Keresés

Részletes keresés

PLACI Creative Commons License 2022.03.23 -1 7 471941

Egy kis nosztalgia:

 

 

1962. március 23., péntek

 

Havat evett a mozdony Nagykállóban

 

Két és félméteres hótorlasz zárta el a tehervonat útját 16-án Nagykálló és Nyíregyháza között. A hóakadályban rekedt vonat tehetetlenül vesztegelt, az utána haladó személyvonat már nem hagyhatta el a kállói állomást. A hóorkán besöpörte a sínpárokat, kis híján megbénította a személyvonat mozdonyát is. A gőz fogytán volt, egyre kevesebb áramlott a mozdony belsejében. 322 utas tartózkodott a vonaton. 
Weszely András főmozdonyvezető és Karóczkay János fűtő - mindketten a nyíregyházi fűtőház dolgozói - nem estek kétségbe. Felváltva hordták a vizet a kútból vödrönként, majd pedig havat adtak a mozdonynak. Így a hó, amely tétlenségre kényszerítette a vonatot, gőzzé változott és meleget, majd energiát adott, miután szabaddá vált az út 17 órás álldogálás után. A hóorkánban nem fázott meg a 322 utas, egész éjjel meleget árasztottak a fűtőtestek. Weszely András és Karóczkay János az emberekre és a rájuk bízott vonatra a rendkívüli időjárás közepette vasutasmódra vigyáztak.

IST Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 471940

Velem. Nem most volt.

Előzmény: sssey (471933)
mcg Creative Commons License 2022.03.22 -3 9 471939

A 41-essel kapcsolatban igazából el kellene dönteni, hogy milyen szerepet is szánnak neki...és mondjuk ez alapján (kellett volna) csinálni bármiféle átépítgetést rajta.

 

Anno amikor még 2008-ban elvben megkezdődött az ütemes menetrend kiterjesztése, az akkori pályán ugye úgy volt megoldva Kaposvár gyors elérése BP felől, hogy a délkörök a sásdi keresztes pécsi IC-k mellől dobóvár-alsói kereszttel leszaladtak Kaposvárig, s mellettük az egészes pókból indult a lassú mindenhol megállós személy Kaposvár-Somogyszob keresztekkel, 40 körüli gyékényesi érkezéssel (s vissza szimmetrikusan).

Ez "alul" jól tudott csatlakozni az akkor még 4 óránként járó mai Pannonia IR elődjéhez. (Meg a kétórás ütemhez is tud ma is.)

Ebben a menetrendben a prioritási sor végén a BP felől Kaposváron túlra utazók voltak, nekik volt 15-25 percnyi feleleges várakozásuk a rendszerbe építve...persze hogy követelgették a Somogy IC meghosszabbítását, sőt több pár vonatot is..:(

 

Aztán jött a fűnyíró itt is, s először a Dombóvár-Kaposvár szakasz duplikálásait vonták össze. Természetesen nem alágazatok közötti összehangolással - az ma se nagyon megy - hanem hol maradhatott a gyors menetvonal, hol a lassú, mondván a "hivatásforgalom" (aminek döntő többsége akkor is és ma is a buszokon van a szakasz kismegállóiból, talán még a vasutas dolgozók közül is)... , ami mindig jó ürügy volt bármiféle hosszútávú koncepció hiányára való takarózáshoz. Közben a pécsi IC-k be lettek lassítva - bár a 40-esen folyamatosan vágányzáraztak, s miután kiszáradt a Kapos-völgyben az alépítmény még lehetett is vígan tartani a sásdi keresztet -, így egyúttal a dobóvári pókkal épp az ott legnagyobb számban meglévő BP-Kaposvár irányú átszálló utasoknak kellett 15 perc felett is várnia (miközben alig 25 percre voltak már az úticéljuktól), de mellette a kaposvári átutazások is továbbra is néha bevásárlásra is alkalmas időpufferrel rendelkeztek.

 

Majd jött a politikának megfelelni akaró MÁV-os pályafelújítás, legalább 3 nyári pótlózással Dombóvár és Kaposvár között (meg ugyanekkor a Pécs-Balaton forgalomban is egyúttal), s lám átépítettünk 23 km-t kb., hogy csökkenjen a menetidő. Jah, csak ez egyúttal azt is jelentette, hogyha nem akarunk a vonal nyugati felén eltolni a keresztek rendszerén, akkor amit itt megnyerünk, majd annyival még többet fognak a vonatok állni Kaposváron, aki átutazik - én ekkortájt volt, hogy ezt csináltam - az meg így járt...:)

Ekkortájt amúgy egy kiskorpádi és csurgói kereszt mellett lehetett volna azt csinálni még, hogy a személyvonatok mindegyike felmegy Kanizsáig, s ott még el tudta volna érni az anno nagyrécsei kereszttel közlekedő budapesti gyorsokat is, egyúttal kiszolgálva minden megállót.

