Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.27 0 0 429
Az én információm szerint a 77-ES villamos 1919-től Nyugati pályaudvar – Margit híd – Szépilona útvonalon közlekedett.

Blöky szerint 1915-től Károly körút (Madách tér?) - Margit híd - Fofgaskerekű útvonalon közlekedett.

Előzmény: ARIBOY (428)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.27 0 0 428
BPO-700:A 77-es villamos merre közlekedett?
A 60-as busz közlekedés történetére lennék kiváncsi!
Üdv:ARIBOY
Előzmény: BPO-700 (421)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 427
3kötetes: I/421
Előzmény: BPO-700 (424)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 426
"Természetesen" a Háromkötetesből.
Valamint az 5, 73 akkori útvonalát is.
Előzmény: BPO-700 (421)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 425
"?
A 10A jelzésű villamosjárat megszűnt."

Vmikor 1966 előtt:
-- a 10A villamosjárat Újpest, Víztorony - Fóti út között közlekedett
-- az "R" járat Rákospalota - Fóti út között közlekedett

1966.07.01
Az R járat 7i jelzéssel közlekedik

1971-ben, az Árpád út és a rákospalotai Dózsa Gy. út (= Fő út) közötti felüljáró elbontásakor a 7i és a 10A megszűnt.

1974 ősze (vagy 1975?):
-- hosszabb a 10-es: Rákospalota, Kossuth u. - Megyeri csárda
-- újraindul a 10A: Rp., Kossuth u. - Fóti út

Érdekesség, hogy a 10A-n közlekedtek utoljára egyirányú Bengálik és szóló Tatrák.

Előzmény: BPO-700 (399)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 424
Valamelyik kiadványban olvastam...

Esküszöm, hogy utánanézem!

Előzmény: Blöky (417)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 423
Valamelyik kiadványban olvastam, hogy a 73-as villamos Rákóczi úton is közlekedett.
Előzmény: Blöky (416)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 422
1999. július 6.: 56/56E -> 56gy
Előzmény: Blöky (415)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 421
Köszönöm!

Honnan tudod a 77-es villamos eme útvonalát?

Előzmény: Blöky (414)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 420
Természetesen az adott időszakban az 5A jelzésű villamos szűnt meg.
Előzmény: Blöky (413)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 419
Erről nem tudok...
Előzmény: Blöky (412)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 418
Hát, igen!

A 42-es nem járt Csepelen!

:)

Előzmény: Blöky (411)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 417
"Az 56-os villamosok Baross utca és Repülőversenytér útvonalon közlekedtek."

Hol volt az a Repülőversenytér?

Előzmény: BPO-700 (395)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 416
"1914.
A 73-as villamosok Rákóczi úton közlekedtek.
/Sajnos a két végpont ismeretlen./"

A 3-kötetes szerint:
Közvágóhíd - Soroksári út - Lónyay u. - Kiskörút - Erzsébet tér - Bálvány (= Október 6.) u. - Hold u. - Szemere u. - Lipót (= Szt.István) krt. - Vilmos cs.út és vissza

1918-ban Erzsébetfalváig hosszabbították.

"?
A 73-as villamosjárat megszűnt"

Valszeg 1934-ben, amikor a nagykörúti viszonylatokat elvágták a Nyugatinál.

Előzmény: BPO-700 (394)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 415
Az 56A - legalább is utoljára - 1972.12.23-án szűnt meg. Bár lehet, hogy korábban is, de aztán újra indították.

1977.01.02.
A 156E ezentúl piros 56E jelzéssel közlekedett.

2000 (a hűvösvölgyi intermodális végállomás átadása):
-- az 56-os és az 56E megszűnt
-- pótlásukra megindult az 56gy

Előzmény: BPO-700 (392)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 414
1915-ben:

5-ös villamos: Állatkert - István út (= Ajtósi Dürer sor) - Aréna út - Thököly út - Fiumei út - Üllői út - ... - Zsigmond u. (= Frankel L.út) - Óbuda, körforgalom
(de meg nem tudnám most mondani, melyik irányban haladt)

77-es: Károly krt. - Vilmos császár (= Bajcsy-Zsilinszky) út - Margit híd - Fogaskerekű vasút

Előzmény: BPO-700 (391)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 413
"1946.08.20.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok ismét Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.
--- Az 5-ös villamosjárat megszűnt."

???

