Keresés

Részletes keresés

wilard Creative Commons License 2003.05.19 0 0 21
Erről nem tudok. Oszd meg velünk légyszi.
Előzmény: Vinnen (20)
Vinnen Creative Commons License 2003.05.19 0 0 20
Úgy tudom, hogy már a nyertes neve is előre boritékolható!
Előzmény: wilard (18)
Utas2 Creative Commons License 2003.05.19 0 0 19
Hát akkor összegzem az eddig elhangzottakat: summa sumarum, jó magyar szokás szerint egymást nyírja két (egyébként tökugyanúgy állami) vállalat - mellesleg teszi mindezt az adófizetők pénzéből (akik ugyebár mi magunk volnánk.)

Közben meg az idő csak telik, múlik, a világ változik (nem úgy, mint a Ferihegy 1-es terminál, dehát az nekünk, birkáknak így is jó...), álmodozunk arról, hogy milyen fontosak is vagyunk/leszünk majd az EU-nak/ban. Azt hisszük, hogy az egyenlő elbánás elvét az elmúlt tízegynéhány (vagy talán töb is?) évben sutba dobó üzleti magatartással majd új klienseket csalogathatunk a szent magyar anyaföldön töredező futópályára (gumigerinc effektus), miközben még azt sem vesszük észre, hogy ez a fajta üzleti gondolkodás inkább taszít, mint vonz....

Persze, ki is venné mindezt észre, hiszen a vezetők úgy jönnek-mennek, mint a (jobb módú) reptereken a repülőgépek. S ezeknek az embereknek persze álmaik és küldetéstudatuk van (mondjuk új logókról, privatizációról (amit majd konszolidáció címén úgyis vissza kell csinálni), befektetőkről, VERBÁLIS versenyhelyzetről (az igaziról kábé gőze sincs egyik félnek sem...),kelet-nyugati fordítórepterekről (szegény szlovákok, most őket etetik ugyanezzel a dumával Pozsonnyal kapcsolatban - Airlinersworld), új céglogókról, tuti desztinációkról, kis gépek vagy nagy gépek vásárlásáról (üzleti székkel vagy anélkül...).

Egyébként, kedves Ryanair, Easyjet, Germawings és mások, kösz jól vagyunk. Itt van nekünk ez az egyre jelentéktelenné váló regionális ráhordó reptér, gyertek és megláthatjátok, milyen is ez a kis magyar folklór. Legalább lesz, aki mulasson, de a haszon is tuti....

wilard Creative Commons License 2003.05.19 0 0 18
Miért szoktak vmit eladni?
1. Ha veszteséges, akkor ki az aki megvenné?
2. Ha nyereséges?....

/ha most eladják, miért kellett átvenni kb. 2 éve az egészet a BA szárnyai alá?/
/veszteségesnek tartják, ami nem meglepő, hiszen egy csomó olyan üzemeltetési ktg-et a minibuszra írnak, amihez a minibusznak semmi köze/

Előzmény: Vinnen (17)
Vinnen Creative Commons License 2003.05.19 0 0 17
Miért adják el a minibuszt?
Veszteséges?
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.19 0 0 16
Ja, láttam én is. Vicces.
Előzmény: Abeto (15)
Abeto Creative Commons License 2003.05.19 0 0 15
Egy aprócska adalék a témához a mai postából:

"Tisztelt Kollégák!

Csatoltan közöljük a Budapest Airport felhívását a T1 parkoló használatáról:

Tájékoztatjuk a tisztelt érintetteket, hogy 2003. május 15-tol a T1 parkoló fizeto parkolóként fog üzemelni.
Parkolási engedély csak korlátozott számban igényelheto. Ára: 2003.05.15-tol 2003.09.30-ig terjedo idoszakra: Budapest Airport Rt. alkalmazottaknak: 4.000 Ft nem Budapest Airport Rt. alkalmazottaknak: 12.000 Ft." No coment...

METYA Creative Commons License 2003.05.15 0 0 14
Nos tökéletesen átérzem a problémátokat.
Még mindíg ott tartunk, hogy félprimitív helyi törzsi elöljárókként az LRI (BA) vezetői nem láttak (látnak) túl a reptér kerítésén túlra.
Valószínűleg a saját prémiumtervük teljesítése az egyetlen ami érdekli őket.

