Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

travis99 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 54855

Régen írtam frissítést a villogó stop lámpa és a hőfokjelző miatt. A szerelő kicserélte a kék színű hőgombát, a hiba megszűnt. De jelentkezett egy másik, hogy a kocsi leállítása után nem kapcsoltak le a ventilátorok. A baloldali lemezdobnál lévő dobozban csinált még valamit, akkor megszűnt ez a probléma is. Körülbelül 3-4 napig minden tök jó volt, de ma megint előjött a villogó hiba.

Most már hidegindítás után egyből elkezdte a villogást. Aztán 10 perc után gondolta és abbahagyta. Ezután pihent egy kicsit az autó, és megint indítás után villogott, ezután már nem hagyta abba. Most ebben a hónapban már nem akarok erre költeni, majd a következőben újra megnézetem...

Kicsi830809 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 54854

Ha adsz egy e-mail címet, akkor csinálok képet, aztán elküldöm, és akkor a többit ott megbeszéljük, vagy írj az enyémre, elméletileg látható.

Előzmény: jhonnas (54794)
Dzsorno Creative Commons License 2014.02.13 0 0 54853

Sziasztok!

 

Mi okozza azt hogy ha be van kapcsolva a klíma akkor sokkal nehezebb a kuplungot benyomni. Xsara 98-as 1.4 es KFX motorkód.

Illetve az mitől lehet hogy egyenletes tempónál az autó hol picit gyorsabban hol picit lassabban megy olyan 3-4 másodperces váltakozással. Folytószelep állás érzékelő már cserélve lett illetve MAP szenzor is.

Kopogásérzékelő csinálhat ilyet?

Fáradt Vándor Creative Commons License 2014.02.13 0 0 54852

SZiasztok! Anno írtam, hogy néha a hátsó ablaktörlő az elsővel együtt kapcsol be-ki, pár percig ezt csinálja, majd ismét "függetlenedik"... márkatárs javaslata alapján WD40-nel átfújkáltam, meg is szűnt a dolog, majd kezdődött ismét, azzal a különbséggel, hogy most már az hátsó ablakmosó használatakor is megy az első mosó... nem állandó a dolog továbbra sem, kb 10 perc múlva továbbra is függetlenedik a kettő... ötletek? :)

 

 

BallyS16 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 54851

Vagy két hiba, egyszerre. 

Előzmény: Adam87G (54850)
Adam87G Creative Commons License 2014.02.13 0 0 54850

Eredetileg az volt a gond, hogy a kar nem úgy működtet fényeket, ahogy kell. Most ez jó?

Kicsit bonyolult :) amikor világított a jobb oldal, akkor nem működött rendesen a kar (index, refi, ködfényszórók). Amikor elaludt a jobb oldal, akkor működött minden (ebből következtettünk arra, hogy a kar a rossz).

Mióta kicseréltük a kart, minden jó, nem produkálta a hibát úgy, ahogy előtte (fél órás tesztút, "intenzív" kar használattal). De a műhelyben egyszer csak megint pár mp-ig elkezdtek világítani a jobb oldali indexek. Ezért mondom, hogy rejtélyes... minden amellett szól, hogy a kar volt a hibás, viszont akkor miért csinálta megint a furcsa index világítást?

Előzmény: BallyS16 (54849)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 54849

Eredetileg az volt a gond, hogy a kar nem úgy működtet fényeket, ahogy kell. Most ez jó?

Előzmény: Adam87G (54848)
Adam87G Creative Commons License 2014.02.13 0 0 54848

Egy kis update: lehet, hogy benéztem a kapcsoló cserét. Miután kicserélte a szaki a kart, még egy aprósággal foglalkozott mikor odaértem, és egyszercsak megint égtek pár mp-ig a jobb oldali indexek. Utána egy fél órás próbaúton minden okés volt, de most már nem tudom, mi a gond... és az a baj, hogy a szerelő sem. Rádugta gépre is, élőadatokat is nézett, de nem jött rá, hogy mi a gond.

Sőt, azt is mondta, hogy mikor nem voltam ott, egyszer nyitáskor nem villogtak az indexek, ahogy kellene. A riasztóra is kezd gyanakodni, bár akkor furcsa a többi tünet.

