elmeletileg egy autoszerelo ezeket a csoveket ledugozta. ezek utan egesz jol mukodott az alapjarat. de rafogok nezni en is. kosz a tanacsot. egy 1,6-os IE SPI motor van a gepbe. es nem talalolk hozza sehol normalis leirast.
Ez a Guldi féle RPM jeladó kehe nem fér a fejembe bele! A koszt kizárom, itt a hengerdébe 1000+1 hasonló induktív jeladó dógzik igen mostoha körülmények között és kut-tya bajuk! A víz már inkább (nagy hiba volt, hogy a csatiját ott a blokk mögött nem néztük mekk!) mert ha nem is csinál közvetlenül rövidzárlatot, de egy bizonyos szintű átvezetést okozhat amitől borulhat a bili ugyi! De! a hőmérséklet függést viszont már nemtom beilleszteni a képbe! Mind 1 ezt má sose tudjuk mekkk!
Azért csak lassan a tempóval, nehogy kisodródjunk :DDDDDDDl!!
Mielőtt szétbontod az egész elektronikát vagy az ECU-t /jópár dolgot ki lehet forrasztani belőle :DDDD/, jobb lenne a falslevegő után kutatni, mert ez nagyon olyan gyanús!!!!!!
Próbáld a meleg, parajelenséget produkáló motornál sorra lekötni a vákuumcsöveket + ledugózni a helyüket, majd beindítva figyelni, hogy nem javult-e meg. Ha valamelyik után elfelejti csinálni akkor győzelem!!!!
Tényleg...............milyen motor is van a tiédben?
jut eszembe, lancias tali volt? bar mindegy, mivel elegge megbizhatattlanul ketyeg mostansag a gepem, hosszabb utat nem vallalok [max 20 km ;))] ;) es egyenlore jobb elso teleszkopom sincs, nem jott be a futomu felujitasara szant zse meg a bankszamlamra;( de jo lenne talalkozni.
megint kezdek ketsegbe esni. ismet haldoklik a prismam alapjarata. szerintem a nagy meleg miatt valami tomites vagy kitagul, vagy osszeszukul vagy nem tom.
ma delelolott kitisztitottam az alapjarati pot. metert. visszatettem a helyere es baban dolgozott a gepsas. alapjarat ~800 -ra ragasztva. adtam gazt elengettem a gazpedalt es megrtartotta egybol 800-on. ekkor nagy oromomben, elkialtottam, hogy: "melyik autoszerelot korepetaljam injektorbol?" az orom nem sokaig tartott, bemelegedett 90 fokra a viz, adom a gazt majd elengedem es sajnos ismet kezdodott a tanc. leesett 500-ig a fordulat, na ott ha elkapta akkor feltornaszta kb 1100-ig, elengedte megin leesett 500-ig, majd megint 1100. es igy hintazott az egesz. ha esetleg 500-nal nem kapta el, akkor leallt a motor. tehat igy a nyar bekoszontevel ismet ott tartok, mint amikor megvettem az autot. es el kell ismerjem, igazatok volt ezt egy szerelo sem fogja nekem megcsinalni. szomorusag, de igy van! most mar nem erdekel, ha belepusztulok is megcsinalom!
tegnap elott, gondoltam a MAP a rosz, mert fogtam lekotottem [elektromos csatlakozot es csovet is] es az alapjarat szepen beallt, igaz szepen pirosan egett a muszerfalon az SPI lampa. azt nem tudom, hogy mit mer a MAP, es a meret adatok alapjan mit vezerel az ECU? ha bekotom a MAP-ot es lehuzom rola azt a levego csovet, ami az injektorbol jon egybol leall a motor.
gondoltam az alapjarat parat az egyik hofokjelado ugralasa, vagy halala is okozhatja. hetfon veszek egyett csak azt nem tudom melyknek van koze az injektor mukodesehez. ketto hopatronom van a hengerfejen. ha szembe allok az autoval, akkor a jobb oldali patron kicsit feljebb van es sorba van kotve talan a ventilatorral (?). a masik balolldalon es kovetve a kabelet egyenesen az ECU hoz megy (?). az a bajom, hogy egyik sem kek, vagy piros. nem tudom melyiket kellene cserelni.
