Most, amikor a stabilizátor (függőleges rúd) kopogás miatt szervizben mutattam ezt a kopogást, azt mondták, lehet, majd később kormányművet kell cserélni!!! Én viszont nem örülök, lehet felőlem a garancia akár mennyi év is!
Egy év után már cserélni kelljen? Mit vettem 4 millióért? Autót, vagy selejtet? Nem a Holdon járok vele, hanem a jó magyar utakon, és eddig csak 16 ezret mentem vele.
Erősödni tulajdonképpen nem fog, csak egy idő után elkezdhet folyni az olaj belőle, ugyanis ez állítólag a munkahenger megkopott szimmeringjének hangja.
Álló motornál nem, csak járó motornál hallatszik. Apró rángatásokra olyan hangot ad, mintha kormány kitámasztó gömbfej lógna, igaz? Később, hideg időben, ha már üzemmeleg a motor, akkor egyik végpontból a másikba tekerve a kormányt sípoló hangot is fog adni.
GM (opel) betegség, örökölte a megvásárolt daewoo is és ezek szerint a koreai márkatárs is. Még egy közös vonás.
Ha arra gondolsz, ami nekem is van, az az elektromos szervórásegítés. (szerintem) Ha nagyon kis sebességnél, vagy álló helyzetben (csak ott!!!) egy picit megmozgatom a kormányt (jobbra-balra ~10°), egy nagyon apró "kattanást" érzek. (szinte észrevehetetlen)
Már rég jelezni akartam, de mindig elfelejtettem? az 1 éves 1,4 EX-nél, szinte már a vásárlás után éreztem, beindított motornál, hogy állóhelyzetben,ha jobbra-balra mozgatom a kormányt, hallatszik egy -egy KATTANÁS!!! a 2000 km-es átvizsgálásnál megnézték, azt mondták,semmi vészeset nem találnak, ez ILYEN, figyeljem.
Hát,---figyelem, továbbra is kattog.
A valamikori Lanosomnál is volt ilyen, ott egy műanyag gyűrűt nyomtak a helyére, a kormányrúdnál, a fékpedál magasságában.
Ennél a vasdarabnál (Kia), azt is mondták, hogy ahol illeszkedik a kormányrúd2 fele(?), ott kattog, így illeszkedik.
Van-e valakinek hasonló tapasztalata?
Csak működő motornál próbáljátok, amikor a szervo is működik!!
A Barátok közt előtt, még próbálhatjátok!
Jó rángatást, ha pedig kattog, akkor jó rángatózást---az idegességtől!
Ismerősöm Észak-Floridában dolgozik, egy egyetemi városban, Gainesvillben. Alig várja, hogy hazajöhessen. Taszítják a kinti viszonyok. Sok a szegény, autóre se telik nekik, nemhogy benzinre. A módosabbak életvitele is sokkal primitívebb szerinte, mint az európai...
Idézek - nem tőle -, hanem egy ott dolgozó magyar családdal készült riportból...
>> Milyen az életszínvonal az itthonihoz viszonyítva? Az összbenyomás - és áltában ez van a fejünkben -, hogy Amerikában magasabb az életszínvonal, mint Magyarországon. Szerintem ennél egy kicsit árnyaltabb a kép. Itt Gainesvilleben például, a város nyugati részén tényleg nagyon szép házakat, lakónegyedeket látni. Az egyetemisták is örömmel száguldoznak a részletre vett új autóikkal. A hitel egyébként is alapeleme a kultúrának. Nem tudom, hogy egy átlag amerikai diplomás pályakezdő házaspár mennyit tud félretenni egy havi kereséből, de az az érzésem, hogy nem sokat: hitelre vesz házat, autót, mosógépet, home theatert, bútorokat stb. Ráadásul ott van a diákhitel, amit egyetemi éveik alatt tandíjra vesznek fel, és ami iskolától függően több tízezer dollár. Ezek részleteit szintén vissza kell fizetniük. Abban sem vagyok biztos, hogy nagyon élvezik az életet. Évente átlagosan 10 nap szabadságuk van, de sokan azt sem használják fel. A város keleti felében pedig egyenesen elképed az ember: Ez Amerika? Sokan laknak ún. mobile-home-okban (konténer), és nagyon sokan élnek igazán nagy szegénységben. És ez nem csak Gainesville-ben van így.<<
Más. A "Travelen" ki látta nemrég azt az angol motorost, aki keresztülvágott az USA-n, végig a híres 66-os úton... Az utolsó epizód zárómondataiban a srác elmondta, hogy megdöbbentő volt a "harmadik világhoz" hasonlítható hatalmas szegénység és egy, a világban uralkodó "gazdag Amerika" képzete közti különbség.