Előzmény: BallyS16 (54840)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54847

nem igaz.

Előzmény: K.Zoli. (54846)
K.Zoli. Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54846
Előzmény: jhonnas (54844)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54845

Gyárit nem.

Előzmény: D.Zoli (54842)
jhonnas Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54844

Sziasztok!

 

99es benzines xsarámon található obd csatlakozás, van is nekem egy interfészem (elm 327), de nem akar kapcsolatot létesíteni az ECU-val. 

Volt már valakinek ilyen problémája? 

 

(lehet az is hogy még nem obd2-es?)

 

Köszönöm ha tudtok segíteni.

FeZ_ Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54843

"Csak egyet működtet, a jobb oldali tükröt."

 

Olyannak kell lennie nálam.

 

FeZ

 

Előzmény: jhonnas (54795)
D.Zoli Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54842

A nem COM2000-es Xsara II-be is be lehet utólag szerelni a tempomatot? (Olyat, amilyet COM2000-esből szerelek ki.)

BallyS16 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54841

5 évnél idősebbekhez (hahaha) E160035EM, sb szerint. De gondolom, mindegy.

Előzmény: Törölt nick (54838)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54840

Szerencsére ennek a cseréj elég könnyű, és nem is horror az ára. Mák :-)

Előzmény: Adam87G (54839)
Adam87G Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54839

Mivel időközben megint többször csinálta a parkolóban, elvittem az autóvillamossági szerelőhöz. Az úton odafelé végig égett a jobb oldal, és nem működött sem az index, se a ködlámpa, se a refi. Mikor odaértem, addigra épp megint jó volt.

Aztán kb. 15 percig próbálgatta a szerelő is, mire végre reprodukálta a hibát - tipikus :)

Szerencsére ebben nem a COM2000-van, így rendeltünk is hozzá egy kapcsolót, Valeo, 14k. Még délután kicseréli nekem.

Előzmény: BallyS16 (54837)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54838

Kicsit összemosódtak a számok és betűk. A legtöbb kereskedő ezek alapján nem birkózna meg a feladattal :)

Az 596058 és az 5960F3 az alábbi oldal szerint az RFN42HZ- nek felel meg.

http://www.oscaro.com/bougie-d-allumage-bosch-0-242-229-797-1910339-686-p

Ez is hosszúmenetes (HZ) csak más a hőértéke. Kicsit melegebb gyertya mint az RFN58HZ.

Itt pedig szépen le van írva (angolul) nagyon jó fotókkal, a gyertya csere és a bele való gyertyák is.

http://www.cxoc.net/index.php?topic=5296.0

 

 

Előzmény: BallyS16 (54832)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54837

Nem tudom, nekem sem az újabb kapcsolós a II-esem :-)

 

Előzmény: Adam87G (54836)
Adam87G Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54836

Köszi a gyors hozzászólásokat!

Az a gyanúm, hogy még nem COM2000-res, legalábbis képek alapján. Úgy tudom, a szériaváltáskor még keveredtek kicsit az I-es és II-es Xsarák...

Az enyémnél a bal oldali kapcsolónál a ködlámpa kapcsoló nem ötállású, csak 3 (kikapcsolt állapot, első, hátsó). És úgy látom, hogy a COM2000-nél előre is lehet tekerni kettőt, meg hátra. Jól tudom?

Előzmény: BallyS16 (54834)
jaki.60 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54835

Tuti, hogy a bajuszkapcsoló a hibás, orvosolható! Fel lehet újítani, a nyák-ot kell kicserélni. Ha érdekel adok címet. 

Előzmény: Adam87G (54830)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54834

COMM2000-es a kapcsoló?

Ha nem , akkor tudok adni próba darabot - hátha az a gond.

COMM2000-esnél nem tudok segíteni, egyik Xsarám sem azzal van "megáldva"

Előzmény: Adam87G (54831)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54833

Nem sok tippem van, ilyen esetrol meg nem hallotam, kivancsi vagyok, hogy mitol van ez. Mindenek elott leszednem az aksi sarukat es vissza. Ha utana is problema van akkor lehet, hogy a COM2000 kapcsolo modullal van problema. Aztan az is lehet, hogy egy hibakod olvasas segitene...