a furcsa az, hogy ha hagyom kihulni a motort rendesen es utanna beinditotom egesz jo az alapjaratom. ha viszont melegen ujrainditom, megint indul a tanc. ha eppen csak, hogy hagyom kihulni es ujra inditok megint csak indul az alapjarat ingadozasa.
meg intrudertol kaptam egy tartalek MAP-ot, gondoltam szetkapom, hogy talan elkoszolodott benne valami [es kivancsi is voltam, hogy hogy nez ki]. nagy nehezen szetkaptam es igazabol szerintem nincs mi elkoszolodjon benne, mert egy ilyen kocsonyas trutyiba van egy nyomtatott aramkor. szepen lakkbenzinnel azert kitisztitottam a csovet, amire az injektorbol jovo levego cso megy ra. de nem segitett.
Te Gróf!!
Nem a zokosember mondta hogy koszos meg vizes vót?
Legalább rávilágított arra hogy a tisztaság fél egészség.
TibsiFőSzúnyogÉsBékaTenyésztő motorját is mostukmá meg az enyémet is osztán semmi ba lyuk. Itten nem a mosás vót a főbűnös hanem az évszázados retek ami a gépedbe vala...ssszerintem:))))
Dedraelektromosbibitkutató2törp: A főtengely-jeladót nem is vizsgáltátok meg (kosz/hézag...)???????!!!???? :-ooooo Ez valahogy elkerülte a figyelmemet!!! Pedig ez is olyan alap jeladó mint a gombák vagy a MAP nem? Azt hittem, hogy mindenen végigmentetek és még igy is fennállt a geb.sz! Tudtam volna adni egy TDC szenyórt próbára, mert van belőle +1 a pócon! /+van 1 MAP-om is eladó, az nem kell senkinek? :))))))))))/
Javítási költségként 6400 ft + bk. nem vészes...............ezért a fenti mulasztás miatti személyi felelőségrevonás most elmaradhat!! :DDDDDDD
LEmber: Köki, hogy megnézted a spagettit. A cd szerint az a Delta 1600 és 1600 turbo-khó van. Alapvetően nem sok különbség lehet a 4WD-hez képest, mert a hátsó féknyergek egyformák. Valszeg a nyomtáv különbség miatt rövidebb lehet az 1600-os? passz.
Sajna elmarad a bidzniszünk................:(((( Tovább botorkálhacc benne a pincében.....
Player1 Lezavartál tennap a pincébe. A kódszám 82416096 vagyis nem egyezik. (82410629)
Tibsi Igen, jó hogy benézöl. ...De a kupé wörksopp leírásnak, ne monnyá má ellent.
Ugyanis ezt írja a gyú.elosztón lévő időzítő szenzorrol: Despite its physical shape, this sensor works in the same way, as the TDC-RPM sensor. (ez a főtengelyi) És igen, a gyu.elosztó mögöttit, azé nem szabad házilag piszterőni, mert úgy kell visszatenni, hogy a 4. henger (és vele a kipuf vezértengyely) combustion azaz ippeg begyulladás fázisban álljon, ...ezután még a hézaga is, ugyi. Guldi letolásával egyetértek. Annyira nem ír, hogy az már botrányos.
Guldi ...És ezt komolyan mondom.
...Igen én írtam. (16180 stb.) ...Te még tán hitted is, (16198) ...de hagytad magad lebeszélni.
De bizony ! Az az alul lévő jeladó vóót ami behányt. Illetve nem is hányt be, csak öszzekoszolódott +vizes vóót. És a magasabb frd.számon összemosódott a jel.....talán LEmber írta, hogy oda is lefolyhatott a trutty. Val.sz. már jócskán koszos vóót, a mosás meg feltette az I-re a pontot, s végleg betett nekijje. Mindegy, amig még nálam lesz a gípsárkány, ez a motortér így marad az trutti.
Bonyi
Jóhogy kiprószáltam...,megyen a gép. Amúgy 6400 pénz vót...és persze a benya kőccség.