 

Aztán közben a 30-as vonali átépítés során már lehetett látni, hogy a budapesti gyorsok elérik Kanizsán a pécsi vonatokat is, így nem nagyon látszódott akarás arra, hogy mi legyen a továbbiakban. 

 

Most kb ott vagyunk, hogy vagy van egy laza, de nem mindenhol csatlakozó menetrend a vonalon, vagy lehetne azt is mondani, hogy akkor döntsük el mit is akarunk, s igen, ahol átépítettünk, ott gyorsítsunk, s ha nem passzolunk mindenben a szentnek vélt hivatásforgalomhoz, akkor inkább tegyünk be órás sűrítést a kétórás ütembe (érdekes, van ahol ezt meg tudták oldani), meg ha úgy adódna, hogy Somogyszobon fél körül lennének a vonatok, akkor merjük azt mondani, hogy az atádi Bz inkább pörögjön minden órában, megadva minden csatlakozást. Ekkor valóban akár már egész körül ott lehetne a vonat Gyékényesen, ahonnan viszont ekkor azt lenne jó mondani, hogy elmehet már Kanizsáig is, mégha nem is ez adja a csatlakozást a 30-as felé, de lehet akkor nem kellett volna a Pannonia-któl várni a megoldást mindenre úgy, hogy közben azért a pályaállapotok állandósága ég az elvben átépítgetett részeken is hagy maguk után kívánnivalót. És láthatóan mivel nincsenek is beszorítva a pályások, megy is az a romlás szépen mindenhol a térségben...

 

Vagy lehet azt mondani, hogy lazítsuk vissza egységesen a kaposvári és somogyszobi egészes keresztekhez, de akkor meg ne panaszkodjon senki sem azért, hogy vagy a Kaposváron átutazók tudnak berúgni a restiben a tartózkodási idő alatt, vagy a fővárosba tartóknak lesz az indokoltnál sokkal több idejük átszállni Dobóváron. Döntés kérdése, de olyat meg senki nem vállal fel.

 

A 36-oson is meg lehetett volna oldani azt, hogy az egészes szimmetriát részben elengedve amikor még szaladós vonat jön Dombóvárról, az elérhesse az IR-t, de inkább a "felújítottuk a pályát -> csökkenne a menetidő -> tegyünk bele többlet megállást, mert belefér -> úgysincs csatlakozás útvonalat" járjuk be :)

 

 

Előzmény: Abymot (471931)
mcg Creative Commons License 2022.03.21 -2 0 471938

"A 4019-es és 8040-es vonat mellett a 8027-es vonat menetrendje is módosul Sárbogárd-Pusztaszabolcs között: néhány perccel korábban fog közlekedni és Pusztaszabolcson 6.59-kor csatlakozni fog a Dunaújváros felől a Déli pályaudvarra közlekedő munkanapi gyorsított vonathoz."

 

Ennek viszont részbeni ára a 6 órás pókban az egyik csatlakozás kinyírása is...(ami már itt is kifogásolva lett) nem túl elegánsan kivitelezve...

Előzmény: Abymot (471935)
mcg Creative Commons License 2022.03.21 -1 0 471937

"A 38341 sz. vonat Siófokról 22.10 helyett 21.10-kor fog indulni.

(Ez talán összefügg a Fehérvárról Siófokra 21.44-kor érkező 8728 sz. vonat megszűnésével, de ebben nem vagyok biztos, mert a 22 óra körüli indulása régebbre datálódik, amikor még nem volt Fehérvárról ilyen vonat.)"

 

Igazából ez régen szerintem azért ment 22h után, mert a klasszik 8511-et várta, míg BP felől akkor is már 21 óra körül volt az utolsó vonat.

Gondolom most arra jö(he)ttek rá, hogy ott a 201-es is, így a 21 órás pók teljes értékű, tud abból is menni a tabi.

 

 

Előzmény: Abymot (471935)
kozma555 Creative Commons License 2022.03.20 -3 1 471936

Látom eléggé átlátod a helyzetet. Köszönöm! Innentől kezdve nem érzem reménytelennek a dolgot. Az előzményekhez csak annyit, hogy bocsánat, de a balfaszozás kijön az emberből, amikor jelzel valamit feljebbre és szarabb lesz a végeredmény. A legvégén pedig te hallgatod az utasoktól. Jogosan.