Előzmény: BPO-700 (385)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 412
1964 november
A 16-os buszok a Március 15. térről, az Erzsébet hídon át közlekednek.
Előzmény: BPO-700 (383)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 411
"A 42-es autóbuszok Óbuda, Miklós utca és Csillagtelep (Karácsony Sándor utca)"

Sztem Csillaghegy.

A 60-as évek elején (vagy előbb?) meghosszabbítják a Donát utcáig.

Előzmény: BPO-700 (379)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 410
"1920-as évek végén
A 30-as villamosok Boráros tér – Soroksári út – Gubacsi út – Erzsébetfalva, Nagy Sándor utca útvonalon közlekedtek"

1928-30-ban Boráros tér - Mester u. - Erzsébetfalva volt az útvonal. A Boráros téren a nagykörúti vonal hurokvágányát használta.
A 30-as évek közepén elkezdődött a híd építése, akkor a régi hurokvágányt elbontották. A 30-as és a 32-es ezután a Soroksári út felől közelítették meg a Boráros teret, a tér déli oldalán új hurok épült a részükre.

Előzmény: BPO-700 (378)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 409
Köszönöm az infót!
Előzmény: Blöky (407)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 408
Igazad van!

Ez kimaradt, hisz már nincs 56E busz! Még 56-os sem!

Előzmény: Újbuda-busz (402)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 407
"?
A 29-es autóbuszok Kolossy tér és Széher út között közlekedtek"

Előbb azért történt egy s más.

Először a 29Y indult meg Pasaréti tér - Széher út körforgalomban.
Ez 1977-től 129-es lett.
A 80-as évek elején beolvasztották a 29-esbe.

Előzmény: BPO-700 (376)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.25 0 0 406
BPO-700:A 60-as busz történetére kiváncsi lennék!
ARIBOY
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.25 0 0 405
BPO-700:1958-as térképen már nem szerepel az 56A busz.
Előzmény: BPO-700 (392)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 404
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 56-os, 80-as, 95-ös autóbuszok és 6-os, 10-es, 56-os, 59-es, 68-as, 73-as, 77-es, 80-as villamosok, illetve a Csepeli gyorsvasút, valamint a Ráckevei HÉV történetével bővültek!

Az adatok száma eddig: 104.

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 4 (375); 5 (106); 7 (347); 8 (107);
12 (133); 14 (138); 15 (302); 16 (383); 19 (332);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320); 29 (376);
30 (73); 31 (7); 33 (136); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 42 (379); 43 (70); 44 (148); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104); 56 (392); 59 (350);
61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 68 (372); 69 (59);
73 (9); 77 (43); 79 (250);
80 (393); 81 (335); 84 (342); 86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 95 (397); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 5 (385); 6 (390); 7 (22);
10 (399); 11 (23); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
30 (378); 31 (283); 32 (110); 34 (112); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135);
56 (395); 57 (114); 58 (30);
67 (219); 68 (396); 69 (220);
70 (373); 71 (306); 72 (353); 73 (394); 74 (333); 75 (351); 76 (377); 77 (391); 78 (401); 79 (380);
80 (388); 81 (146); 82 (354); 83 (334); 84 (307); 85 (201); 86 (384);
96 (295); 97 (382); 100 (345).

Csepeli gyorsvasút (389);
Ráckevi HÉV (400);
Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (386)
v86 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 403
Köszi!
Előzmény: Újbuda-busz (402)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.25 0 0 402
Kedves v86!

Ha jók az emlékeim, 1999. július 6-tól változott meg a térség köözlekedése, s ettől a naptól jár a gyors 56-os busz.

Üdv. újbuda

Előzmény: v86 (398)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 401
A 78-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1919-TŐL NAPJAINKIG:

***
A budapesti tömegközlekedésben 70-es jelzéssel nem közlekedett villamos!
***

1955.05.16.
A 78-as trolibuszok Dózsa György út és a Thököly út kereszteződésétől a Váci útig közlekedtek.

?
A 78-as trolibuszjárat megszűnt.

1956.04.23.
A 78-as trolibuszok Kossuth Lajos tér és Murányi utca között közlekedtek.
/Korábban ezen a vonalon 70A jelzéssel közlekedtek a trolibuszok./

1957.05.07.
A 78-as trolibuszok Kossuth Lajos tér és Keleti pályaudvar között közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (364)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 400
A RÁCKEVEI HÉV KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1887-TŐL NAPJAINKIG:

1874.
Tervbe vették a Közvágóhíd – Soroksár – Ráckeve vonal megépítését.

1882.04.04.
Határozat született arról, hogy Közvágóhíd és Soroksár között HÉV-közlekedés legyen.
Tervbe vették, hogy a vonal belső végpontja Kálvin tér legyen.