Bejöttem egy pöt-tyet pótolni az ellátmánytot! Jó hogy bekukkantok ide mi! Hö?
Guldi!
Na ez tényleg jó hír!
Bár pontosan nem írtad le hogy melyik jeladóról van szó, de ha az ember HALL jeladóról beszélt akkor az nem az alsó (szerintem az egy közönséges induktív (érzékelő) jeladó!) hanem a gyújtáselosztóban lévő jeladóról van szó! Merugyi nagyon nem mindegy!!!! Merhogy annak a piszterölését nem nagyon javasolta ittend senkisenem!
Persze ha a "jel feldolgozása" a probléma akkor az én értelmezésem szerint nem a jeladó a hunyó hanem a jel feldolgozója az pedig az ECU.
Tájékozatlan az elvtárs, ....szeminárium: Továbbfeljlesztett (US) munkamódszereink vannak ma már. = Microstáb: 1 fő. Mobilt felveszi, csak címet kérdez, ír. Vezet, (térképet)olvas, számol, (pénzt, valamint visszafelé jobban, mint másodfokú egyenletet), "rábeszél", ha kell lő,... és takarít is. ....Ehhez a teljes felszerelés az ellátmány része. Különleges "csomagolás"-i képesség: fekete nylon terítése a csomagtartóba. ....Ja, HáziFeladattal érkeznék. ...Szal megprobálnám. :)
....Ígyhát vár6ó, ...de "netuddmeg" mikó' arramegyek! :-) ....Addig remeghecc, mit családi fotó a traktorablakban.
Na, kikomolykodtam magam.
u.i: Tán maeste megnézem a számot. Ha szerencséd van, nem egyezik. :))))
Nem sürgős jeligére megoldható. ....Merelőbb-utóbb (tán július fele?) a pártközpontból csak indul arra 1 fekete limuzin. ....Kiállsz a 6oson a körforgóba, letartóztatunk és viszünk. :) ....Oda ahol, lesz elég vaslemez. 8-)
Guldi: :)))))))))))))))))))))))))))) Happy End............:))))))))))))))))...át tudom érezni az elektronok felett aratott győzelem ízét!!!!!
LEmber: A kézifékspaghetti ügyben mit tudsz mondani? Megoldható a 6-os út melletti átvétel OR utánvétellel kell küldeni? (Nem sürgős csak eszembe jutott!)
20 milliós kérdés: Hol lehetne lakatosmunkához utángyártott lemezeket venni? Gondolok itt ezekre: taposó, külső-belső küszöb stb..... Az alkatrész CD-t nézve a Delta Integrale-ban és a sima Deltákban azonosak az általam megjelölt "formázott lemezdarabok". A Hegyalját holnap hívom fel, de a Webáruházukban bóklászva nem találtam semmilyen karosszériaelemet!
pénteken megyek Pestre. A telefonszámod elveszett, mikor elkobozta a határőrság a telefonomat. Úgyhogy esetleg dobhatnál egy sms-t a 06 70 211 39 64 számra, hogy a további részleteket megbeszéljük:)
A rendszer működéséhez alapjelet adó 2db jeladó van. Az egyik a gyújtáselosztó "mögött" található időzítő szenyór, a másik a főtengely szíjtárcsáján lévő fordulatszám szenzor. A fizikai (külalak) különbségük ellenére, működési elvük azonos. (Hall)
Ezen jelekből (fázis és szinkron) határozza meg az ECU a gyújtás ritmusát, szögét, sorrendjét, befecsi tempót... and meni adersz. (Coupes doku 30-35 oldalak ól ismerteti) A kettőből bármelyik agonizál, akkor az egész motor is.
Nnna, örvend, szerfelett hogy nincs nagyobb baj!!
De, házilag is meg lehetett volna oldani ha a Törpök nem fosnak tőle annyira.:)) Ez valóban lehetett a mosás következménye, gondolom a motortérben lerakódott vastag trutymó lefolyt és bevette magát a jeladó és a főtengelyen levő kerék közé.