Előzmény: Abymot (471931)
Abymot Creative Commons License 2022.03.20 -1 0 471935

Kiegészítés a módosítások tartalmi összefoglalójához:

 

30-as vonal:

 

Nem jeleztem az összefoglalóban, hogy a Szabadbattyán-Lepsény közötti vágányzári munkák miatt itt a téli menetrendet (is) érintő módosítások csak egy héttel később, április 10-től lépnek érvénybe.

 

35-ös vonal:

 

A 38341 sz. vonat Siófokról 22.10 helyett 21.10-kor fog indulni.

(Ez talán összefügg a Fehérvárról Siófokra 21.44-kor érkező 8728 sz. vonat megszűnésével, de ebben nem vagyok biztos, mert a 22 óra körüli indulása régebbre datálódik, amikor még nem volt Fehérvárról ilyen vonat.)

 

40-es vonal:

 

A 4019-es és 8040-es vonat mellett a 8027-es vonat menetrendje is módosul Sárbogárd-Pusztaszabolcs között: néhány perccel korábban fog közlekedni és Pusztaszabolcson 6.59-kor csatlakozni fog a Dunaújváros felől a Déli pályaudvarra közlekedő munkanapi gyorsított vonathoz.

 

66-os vonal:

 

Jelezte egy topiktárs, hogy április 3-tól változik a vonal „járványügyi” menetrendje: munkanapokon 4 pár, hétvégén 3 pár vonat fog közlekedni, köztük a közvetlen Pécs-Mohács vonatok.

 

100-as vonal:

 

Munkanapokon Nyíregyházáról (ind. 7.10) Debrecenbe (érk. 7.53) is lesz egy új vonat.

Előzmény: Abymot (471915)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.20 -1 0 471934

:-)
:-)
:-)

Előzmény: sssey (471933)
sssey Creative Commons License 2022.03.20 -1 0 471933

Az a cikkben is szereplő 1073 km sem most volt... :-)))

 

Már arra sem emlékszem, hogy kivel utaztam végig. :-(((

 

sssey

Előzmény: Tamás Gerencsér (471932)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.20 -2 1 471932

Én viszont nem helybéli vagyok ...

Egyébként csak olvass bele a 2007 októberi Indóházba..

Aki nem enged az 1516-ból....

Ez volt az első - és nem utolsó!




Üdv

 

gertam

Előzmény: schlumberger (471930)
Abymot Creative Commons License 2022.03.20 -1 0 471931

Azért abban van valami, hogy egy olyan (korábbihoz hasonló) struktúra, amiben a vonatok pl. páratlan óra.08-kor indulnának Kaposvárról és páros óra.30-kor érkeznének Gyékényesre, másik irányban páratlan óra.25-kor indulnának Gyékényesről, Somogyszobon kereszteznének a másik iránnyal és Kaposvárra páros óra.50-kor érkeznének, sok szempontból előnyösebb lenne annak a területnek: rövidebb várakozás Gyékényesen az IR csatlakozásoknál, kétirányú csatlakozások Somogyszobon Nagyatádra, és megoldhatók lennének a nyomokban még meglévő páratlan órás pók csatlakozásai Kaposváron.

 

Csak ez a rendszer Kaposváron pont fél órával térne el az IC-khez csatlakozó dombóvári oldaltól, ráadásul a Helikon IR-ek a kettő közül egyikhez sem csatlakoznak Kaposváron.

 

Aztán itt vannak még a budapesti IC-k, amik úgy érkeznek Kaposvárra, hogy semmilyen irányba nincs hozzájuk csatlakozás.

 

Mint a dunántúli vonalak alapos ismerőjének, kíváncsi lennék a véleményedre.

Előzmény: mcg (471924)
schlumberger Creative Commons License 2022.03.20 -1 0 471930

kizárólag Vásárosnaményen keresztül szoktam menni!!

 

No, ezt nem hiszem, mert -bármilyen furcsa,de- a helybéliek úgy mondják, hogy Naményon át :-)))

Előzmény: Tamás Gerencsér (471929)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.20 -2 1 471929

Én -  a magam részéről tök nyugodt vagyok!!

Dunából Újvenyimre is kizárólag Vásárosnaményen keresztül szoktam menni!!
" akit az 500+ füstje megcsapott "

De az átlag utassal így kitolni....