1883.
Tervbe vették a Közvágóhíd – Soroksár – Kecskemét vonal megépítését.
/A terv nem valósult meg./

1886.06.30.
Engedélyt kaptak a vonal megépítéséhez. Közvágóhíd – Erzsébetfalva közötti szakasz kétvágyányú, míg az Erzsébetfalva – Soroksár közötti szakasz egyvágányú volt.

1887.03.21.
A vonalon közigazgatási bejárást végeztek.

1887.08.07.
Megindult a közlekedés Közvágóhíd és Soroksár között.

1887.11.24.
A szerelvények már Közvágóhíd és Dunaharaszti között közlekedtek.

1891.02.05.
Kiadták az engedélyokiratot a Haraszti – Ráckeve vonalra.

1892.11.05.
Megnyílt a Dunaharaszti – Ráckeve közötti szakasz.

1900-as évek elején
Villamosítással együtt Vágóhíd – Dunaharaszti vonal meghosszabbítását Taksonyig tervezték.

1906.04.10.
Közvágóhíd és Erzsébetfalva között villamosított szakaszon közlekedtek a szerelvények.

1906.11.30.
A taksonyi vonalon közigazgatási bejárást végeztek.

1907.06.07.
Megindult az Erzsébetfalván vezető körforgalmú 4,1 km hosszú villamosított szárnyvonal Gyár utca – Erzsébet (Ady Endre) utca – Pöltenberg utca – Vörösmarty utca – Hunyadi utca – Kmetty utca – Gyár utca útvonalon.

1909.07.02.
Elkészült a második vágány Erzsébetfalva és Haraszti között.

1912.05.26.
Megindult a közlekedés Erzsébetfalva – Gubacsi híd – Csepel között.

1928.
A BHÉV Dunaharaszti és Taksony között autóbuszjáratot állított be, de igénybevétel miatt rövidesen megszűnt.

1930-as évek
Tervet készítettek a MÁV Kunszentmiklós – dunapataji vonallal való összekötését, mely újabb Duna-híd közbeiktatásával Dömsöd és Tass érintésével Szalkszentmártonig közlekedtek volna. Tervbe vették még a Dunapataj – Kalocsa – vonalat is. Ezeket a kereskedelmügyi miniszter elutasította.

1938.10.24.
Pacsirtatelep és Csepel között napi 110 BHÉV vonattal közvetlen járat indult meg.

1940.01.25.
A Boráros tér – Pacsirtatelepi vonal megszűnt.
/Ezen a vonalon 31-es villamosok közlekedtek tovább./

1942.10.11.
Megnyították a második vágányt Duna híd és Szigetszentmiklós között.

1942.10.25.
Bevezették a jobb oldali közlekedést.

1943.04.29.
Villamosították a Szigetszentmiklós – Szigetszentmiklós, Gyártelep közötti szakaszt.

1944.
A vonatközlekedés leállt.

1945.05.13.
Megindult a közlekedés Közvágóhíd és Pesterzsébet közötti szakaszon.

1945.03.26.
Megindult a közlekedés a csepeli szárnyvonalon is.

1945.05.15.
Gőzvontatással ismét megindult a közlekedés Duna híd és Ráckeve közötti szakaszon.

1945.12.08.
Ismét teljes vonalon közlekedtek a vonatok.

1946.05.27.
Átadták a Szigetszentmiklós, Gyártelep és Tököl közötti villamosított szakaszt.

1951.04.30.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A Közvágóhíd – Gubacsi híd – Csepel vonal megszűnt.
--- A Pacsirtatelep – Csepel HÉV-vonal megszűnt.

1959.01.01.
Határ út és Csepel között megindult a közlekedés.

1960.01.04.
Határ út és Soroksár között „S” jelzéssel közvetlen járat közlekedett.

1965.
Az „S” jelzésű járat megszűnt.

1976.11.10.
A taksonyi vonal megszűnt.

1978.11.01.
A Határ út és Csepel közötti vonal megszűnt.

1987.
Tervbe vették a vonal Kálvin térig – föld alatti – meghosszabbítását.
/Azonban ez a terv sem valósult meg./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!