Az LX-ben nincs alul tárolórekesz. Ja, egyébként lehet, hogy csak én látok rosszul, de az i30 cw-ben ténlyeg nem hajtható le vízszintesre a hátsó üléssor? Az elég gáz, főleg egy kombinál.
A kép egyébként innen van : <a href="http://www.hyundai-gold.hu/pages.htm?pid=711" target="_blank">http://www.hyundai-gold.hu/pages.htm?pid=711</a>
Nemtudom a Hyundai milyen de a Kiban van alul a tároló rekesz, az is beleszámit a 534L-be. az talán valami 20-30 lier extra lehet, de még ugy a KIA a nagyobb.....
Múlt héten vezettem - szervíz során - az OFF i30 cw-t (1.6 benzinnel, csakhogy témába vágjak, 6.9 liter átlagfogyi a tesztút alatt - betartva a KRESZ-t). (de még nem a kia sw-t), Biztos már kiveséztétek, de tudja valaki, hogy mitől nagyobb a ON Kia csomagtere?
"A Hyundai 415, ledöntött hátsó ülésekkel pedig 1395 litert ad meg az ablakok alsó vonaláig pakolva, míg a Kia a VDA mérési módszer szerint 534, illetve 1664 literes poggyásztérrel bír."
S ehhez vegyük azt is hozzá, hogy az amerikaik 1 gallon(!) üzemanyagért még így is jóval kevesebbet fizetnek, mint mi. Talán tavaly olvastam vhol, hogy a drágulások miatt óriási elégedetlenség tört ki az Államokban... "Szegények", szívizomgröcsöt kapnának, ha európai árakon kéne tankolniuk.
Én az átlagfogyasztást nem szakaszra mérem mert az nem mérvadó. Az átlagfogyasztás nálam (minimum) azt jelenti, hogy teletankolom a kocsit, akkor nullázom az átlagfogyi mérőt majd lejárom a tankot és akkor megnézem a fogyasztást. De ettől sokkal jobb az aki sose nulláza le, megveszi a kocsit és éveken át egyszer sem nullázza le. Na ez az átlagfogyasztás.
Ez a helytől és helyzettől függ, ennek függvényében 160-nal szinte bárhol (enyhe túlzás, persze lakott területen kívül) Az igazat megvallva a 190-hez kell idő, bár 200-at mentem vele folyamatosan, hogy utolérjem a Kangoot, mert ügyesebb volt és gyorsan meglépett előlem, amikor utolértem folyamatosan 190-nel mentünk pár km-en keresztül. Majd újra meglépett :D Szóval akkor elgondolkodtam azon, hogy T-Jet Bravo kellett volna! Szóval a dízel 160-ig elég jó, onnan meg türelem játék.
Pedig nekem sikerült produkálni egy Zalaegerszeg-Szombathely távon a 4.5 litert. Lakott területt 50, azon kívül 80-100. Ez nem pálya és tempomat sincs :) Csak ügyesen kell játszani a géppel. (persze hátszél volt) Hazafelé felment 4.8-ra. Hosszú utakon tempósan haladva 5.3-5.6-ig. Télen munkába menet és jövet (5-5 km-re) 7.1. Most pl. klímával ezen a rövid távon 5.8-at mutat a fedcomp. De ahogy mondod ezek az értékek elfogadhatóak. Amit már említettem, hiányzik a 6. fokozat, ha ez lenne, akkor talán hosszabb távon tempósan 5 liter alá is lehetne menni. A motor elbírná.
Nekem télen 10körül járt az 1.4-es fogyasztása az alábbi üzemmódban:
Reggel beindítom, jeget vakarok pár percig, aztán elindulok munkába, pár km, fel sem melegszik, mire megérkezem, este vissza ugyanígy. Természetesen a reggel jégvakarás dobja meg.
Akkor csakhogy kötekedjek kicsit. Csömör-Kistarcsa-Bp-Ecser-Monor-Pilis-Albertirsa-Ceglédbercel-Cegléd-Törtel-Köröstetétlen-Tószeg, majd ugyanez vissza, anélkül hogy erre hajtottam volna pont 4 literes átlagfogyasztás!