 

Előzmény: Lukács90 (471928)
Lukács90 Creative Commons License 2022.03.20 -3 0 471928

Uram nyugodjan le. Nem kell ennyire komolyan venni ezt :D 

Előzmény: Tamás Gerencsér (471926)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.20 -2 1 471927

Upsz ez lemaradt....

 

 

Előzmény: Tamás Gerencsér (471926)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.20 -7 1 471926

PANTOGRÁFOSAT!!

Most ez komoly?


Nézem az április 3-tól érvényes 1.sz. pótlékkal egybeszerkesztett menetrendet.



Nem elég, hogy Pusztaszabolcson már „Iváncsa alsón” áll meg a vonat, legtöbbször nem is közös peronon biztosítja a gyors átszállást, no meg a testedzésnek szánt cca. 120-150 méter gyaloglást, most már időutazó ismeretekkel is kell rendelkeznie annak a szerencsétlen utasnak, aki reggel hamar szeretne Dunaújvárosból dél felé haladva, Dombóvár, vagy éppen Pécs vasútállomásra érkeznie.

 

Ki volt az- az életében vonaton soha nem utazó egységsugarú „OKOSKA” -, aki eltörölte az átszállás lehetőségét azzal, hogy a 8040 vonat a korábbi 6:04 órai indulás helyett 8 perccel korábban(!!)  5:56 órakor indul Dombóvárra, míg a korábbi átszállást biztosító 4209 (hétvégén 4239) vonat 5.58-ra ár Ab-re!!

 

NORMÁLIS?

Ps.:
persze kitolhatunk az utassal oly módon is, hogy reklamálás esetén megemlítjük a KORÁBBI utazás lehetőségét 5:12-kor Simontornyára, ott egy óra semmittevés, majd felszállhat arra a vonatra amelyik egyébként Pusztaszabolcsról indul.

Már látom lelki szemem előtt, hogy jön a következő megjegyzés is:


Kedves UTASUNK!

Ha Stornyán keresztül megy, akkor még anyagilag is jobban jár, mert:

Ad 1.  Mert 76  km helyett csak 42 kilométerre kell jegyet vennie, SŐT BINGÓ:
Ad 2.  Még annál is olcsóbb mert erre a vonatra a REGIONÁLIS jegy érvényes!!

FÖNYEREMÉNY!!!


Üdv


gertam

Előzmény: Tamás Gerencsér (471917)
benbe Creative Commons License 2022.03.20 -1 3 471925

Sokan, hisz akkor még nincs kánikula. Meg ami ötkor van Szolnokon, az hatkor Pesten, a szerelvénynek meg valahogy föl kell jutnia.

Előzmény: -Smiley- (471923)
mcg Creative Commons License 2022.03.20 -1 1 471924

sokkal unalmasabb... :D :D :D

Előzmény: 01016-25 (471914)
-Smiley- Creative Commons License 2022.03.19 -5 0 471923

Miért a hajnali Szolnok - Fonyód vonatot kinek szánták? Valaki hajnal 5-kor fog menni csomagokkal a Balatonra?  Ezek nem tudom mit szívnak ott de nagyon hülyék. 

Előzmény: _ZE (471919)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.03.19 -1 0 471922

Ugyanez pepitában a Budapest-Keleti-Pápa-Celldömölk, Győrben a deltán át, ha jól tudom rövid ideig létezett is a vonat... 

Előzmény: Atis57 (471920)
_ZE Creative Commons License 2022.03.19 -1 0 471921

Tudom :-) Mondjuk úgy, hogy elég sokat vonatoztam azon a környéken a '80-as-'90-es években :)

Előzmény: Atis57 (471920)
Atis57 Creative Commons License 2022.03.19 -1 0 471920

Szia!

 

Az 1983 -s villamositás utáni. 

Az akkori BVK felső vezetés nyomatta , hogy ez nélkülözhetetlen. 

 

Teljesen logikus, Kbarcikáról bejön a Gömöri pu -összekötő-Ms Rendező ---Bp felé.

Egy  Y kéne csinálnia a Tiszain +menetirányváltás.

 

Kb ugyanilyen volt Leninváros --Bp is. Azt meg a TVK-sok szerették volna.

Előzmény: _ZE (471919)
_ZE Creative Commons License 2022.03.19 -1 0 471919

"Vasárnaponként új 15403 sz. vonat közlekedik Kazincbarcika – Budapest-Keleti viszonylatban, Miskolc-Tiszai pályaudvar érintése nélkül (Kazincbarcika indul: 16.35 - Keleti érk. 19.05)" - Ezt a csodát... Nem is tudom, mikori maga az ötlet, de hogy nem friss (nagyon nem...), az biztos...