Vicces, hogy az EU ajánlására (ismétlem: ajánlására) az LRI egyből felállította saját kiszolgáló-szervezetét.
T2B megnyitásakor teljes erővel belevetette magát a piacszerzésbe, elsőként a Britsh A. volt a nagy "áttérő". A reptér azért nem olyan nagy, hogy 2 nap alatt ne derítsük ki, hogy a Malév áránál lényegesen alacsonyabb áron, mondhatni hogy az önköltségi ár alatt vállalta a kiszolgálást.
A tendencia azóta is töretlen, egyre nagyobb részesedés, ki tudja milyen áron.
A lényeg, hogy jól elvegyük a Malévtól, és meglegyen a prémium.

Mint említetem, EU ajánlás hogy több önálló kiszolgáló legyen egy reptéren, ez alól több EU-tag is kapott halasztást. Ugye a görög reptereken is csak úgy tolong a sok kiszolgáló, és az olasz reptereken is annyi a kiszolgáló mint a nyű.
Arról nem beszélve, hogy van olyan reptér, ahol a két kiszolgáló nagyrészben azonos - állami - tulajdonban van, és "véletlenül" tök azonos áron adják a handling-et.

Amúgy nem tudom mennyit javult a BA az LRI-hez képest, de nyílvántartásukra jellemző volt, hogy 2 évig üzemelt úgy légitársaság, hogy nem számláztak semmi díjat, mert a pénzügy nem tudott róla. Személyesen én voltam ott, amikor ez kiderült, így ez nem urban legend.

