Ha már annyira profi vagy a fővárosi közlekedésből, igazán számolhattál, tervezhettél volna eggyel korábbi gyáli indulással, hogy a város másik végén biztosan elérd a buszod...
Most vesztettem el 60 percet a Volán miatt, mert gyáli expresszen +6-tal érkezett meg a Határ útra. Ezzel elment a metró amivel elértem volna a buszom, ami óránként megy. Szívből szeretem most azt, aki kitalálta ezt! :-(
Ennek nem lehet köze hozzá, az MT és a KSZ meghatározza mit lehet, ettől nem térhetnek el. (Szüneteket ugyanúgy ki kell adja, mint ahogy a menetrendet se tervezheti 60km/h-s átlagsebességre...
A Volán KSZ-e és a teljesen más munkarend miatt már lehet. Tachográfot az OFF VT se használ, így kétlem, hogy a Volánnak kötelező lenne. A másik OFF-nál a reptérin használnak csak. Ezt a szolgáltató dönti el.
Na jó, megint jól oldották ám meg, a +2 az éjszakából (956) szerel át. De beleszámolja ide is, azért lett 17. No meg 13 járművezető vezeti a 17 buszt. Van némi hiba a rendszerben...
Mellékesen jegyzem meg, hogy még nem vették át a teljes agglomerációt, s jelenleg egy plusz kocsit igényel. A teljes átvételnél is marad a plusz egy?
Még egyszer: nem az a baj, hogy végre plusz került be valahol "a rendszerbe", hanem az, hogy ez nem egy magánvállalkozás, ahol eldöntik, hogy számára mi a jobb, ha kevesebb kocsival megoldja (spórol), vagy több kocsival, de azok kevesebbet futnak, megbízhatóbbak, kevesebb menet marad ki, stb. Ezt nyilván eldöntené gazdasági alapon (megéri-e megvenni, üzemeltetni a plusz kocsit, esetleg milyen kötbéreket kell fizessen, ha a kevesebb kocsi pörgetése miatt menetkimaradás van). Na ez nem az a helyzet, az optimális elosztást a megrendelőnek kellene megoldani, de jelenleg egyes helyeken hawaii dizsi napfény, más helyeken meg folyamatos szívás van. Ennél azért lényegesen lehetne jobb.
Nem mindegy, hogy egy, vagy kettő? Ahol én vezetek többnyire onnan meg minimum hiányzik 3. Ha itt lehet plusz, akkor az évek óta túlzsúfolt viszonylatokon miért forognak eszement módon, kevesebb busszal?
Miért? Az 54-55 esetében nem így történt? Viszont ha nem a szolgáltatókat nézem, nekem egyáltalán nem jön be a pazarlás. Sok helyről hiányzik kocsi, mert "ellopkodták*", erre megy a pazarlás ezerrel... (most nem a rezsimenetek növekedésre gondolok, hanem a csoportos menetrendek szétszedése miatti többletekre)
*A legzsúfoltabb viszonylatokról folyamatosan vették el a kocsikat, mert ezekről volt a legegyszerűbb. A többletkocsi pedig utasként nem érzékelhető, mivel sűrűbb követés nem lesz/lett tőle. Nem baj, ha a megbízhatóság felé haladunk (több tartalékidő a kocsiknak/jv-knek) de nem így kéne szervezni, hogy a város egyik fele kivételeze.tt, a másik pedig nagy ívben le van sz.....