Előzmény: Abymot (471915)
kozma555 Creative Commons License 2022.03.19 -5 1 471918

A probléma nem ennyire összetett! Meg kell nézni egy kb 5 évvel korábbi menetrendet. Az sem volt jó, de sookal jobb! Az hittük , hogy annál nincs lejjeb. A MÁV bebizonyította, hogy van... Régebben minden kereszt Kaposváron és Somogyszobon volt. Most nagy többségben Somogyszobról csak Kaposvárra és Kaposvárról van normális csalakozás Nagyatádra/Nagyatádról. Azért volt némi lincshangulat a 8205sz. Vonaton pár éve a menetrend váltás utáni hetekben, mikor közöltem azzal a15-20 emberrel akik pl. Ausztriából, Szombathelyről jöttek Nagyatádra megszokottan szombaton, hogy az eddigi 2 perces csatlakozás Nagyatádra 1 ÓRA 40 PERC lesz. El is tűntek az utasok. Az IR vonatok után miért majd fél órával indulnak Gyék3nyesről a vonatok Ud felé? Azért, hogy álljon Csurgón a kereszt miatt, ami eddig Sszobon volt. A Kaposvári keresztek elcsúsztak Kaposmérőbe és Kiskorpádra. Mi lett az eredmény? Szar csatlakozás Somogyszobon, valamit Kaposváron. Érzékelhetően kevesebb utas. Mióta a Somogy megáll majd mindenhol reggel, felesleges a 8229... Megy üresen, nem baj. A Somogy meg személyvonat lett... Kb 5 éve szétbarmolták a menetrendet eere, nem tudom kinek jó ez... Az utasoknak nem. A Stratnak nem. Akkor kinek jó? Valaki megfejthetné, mert itt utazni tömény szopás, annak tekintetében, hogy lehetne normális menetrend is ami a nagy többségnek jó. Egyszer egy unalmas két vonat közti időmben 4 vonat menetrendjét írtam át úgy, hogy jó legyen. Minden technológiai szart figyelembe véve. Hatalmas dolog lenne nyilván rendes menetrendet készíteni.

Előzmény: Abymot (471913)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.19 -2 1 471917

Remek ötlet !!!

Brrrrrr

Dunából 5:58 ra ér be a vonat

Dombóvár felé az átszállás megszűnt, mert a 8040

5:56-kor elmegy!

 

NORMÁLIS????

Előzmény: sosiforda (471905)
radio100jozsi Creative Commons License 2022.03.19 -2 0 471916

Csévharasztra is elért a vasút, ja nem, csak az út menti árokpatra a mai szemétszedésnél előkerült zárjelző tárcsák formájában.  :-(

 

 

Abymot Creative Commons License 2022.03.19 -1 12 471915

Megpróbálkozom egy tartalmi összefoglalóval:

 

1-es vonal:

 

A forda szerint emeletes vonatból kiállított, a Keletiből munkanapokon 17.01-kor induló G10-es vonat Győrből továbbmegy 18.46-kor Hegyeshalomig, a Győrben eddig csatlakozó vonat munkanapokon új időpontban 18.21-kor sűrítő járatként fog indulni Győrből.


A Győrön át Szombathelyre közlekedő IC-k elnevezése egységesen Savaria lesz (a nemzetközi Mura és Dráva IC kivételével).


4-es vonal:


A hétvégi 32956 sz. vonat várakozás nélkül tovább fog indulni Almásfüzitőről, és 16.15-kor, a Győr felé közlekedő IC936 előtt fog érkezni Komáromba.


A 32936, 32918, 32928, 32923, 32911 és 32951 sz. vonatok a jelenleginél fél órával később fognak közlekedni.

 

20-25-ös vonal:


Hétköznapokon 4.45-kor új Göcsej IC közlekedik a Déliből Zalaegerszegre (ami a szembe irány reggeli sűrítése miatt Ajkáig sajnos az ütemtől letérő menetrenddel közlekedik).


A Zalaegerszegről 19.49-kor induló, a Délibe 22.04-kor érkező, eddig csak iskolaidőszakban vasárnap közlekedő Göcsej IC szombat kivételével minden nap egész évben közlekedni fog.