Előzmény: atlanthu (13)
atlanthu Creative Commons License 2003.05.14 0 0 13
Ugy látszik kedvet kaptunk mi is arra, hogy véleményünket ne csak egy témához fejtsük ki. Megjegyzem ezt mérhetetlen keserűségünk okán tesszük mivel a nyilvánoságon kívül már végig jártuk az összes számba vehető fórumot (PLH, KÖVIM LRI, BA).
Tehát, ugyan a téma a BA és a MALÉV kapcsolata, de nyugottan kiterjeszthetnénk a BA és a hazai légitársaságok viszonylatára. Mi az ATLANT-HUNGARY rendelkeztünk az LRI-vel kötött un. "bázisrepülőtéri szerződéssel" melyett a szép emlékű Pretz Péter közbenjárásával az LRI arra hivatkozással mondott fel, hogy idézem "egységes bázisrepülőtéri szerződés kerül kidolgozásra". Ez volt 2000 május 31.-én Vitézy András által aláírva (emlékszik még rá valaki). Mint tudjuk bázisrepülőtér nélkül nincs AOC, mivel annak ez feltétele. Mi vártuk és várjuk a mai nappal is az LRI ill a BA által kidolgozott "egységes bázisrepülőtéri szerződés feltételeit". Hangsújozni kívánom az egységes szót, mert ez a biztosíték, már ha publikálva van, hogy a légitársaság tud tervezni költséget és nem él a gyanúval, hogy esetleg átverik. Tudjuk, hogy a MALÉV kap és nem is kevés kedvezményt az LRI által nem publikált díjtételekből. Ezzel együtt milliárdos nagyságrendű a tartozása a BA felé. Érdekes módon ugy tudom nem monda fel a szerződést a reptérhasználatra a BA. De nem mondata fel más társaságoknak sem, vagy ha fel is mondta eltűri minden további nélkül működésüket a repülőtéren független a társaság tartozásának nagyságától. Velünk szemben a BA kimutat hol 2 hol 3 hol csak 0,5 millió HUF tartozást és ez elégséges indok számára, hogy légitársaságunktól megtagadja a repülőtérre történő bejutásunkat. Számára érdektelen, hogy nem ismerjük el a tartozást, de volt amikor "tévedésből" 100 millióval voltunk a feketelistán. Tekintettel arra, hogy 2000 májusa óta minden szolgáltatást, azonnal kp-ben kell fizetnünk rendre megszegetik a pénzmosás elleni tvr előírásait miszerint 1 millió felett nem lehet kp-ben fizetni. De ezt azért túl éljük.
Ugyanakkor mint ma Magyarországon a legnagyobb teherárú szállítási kapacitással rendelkező légitársaság, minden állami beavatkozás és segítség nélkül kénytelenek vagyunk konstatálni, hogy a Légügyi tvr előírásai, a JAR-OPS a JAA és még sorolhatnám, nem tesz különbséget légitársaság és légitársaság között. Rajtunk a PLH -és gondolom másokon is- ugyan úgy "leveri" a kötelezettségeink végrehajtását. Ugyanakkor ki vagyunk szolgáltatva a BA kénye kedvének, mert arra hivatkozással, hogy üzleti alapon köt szerződést, adhat olyan feltételeket amit élő ember és szegény légitársaság képtelen bevállalni. Nekünk special az utolsó irásos ajánlat a reptér részéről évi 60.000.000.- HUF volt azzal a kikötéssel hogy összesen gépenként 30 napnál többet nem tartózkodhatunk Ferihegyen. Ha igen az plusz költségeket von magaután. Ja és a 60.000.000.- HUF-ért csak a "bázisrepülőtéri szerződés" című papírt kapjuk. A többi szolgáltatást AIP áron vagyunk kötelessek megfizetni. Igaz ezt még mindig a szép emlékezetű Pretz Péter jegyezte. A kedvenc mondásai közé tartozott, hogy "nekem nem az a feladatom, hogy légitársaságok töltsék meg ferihegyet, hanem a legnagyobb bevételt biztosítsam". Itt tartunk most. Mivel a különböző szerződés kötések nem nyílvánossak, mondhatnám "pofára" mennek, vannak jók és jobbak és vannak rosszak és nagyon nem szeretemek. Mi ebbe az utóbi kategoriába tartozunk és félek, hogy nem is vagyunk egyedül csak a szemérmesség miatt sokan ezt inkább lenyelik.
Ha valaki eddig végigolvasta hozzászólásomat, gondolom egyetért azzal, hogy addig míg a BA legnagyobb adósa a MALÉV a BA azokon próbál hasznot húzni akik erre rákényszerülnek azaz a kényszerpályán mozgókon. Oda, oda mer csapni és izomból tud fellépni. A MALÉV adósága visszahat ránk is, és emiatt képtelen lesz bárki is Magyarországról nyereséges légitársaságot üzemeltetni. Jó példa erre a TRAVEL, hiszen a cseh háttér nélkül akár úgy is járhatna mint a pannon airlines.
Mint mindenki ebben a műfajban, mi is állandó forráshiánnyal küszködünk, de úgy vagyunk vele, hogy az EU csatlakozás napján, ismerve az EU előírásait talán csak azonos feltételekkel lesz kénytelen bennünket "kicsiket" is kezelni pl a BA.
Csak azt a napot meg is kell élnünk. Kíváncsi lennék más, működő vagy már csak volt légitársaság vezetőinek véleményére, és gondolom ezzel nem csk én vagyok így. Köszönöm, hogy figyelmetekkel megtiszteltetek, üdv Gados György
Előzmény: FeriMountain (11)
METYA Creative Commons License 2003.05.14 0 0 12
Az hogy egy állam burkoltan vagy nyíltan védi a hazai légitársaságát, vagy esetleg a nemzeti légitársaságát, az kormányzati döntés.
A Malévot már évtizedek óta csak szivatják, a tulajdonosi szemlélet ősidők óta nem valósul meg.
Az hogy az LRI (most BA) szivatja, az abból fakad, hogy csak a saját érdekeit nézi. Így fordul elő igen gyakran hogy az állami cég a másik állami cég KÁRÁRA kedvez egy idegen cégnek.

Résidő tekintetében nem tudok állást foglalni.

Pető György tudtommal másodpilcsi a TVS-nél, tehát teljesen nem lehet dilettáns.
De kellő szakmai hozzá-NEM-értéséről már többször meggyőződhettünk.
Valamit - ha nem is a szakmát - nagyon tud hogy még mindíg a tűz közelében van.

Előzmény: Jetblast (10)
FeriMountain Creative Commons License 2003.05.14 0 0 11
Kedves Jetblast

Hülyeségeket irsz.A reptér kedvezményeket ad mindenkinek...tehát a Malévnak is.A résidőket nem a repülőtér hanem az irányitás osztja (tehát az egy másik cég).A Malév jelenleg több mint 3 milliárd forintal tartozik a reptérnek...tehát nem igen tud fizetni.

Amit meg a Petőröl irsz az nekem nagyon tetszik mert eszerint Ő Fidesznél és most az MSZP-SZDSZnél is nagyon fekszik.Hogy is van ez?