Előzmény: Adam87G (54831)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54832

Citroen (szalon) cikkszámok, megnevezések, árak.

Előzmény: Törölt nick (54829)
Adam87G Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54831

További fejlemények... kb. fél óra állás után ismét világít az index. Lementem a parkolóba, beindítottam a kocsit, index nuku. Némi próbálgatás után hajlandó volt indexelni balra, aztán megint a "refis trükkel" helyreállt az index. Azóta viszont a refit nem tudom bekattintani, húzom magam felé, világít, de nem akad be, ahogy kéne neki. Lehet, hogy az indexkapcsoló kar a ludas? Bár azért furcsa, hogy leállítás után miért égeti folyamatosan az indexet.

Előzmény: Adam87G (54830)
Adam87G Creative Commons License 2014.02.12 0 0 54830

Sziasztok! Találkozott már valaki hasonlóval? Megnyugtató lenne :)

Szóval, 2001-es Xsara II, 1.6 16V. Tegnap este leállítás után minden ok. Kb. fél óra múlva szól a szomszéd, hogy ég a lámpa. (biztos voltam benne, hogy lekapcsoltam) Mivel épp zuhanyoztam, a feleségem ment ki, és azt mondta, hogy fura, csak a jobb oldali index égett, de folyamatosan. Felkapcsolta a lámpát, majd le, és ettől elaludt. 

Kb. 2 órával később lefekvés előtt még gondoltam, ránézek egyszer a kocsira, hogy minden okés-e. Megint égett a jobb oldali index (mindhárom, folyamatosan). Lámpakapcsolgatásra nem reagált, továbbra is égett folyamatosan (műszer nem jelezte, de egyéb hibaüzenet sem jelent meg), beindítás után is égtek, és nem tudtam vele indexelni se jobbra, se balra. Aztán próbáltam úgy is, hogy felkapcsolt lámpával, stb, mindenféle kombinációban, végül reflektor mellett elkezdett indexelni jobbra, és utána jó lett. Kicsit próbálgattam, minden ok. 

Ma reggel megyek ki a kocsihoz, és megint égett folyamatosan a jobb oldalon az index. Busszal akartam menni dolgozni, de akkor már visszamentem a házba a kulcsért, kb. 2 perc múlva megyek ki, és akkor már nem égtek (szívat engem). Beülök, indítok, minden ok, indexel jobbra-balra. Most az irodaházból figyelem, hogy mikor világít megint... 

Elnézést a hosszú leírásért, aki ennek ellenére végigolvasta, és tudna valami tippet adni, az jó lenne :) Az autó egyébként 1 hónap híján 3 éve van nálam, akksi azóta nem lett benne cserélve, nem is tudom, milyen idős a mostani, de a 3 év alatt még nem volt indítási vagy egyéb elektromos gond (leszámítva a fűtőventilátort, mint elektromos jellegű hiba).

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.11 0 0 54829

Ezt igazából nem értem.

Előzmény: BallyS16 (54821)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.11 0 0 54828

Azt én nem tudom.

Azt viszont tudom hogy az Eyquem katalógus a Xsara A 2004 év 1.6 16V,  80kW  motorhoz az RFN58HZ-t hozza. (ld előző táblázat)

Ezen kívül azon az oldalon amit linkeltél az összes típus hosszú menetes. (Menethossz [mm]: 26,5)

Még 2 gyártót néztem, ott is hosszú menetes gyertyát hoznak ehhez a motorhoz.

Az Eyquem kódolása szerint az RFN58LZ menethossza 19 mm, az RFN58HZ pedig 26,5 mm.

 

 

 

Előzmény: francecoupe (54820)
BallyS16 Creative Commons License 2014.02.11 0 0 54827

Persze, ezt tudom. A napokban majd leméretem, az a biztos.

Előzmény: francecoupe (54826)
francecoupe Creative Commons License 2014.02.11 0 0 54826

Gyárilag is van pár fok terpesztése.

Előzmény: BallyS16 (54823)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!