Az előszezontól utószezonig Keszthely-Szombathely között közlekedő 19606 és 19608 sz. vonat celldömölki tartózkodási ideje megszűnik, korábban érkeznek Szombathelyre, ehhez kapcsolódóan néhány keresztező vonat menetrendje is módosul 4-6 perccel.


A Celldömölkről Szombathelyre munkanapokon 8 és 12 óra után induló 9052-es és 9044-es vonat menetrendje is változik, nem egészen értem miért, mert így lassabbak lesznek, és valahol Porpác-Szombathely között félreállnak a Savaria IC-k elől is.

 

23-as vonal:

 

A 39054 és 39055 sz. vonat IV.3 – XI.1-ig naponta fog közlekedni, visszafelé 24 perccel korábban a jelenleginél.


29-es vonal:


Elő- és utószezonban hétvégén (© napokon) a Székesfehérvár – Balatonfüred vonatok Katica IR vonatként Budapesttől indulnak 6:30-tól 18.30-ig, másik irányban 9:11-től 21:11-ig Balatonfüredről Budapestig közlekednek.


Szintén az elő-és utószezonban © napokon 8.44-kor új személyvonat indul Tapolcáról Révfülöpre a 19699 sz. vonathoz csatlakozva, illetve 18.36-kor Révfülöpről Tapolcára, a 19608 sz. vonathoz csatlakozóan.


A nyári szezonban a Bagolyvonatok elvágásra kerülnek Balatonfüreden.


30-as vonal:


Új távolsági vonat indul a Déliből 5.05-kor, amely Nagykanizsára a jelenlegi 8510 időpontjában érkezik 8.41-kor. Nem áll meg Székesfehérvár és Lepsény között, Lelle felsőn, és Fonyódligeten, illetve Fonyód és Balatonszentgyörgy között csak Fenyvesen és Máriafürdőn áll meg. Viszont az IR9690 Fonyód és Balatonszentgyörgy között mindenütt meg fog állni.


Munkanapokon megmarad a jelenlegi 8510-es is - megváltozott vonatszámon - a Déli pályaudvar és Siófok között (Székesfehérvárról 5.18 helyett kicsit korábban 5.13-kor indul tovább és Siófokra 6.05 helyett 5.56-kor érkezik, az S8609-cel való keresztje átkerül a Szabadifürdő utáni kétvágányú szakaszra).


Cserébe az este 20.52-kor Székesfehérvárról Siófokra induló személyvonat megszűnik.


A nyári főszezonban a Déli Parti vonatoknak kb. fele visszavágásra kerül Fonyódig (csak négyóránként fognak Balatonszentgyörgyig közlekedni).


A nyári szezonban hétvégén (© napokon) Panoráma expressz fog közlekedni (a nevéből adódóan vélhetően KISS-ből kiállítva) Nyíregyháza-Siófok-Nyíregyháza között: Nyíregyháza ind. 8.57 - Siófok érk. 13.35, visszafelé Siófok ind. 13.55 - Nyíregyháza érk. 18.32. Menetrend szerint csak Debrecenben, Hajdúszoboszlón, Szolnokon, Székesfehérváron, Balatonaligán, Szabadisóstón és Szabadifürdőn fog megállni.

 

A nyári szezonban hétvégére (© napokra) meghirdetett, Szolnok-Fonyód-Szolnok viszonylatú Napfürdő expressz Cegléd helyett a 120a vonalon Nagykátán át fog közlekedni, és az elnevezése Vitorlás expresszre változik. Szolnokról 5.40 helyett 4.59-kor fog indulni, és Szolnokra 22.20 helyett 22.54-kor fog visszaérkezni.


Napfürdő néven másik expresszvonat fog közlekedni a nyári szezonban hétvégén, ami 7.01-kor indul Szolnokról, de csak Siófokig, ahova 10.14-kor érkezik. Visszafelé Siófokról 16.29-kor indul és Szolnokra 19.50-kor érkezik.


40-41-36-30-as vonal:


V.16 – IX.11-ig naponta új Fenyves expressz vonat közlekedik Pécs – Keszthely-Pécs viszonylatban dízelgépes vontatással: Pécs ind. 8.10, Keszthely érk. 11.35, visszafelé Keszthely ind. 16.26, Pécs érk. 19.48. Megáll Szentlőrincen, Sásdon, Dombóvár-alsón, Kaposvár-Fonyód között sehol, Fonyód-Keszthely között Fenékpuszta kivételével mindenütt.


Emiatt az IR19695 sz. vonat csak az V.15 előtti és IX.11. utáni vasárnapokon közlekedik Pécsig.