Előzmény: Jetblast (10)
Jetblast Creative Commons License 2003.05.13 0 0 10
Én a Malévos álláspontot ismerem, az kb vmi ilyesmi:
A BA Rt. ott tesz nekik keresztbe, ahol tud, a nemzeti légitársaság helyett a külföldieket részesíti előnyben. A reptér használati díj és a különböző szolgáltatások is olcsóbbak más légitársaságnak.A résidők tekintetében sem biztosít semmilyen védelmet a Malévnak (külföldi gyakorlattól eltérően)!Most éppen a low cost társaságok számára megnyitott 1-esen megy a vita, ugyanazt a pénzt, hosszú távon a Malévtól is megkapná az Airport (egyébként meg végülis ugyanoda megy a pénz)és így a hazai légitársaság sem veszítene utasokat.
Pető György a kapcsolataival szerezte meg mosztani és mindenkori pozícióját (felsőbb politikai körök támgatását is élvezi), gusztustalan módon, pofátlanul, szakmai körökben pedig dilettánsnak tartják.
Ennyit tudok, őszintén végiggondolvaq lehet benne igazság...

Üdv. Jetblast

METYA Creative Commons License 2003.05.13 0 0 9
Mondjuk ez az ellentét elég régről datálódik.
Vicces volt, hogy anno a Malév tulajdonából, kezeléséből (tudom, az államé) megalakult az LRI, és hirtelen fizetni kellett azokért, ami Malév pénzből (tudom, az államé) épült.
Erdei elvtárs sikeresen lobbizott és osztogatta a pénzt.
Olyan nagy különbségek voltak a Ma és az LRI dolgozók fizetése között, hogy az sokak szemében már eleve irritáló volt.
Említhetném a 13. és 14. havi fizetéseket, az üdülési hozzájárulást.
Tehát a MA dolgozó az éves SBY szabadjegyével szemben állt egy fix összeg, ami stresszmentes kényelmes pihenést biztosított.

Bizonyos tevékenységekben jelentős túlkapásokat követtek el a piacszerzés érdekében, ld a földi kiszolgálást. Két állami vállalat versenyez egymás ellen ugye, a kedves megrendelő pedig röhög a markába. Az LRI sokszor önköltségi áron, vagy az alatt kínált szolgáltatásokat.

Kérdés: ki nyert az ügyön.
Csak az éritett légitársaság, aki a magyar állam pénzén lett kiszolgálva...

Amúgy semmi problémám nem volt soha az "ellenséggel", sőt igen soxor segítettem a munkájukat.

vince Creative Commons License 2003.05.12 0 0 8
Hallottam ilyesmit, de nem értem ez kinek jó. (lehet hogy túl naiv vagyok?) A buszosok, mindenesetre nem akarják, az tuti.
Előzmény: wilard (7)
wilard Creative Commons License 2003.05.12 0 0 7
És a legújabb vagyonmentést hallottátok e?

Nem is olyan régen a minibuszt átvette az BA. Most készülnek meghirdetni eladásra....

vince Creative Commons License 2003.05.12 0 0 6
Én úgy látom a dolgot: mindkét cégnél, nehéz a munka, sokat követelnek. Egyik cég sem dúskál a pénzben. Ráadásul sok területen versenyeztetik egymás dolgozóit, ami számomra felfoghatatlan két állami cég esetén. Amikor a melós elégedetlen, főnökei a másik oldalra mutogatnak, miszerint a baj tőlük ered. Ezt könnyen el is hiszik ahelyett, hogy elgondolnák a probléma valódi okét (valódi szemlélet nélküli ötlet szerű főnökök pocsék APV Rt stb stb) Szóval a dolgozó rosszkedvű, a másik cég ellen hangolt. Ilyenkor elég egy félreértett mondat, egy késve kiérkező villany szerelő, egy bármi, és kitör a háború. De ez az oszd meg és uralkodj, csak a zavarosban halászóknak jó. Se a munkavállalónak, se a "Repülésnek" mint olyannak nem jó.

Ki mint látja ezt ?

