Ohat-Tiszalök, Mátészalka-Zajta között tehervonat nincs, Mátészalka-Vásárosnamény között kedden ha szerencséd van, akkor fotózhatsz terhest, persze, ha a Cargo nem mondja le.
A 117-esen nyíri IP-k járnak, a 109-esen Bz+mellék.
Vásárosnamény és Nyíregyháza között Nyíregyháza felől éjszaka történik a kiszolgálás remot M44-el, míg Namény felől kedden és pénteken visznek kormot Nyírmadára, szintén remot M44-el.
Máris szeretnék a topicba vágóan érdeklődni, hogy az Ohat-Pusztakócs - Tiszalök, a Nyíregyháza - Vásárosnamény, illetve a Vásárosnamény - Mátészalka - Zajta útvonalon várható-e tehervonat kedden és szerdán? A tiszalöki vonalon még IP-k járnak? A Debrecen-Tiszalök vonalon milyen összeállítású Bézék fordulnak elő?
"101: Az 1940-es évek elejei 48-as hevederes vágány helyett 48-as talpfás (!) hézagnélküli vágány épült az 1960-as években, az idő múlásával sok LM betonalj bekerült. Nagy meleg idején a vonalon garantált a lassújel: a talpfás hézagnélküli vágány hangsúlyozottan kivetődésveszélyes. Püspökladány-Báránd között 1990 körül átépült betonaljas 54 kg-osra. Első állomásköze 100 km/óra, a továbbiak 60 km/ó sebességgel járhatók (eredetileg végig 100-as volt)."
A vonal 80-as, bár valóban van egy 100-as szakasza. Mivel több betonalj van, mint talpfa, ezért már nem annyira kivetődésveszélyes, ellenben Mezőpeterdnél igencsak sz@r az alépítmény állapota.
"103: 1970-es évek közepén épült át 23-ról 48 kg-osra, hevederesre. A vonalon fekvő talpfák romló állapota gondot okoz, cseréjüket folyamatosan végzik betonaljakra. 60 km/ó sebesség, a rosszabb részeken 40-es lassújellel."
A gyenge lácszem a kiskörei Tisza-híd, ezért kell terelni a kővonatokat a 102-re.
Kedves nebulók, akkor most ismételjük át, hogy a topikterület vonalain milyen vágányok fexenek:)
101: Az 1940-es évek elejei 48-as hevederes vágány helyett 48-as talpfás (!) hézagnélküli vágány épült az 1960-as években, az idő múlásával sok LM betonalj bekerült. Nagy meleg idején a vonalon garantált a lassújel: a talpfás hézagnélküli vágány hangsúlyozottan kivetődésveszélyes. Püspökladány-Báránd között 1990 körül átépült betonaljas 54 kg-osra. Első állomásköze 100 km/óra, a továbbiak 60 km/ó sebességgel járhatók (eredetileg végig 100-as volt).
102: Nem tudom pontosan mikor, de érzésem szerint 1965-70 körül épült át 23-asról talpfás és betonaljas szakaszokkal tarkított hevederes 48-asra. Stabil 60 km/órás pálya.
103: 1970-es évek közepén épült át 23-ról 48 kg-osra, hevederesre. A vonalon fekvő talpfák romló állapota gondot okoz, cseréjüket folyamatosan végzik betonaljakra. 60 km/ó sebesség, a rosszabb részeken 40-es lassújellel.
105: 1960-as években 48 kg-os lett, hevederes. Utóbbi időben elkezdték összehegeszteni, még nincs végig készen. Sebesség 80 km/ó.
Marad is. Jobban, mint valaha. Csak: Érdeklődnék a 100-as vonaltól É és K iránban lévő vicinálisok iránt. Létre kívánok hozni egy egyházi diktatúrát itt is, majd meglátjuk, hogyan alakul. Továbbra is a Kunsági dízel az első számomra. Ennyit OFF témában :-)