Szintén a Fenyves expressz beállítása miatt az Aranyhíd expressz Balatonszentgyörgy-Keszthely között nem fog közlekedni.

 

A Fenyves expressz közlekedésének időtartama alatt a Kaposvárról 16.53-kor Fonyódra induló (1)8846 sz. vonat menetrend szerint több mint 20 percet fog várakozni Osztopánban.


40a vonal:


A Budapestről Sárbogárdig, illetve a Dombóvártól/Pincehelytől Budapestig közlekedő, dunaújvárosi vonatrészt nem továbbító vonatok azonos vonatszámon fognak közlekedni a 40a és a 40-es vonalon.


40-es vonal:


A 4019-es vonat Sárbogárd-Pusztaszabolcs között néhány perccel később, másik irányban a 8040 néhány perccel korábban fog közlekedni.

 

42-es vonal:


Kérdésként vetődött fel novemberben, hogy Pusztaszabolcson a 8018-4218 között elég-e 1 perc a csatlakozáshoz – a módosítás életbe lépéstől a 4218 Pusztaszabolcstól 19.59 helyett 20.03-kor fog indulni Dunaújváros felé, így öt perc lesz az átszállásra.


47-es vonal:


Új 38620. sz. vonat közlekedik Sásdról 6:05-kor Komlóra.
Új 38617 sz. vonat fog indul Komlóról 6.39-kor, az eddigi 8097 sz. vonat meghosszabbításával.
A 38616 sz. vonat Dombóvárról 15.04 helyett 15.08-kor fog indulni és Godisán megvárja a Pécs felől érkező személyt (nem teljesen világos hogy miért, mert egyébként ilyen sarokcsatlakozsok nem biztosítottak).

 

60-as vonal:


Péterhida-Komlósdon néhány Pannónia IR meg fog állni (feltételesen).


80a vonal:


A Keletiből 20.35-kor és 21.35-kor induló vonatok Hatvan helyett csak Gödöllőig fognak közlekedni. Az IR558, az 5008 és a 3078 sz. vonat péceli és isaszegi megállása megszűnik, viszont utóbbi kettő is meg fog állni Máriabesnyőn és Bagon, a 3078 pedig naponta fog közlekedni (nem csak munkanapokon).


A Hatvanból 20.15-kor és 21.15-kor a Keletibe induló vonatok csak Gödöllőtől fognak közlekedni 20.44-kor és 21.44-kor.


Új vonat közlekedik a Keletiből Gödöllőre 20.05-kor.


Azt írja a pótlék, hogy technológiai okok miatt az 5009 sz. vonat menetrendje is változik a 401. oldalon, de nekem eddig még nem sikerült felfedeznem a változást.

 

70-es vonal:

 

A 18702 és 18703 sz. Jégmadár expressz elő-és utószezonban is közlekedni fog © napokon (IX.10-ig).


80-as vonal:


Vasárnaponként új 15403 sz. vonat közlekedik Kazincbarcika – Budapest-Keleti viszonylatban, Miskolc-Tiszai pályaudvar érintése nélkül (Kazincbarcika indul: 16.35 - Keleti érk. 19.05). Csak Sajószentpéteren, Sajóecsegen (ahol a 94-es vonalról csatlakozása lesz), Miskolc-Gömörin és Nyékládházán áll meg (ahol csatlakozása lesz a 89-es vonal 35026 sz. vonatáról „járványügyi” vonatpótló autóbuszáról).


Hajnalban az első vonat Sátoraljaújhelyről 4.01 helyett 3.51-kor indul és Miskolcra 5.24 helyett 5.14-kor érkezik. Emiatt korábban közlekedik az 5119 (öt perccel) és az 5210 vonat (tíz perccel) is.


A kör-IC-k elnevezése egységesen Tokaj IC lesz. Marad a Borsod, a Füzér és a Hámor IC elnevezése.


100a vonal:


A nyári szezonban hétvégén (© napokon) a Napfürdő expressz az eredetileg meghirdetettől eltérő időpontban és viszonylatban fog közlekedni: 7.01-kor indul Szolnokról, de csak Siófokig, ahova 10.14-kor érkezik. Visszafelé Siófokról 16.29-kor indul és Szolnokra 19.50-kor érkezik.


100-as vonal:


A Szolnokról 4.23-kor Nyíregyházára közlekedő vonat munkanapok helyett naponta fog közlekedni és összeforgatásra kerül a Nyugatiból 2.38-kor induló vonattal.


Az IC682 sz. vonat Szolnokról fog indulni 5.10-kor. A 6140 sz. vonat Szolnok – Püspökladány között nem fog közlekedni.


