat végállomása Keszthely lenne Budapest helyett
IC1536/1537: a Rákóczi után (Budapest felé az előtt) közlekedő IC vonat, Budapest és Poprád között, csak a téli szezonban
gyerekek, nem tudja véletlenül közületek valaki hogy a "Halászbástya" szokott-e késéssel érkezni a Keletibe (normális körülmények között, tehát nem méteres hó, stb.)?? Ha igen, mennyire kell számítani? A válaszokat elöre is köszönöm. Üdv, Mick
- nemzetközi vonatól, mely Szlovákiából indul, vagy oda érkezik
- nemzetközi vonat, mely áthalad Szlovákia területén
- cseh belföldi (!) vonatról van szó (cserébe ha Csehországban veszel helyjegyet szlovák belföldi vonatra, ott is csak a belföldi tarifát kell fizetni)
Minden egyéb esetben a helyjegy ára 3 ojrónak megfelelő királyi fejfedő :)
Lenne egy kérdésem, aminek van nemzetközi vonatkozása. Mitől függ, hogy egy vonatnak belföldi és nemzetközi száma is van, vagy csak nemzetközi? Konkrét példa: A Maestralnak van belföldi és nemzetközi számozása is (856,204), míg pld. a Veneziának nincs külön belföldi, csak a 240.
"én előre meg szoktam venni Szlovákiában a helyjegyet akkor is, ha Budapestről indulok, mert úgy csak 15 korona, ami alig 100 Ft. De ha Magyarországon veszed meg, az már ugye 750 Ft."
Ez hogy van? Budapesttől, a nemzetközi helyjegyért kérnek 15 koronát? Én egyszer vettem Szlovákiában egy nemzetközi helyjegyet, Ostrava-Varsó viszonylatra, az 3 eurónak megfelelő koronába került.
szinte biztos, hogy tudsz akár 1-2 órával indulás előtt is venni helyjegyet, mivel a helyjegykontingens első osztályra 12 hely, másodosztályra 61+16 dohányzó. Ez még pénteken se szokott igazán betelni...
én előre meg szoktam venni Szlovákiában a helyjegyet akkor is, ha Budapestről indulok, mert úgy csak 15 korona, ami alig 100 Ft. De ha Magyarországon veszed meg, az már ugye 750 Ft.
Péntek délután a Hernád IC-vel szeretnénk a Tátrába utazni. Ez a vonat, ha jól tudom, belföldi forgalomban helybiztosítás nélküli pótdíjjal vehető igénybe, míg kassai utazás esetén helyjegyköteles.
Pénteken ugye az ismert mizéria van a belföldi IC-szakaszokon, vagyis minden jegyet felvásárolnak jóval indulás előtt.
A kérdésem az lenne, hogy - tekintettel arra, hogy belföldre nem adnak ki helyjegyet - indulás előtt 1-2 órával is meg tudjuk ugye venni a nemzetközi vonatjegyet és a helyjegyet a vonatra ? ( gondolom a helybiztosítás nélküli IC-pótdíjnak valószínűleg pont az a célja, hogy a belföldiek nehogy lehetetlenné tegyék a nemzetközi utasoknak a jegyváltást )