FeriMountain Creative Commons License 2003.05.11 0 0 5
Kedves totagas,

azt kell mondjam, hogy teljesen igazad van.Valóban elragadtattam magam és ez meglátszott a pilótákról irtakban.Az,hogy Pető Györgyöt "leuraztam" azt gondolom,hogy nem jelent semmit.Amúgy ha valakiről sok furcsát lehet hallani az pont Ő.(Furcsa alatt abszolute csak negativumokat értek).Pető volt egyébként a másik ember akiről csak úgy fröcsögtek a Malévesek.Személyesen is volt hozzá tegnap szerencsém mert ott volt a Stuvi bálon ahol én is jelen voltam egy Maléves légiutas kisérő oldalán.Annyit azért láttam,hogy szánalmasan ugráltak az emberek Pető körül ami hát egy ilyen fiatal gyerek esetén vicces.Kiváncsi volnék azért arra,hogy neki mitől is van ekkora hatalma.

Kivülállóként valóban jók az értesüléseim,de ennek az az oka amit egyébként már le is irtam, hogy kis gépen repülök (tulajdonosként) és rengeteg barátom van a reptéren és persze beszélgetünk mert engem nagyon érdekelnek az események.

Előzmény: totagas (3)
curombi Creative Commons License 2003.05.10 0 0 4
Kedves Mindenki!

Az állandó vitáknak és ellentéteknek egy nagy oka van:
a magyar természet.
És ez nem csak ebben a helyzetben van így, ezért nincs itt kulturált beszélgetés. És esetek többségében hiába is akarunk intelligensen viselkedni, ha másik nem hagyja. Ez olyan, mint amikor a férj hazamegy, ha az asszony veszekedni akar, úgyis veszekedés lesz.
Szerintem itt senkinek eszébe sem jut, hogy békességben is lehet élni, nem kell állandóan a fesztivált csinálni.
Ez csak az én véleményem, úgy nagy általánosságban.

Sziasztok.

Előzmény: FeriMountain (-)
totagas Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3
Kedves FeriMountain

Mint kivül álló nekem egyszerüen nem fér a fejembe, hogy miért is van az az eszelős gyülölet a két cég között.

"Kívülállóként" meglehetősen jól informált vagy és nagyon elfogult:)

A másik topikon a malévos kapitányokat nemes egyszerűséggel leidiótázod és buta agyúnak titulálod, Cs.kapitányt sötötnek nevezed.

Ugyanakkor Pető Györgyöt urazod.

A BA. Rt megnyilvánulása még ha indulatos is teljesen megalapozott. míg Amit a Malév müvel az egyszerüen szánalmas

Ezekután nyitsz egy topikot a témában, és arra kérsz minket, hogy:
kultútáltam beszélgessünk a nézet problémákról. (???)

Kedves Ferimountain

Akor most én kérdezném Tőled: szerinted miért is van az az eszelős gyülölet a két cég között.?

üdv

Előzmény: FeriMountain (-)
wilard Creative Commons License 2003.05.10 0 0 2
Szegénynek nem volt más lehetősége, hacsak nem keres valami más munkát magának. A Váradi kirúgta, és éppen jókor volt jó helyen.
Szerintem ebben nincs semmi neheztelni való. Ha neheztelni való van az csak az, hogy a Torontói járat attól lett járat, hogy ő ott volt és piti érdekek miatt most nincs ott.:(
Előzmény: FeriMountain (1)
FeriMountain Creative Commons License 2003.05.10 0 0 1
Én nem szeretném azokat ismételni mert nekem ezek nem szimpatikus dolgok.Amennyire tudom az Úr Torontoban volt és most sokan neheztelnek rá amiért át ment a "másik oldalra".
Szerintem meg nincs is másik oldal
wilard Creative Commons License 2003.05.10 0 0 0
Mesélj, mit tudtál meg a helyettesről.:)
Előzmény: FeriMountain (-)
FeriMountain Creative Commons License 2003.05.10 0 0 topiknyitó
Úgy gondoltam ezt a topicot meg kellett nyitni mert a Malév topicba már több téma egyszerüen nem fér bele.
Mint kivül álló nekem egyszerüen nem fér a fejembe, hogy miért is van az az eszelős gyülölet a két cég között.
A napokban volt szerencsém egy Malévos házibuliban lennem ahol szóba került természetesen az Airport.Elképesztő volt hallani, hogy milyen indulatok szabadultak fel.
2 Airportos vezető neve pedig még fel is merült akikről pedig meglehetősen érdekes dolgokat mondtak. (állitólag az egyik nem olyan régen még maga is Malévos volt)
Ha nem fog meghallni ez a topic akkor talán ez egy jó forum lehet arra, hogy kultútáltam beszélgessünk a nézet problémákról.

Remélem menni fog

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!