A 6012 sz. vonat meghosszabbított útvonalon Kisújszállásról indul 6.43-kor.


Iskolaidőszakban munkanapokon Záhonyból 6.19-kor új vonat közlekedik Nyíregyházára (érk. 7.30).


A Nyíregyháza( -Záhony) vég- illetve kiindulási állomású IC vonatok vonatneve egységesen nyírség IC lesz. Marad a nemzetközi Latorca és Hortobágy IC elnevezése.


103-as vonal:


Fejlesztés helyett nyugtalanító visszalépés, hogy a vonatokon a kerékpárszállítás megfelelő feltételei nem lesznek biztosítva, a kerékpárszállító kocsira utaló jeleket törlik.


108-as vonal:


A Tisza-tó expressz útvonala meghosszabbításra kerül, végállomás Tiszafüred helyett Balmazújváros lesz.


116-os vonal:


A 36022 és 36027 számú vonat szombaton is közlekedik.


120a vonal:


A nyári szezonban hétvégére (© napokra) meghirdetett, Szolnok-Fonyód-Szolnok viszonylatú Napfürdő expressz Cegléd helyett Nagykátán át fog közlekedni, az elnevezése Vitorlás expresszre változik. Szolnokról 4.59-kor fog indulni, Kőbánya felső 6.38/6.42, Fonyód érk. 9.23. Másik irányban Fonyód ind. 18.36, Kőbánya felső 21.14/21.16, Szolnokra érk. 22.54.


128-as vonal:


Új 37648 sz. vonat közlekedik Békéscsabáról 18.42-kor Kötegyánra, biztosítva a délutáni-esti órás ütem folyamatosságát.(Mivel a délutáni vonatokhoz hasonlóan nem áll meg Bicerén, ezért talány, hogy miért az ütem szerint 18.44 előtt indul 2 perccel).


145-ös vonal:


A 37129 sz. vonat hosszabb viszonylaton közlekedik. Lakitelek helyett Tiszakécskéről indul 4.57-kor (Kecskemét érk. 5.58).


155-ös vonal:


A 150-es vonali vágányzári menetrendben Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas között meghirdetett három plusz járatpár az alapmenetrendbe beépítésre kerül.

Előzmény: sosiforda (471905)
01016-25 Creative Commons License 2022.03.19 -2 5 471914

Mennyivel másabb így kielemezve, mint balfaszozva.

Előzmény: Abymot (471913)
Abymot Creative Commons License 2022.03.19 -2 1 471913

A 8207 esetében a problémát szerintem az okozza, hogy Kaposvár-Somogyszob között tavalyhoz képest két perccel megnövelték a menetidőt, illetve Kaposváron a Fonyód felől reggel hétkor érkező vonat is későbbre került tavaly év közben, ezért a 8307 a 8212 után indulva Somogyszobról nem tud visszaérni Kaposvárig a 8222 előtt.

 

Ezzel együtt is a somogyszobi fél órás várakozást reggel a megyeszékhely felé ki kellene küszöbölni, szerintem erre lehetne és kellene is megoldást találni (de ez több vonat menetrendjét is érintené).

 

A 8210-nél pedig szerintem az a fő probléma, hogy a Somogy IC-nek a tavalyinál korábban kell mennie Dombóvárig, ezért akkor lehetne a reggel 5 órás kaposvári pókhoz igazítani, ha a Somogy IC 17 percet várakozna Jákó-Nagybajomban, mivel vagy Belegen vagy ott tudnak keresztezni, és 8210-nek még 8259-cel is kereszteznie kell valahol, Gyékényesen pedig csatlakoznia kell a 8919-hez Nagykanizsa felé.

Előzmény: kozma555 (471910)
Atis57 Creative Commons License 2022.03.19 -2 0 471912

Szia!

 A fejlődés ?  egy 1946-s kiadvány szerint;

 

[18] A háború előtt a Hatvan–Miskolc vonalon 90, a Miskolc–Sátoraljaújhely vonalon 80 km/h volt a vonatok megengedett legnagyobb sebessége. A mellékvonalakon általában 40 km/h-ban maximalizálták a vonatok sebességét. Ehhez képest 1947 januárjában a Hatvan–Miskolc vonalon legfeljebb 60, a Miskolc–Sátoraljaújhely szakaszon 50 km/h-val közlekedhettek a vonatok, a vicinálisokon csak 30 km/h-val.

Előzmény: DJ. Bakter (471900)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!